کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا آن ها در مقطع کارشناسی ارشد یکی از پر متقاضی ترین حالت های مهاجرت به این کشور می باشد. در این مقاله از گروه مهاجرتی افق ماندگار قصد داریم به بررسی دلایل انتخاب کشور کانادا برای ادامه تحصیل و چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا برای مقطع لیسانس صحبت کنیم.

چرا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا؟

دوره های کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان بین المللی مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

شهرت جهانی دانشگاه های کانادا

یکی از دلایل مهم محبوبیت دوره های کارشناسی ارشد در کانادا، شهرت جهانی آن است. دانشجویان فارغ التحصیل از موسسات آموزشی کانادایی، شرایط بهتری برای پیدا کردن شغل های با پرداختی بالا در سازمان های بین المللی تاپ در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلیس، آلمان و استرالیا خواهند داشت.

این موضوع به این معنی است که شما می توانید هر شغلی در سراسر جهان با مدرک کانادایی خود پیدا کنید. بنابراین، منطقی به نظر می رسد که دانشجویان زیادی خواهان ادامه تحصیل در کانادا باشند.

چشم انداز شغلی حین تحصیل

بدون ویزای کاری، دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول دوره تحصیل و حداکثر تا 30 ساعت در هفته در طول تعطیلات برنامه ریزی شده اجازه کار داشته باشند. بنابراین، تمامی هزینه های اولیه در طول اقامت خود به عنوان دانشجو را با کار دانشجویی در کانادا می توانید به دست آورید.

رشته های متعددی فرصت هایی برای کارآموزی یا تجربه کاری به عنوان بخشی از دوره آموزشی شما ارائه می دهند که نه تنها به شما فرصت درآمدزایی برای پوشش هزینه های زندگیتان را می دهد بلکه منجر به کسب تجربه و مهارتهای باارزش می شود.

تحقیقات متمرکز در دانشگاه های کانادا

کانادا زمانی که بحث تحقیقات و نوآوری است کشوری چندستاره به حساب می آید. اغلب دوره های تحصیلی که توسط دانشگاه های کانادا ارائه می شوند، بیشترین اولویت را برای تحقیقات قائلند.

بنابراین، دانشجویان این فرصت را دارند تا در آزمایش ها و پروژه های جذابی شرکت کنند که جهت ارائه تجربه و یادگیری جامع بر اساس نوآوری و آینده نگری طراحی شده است.

فرصت های شغلی بعد از تحصیل

کانادا یکی از معدود کشورهایی است که به دانشجویان بین المللی اجازه اقامت و کار در کشور حداکثر تا 3 سال بعد از فارغ التحصیلی را می دهد. بعد از 90 روز از اتمام دوره کارشناسی ارشد در کانادا، دانشجویان می توانند برای برنامه مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا یا (PGWPP) درخواست دهند.

بعد از اخذ این مجوز، قادر به کار در هر نقطه ای در کشور خواهند بود و نهایتا می توانند حتی برای اقامت دائم درخواست دهند. این موضوع درهایی را برای آینده امن به روی دانشجویان باز می کند و در ایجاد مسیر شغلی مطمئن کمک کننده است.

محیطی دارای تنوع فرهنگی و مردم خونگرم

کانادا به محیط متنوعش شناخته شده است. هر دانشجوی بین المللی در کانادا با آغوش باز احساس پذیرفته شدن می کند. با شما به طور منصفانه در محیطی امن برخورد خواهد شد و برای آشنایی با سبک زندگی کانادایی مشکلی نخواهید داشت.

 

ورودی های کارشناسی ارشد در کانادا

قبل از اینکه با شرایط ثبت نام دانشجویان بین المللی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوید، اجازه دهید پر طرفدارترین ترم های ورودی کارشناسی ارشد در کانادا را به شما معرفی کنیم. 3 ورودی مهم وجود دارد: پاییز، زمستان و تابستان

ورودی پاییز پرطرفدارترین ورودی است که بعد از آن زمستان و تابستان به ترتیب قرار می گیرند.

ورودی های کارشناسی ارشد در کاناداشروع درخواستماه شروع کلاس
پاییزژوئنسپتامبر
زمستاننوامبرژانویه
تابستانفوریهآوریل/ می

 

هنگام تصمیم گیری درباره ورودی کارشناسی ارشد در کانادا، مطمئن شوید که تحقیقات کامل را انجام می دهید و تمامی مزایا و معایب ورودی را قبل از تصمیم گیری نهایی، مورد بررسی قرار دهید.

شاید برای شما جالب باشد: چرا باید ورودی پاییز/ سپتامبر در کانادا را اولویت خودم قرار دهم؟

انواع دوره های لیسانس در کانادا

دوره های کارشناسی ارشد در کانادا با توجه به موسسه آموزشی ممکن است متنوع باشد. با این حال، 3 نوع دوره کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد که عبارتند از:

کارشناسی ارشد آموزش محور یا Course-based

این مقطع بین 1 تا 2 سال طول می کشد و همراه با آموزش های حرفه ای یا تخصصی پیشرفته در زمینه بین رشته ای است.

کارشناسی ارشد پژوهش محور یا Research-based

در طول این دوره، از دانشجویان انتظار می رود پایان نامه و دوره آموزشی خود را به اتمام برسانند. دوره کارشناسی ارشد پژوهش محور، یک دوره تحقیقاتی دو ساله می باشد اما نوع پژوهش ممکن است باعث تمدید دوره تحصیلی شود.

دوره های آموزشی همراه با کارآموزی یا Co-operative Education

اغلب دانشگاه های کانادایی دوره های کارشناسی ارشد را از طریق برنامه های آموزشی و عملی ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی می توانند تجربه عملی را در رشته تحصیلی انتخابی خود کسب کنند. این فرصتها در حوزه های متعددی در دسترس است و تجربه کاری و امکان شبکه سازی قابل توجهی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. کارفرمایانی که در برنامه های Co-op مشارکت می کنند از دانشجویان با انگیزه و بسیار شایسته ای که مشتاق کار کردن در پروژه های تخصصی هستند، بهره مند می شوند.

بسیاری از آنها معمولا از این دوره ها به عنوان ابزاری برای استخدام استفاده می کنند به این دلیل که این دوره های کارآموزی به صاحبان کسب و کار اجازه می دهد درک بهتری از متقاضیان و توانایی های بالقوه آنها به دست آورند. کارآموزی برای دانشجویان کارشناسی ارشد اغلب بین 2 تا 4 ماه طول می کشد.

 

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان بین المللی

فرآیند پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد در کانادا با توجه به موسسه آموزشی یا دانشگاه و رشته انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. با این وجود، شرایط اولیه پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به صورت زیر است:

  • داشتن GPA حداقل 3 از 4 (مساوی 65 تا 70 درصد) یا مدرک کارشناسی بین المللی معادل در رشته مشابه
  • نمره GMAT حداقل 550
  • نمره GRE (140 در بخش verbal و 150 در بخش quantitative)
  • برخی از دوره های ارشد از دانشجویان، تجربه کار 1 تا 3 ساله درخواست می کنند.

مهارت زبان برای مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

مهارت زبان انگلیسی کاملا بستگی به برنامه ای دارد که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. برخی از شرایط آن عبارتند از:

  • تافل iBT: بالای 90
  • آیلتس 6.5 تا 7

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم تکمیل شده پذیرش تحصیلی
  • نسخه های تایید شده و رسمی از ریزنمرات و اصل مدارک تحصیلی دوره های قبلی
  • توصیه نامه ها
  • نتایج آزمون GRE/ GMAT
  • نتایج آزمون مهارت زبان
  • کپی پاسپورت
  • مدرکی مبنی بر بورسیه تحصیلی یا کمک مالی
  • مدرک پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اپلیکیشن فی
  • انگیزه نامه

 

دوره های کارشناسی ارشد محبوب در کانادا برای دانشجویان بین المللی

ارشد دیجیتال مارکتینگ در کانادا

یک دوره 1 تا 2 ساله است که با فرمت های degree, diploma, certificate در دسترس است. هزینه شهریه برای این دوره ارشد در کانادا برای دانشجویان بین المللی حدود 13000 تا 38000 دلار کانادا ست. در این دوره در رابطه با مهارتهای SEO و SEM، رفتار مصرف کننده و مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی موبایل، آنالیز داده، مدیریت شبکه های اجتماعی و … خواهید آموخت. به طور میانگین، قادر خواهید بود تا 58.457 دلار کانادا در سال با این مدرک درآمد داشته باشید. بنابراین آینده ای نسبتا مطمئن برای خود رقم خواهید زد.

کارشناسی ارشد Global management در کانادا

ارشد مدیریت بین المللی یا جهانی در کانادا یک دوره مدیریت بازرگانی بین المللی 2 ساله است که به دانشجویان اجازه می دهد تا توانایی های مورد نیاز برای مدیریت فرامرزی و بین فرهنگی را کسب کنند.

دانشجویان به مهارتها و شایستگی های مدیریت بین المللی مجهز می شوند که به آنها کمک می کند تا در کسب و کار خود در کانادا و سراسر جهان موفق شوند.

دانشجویانی که از این برنامه فارغ التحصیل می شوند، تبدیل به مدیرانی ماهر و آماده به کار و رهبرانی با چشم انداز جهانی و آگاه از فرهنگ های مختلف می شوند. این دوره نگاهی به پایه های بیزینس، کسب و کار بین المللی، جهانی سازی، اقتصاد جهانی و مدیریت بین فرهنگی می اندازد.

کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات در کانادا

ارشد فناوری اطلاعات در کانادا یک دوره تحصیلات تکمیلی دو ساله است که با اصول پایه ای، کاربردها و مهارتهای مرتبط با رشته فناوری اطلاعات سر و کار دارد.

باید موضوعاتی مانند سیستم مدیریت پایگاه داده، زبان های برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار، تجارت الکترونیک، ارتباطات دیتا، امنیت کامپیوتر، شبکه سازی، گرافیک، توسعه وب و … را در طول دوره آموزشی خود فراگیرند.

دوره های ارشد فناوری اطلاعات در کانادا کاملا انعطاف پذیر و به صورت های پارت تایم، فول تایم، آنلاین یا یادگیری از راه دور هستند. هنگام فارغ التحصیلی، شما به عنوان نسل بعدی مدیران پروژه های فناوری اطلاعات و … کار خواهید کرد. از آنجایی که فناوری اطلاعات نیاز رو به رشدی است، این دوره بسیار مهم است.

نتیجه گیری:

ادامه تحصیل در مقطع ارشد و پیدا کردن مسیر شغلی تصمیم بزرگی است. باید زندگی در دایره امن خود را رها کنید و زندگی روتین و منظم خود به عنوان دانشجو را شروع کنید. در طول دوره دانشجویی شما پتانسیل واقعی خود را کشف خواهید کرد.

 

سوالات متداول درباره کارشناسی ارشد در کانادا

کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان بین المللی چقدر هزینه دارد؟

هزینه دوره کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی متفاوت است. اما متوسط هزینه ادامه تحصیل در این مقطع 7472 دلار کانادا در سال است.

آیا مقطع کارشناسی ارشد در کانادا رایگان است؟

هیچ مقطع کارشناسی ارشدی در کانادا رایگان نیست. اما می توانید فرصت تحصیل بدون پرداخت هزینه شهریه را از طریق کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی فول فاند به دست آورید. اغلب دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی و کمک های مالی به دانشجویان کارشناسی ارشد در کانادا ارائه می دهند؛ همچنین می توانید از شوراهای تحقیقاتی بودجه دریافت کنید.

دوره های کارشناسی ارشد در کانادا چقدر طول می کشد؟

برای دانشجویان بین المللی به صورت عادی 2 سال زمان می برد. اغلب دوره های کارشناسی ارشد، شامل پایان نامه، کارآموزی، مقاله تحقیقاتی یا برنامه دوره محور هستند. اما زمان دوره با توجه به نوع رشته انتخابی می تواند متفاوت باشد.

شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا چیست؟

  • نمره مهارت آزمون زبان
  • کپی گواهینامه های تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • مدرک تحصیلی کارشناسی
  • فرم درخواست

دوره های پرطرفدار در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان بین المللی کدامند؟

  • کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ
  • مدیریت بین المللی یا جهانی
  • کارشناسی ارشد اقتصاد سلامت
  • بیوتکنولوژی
  • کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *