ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

اگر به این مقاله از سایت گروه مهاجرتی افق رسیدید احتمالا مرحله پذیرش تحصیلی از کانادا را پشت سر گذاشتید و حال به دنبال دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستید. تبریک می گوییم شما بخش مهمی از این مسیر را پشت سر گذاشتید اما می توان گفت بخش چالش بر انگیز تر آن همچنان پیش روی شماست. بله روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا با گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه متفاوت است و مراحل خاص خود را دارد.

 

صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا چیست ؟

استادی ویزا یا ویزای تحصیلی و تفاوت آن با استادی پرمیت یا مجوز تحصیلی

ویزای تحصیلی به شما اجازه ورود به خاک کانادا را می دهد. البته این ورود کاملا مشروط است. به این معنی که افسر اداره مهاجرت کانادا در مرز ورودی یعنی فرودگاه و قبل از صدور مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت این قدرت را دارد که مانع ورود شما به خاک کانادا شود. اما مجوز تحصیلی به شما اجازه سکونت در خاک کانادا را می دهد.

ویژگی های عالی تحصیلی کانادا نسبت به سایر کشورها باعث محبوبیت این کشور شده است به همین علت پذیرش تحصیلی در کانادا و همینطور مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بسیار متداول شده است، سیستم های آموزش عالی جهانی، امکانات تخصصی، تکنیک های نوین تدریس و تکنولوژی فوق العاده و ایمن از جمله معدود امکاناتی است که سیستم آموزشی کانادا ارائه می دهد و آن را به یک کشور مطلوب برای مطالعه و دستیابی به موفقیت تحصیلی تبدیل می کند. کانادا تلاش می کند که تجربه آموزشی بین المللی را به همه دانشجویانی که از نقاط مختلف جهان سفر می کنند ارائه دهد.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

  • ثبت نام در یک مرکز آموزشی تعیین شده یا DLI
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • گواهی نامه استانی یا provincial attestation letter (PAL) از تاریخ 22 ژانویه 2024 به بعد
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه شهریه، هزینه زندگی و …
  • پیروی از قوانین، عدم سوء پیشینه کیفری و داشتن گواهی پلیس (در صورت لزوم)
  • داشتن سلامت جسمانی و آزمایشات پزشکی (در صورت لزوم) و
  • اثبات این موضوع به افسر اداره مهاجرت که شما کانادا را بعد از انقضای مجوز تحصیلی خود ترک می کنید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانش آموزی

  • پاسپورت فرزند
  • گواهی تولد
  • اجازه نامه سرپرست که شامل آدری و شماره تلفن والدین؛ همچنین نام، شماره تلفن و آدرس شخصی که در کانادا از فرزند شما مراقبت می کند
  • مدارک محضری شده
  • نامه پذیرش از مدرسه
  • اثبات تمکن مالی از والدین یا قیم قانونی

در صورتی که فرزند شما به همراه پدر یا مادر یا سرپرست قانونی خود به کانادا همراهی نمی شود، باید یک قیم کانادایی داشته باشد که شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا باشد و در طول مدت تحصیل از فرزند شما مراقبت کند. برای اینکه برای فرزند خود قیمی را تعیین کنید باید فرم اظهارنامه سرپرست یا custodianship declaration form را به همراه درخواست ویزا و مجوز تحصیلی ارسال نمایید. این فرم شامل دو صفحه است که صفحه اول را سرپرست امضا نموده و توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی در کانادا محضری می شود و دومین صفحه توسط والدین یا قیم قانونی فرزند خردسال امضا شده و در کشور مبدا محضری می شود.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟

هیچگونه محدودیت سنی برای ویزای تحصیلی یا دانشجویی کانادا وجود ندارد. حتی گاهی متقاضی به عنوان دانشجوی بین المللی با سن بالاتر به دانشجوی بومی ترجیح داده می شود که تنها دلیل آن شایستگی آن فرد است. اگر محدودیتی در رابطه با سن وجود داشته باشد، مربوط به دانشگاه هاست؛ در غیر اینصورت اداره مهاجرت محدودیتی در رابطه با سن قائل نمی شود.

البته اگر نتوانید دلایل خود را به خوبی اثبات کنید که چرا به طور ناگهانی و با گپ تحصیلی زیاد، به یک باره تصمیم به ادامه تحصیل گرفته اید، ممکن است درخواست ویزای شما توسط اداره مهاجرت کانادا رد شود؛ بنابراین انگیزه و اثبات دلایل نیز بسیار مهم خواهد بود.

معیار های یک رزومه قابل قبول برای ویزای تحصیلی

نحوه نوشتن رزومه یا CV برای دانشجویان بین المللی

برای اینکه به عنوان دانشجوی بین المللی رزومه بنویسید، می توانید گام های زیر را دنبال کنید:

  • ارائه اطلاعات تماس

ابتدا اطلاعات تماس خود از جمله نام و نام خانوادگی را بنویسید. در خطوط بعدی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و موقعیت حدودی محل زندگی خود را نیز درج کنید. اینکه نام خود را با فونت درشت تری بنویسید، برای اینکه بیشتر دیده شود، رایج است.

  • بیانیه هدف کوتاهی بنویسید

این بیانیه، یک یا دو جمله است که اهداف شما را توصیف می کند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که برای مشاغلی در کشورهای توسعه یافته درخواست می دهد، می توانید بیانیه خود را با معرفی خود به مدیر استخدام شروع کنید. می توانید دلایل خود را برای درخواست شغل خاصی بیان نموده و برخی دلایلی که نشان می دهد برای آن موقعیت شغلی فرد مناسبی هستید را توصیف کنید.

  • جزئیات تجربه کاری خود را اضافه کنید

مهمترین بخش رزومه شما، شامل تجربه کاری قبلی است. هر یک از تجربیات کاری قبلی خود را به ترتیب زمانی (از جدید به قدیم) لیست کنید. عنوان شغلی، نام کارفرما و تاریخ شروع و پایان کار خود در آن شرکت را عنوان نمایید. بعد از آن، زیر عنوان هر شغل، لیستی از مسئولیت ها و دستاوردهای خود در آن موقعیت را به ترتیب عنوان نمایید. اگر فضای کافی برای عنوان کردن تمامی مشاغل قبلی خود را ندارید، روی مواردی که ارتباط بیشتری با موقعیت شغلی درخواستی دارد، مانور دهید.

  • عنوان کردن سطح تحصیلات

در بخش بعدی رزومه، اطلاعاتی درباره سطح تحصیلات خود ارائه دهید. اگر بیش از یک مدرک دارید، آنها را به ترتیب زمانی (از جدید به قدیم) مرتب کنید. نام مدرک، موسسه آموزشی، تاریخ ورود و فارغ التحصیلی از مواردی است که باید حتما در این قسمت قید شود. هر نوع دستاورد و افتخاراتی که در حین تحصیل کسب کرده اید، مانند کسب معدل بالا و … را در این قسمت عنوان کنید.

توصیه هایی برای نوشتن رزومه یک دانشجوی بین المللی

جهت بهبود رزومه دانشجوی بین المللی، سعی کنید توصیه های زیر را به کار ببرید:

محتوایی در رابطه با کارفرماهای قبلی اضافه کنید

زمانی که در رابطه با کار قبلی خود صحبت می کنید، سعی کنید مطلبی درباره کارفرما اضافه کنید. این موضوع از این نظر می تواند به شما کمک کند که کارفرمای آینده شما با محیط کاری در کسب و کارهای کشور شما آشنا نیست. برای مثال، اگر برای یکی از بزرگترین شرکتها در کشور دیگری کار کرده اید یا برای یک استارتاپ کوچک، می تواند به کارفرمای آینده شما کمک کند تا بداند شما قبلا برای چه نوع سازمان هایی کار کرده اید.

از فردی که بومی است بخواهید رزومه شما را بررسی کند

قبل از ارسال رزومه به کارفرما، حتما آن را برای فردی بومی ارسال کنید تا ایراداتش اصلاح شود مخصوصا اگر زبان انگلیسی شما قوی نیست. بومی ها احتمالا قادر به تشخیص حوزه هایی هستند که می توانید در آنها  بهتر خودتان را پرزنت کنید.

کلمات کلیدی از job description را استفاده کنید

وقتی رزومه خود را ایجاد کردید، توصیف شغلی یا job description شغل مورد نظر را دوباره بخوانید و کلمات کلیدی مربوط به شغل را شناسایی کنید. کلمات کلیدی می تواند تحصیلات، مهارت یا تجربه باشد. برای مثال، شرکت توسعه نرم افزار زبان برنامه نویسی کامپیوتری خاصی را برای استخدام نیروی جدید نیاز داشته باشد. وقتی این کلمات کلیدی را شناسایی کردید، آنها را در رزومه خود قرار دهید. قرار دادن این کلمات کلیدی در رزومه شما نشان می دهد که آگهی شغلی مورد نظر را با دقت مطالعه کرده اید و زمانی که سیستم بررسی خودکار رزومه ها که در جستجوی کلمات کلیدی خاصی است، رزومه شما را بررسی می کند، این موضوع باعث برد رزومه شما در مقایسه با سایر افراد می شود.

تنظیم فونت و فاصله گذاری

رزومه ها معمولا یک صفحه بیشتر نیستند. برای اینکه فضای لازم و در دسترس را داشته باشید، می توانید فونت ها و فاصله گذاری متون را تنظیم کنید. برخی فونت ها را بولد کنید تا توجه را به آنها جلب کنید. فضای سفید زیادی در رزومه یک صفحه ای خود باقی نگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *