کار در کانادا

کار در کانادا ، بررسی بازار ، شرایط و قوانین کاری

در این مقاله از گروه مهاجرتی افق ماندگار، به معرفی بهترین شهر کانادا برای کار، کار در کانادا، بازار کار این کشور مخصوصا برای تازه واردین و هم وطنان عزیزمان که قصد مهاجرت به کانادا دارند و همچنین شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کانادا می پردازیم .

بهترین شهرها برای کار در کانادا

اغلب شرکت های تاپ کانادا که نیروی کار خارجی استخدام می کنند در بهترین استان های این کشور واقع شده اند. بهترین شهرهای کانادا برای کار تورنتو، نوا اسکوشیا و ونکوور می باشند.

استان انتاریو انتخاب اغلب مهاجرانی است که در جستجوی کار در کانادا هستند. تورنتو بزرگترین شهر کانادا است که فرصت های شغلی متنوعی در زمینه های فناوری اطلاعات، مالی، بهداشت و درمان و تولید ارائه می دهد. اغلب مهاجران کانادا به استان انتاریو کانادا مهاجرت می کنند که با اختلاف محبوبترین استان بین تازه واردان به کانادا است

بهترین شهر کانادا برای کار و زندگی

اگر به دنبال بهترین شهر کانادا برای کار و زندگی هستید، ونکوور را به شما پیشنهاد می کنیم. ونکوور به دلیل طبیعت زیبا، آب و هوای عالی، و سبک زندگی شهری شناخته شده است. فضای سبز، بازار کار عالی و جمعیت دارای تنوع فرهنگی بالا از جمله خصوصیات این شهر است.

بهترین شهر برای کار در کانادا

اگر دنبال بهترین شهر برای کار در کانادا به عنوان مهاجری تازه وارد هستید، تورنتو را به شما پیشنهاد می کنیم. این شهر با جمعیت بیش از 3 میلیون نفری خود، خواستگاه کسب و کارهای زیادی است و همین موضوع باعث ایجاد فرصت های شغلی فراوانی می شود. تورنتو به عنوان پایتخت بیزینسی و مالی کانادا شناخته شده است.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

اغلب ایرانیان در کانادا، در استان های انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا و در شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور زندگی می کنند. اما اگر در کانادا تازه وارد هستید غیر از افرادی که به شکل تحصیلی مهاجرت کرده اند و شهر محل تحصیل و زندگی خود در کانادا را از قبل مشخص کرده اند، با توجه به هدف و بودجه ای که دارید می توانید شهرهای مختلف کانادا را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اغلب ایرانیان به دلیل وجود فرصت های شغلی فراوان در تورنتو، این شهر را برای محل سکونت و کار انتخاب می کنند. در صورتی که تمایل دارید هزینه کمتری بپردازید، می توانید در شهرهای کوچکتر و ارزانتر مانند منیتوبا زندگی کنید.

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

بر طبق آماری که از نظرسنجی های دانشجویان کانادایی در شهرهای مختلف کانادا در سال 2024 جمع آوری شده است، 4 شهر کانادا در لیست 100 شهر برتر برای کار و تحصیل قرار گرفته اند. مونترال، تورنتو، ونکوور و اتاوا از دیدگاه دانشجویان، به عنوان بهترین شهرها در کانادا و آمریکای شمالی شناخته شده اند.

ارزانترین شهر کانادا برای زندگی

شهر Thunder Bay در استان انتاریو کانادا در بین ارزانترین شهرهای کانادا قرار گرفته و پس از آن سنت جانز در نیوبرانزویک و Red Deer در آلبرتا در رتبه های دوم و سوم ارزان ترین شهرهای کانادا هستند. سایر شهرهای ارزان برای زندگی در کانادا عبارتند از:

Trois-Riveières در کبک، ادمونتون آلبرتا، رجاینا ساسکاچوان، سنت جانز نیوفاندلند، شهر کبک در استان کبک، وینیپگ در منیتوبا، Fredericton در نیوبرانزویک، ساسکاتون در ساسکاچوان، Windsor-Essex در انتاریو، Charlottetown در PEI و Gatineau در کبک.

امن ترین شهر کانادا

کبک به عنوان امن ترین شهر کانادا برای مهاجران شناخته شده و پس از آن شهر باری یا Barrie در استان انتاریو در رتبه دوم قرار گرفته است. تورنتو در استان انتاریو، Gatineau در اتاوا، همیلتون در انتاریو، سنت کاترینز – نیاگارا در استان انتاریو، مونترال در کبک، هالیفکس در نوا اسکوشیا، کینگ استون در انتاریو و سنت جانز در نیوفاوندلند و لابرادور پس از دو شهر عنوان شده در ردیف امن ترین شهرهای کانادا برای مهاجرین قرار گرفته اند.

کار جنرال در کانادا

بسیاری از تازه واردین و مهاجران در ابتدای ورود، به کار جنرال در کانادا روی می آورند تا بتوانند هزینه های اولیه زندگی خود را مانند هزینه اجاره، خوراک، پوشاک و غیره تامین کنند.

توجه داشته باشید که اگر با ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کرده باشید در هر مقطعی به عنوان دانشجو اجازه کار حداقل 20 ساعت در هفته را دارید. معمولا دانشجویان به کارهای پاره وقت روی می آورند و کار جنرال در کانادا می تواند به صورت پاره وقت باشد.

اما اگر دانشجویی هستید که با سلف فاند یعنی هزینه شخصی در دانشگاه های کانادا ثبت نام کرده اید، بهتر است بدانید با کار جنرال پاره وقت نمی توانید هزینه شهریه دانشگاه های کانادا را پرداخت کنید. بنابراین برای این موضوع برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

شرایط رفتن به کانادا برای کار

در صورتی که تمایل دارید برای کار در کانادا به این کشور مهاجرت کنید بهتر است بدانید بدون داشتن ویزا و مجوز کاری این موضوع غیرممکن است. به عنوان یک ایرانی بهترین راه برای دریافت ویزای کاری در حال حاضر استفاده از پابلیک پالیسی ایرانیان است که نیازمند دریافت ویزای تحصیلی یا توریستی کانادا می باشد.

با استفاده از این روش پس از ورود به خاک کانادا و تا قبل از 28 فوریه 2025 می توانید مجوز کار 3 ساله ایرانیان را دریافت کنید.

راه دیگر رفتن به کانادا برای کار، دریافت ویزای همراه است. در صورتی که همراه فردی باشید که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده، به شما به عنوان همسر دانشجو اجازه کار تمام وقت یا اوپن ورک پرمیت داده می شود.

در غیر این صورت باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های نیروی کار ماهر درخواست خود را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید و کارت اقامت دائم دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کار در کانادا نیاز به مدارکی دارید که در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا لیستی کلی از آنها ارائه شده است. دقت داشته باشید به عنوان یک فرد ایرانی شرایط ما با شرایط درج شده در اداره مهاجرت کانادا متفاوت است و نیاز به مدارک بیشتری می باشد که برای این موضوع می توانید با مشاوران گروه مهاجرتی افق ماندگار تماس بگیرید.

  • پاسپورت
  • گواهی ریزنمرات و مدرک تحصیلی
  • نتیجه آزمون زبان انگلیسی
  • جاب آفر کتبی از یک کارفرمای کانادایی (در صورت وجود)
  • اثبات تجربه کار
  • نامزدی استانی (در صورت وجود)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی

درخواست ویزای کار در کانادا از طریق سایت رسمی اداره مهاجرت می تواند توسط شخص شما یا وکیل مهاجرت گروه مهاجرتی افق ماندگار انجام پذیرد. هر چقدر تجربه بیشتری در دریافت ویزای کار کانادا داشته باشید طبیعتا نتیجه بهتری خواهید گرفت و شانس شما بالاتر می رود.

ویزای کار کانادا برای ایرانیان

ویزای کار کانادا برای ایرانیان از مارس سال 2023 طبق پابلیک پالیسی فقط برای ایرانیان و به صورت مجوز کار باز 3 ساله صادر می شود. این قانون هنوز هم لازم الاجراست و برای دریافت مجوز کار مذکور باید در خاک کانادا با ویزای اقامت موقت توریستی یا تحصیلی تا تاریخ 28 فوریه 2025 حضور داشته باشید.

نمونه رزومه کاری برای کانادا

رزومه کاری برای شرکت های کانادایی معمولا یک الی دو صفحه است که در آن به تجربیات شغلی، مهارتها، گواهینامه ها و مدارک، سابقه کار داوطلبانه، مدارک تحصیلی، افتخارات و دستاوردها، مهارتهای زبان و علایق مرتبط با شغل درخواستی اشاره می شود.

دقت داشته باشید که رزومه شما نباید طولانی باشد. مساله مهمتر این است که رزومه کانادایی باید برای هر کارفرما یا شغل به صورت جداگانه نوشته و ارسال شود. نباید یک رزومه را برای افراد زیادی ارسال کنید.

 

نمونه نامه سابقه کار برای کانادا

داشتن سابقه یا تجربه کاری در درخواست انواع ویزای کانادا چه اقامت دائم چه اقامت موقت می تواند تاثیر به سزایی در پرونده شما داشته باشد. به عنوان مثال برای درخواست اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری نیز یکی از فاکتورهای مهم در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS، داشتن تجربه کار است.

در درخواست ویزای تحصیلی کانادا، با نشان دادن سابقه کاری می توانید گپ تحصیلی خود را توجیه کنید. در صورتی که نامه سابقه کار یا گواهی اشتغال به کار خود را در درخواست ویزای توریستی برای کانادا ارائه دهید، تای یا وابستگی شغلی خود به ایران را نشان داده اید و این موضوع می تواند تاثیر مثبتی بر نظر افسر ویزا داشته باشد.

در صدور نامه اشتغال به کار یا نامه سابقه کار برای کانادا باید مواردی رعایت شود از جمله اینکه حتما در سربرگ رسمی شرکت به همراه نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل نوشته شود.

اطلاعات فرد متقاضی ویزا و مشخصات کامل وی مانند نام و نام خانوادگی مطابق با پاسپورت، عنوان شغلی، وظایف شغلی، تاریخ شروع به کار در مجموعه (و اگر جزو سوابق قبلی کاری شماست، تاریخ پایان کار در مجموعه)، حقوق سالانه به همراه مزایا و ساعات کاری فرد در کل هفته به همراه اطلاعات تماس شرکت در انتهای نامه و امضای مدیر عامل یا کارفرما از جمله مواردی است که در نامه سابقه کار یا گواهی اشتغال به کار فرد برای کانادا باید عنوان شوند.

مهمترین بخش نامه سابقه کار، بخش وظایف و مسئولیت های شغلی است که باید به صورت موردی نوشته شود. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در این بخش می توانید از سایت جاب بانک کانادا نیز کمک بگیرید. در این سایت بعد از جستجوی شغل مورد نظر به job duties در هر عنوان شغلی نگاهی بیاندازید تا متوجه نوع نگارش وظایف و مسئولیت های شغلی خود در این نامه شوید.

نمونه نامه سابقه کار برای کانادا

 

کار برای تازه واردین به کانادا

اگر به عنوان مهاجر تازه واردی به کانادا وارد شدید، برای پیدا کردن کار در کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • درخواست سین نامبر یا شماره بیمه اجتماعی یا SIN
  • بررسی تایید مدارک مورد نیاز
  • بهبود مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • پیدا کردن خدمات مربوط به تازه واردان
  • ایجاد اکانتی برای جستجوی شغل

با مراجعه به سایت جاب بانک به عنوان تازه وارد می توانید در عنوان های شغلی موجود و مورد تقاضا به دنبال شغل مورد نظر خود باشید.

هزینه رفتن به کانادا برای کار

رفتن به کانادا برای کار هزینه های اولیه ای دارد که از جمله آنها می توان به هزینه وکیل مهاجرت برای تشکیل پرونده ویزای کاری کانادا، هزینه ای که برای تمکن مالی خود و اعضای همراه نشان می دهید، هزینه های بررسی درخواست ویزا و انگشت نگاری که در ادامه عنوان می شوند، هزینه بلیط هواپیما تا کانادا و غیره اشاره کرد.

هزینه ویزای کار کانادا

در صورتی که قصد دریافت ویزای کار کانادا دارید و هدف شما مهاجرت کاری است، توصیه می کنیم قبل از هر چیز هزینه رفتن به کانادا برای کار را با توجه به شرایط خود برآورد کنید:

  • هزینه بررسی پرونده توسط افسر ویزای کانادا : 155 دلار
  • هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری : 85 دلار

توجه داشته باشید اگر از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه نیروی کار ماهر تمایل به مهاجرت کاری به کانادا داشته باشید، هزینه بررسی پرونده ها از تاریخ 30 آوریل 2024 افزایش یافته است.

  • هزینه بررسی درخواست اکسپرس اینتری: 1525 دلار
  • هزینه بررسی درخواست (بدون هزینه حق پرداخت اقامت دائم): 950 دلار
  • هزینه بررسی درخواست در صورت همراهی همسر: 1525 دلار
  • هزینه بررسی پرونده همراه همسر بدون پرداخت حق اقامت دائم : 950 دلار
  • در صورت داشتن فرزند وابسته : 260 دلار برای هر فرزند

کار در کانادا با جای خواب

سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا در رابطه با accommodations یا اقامتگاه و جای خواب برای نیروی کار موقت خارجی توضیحاتی ارائه داده و به این دسته از افراد مشاوره می دهد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، آپدیت جدید اداره مهاجرت کانادا از آگوست 2024 حاکی از آن است که پذیرش نیروی کار موقت خارجی برای کانادا با محدودیت روبرو می شود.

به طور کلی بهتر است بدانید کارفرمایان کانادایی، تنها برای نیروی کار موقت خارجی جای خواب یا اقامتگاه تامین می کنند و برای سایر مشاغل تامین و تهیه مسکن بر عهده کارمند، کارجو یا دانشجو می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار فنی

بخش فنی کانادا رو به رشد است. کارفرمایان کانادایی به نیروهای فنی بیشتری در مهارت های مشخصی نیاز دارند و مهاجرت تنها راه حل این موضوع است. ویزای کار از طریق استارتاپ، GSS و ویزای دیجیتال نومد از انواع ویزاهای کار فنی است که به شما در مهاجرت و پیدا کار در کانادا کمک می کند.

مشاغل پر درآمد در کانادا

پر درآمد ترین مشاغل جهت کار در کانادا در سال 2024 عبارتند از: مهندس نفت، دیتا ساینس، معمار، داروساز، دندانپزشک، وکیل، مهندس نرم افزار، جراح، مدیر مالی، مدیر منابع انسانی، مدیر بازاریابی، پرستار، فیزیوتراپ، مدیر پروژه، سئوکار، خلبان، مدیر حسابداری و غیره.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی

در این مقاله می توانید لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا آن هم به زبان فارسی را مطالعه کنید. علاوه بر عناوین مشاغل، توضیحات مختصر و درآمد ساعتی یا سالانه هر یک عنوان شده اند. در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با ویزای کاری و کار در کانادا با گروه مهاجرتی افق ماندگار با شماره های 05131071 تماس حاصل فرمایید.

حقوق کار در کانادا

از آوریل 2024، دولت فدرال حداقل حقوق رسمی قانون کار در کانادا برای نیروی کار را 17.20 دلار در هر ساعت تعیین کرد که در مقایسه با سال 2022 با نرخ 16.55 دلار در هر ساعت، افزایش داشته است. کارفرمایان در بخش های مختلف بانکداری، ارتباطات از راه دور و حمل و نقل بین استانی که تحت کنترل دولت فدرال هستند موظف به رعایت حداقل حقوق تعیین شده توسط دولت فدرال هستند.

بهترین شغل برای زنان در کانادا

طبق آمار اداره مهاجرت کانادا، رایج ترین مشاغل بین زنان 15 سال و بالاتر و سهم زنان در کل نیروی کار در کانادا به صورت زیر است:

  • پرستار NP؛ حداقل درآمد سالانه 100.000 دلار کانادا و دارای پتانسیل پیشرفت بالا
  • مهندسی نرم افزار با حداقل درآمد سالانه 100.000 دلار کانادا، فرصت های رشد و توسعه، امکان کار به صورت دور کاری
  • تکنیسین منظره که به آنها landscape Technician نیز گفته می شود و وظیفه آنها جذاب و تمیز نگه داشتن منظره ها، همچنین نگهداری از آن می باشد. این کار نیازی به مدرک تحصیلی ندارد؛ حداقل درآمد سالانه بالای 60.000 دلار کانادا است و امکان مشارکت همزمان در چند پروژه و افزایش درآمد وجود دارد.
  • دستیار دندانپزشک: بدون نیاز به مدرک دانشگاهی، بدون نیاز به تجربه کاری و درآمد سالانه حداقل 50.000 دلار کانادا در سال
  • حسابدار: پتانسیل رشد بالا و امکان افزایش حقوق، درآمد سالانه بالای 60.000 دلار کانادا، تقاضای بالا و نیاز رو به افزایش برای متخصصین این رشته.

کار در کانادا برای مهاجرین

اغلب بخش های کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری، شکار و بخش خدمات مسکن و مواد غذایی در کانادا به نیروی کار موقت خارجی تکیه دارد. جمعیت رو به رشد نیروی کار موقت خارجی یا TFWs باعث ایجاد تغییراتی در سیستم دولت کانادا و پذیرش این دسته از نیروی کار شد. تا زمان اعلام قطعی قانون جدید حداقل 10 درصد از حجم پذیرش نیروی کار موقت خارجی در کانادا کاهش می یابد.

سوالات متداول کار در کانادا

در این بخش به سوالات متداول اغلب کلاینت ها درباره ویزا و مجوز کاری همچنین کار در کانادا پاسخ می دهیم. امید است بتوانید به پاسخ پرسش های خود دست یابید. در صورت داشتن هر گونه سوال بیشتر درباره کار در کانادا و نحوه اخذ ویزای کاری کانادا حتما با شماره های 05131071 و 09120920268 گروه مهاجرتی افق ماندگار تماس حاصل فرمایید.

کدام شهر کانادا برای کار بهتر است؟

پنج مقصد یا شهر کانادایی که بهترین فرصت های شغلی را برای تازه واردان جهت کار در کانادا در سال 2024 ارائه می دهند ونکوور در بریتیش کلمبیا، کلگری در آلبرتا، اتاوا در انتاریو، تورنتو در انتاریو و هالیفکس در نوااسکوشیا می باشند.

پیدا کردن کار در کانادا ساده است؟

مهاجران در کانادا می توانند به عنوان تازه واردان یا newcomers در جستجوی کار باشند اما همانطور که قبلا نیز گفتیم مهمترین مساله دریافت سین نامبر، بهبود زبان انگلیسی یا فرانسه، ایجاد اکانت در سایت جاب بانک یا بانک شغلی دولت کانادا می تواند به سریعتر پیدا کردن کار در کانادا به شما کمک کند.

فرصت های شغلی یا بازار کار کانادا چگونه است؟

کانادا به عنوان کشوری که بازار شغلی رو به رشدی مخصوصا در مشاغل مرتبط با حوزه ساختمان سازی، بهداشت و درمان، تجارت، تکنولوژی و غیره می باشد شناخته شده است.

چقدر طول می کشد تا در کانادا کار پیدا کنم؟

مدت زمانی که شما می توانید در کانادا کار پیدا کنید به شدت متغیر و کاملا بستگی به شرایط شخص شما دارد. اینکه قبلا چقدر سابقه کار داشته اید، سطح زبان شما و میزان برقراری ارتباط شما با افرادی که نمی شناسید چگونه است. هر چقدر قوی تر باشید پیدا کردن کار در جامعه جدید ساده تر خواهد بود.

با ویزای توریستی کانادا می توانم کار کنم؟

به عنوان یک ایرانی تا تاریخ 28 فوریه 2025 می توانید به محض ورود به کانادا، ویزای توریستی خود را به مجوز کار باز 3 ساله ایرانیان تبدیل کنید. پابلیک پالیسی دیگری مشابه این وضعیت برای تمامی افراد دارای ویزای توریستی از سراسر دنیا در کانادا وجود داشت و تا 28 فوریه نیز اعتبار داشت، با استفاده از آن توریست های می توانستند درخواست مجوز کار در کانادا دهند، اما در تاریخ 28 آگوست 2024 با اعلام اداره مهاجرت کانادا، به طور کلی حذف شد.

بنابراین در صورتی که تمایل به دریافت ویزای کاری کانادا برای ایرانیان و کار در کانادا دارید که نیاز به پیش شرط های خاصی ندارد هر چه سریعتر با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *