شرایط ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا

دانشجویان بین المللی: ویزای خانواده (همسر و فرزندان وابسته)

ملیت های خارجی علاقه مند به ادامه تحصیل در کانادا که متاهل هستند یا فرزندان وابسته ای دارند و تمایل دارند که اعضای خانواده خود را در طول دوران تحصیل خود به کانادا بیاورند. افسران ویزای کانادا درخواست های مجوز تحصیلی که شامل اعضای خانواده دانشجو هستند را مورد توجه قرار می دهند اما درخواست ویزای همراه همزمان با درخواست مجوز تحصیلی ممکن است تصمیم افسر ویزا را تحت تاثیر قرار دهد.

مواردی که در این مقاله مورد توجه قرار می گیرد:

  • همراهی همسر
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه (همسر) دانشجو
  • همراهی فرزندان وابسته
  • اثرات درخواست مجوز تحصیلی
  • آیا من و اعضای خانواده ام می توانیم بعد از اتمام تحصیل در کانادا بمانیم؟

 

مجوز تحصیلی کانادا، مجوزهای اقامت موقت هستند؛ به این معنی که دارنده مجوز تحصیلی باید افسر ویزا را قانع کند که کانادا را بعد از انقضای مجوز خود ترک خواهد کرد. در برخی موارد، اگر دانشجویی درخواست داشته باشد که تمامی اعضای خانواده خود را همراه خود به کانادا بیاورد، افسر ویزا ممکن است به نیت دانشجو در رابطه با ترک کانادا بعد از اتمام دوره تحصیلی شک کند. این موضوع می تواند به تصمیم افسر در رابطه با صدور یا عدم صدور مجوز تحصیلی تاثیر بگذارد.

از تمامی متقاضیان مجوز تحصیلی خواسته می شود که انگیزه نامه یا SOP خود را ارسال کنند و دلیل اینکه چرا می خواهند تحصیلات خود را در کانادا ادامه دهند، توضیح دهند. متقاضی ممکن است از این بخش درخواست برای توضیح اینکه چرا تمایل دارد همسر و یا فرزندان آنها را در کانادا همراهی می کنند. تصمیم نهایی در رابطه با تایید نهایی مجوز تحصیلی تماما با افسر اداره مهاجرت است. لطفاً توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که یک فرد بدون اعضای خانواده خود برای مجوز تحصیل اقدام کند، اما بعداً یک درخواست اصلاح شده برای مجوز ورود اعضای خانواده جهت پیوستن آنها در کانادا ارسال کند.

با این حال، درخواست اصلاح اپلیکیشن به این طریق می تواند منجر به ارائه اطلاعات نادرست از جمله 5 سال ممنوعیت ورود به کانادا شود مخصوصا اگر متقاضی مراحل را به صورت صحیح وارد نکند. متقاضیان باید منابع مالی کافی جهت تامین مالی خود در طول دوره تحصیل در یک سال اول را نشان دهند. افرادی که تمایل دارند اعضای خانواده شان نیز آنها را در طول دوره تحصیلی همراهی کنند، باید منابع مالی اضافی در پرونده خود نشان دهند. اگر یک دانشجوی بین المللی توسط همسر و/ یا فرزندان وابسته خود همراهی شود، باید آگاه باشد که این موضوع چه میزان بر نیازهایی همچون مسکن و بیمه درمانی تاثیر خواهد گذاشت.

می توانم همسر خود را تحت ویزای دانشجویی به کانادا بیاورم؟

به یک فرد خارجی همراه با همسر که می خواهد درخواست مجوز تحصیلی در کانادا داشته باشد، خوش آمد گفته می شود، اما اثراتی که برخی از آنها عنوان شد و ممکن است بر تایید مجوز تحصیلی داشته باشد را در ذهن داشته باشید. اگر درخواست ویزای تحصیلی شما به همراه همسر برای کانادا تایید شد، بعد از آن همسر شما واجد شرایط اپلای برای درخواست مجوز کار باز یا Spousal Open Work Permit می باشد. این مجوز کار به همسر شما اجازه کار تمام وقت برای هر کارفرمایی در کانادا و برای همان دوره ای را می دهد که شما دارای مجوز تحصیلی هستید. اگر هر دو نفر علاقه مند به ادامه تحصیل در کانادا باشند، هر کدام باید برای مجوز تحصیلی جداگانه ای درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه دانشجو

زمانی که برای ویزای همراه دانشجو در کانادا اپلای می کنید، باید تمامی مدارک مورد نیاز شما با دقت آماده و ارسال شوند. مدارک زیر معمولا برای فرآیند درخواست ویزای معمولی ضروری است:

  • فرم های درخواست ویزا: فرم های درخواست ویزا را با دقت تکمیل کنید. مطمئن شوید که تمامی بخش ها با دقت و صحیح پر شده اند.
  • پاسپورت: نسخه اسکن پاسپورت که برای طول دوره اقامت شما در کانادا معتبر باشد.
  • اثبات ارتباط با همسر: مدارکی که نشان دهنده ارتباط قانونی فرد با دارنده ویزای دانشجویی است و می تواند شامل گواهی ازدواج، عکس ها و سایر مدارک پشتیبانی باشد.
  • نامه پذیرش: دریافت و ارسال نسخه ای از نامه پذیرش رسمی از موسسه آموزشی که متقاضی اولیه (دانشجو) از آن پذیرش گرفته است.
  • تمکن مالی: نشان دادن ثبات مالی به وسیله ارائه تمکن مالی جهت پوشش هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه که می تواند به شکل نامه تمکن مالی از بانک، نامه اسپانسرشیپ یا نامه حمایت مالی یا جزئیات بورسیه تحصیلی برای طول دوره تحصیلی باشد.
  • مهارت زبان: با توجه به مدارک مورد نیاز، ممکن است به اثبات مهارت زبان از طریق آزمون هایی مانند آیلتس، CELPIP یا TEF نیاز داشته باشید.
  • آزمایشات پزشکی: آزمایشات پزشکی را از طریق یک پزشک تایید شده اداره مهاجرت انجام دهید و گزارش نهایی آن را به عنوان بخشی از درخواست اپلیکیشن ارسال نمایید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه: گواهی عدم سوء سابقه یا گواهی که نشان می دهد دارای سوابق کیفری در کشور مبدا یا هر کشوری که برای مدتی زندگی کرده اید، نیستید را همراه سایر مدارک خود ارسال کنید.

متقاضی اصلی یعنی دانشجو نیز باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی نشان دهد:

نشان دهید تمکن مالی کافی جهت حمایت از خود و همسرتان در طول دوره اقامت در کانادا خواهید داشت. خوشبختانه، مبلغ مورد نیاز درخواستی از طرف اداره مهاجرت کانادا، خیلی بالا نیست، با این فرض که همسر شما در کانادا استخدام خواهد شد و در بخشی از هزینه های مالی مشارکت خواهد کرد. بنابراین، لازم است که در زمان ارسال درخواست خود نشان دهید که هزینه های مرتبط با دوره تحصیلی تان را در طول مدت اقامت درخواست را دارید.

همراه آوردن فرزندان وابسته

والدینی که در کانادا تحصیل می کنند می توانند فرزندان وابسته خود را در عنوان درخواست مجوز تحصیلی وارد کنند. در اصطلاح کانادایی، کودک تحت تکفل به هر فرزند زیر 22 یا بالای 22 سال شما گفته می شود که از قبل از 22 سالگی به شکل قابل توجهی به والدین خود از نظر مالی وابسته بوده و یا ازدواج نکرده اند و بالای 22 سال نیز به دلیل شرایط جسمی یا روحی خود قادر به تامین مالی خود نیستند.

اگر مجوز تحصیلی با ویزای همراه فرزند شما تایید شد، ویزایی برای فرزند شما صادر می شود؛ این ویزا به همان مدت زمانی اعتبار دارد که مجوز تحصیلی شما دارای اعتبار است.

به محض ورود به کانادا، تمامی فرزندان 18 سال و کمتر شما اجازه تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان را دارند. اغلب مدارس کانادا برای فرزندان شما، دولتی هستند به این معنی که هیچ هزینه ای جهت پرداخت برای آنها وجود ندارد. علاوه بر این، کانادا به داشتن کیفیت آموزش در جهان مشهور است، بنابراین والدین می توانند اطمینان داشته باشند که فرزندان آنها آموزش با کیفیتی که شایسته آن هستند را دریافت می کنند.

سیستم مدارس کانادایی

از نظر قانونی تمامی فرزندان در کانادا، باید به مدرسه بروند. این قانون حتی شامل فرزندان والدینی می شود که به صورت موقت در کانادا برای کار یا تحصیل وارد شده اند. با تشکر از سیستم آموزشی استثنایی کانادا، فرزندان می توانند از مزایای رفتن به یک مدرسه عالی کانادایی بهره مند شوند.

سیستم مدرسه برای فرزندان در کانادا عموما با مقطع ابتدایی یا دبستان شروع می شود و سپس تا دبیرستان (که گاهی مقطع متوسطه نیز نامیده می شود) ادامه می یابد. این سیستم از 12 پایه تشکیل شده، بنابراین یک دانش آموز با گرید یا دوره اول شروع می کند و اتمام هر دوره، یک سال تحصیلی به طول می انجامد. بعد از اتمام 12 دوره یا سال تحصیلی، دیپلم مقطع متوسطه را دریافت می کند که وی را برای ورود به کالج یا دانشگاه آماده می کند.

اثراتی که بر درخواست مجوز تحصیلی دارد

دانشجوی بین المللی در کانادا بودن، می تواند شانس شما و خانواده تان برای اقامت دائم در کانادا را افزایش دهد یا درهای مهاجرتی که قبلا واجد شرایط آنها را نبودید برای شما باز کند.

تجربه شما در تحصیل، کار و تمرین مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی می تواند در واجد شرایط بودن شما برای اقامت دائم در کانادا تاثیر به سزایی داشته باشد. تجربه کاری همسر شما و بهبود مهارت زبانی وی نیز می تواند سهم زیادی در این موضوع داشته باشد.

اگر مهاجرت به کانادا به صورت دائم بعد از اتمام تحصیلات خود را انتخاب کنید، احتمالا این کار را از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال انجام خواهید داد. این سیستم سه دسته اصلی مهاجرت اقتصادی فدرال را ادغام و بر آنها نظارت می کند و همه داوطلبان واجد شرایط را در یک مجموعه تحت عنوان پول یا استخر جمع آوری می کند. هر متقاضی در این مجموعه امتیاز سیستم رتبه بندی جامع یا CRS را دریافت می نماید و برای متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوتنامه ای جهت اپلای برای اقامت دائم با عنوان ITA به صورت دوره ای صادر می شود.

امتیاز CRS شما به گونه ای متفاوت و با توجه به اینکه آیا با همسر خود اقدام می کنید یا خیر، محاسبه می شود. اگر همسر شما در حال زندگی و کار در کانادا ست زمانی که شما در حال تحصیل هستید، امکان دارد آوردن مشخصات آنها در پروفایل شما هنگام ارسال درخواست در سیستم اکسپرس اینتری، امتیاز CRS شما را افزایش دهد.

همچنین اگر شما و همسرتان هر دو برای اکسپرس اینتری درخواست خود را پر و ارسال نمایید، می توانید شانس خود را برای دریافت دعوتنامه اکسپرس اینتری یا ITA دو برابر کنید. تجربه همسر شما ممکن است آنها را واجد شرایط ارسال اظهار علاقه به اکسپرس اینتری به عنوان متقاضی اصلی کند.

آیا من و خانواده ام می توانیم در کانادا بعد از اتمام تحصیلاتم به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا بمانیم؟

دانشجوی بین المللی بودن در کانادا می تواند شانس شما و خانواده تان برای اقامت دائم را افزایش دهد یا درهایی را برای برنامه های مهاجرتی به روی شما باز کند که قبلا باز نبوده اند.

همانطور که قبلا عنوان شد، تحصیلات کانادایی، تجربه کار و زندگی در کانادا، همچنین مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه ای که در این مدت آموخته اید، شرایط شما را برای اخذ اقامت دائم کانادا بیشتر می کند و اگر همسر شما نیز در این مدت در کانادا تجربه کار کانادایی کسب کرده باشد و در محیط کانادایی مهارت زبان خود را تقویت کرده باشد، می تواند در درخواست شما در سیستم اکسپرس اینتری تاثیری مثبت داشته باشد و شانس هر دوی شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش دهد.

 

سوالات متداول

آیا دانشجویان بین المللی می توانند والدین خود را به کانادا بیاورند؟

برخلاف فرآیند درخواست ویزای همسر یا فرزندان تحت تکفل، دانشجویان بین‌ المللی دارای مجوز تحصیل می ‌توانند برای والدین خود دعوت ‌نامه ‌هایی برای ویزای اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) ارسال کنند. این دعوت نامه ها یا مجوزها به والدین امکان می دهد تا از کانادا دیدن کنند و به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این موضوع، به والدین ویزای اقامت موقت نمی دهد، همانطور که در مورد همسر و فرزندان این موضوع صدق می کند.

مهم است که به خاطر داشته باشید تصمیم نهایی در راستای تایید ویزای بازدیدکننده با صلاحدید افسر مهاجرت است و هیچ شخص دیگری در این باره تصمیم گیرنده نیست. شما تنها با مشاوره درست می توانید شانس دریافت ویزای توریستی برای والدین خود را با آماده سازی مدارک و ایجاد پرونده ای قوی بیشتر کنید. در این رابطه حتما از مشاوره متخصصین باتجربه استفاده کنید.

  • آیا دوست دختر یا دوست پسر من می تواند با من به کانادا بیاید؟

این مورد سوالی است که اغلب دانشجویان بین المللی که شرایط لازم برای ازدواج را ندارند می پرسند. مهم است بدانید که اگر رابطه شما شرایط مورد نظر برای common-law partnership را ندارد، قادر به درخواست جهت دریافت ویزای همراه برای پارتنر خود نیستید.

در چنین مواردی، شریک عاطفی شما باید با ویزای اقامت موقت به کانادا بیاید. با توجه به نیت آنها، دوست دختر یا دوست پسر می تواند برای ویزای توریستی، مجوز کار یا ویزای تحصیلی اقدام کند. انتخاب آنها بستگی به هدف خاص خودشان دارد. با این حال، اگر پارتنر شما برنامه ای برای کار یا تحصیل در کانادا ندارد، می تواند برای ویزای اقامت موقت توریستی درخواست دهد.

بررسی اینکه آیا کشور مبدا شریک عاطفی شما معاف از ویزا است یا خیر، ضروری است. اگر اینطور باشد، برای ورود به کانادا نیازی به ویزا نخواهد داشت و می تواند با مجوز سفر الکترونیکی (eTA) وارد شود.

در صورتی که در رابطه با اخذ ویزای همراه کانادا سوالی دارید با شماره 05131071 تماس بگیرید همکاران ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *