مجوز کار کانادا و جستجوی شغل در job bank

توجه داشته باشید تمامی موارد ذکر شده در مقاله زیر، مربوط به زمانی است که شما در کانادا به صورت موقت ساکن هستید و موفق به اخذ مجوز کار باز ایرانیان شدید و به دنبال شغل مخصوصا در ابتدای ورود به کانادا می باشید. این موضوع برای ایرانیانی که دارای مجوز کار 3 ساله ایرانیان بر اساس قانون ایران 2023 هستند، بسیار مفید می باشد. چون می توانند تا 3 سال با این مجوز کار در کانادا دنبال شغل مناسب خود باشند و این فرصتی برای اخذ اقامت دائم کانادا در اختیار آنها قرار می دهد.

جستجوی کار برای تازه واردان در کانادا

به عنوان نیروی کار خارجی موقت، شما این حق را دارید که کارفرمای خود را زمانی که در کانادا هستید، تغییر دهید. می توانید از بانک شغلی یا job bank جهت پیدا کردن شغل های جدید و سایر اطلاعات مفید – تماما به صورت رایگان – استفاده کنید.

توجه داشته باشید تنبیه یا دیپورت کردن شما به دلیل جستجوی شغلی دیگر توسط کارفرما، غیر قانونی است. زمانی که به عنوان نیروی کار خارجی موقت به کانادا آمدید، مجوز کاری برای دوره زمانی مشخصی به شما اعطا شده؛ ممکن است نیاز به تغییر مجوز کار قبل از شروع به کار برای کارفرمای دیگری باشد.

در بانک شغلی یا job bank کانادا، جستجوی شغل جدید آسان و رایگان است.

  • جستجوی خود را شروع کنید:

وارد وبسایت https://www.jobbank.gc.ca/ شوید و روی دکمه جستجوی تمامی موقعیت های شغلی از تمامی کارفرمایان کانادایی که تمایل به استخدام نیروی کار موقت خارجی دارند، کلیک کنید. دقت داشته باشید که احتمالا نیاز به تغییر مجوز کار قبل از شروع به کار برای یک کارفرمای متفاوت دارید.

  • دریافت نتایج بهتر

اگر مایل به دیدن انواع مشخصی از مشاغل هستید، از گزینه های search در بالای صفحه استفاده کنید. برای مثال می توانید به صورت زیر سرچ کنید:

  • عنوان شغلی job title یا کلمه کلیدی مثل “Administrative assistant”, “cook”, “Farm worker” یا “Truck driver” را درست و مطابق با خواسته خود وارد کنید.
  • موقعیت مکانی یا Location که تمایل به کار کردن در آن دارید.

همچنین می توانید از سمت چپ صفحه، فیلترهایی را انتخاب کنید که نتیجه جستجوی شما را محدودتر کند.

  • دیدن موقعیت های شغلی:

نتایج جستجوی خود را مشاهده کنید تا پیش زمینه ای از اطلاعات مشاغلی که لیست شده اند، از جمله موارد زیر را ببینید:

عنوان شغل، نام کارفرما، موقعیت مکانی، حقوق، تاریخ بارگذاری موقعیت شغلی

زمانی که شغلی متناسب با علایق خود پیدا کردید، روی عنوان شغلی کلیک کنید تا تمامی جزئیات را ببینید. می توانید درباره نحوه اپلای شغل مورد نظر نیز در همان وبسایت اقدام کنید.

جستجو و اپلای برای مشاغل در وبسایت job bank

در بانک مشاغل، موقعیت شغلی محتوی جزئیات زیادی است. از این اطلاعات جهت تصمیم گیری استفاده کنید اگر می خواهید برای شغل مورد نظر درخواست دهید. اگر می خواهید با یک کارفرما تماس بگیرید، ممکن است از شما درباره موارد زیر سوال پرسیده شود:

نام شما، موقعیت شغلی فعلی شما، موقعیت مکانی شما در کانادا، تجربه کاری شما، اینکه آیا مجوز کار معتبر دارید یا خیر.

کارفرما ممکن است از شما سوالاتی بپرسد یا شما را به مصاحبه دعوت نماید. نیازی به ارائه اطلاعات یا پاسخ به کارفرما اگر تصمیم خود را تغییر دادید یا احساس راحتی نداشتید، نیست. کارفرما نیز ممکن است تصمیم بگیرد شما را استخدام نکند.

اگر کارفرما بخواهد شما را استخدام کند، نامه پیشنهاد شغلی یا job offer letter رسمی دریافت خواهید کرد. افراد قبل از استخدام معمولا برای مشاغل زیادی درخواست می دهند. ممکن است نیاز به تغییر مجوز کاری قبل از شروع به کار برای کارفرمای دیگری وجود داشته باشد.

نامه پیشنهاد شغلی یا job offer letter چیست؟

نامه پیشنهاد شغلی مدرکی است که کارفرمای کانادایی به شما ارائه می دهد (به عنوان نیروی کار موقت)؛ این نامه جزئیات مربوط به شغل شما را توضیح می دهد.

به طور کلی، نامه پیشنهاد شغلی یا job offer letter ( یا employment letter) جزئیات کمتری از یک قرارداد دارد. این نامه حاوی اطلاعاتی از جمله موارد زیر است:

  • پرداختی و کسر از پرداختی های شما
  • وظایف شغلی شما
  • شرایط استخدام از جمله ساعات کار

اگر به LMIA نیاز دارید، یک نسخه از نامه جاب آفر را به همراه درخواست مجوز کار خود ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که employment letter با job offer letter یکی نیست. اگر کارفرمای شما به LMIA برای استخدام نیازی ندارد، باید پیشنهاد شغلی یا offer of employment را در پورتال کارفرمایان ارسال کند. به محض ارسال، پورتال، شماره offer of employment ایجاد می کند که هنگام درخواست مجوز کار نیاز خواهید داشت.

معافیت های انطباق کارفرما

برخی از کارفرمایانی که از LMIA معاف هستند نیازی به ارسال پیشنهاد شغلی یا offer of employment ندارند و شماره offer of employment هم برای شما ندارند. اخذ مجوز کاری برای این مشاغل متفاوت است.

درخواست مجوز کار: کارکنان با ماموریت دیپلماتیک، دولتی و سازمانی

در صورتی که کارمندی با ماموریت دیپلماتیک، دولتی یا سازمانی باشید، نیاز به مجوز کار در کانادا دارید.

وقتی تحت برنامه international mobility program استخدام می شوید، کارفرمای شما نیازی به موارد زیر نخواهد داشت:

  • دریافت LMIA
  • ارسال پیشنهاد شغلی یا offer of employment به اداره مهاجرت کانادا
  • پرداخت هزینه معافیت کارفرما

چه کسانی می توانند برای این مجوز درخواست دهند؟

برای اینکه واجد شرایط باشید، باید در یکی از موقعیت های زیر کار کنید:

  • مامور دیپلمات خارجی
  • موقعیت شغلی کنسولگری
  • دولت خارجی
  • یک سازمان بین المللی که بر اساس قانون مأموریت های خارجی و سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته شده است
  • مالک یا اپراتور یک پروژه بین المللی

همچنین باید تمامی شرایط عمومی مورد نیاز برای مجوزهای کاری را داشته باشید.

نحوه اپلای برای مجوز کاری

لازم است پاسخ های مشخصی را در درخواست خود انتخاب کنید تا برای مجوز کار در این موقعیت در نظر گرفته شوید.

هزینه درخواست مجوز کار 155 دلار می باشد. ممکن است لازم باشد بایومتریک (انگشت نگاری و عکس) را نیز در درخواست خود بگنجانید. اگر به صورت آنلاین درخواست می دهید، باید در همان زمان ارسال درخواست خود، پرداخت را انجام دهید.

ارسال درخواست مجوز کار

می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین یا در یک مرکز درخواست ویزا یا VAC ارسال کنید. کارفرمای شما باید قرارداد یا نامه استخدام را با مشخصات زیر برای شما ارسال نماید:

نام کارفرما، آدرس کارفرما، عنوان شغلی، حقوق، مدت زمان قرارداد کاری (تاریخ شروع و پایان)، ساعات کاری، هر نوع جزئیات مرتبط دیگر؛ به این قرارداد برای اپلای نیاز دارید.

ارسال درخواست آنلاین مجوز کار

جهت ارسال درخواست آنلاین، باید پرسشنامه ای پر کنید تا واجد شرایط بودن شما مشخص شود. در این پرسشنامه از شما درباره ملیت، سن، مهارت زبان، اعضای خانواده، تحصیلات، تجربه کاری، درآمد و/یا خالص دارایی ها و هر نوع جزئیات دیگری در رابطه با پیشنهاد شغلی یا جاب آفر پرسیده خواهد شد. هنگام پاسخ به سوالات، از الگوهای زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید که اداره مهاجرت نوع مجوز کاری که برای آن درخواست داده اید را شناسایی کرده است:

  • Do you have a written offer from an employer in Canada?

گزینه “yes” را انتخاب کنید

  • What type of work permit do you want to apply for?

گزینه “A work permit with a Labour Market Impact Assessment exemption” را انتخاب کنید

  • Supporting documents: letter from current employer

نامه یا قرارداد شغلی (employment contract or letter) را در بخش Letter from current employer را از چک لیست مدارک خود آپلود کنید.

زمانی که این کار تمام شد، به بخش درخواست آنلاین فرستاده می شوید تا یک اکانت یا حساب کاربری ایجاد کنید و هزینه پرونده را پرداخت و درخواست خود را ارسال نمایید.

در برخی موارد، درخواست شما در 2 هفته بررسی خواهد شد.

چنانچه سوالی در رابطه با مجوزهای کاری کانادا دارید یا تمایل دارید به صورت کاری به کانادا مهاجرت کنید، یا اکنون که تا تاریخ 28 فوریه 2025 می توانید از پابلیک پالیسی ایرانیان یا شرایط تمدید قانون ایران 2023 استفاده نمایید و به مجوز کار 3 ساله ایرانیان برسید، با مشاوران گروه مهاجرتی افق ماندگار با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس حاصل فرمایید. با رسیدن به خاک کانادا و دریافت این مجوز می توانید برای مشاغلی که در وبسایت بانک شغلی کانادا ست، درخواست دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *