چرا باید ورودی پاییز/ سپتامبر در کانادا را اولویت خودم قرار دهم؟

آیا به دنبال ادامه تحصیل در کانادا در مقاطع بالاتر هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ورودی سپتامبر/ پاییز در کانادا باید هدف اصلی شما باشد.

با برنامه ها و دوره های آموزشی در دسترس زیاد، نرخ پذیرش بالا، فرصت های بورسیه تحصیلی بیشتر و چشم اندازهای شغلی بهتر، ورودی سپتامبر September در کانادا زمانی عالی جهت شروع مسیر تحصیلی شما است.

ترم های ورودی سیستم پذیرش تحصیلی در کانادا عموماً به سه دسته تقسیم می شود: 

  • ورودی اول مهمترین ورودی دانشگاه ها در کانادا است که سپتامبر هر سال شروع می شود.
  • ورودی دوم، همان ترم زمستان است که معمولاً همزمان با ژانویه است.
  • ورودی سوم، آخرین ورودی هر دوره سال تحصیلی است که در تابستان قرار داشته و معمولاً در ماه می May یا ژوئن June استارت می خورد.

باید توجه داشته باشید که تمامی دانشگاه ها ورودی های دوم و سوم را ارائه نمی دهند و برنامه های تحصیلی در دسترس در این ترم ها نیز محدود است.

در این مقاله علت اینکه چرا ترم پاییز در کانادا بسیار مهم است و چرا باید انتخاب اول شما باشد را مورد بحث قرار می دهیم. ادامه مقاله را بخوانید تا درباره مزایای ورودی پاییز در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چرا ورودی پاییز/ سپتامبر Fall Semester را در کانادا انتخاب کنم؟

دانشگاه های کانادا به دلیل کیفیت و سطح بالای تحصیلات و تحقیقات شان شناخته شده اند؛ ورودی پاییز در کانادا فرصتی عالی برای برخورداری از این مزیت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دوره اولین و محبوبترین ترم ورودی بین دانشجویان است. با دانشگاه های متعدد و صدها کالج در ماه سپتامبر در کانادا، مجموعه وسیعی از برنامه ها و دوره ها برای دانشجویان در دسترس خواهد بود.

دامنه ورودی پاییز در کانادا گسترده است. دانشجویان می توانند از بین طیف وسیعی از برنامه ها از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکتری، دیپلم و دوره های دارای گواهینامه دست به انتخاب بزنند. علاوه بر این، رشته های تحصیلی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها دست به انتخاب بزنید از جمله بیزینس، مهندسی، علوم کامپیوتر، مراقبت های بهداشتی، هنر و علوم اجتماعی.

دانشگاه های کانادایی و دولت کانادا به دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی، گرنت ها و جوایز متعددی برای ورودی پاییز در کانادا ارائه می دهند. این بورسیه ها اغلب شایسته محور هستند و می توانند شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و سایر هزینه های مربوط به تحصیل را پوشش دهند.

به طور خلاصه، ورودی پاییز در کانادا فرصتی عالی برای دانشجویان فراهم می کند تا رویای تحصیل در یک سیستم آموزشی بسیار باارزش و معتبر را دنبال کنند. با دانشگاه ها، برنامه ها و دوره های آموزشی متعدد و اسکولارشیپ های در دسترس، دانشجویان می توانند گزینه ای را انتخاب کنند که با علایق و توانایی مالی آنها بیشتر متناسب است.

مزایای انتخاب ترم پاییز
معایب انتخاب ترم پاییز
حق انتخاب طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره های آموزشیرقابت بسیار بالا برای پذیرش
نرخ بالاتر پذیرشدوره درخواست کوتاهتر
فرصتهای اسکولارشیپ بیشترهزینه بالاتر زندگی در این فصل سال
چشم اندازهای شغلی بهتر بعد از فارغ التحصیلیهزینه بالاتر شهریه دانشگاه برای ورودی پاییز
قرار گرفتن در طیف متنوعی از دانشجویان بین المللیفصل زمستان سرد و طولانی در بخش های زیادی از کانادا
لیست دانشگاه هایی که ورودی ترم پاییز/ سپتامبر دارند به همراه تاریخ تقریبی ددلاین جهت پذیرش به شرح زیر می باشد:
  • دانشگاه تورنتو/ ژانویه
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا/ دسامبر تا ژانویه
  • دانشگاه مک گیل/ ژانویه
  • دانشگاه واترلو/ ژانويه
  • دانشگاه آلبرتا/ مارس
  • دانشگاه وسترن/ مارس
  • دانشگاه کلگری/ می
  • دانشگاه سایمون فریزر/ ژوئن
  • دانشگاه اتاوا/ ژولای
  • دانشگاه Dalhousie/ آگوست

نکته مهم: به این موضوع توجه داشته باشید ددلاین ورودی پاییز کانادا برای متقاضیان ممکن است تغییر کند و توصیه می شود برای اطلاعات به روز در این زمینه حتما به وبسایت دانشگاه مورد نظر سر بزنید.

چه زمانی باید برای ترم پاییز/ سپتامبر در کانادا اپلای کرد؟

به طور کلی، شروع فرآیند پذیرش حداقل یک سال قبل از شروع سال تحصیلی توصیه می شود. در ادامه چارچوب زمانی برای اپلای ترم پاییز در کانادا ارائه می شود:

سپتامبر- دسامبر (یک سال قبل):

در این مرحله، به ددلاین درخواست پذیرش دانشگاه و برنامه تحصیلی، همچنین مدارک مورد نیاز برای پذیرش توجه داشته باشید.

ژانویه- مارچ (8 تا 10 ماه قبل):

در مرحله بعدی، شروع به آماده سازی مدارک مورد نیاز پذیرش مانند ریزنمرات، نمرات آزمون ها از جمله آزمون زبان، بیانیه هدف یا SOP یا انگیزه نامه، و توصیه نامه ها از اساتید دانشگاه یا کارفرماها نمایید.

آپریل- می (7 تا 8 ماه قبل):

شروع به ارسال درخواست ها به دانشگاه های مورد نظر خود کنید.

ژوئن- آگوست (4 تا 6 ماه قبل):

منتظر تصمیم دانشگاه ها برای درخواست پذیرش خود بمانید. تعدادی از دانشگاه ها ممکن است قبل از تصمیم گیری قطعی از شما درخواست مدارک بیشتر یا مصاحبه داشته باشند.

سپتامبر- دسامبر (3 ماه قبل):

اگر نامه پذیرش را دریافت کردید، مطمئن شوید که قبل از ددلاین یا تاریخ تعیین شده توسط دانشگاه ها، آن را تایید نمایید.

بعد از این مرحله لازم است جهت اپلای برای ویزا و مجوز تحصیلی به عنوان یک دانشجوی بین المللی داشته باشید.

ایده خوبی است که کمی تایم اضافه برای موارد یا موضوعات غیر منتظره یا غیرقابل پیش بینی در طول فرآیند پذیرش در نظر بگیرید.

نتیجه نهایی

فرآیند اپلای برای ورودی پاییز در کانادا می تواند خسته کننده و پر از استرس باشد مخصوصا برای دانشجویان بین المللی که با سیستم آموزشی کانادا آشنا نیستند.

در اینجا گروه مهاجرتی افق ماندگار با سال ها تجربه پذیرش و اخذ ویزاهای تحصیلی برای افراد مختلف در کشورهای مختلف از جمله کانادا، آمریکا، آلمان، انگلستان و هلند، می تواند برای شخص شما مشاوره تخصصی ارائه نموده و در طول فرآیند پذیرش از انتخاب دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی تا فراهم کردن مدارک مورد نیاز، درخواست اسکولارشیپ از برخی دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی و مجوز تحصیلی در کنار شما باشد.

حتما با شماره های زیر تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان امور مهاجرت گروه بین المللی افق ماندگار بهره مند شوید:

05131071

09120920268

سوالات متداول:

  • شروع ترم پاییز در کانادا چه زمانی است؟

ورودی ترم پاییز در کانادا معمولا ماه سپتامبر شروع می شود.

  • چطور می توانم برای ویزای تحصیلی در کانادا اپلای کنم؟

جهت اپلای برای ویزای تحصیلی باید برای کالج یا دانشگاه مورد علاقه و مقطع درخواستی خود در کانادا درخواست دهید، نامه پذیرش را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایید و سپس برای درخواست مجوز تحصیلی از طریق وبسایت دولت کانادا درخواست دهید.

  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش در ترم پاییز در کانادا چیست؟

به طور کلی، دانشجویان بین المللی باید ریزنمرات، نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی (مانند آیلتس، تافل، دولینگو و غیره با توجه به درخواست دانشگاه مورد نظر) و سایر مدارک مورد نیاز بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر را ارسال نمایند.

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در کانادا در طول ترم پاییز کار کنند؟

بله، دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه یا خارج از دانشگاه در حین تحصیل، کار کنند.

  • آیا اسکولارشیپ ها یا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ورودی ترم پاییز در کانادا در دسترس هستند؟

بله، اسکولارشیپ های متعددی برای دانشجویان بین المللی در کانادا در دسترس هستند که شایسته محور، نیاز محور و بورسیه های مبتنی بر کمک های دولتی می باشند. البته تعداد بورسیه های کمتری در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می دهد و بیشتر بورسیه ها در مقاطع دکترا و پست داک ارائه می دهد. 

  • نحوه انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی متناسب با علایق و اهداف شغلی من به چه صورت است؟

می توانید به صورت آنلاین دانشگاه ها و برنامه های آموزشی را بررسی نموده و در نمایشگاه ها و سمینارهای آموزشی شرکت کنید، نظرات دانشجویان را بخوانید یا با کارشناسان امور مهاجرت ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار مشورت نمایید تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

  • معمولاً چه مدت طول می کشد تا یک دوره تحصیلی در کانادا تمام شود؟

طول مدت زمان دوره تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی و دوره مورد نظر متفاوت خواهد بود. به طور کلی، برنامه های دوره های کارشناسی 3 الی 4 سال جهت تکمیل به زمان نیاز دارند در حالی که دوره های تحصیلات تکمیلی از جمله فوق لیسانس و دکترا به ترتیب می تواند بین 1 تا 2 سال و 3 الی 5 سال زمان ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *