ارز بانکی کانادا

ارز بانکی کانادا:

واحد پول کانادا دلار کانادا  CAD است. به صورت 5 ، 10 ، 20 ، 50 و 100 دلار در دسترس است

سکه های کانادایی به صورت زیر است:

  • 5 cents (nickel)
  • 10 cents (dime)
  • 25 cents (quarter)
  • CAD 1 (loonie)
  • CAD 2 (toonie)

بانک:

بانکهای کانادایی مشابه بانکهای ایالات متحده و کشورهای اروپایی هستند. اکثر آنها برای حساب و خدمات بانکی خود ماهانه مبلغی را از  مشتریان دریافت می کنند. یک حساب بانکی پایه در هر ماه تقریبا 5 دلار کانادا هزینه دارد.

اگر در کانادا دانشجو هستید (ویزای تحصیلی کانادا) ، نیازی به ایجاد حساب بانکی در کانادا نیستید. با این حال ، بانکهای کانادایی حساب های دانشجویی ارائه می دهند که ممکن است جذاب باشد. به عنوان مثال ، اگر در اینجا حساب بانکی دارید ، می توانید مبلغ کمتری برای نقل و انتقالات پول بین المللی بپردازید تا اینکه حساب بانکی نداشته باشید. برخی از مزایای دیگر آن:

یک حساب بانکی می تواند به شما در مدیریت پول خود کمک کند

اگر حساب بانکی دارید ، می توانید از کارمندان بانک مشاوره مالی بخواهید

اگر در کانادا کار می کنید ، باید یک حساب بانکی داشته باشید

اگر خانه ای در خارج از دانشگاه اجاره کرده اید ، شاید لازم باشد چک هایی را با استفاده از حساب بانکی خود بنویسید

بانکهای اصلی کانادا عبارتند از:

کارت های اعتباری:

فروشگاه ها تقریباً در همه جای دنیا Visa ، MasterCard و American Express را می پذیرند. اگر کارت اعتباری از قبل دارید ، ممکن است در کانادا پذیرفته شود. قبل از رسیدن به کانادا ، حتماً با بانک خود بررسی کنید تا در صورت نگه داشتن این کارت ، آیا باید مبلغ ارزی و هزینه معاملات خارجی را پرداخت کنید. ممکن است بخواهید با حساب بانکی کانادایی خود کارت اعتباری دریافت کنید.

دستگاه های خودپرداز:

در کانادا ، دستگاه های خودپرداز  ABM رایج و آسان ترین ها هستند.

ABM های داخل بانک ها توسط آن بانک اداره می شوند. در صورت داشتن کارت یا حساب  بانکی ، می توانید وجوه را پس بگیرید و سایر معاملات مانند سپرده ، پرداخت قبض ، چاپ صورت حساب و انتقال پول بین حساب ها را انجام دهید. اما اگر کارت بانکی شما با Bank-A باشد و در ABM درون یک بانک متعلق به Bank-B معامله انجام دهید ، باید مبلغ تراکنش را بپردازید.

ABM در پمپ بنزین ها ، مراکز خرید ، فروشگاه ها و مراکز گردشگری متعلق به شرکت های خصوصی است. آنها هزینه برداشت پول را پرداخت می کنند. معمولاً برداشت ها تنها خدمتی است که ارائه می دهند.

ساعت کار بانکی:

اکثر بانک ها از دوشنبه تا جمعه در ساعات کاری باز هستند که این به طور کلی بین ساعت 9 تا 10 صبح و 4 یا 5 بعد از ظهر است. بعضی از شعب عصر حداقل 1 روز در هفته بسته می شوند. برخی از شنبه ها برای ساعتهای کم باز هستند. اکثر بانک ها یکشنبه ها بسته می شوند. همه بانک ها در تعطیلات رسمی در کانادا بسته می شوند.

انتقال پول به کانادا:

چک های مسافرتی راهی آسان برای انتقال پول به کانادا است:

شما می توانید آنها را در اکثر بانک ها خریداری کنید. آنها در مقادیر استاندارد زیادی وجود دارند

آنها امن هستند و می توان آنها را در هر مبلغ بانکی کانادایی یا مبدل ارزی جستجو کرد

در صورت گم شدن یا دزدیدن آنها باید نسخه چک مسافرتی خود را اسکن یا تهیه کنید

برخی از بانک ها می توانند پول را به صورت الکترونیکی به حساب کانادایی شما واریز کنند. هزینه ها براساس موسسه متفاوت است. همچنین می توانید با استفاده از پیش نویس بانکی از کشور دیگری ، پول انتقال دهید. این کار تا 8 هفته طول می کشد تا توسط بانک کانادا ترخیص شود. این همراه با هزینه خدمات است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *