تحصیل در دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا در مقایسه با سایر دانشگاه های انگلیسی زبان در کشورهای دیگر از جمله آمریکا، انگلستان، استرالیا، نیوزیلند و … هزینه کمتری دارد. البته هزینه تحصیل در استان های کانادا متفاوت است. به طور میانگین می توان گفت استان انتاریو بیشترین و استان کبک کمترین هرینه های تحصیل در کانادا را دارا می باشد.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و بالاتر در کانادا وجود دارد و در مقطع لیسانس هم بصورت محدودتری می توان جهت دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کرد؛ اما بیشترین میزان بورسیه های تحصیلی به صورت فول فاند در مقطع دکترا در کانادا ارائه می شود. یکی از دلایل اصلی علاقه‌مندی افراد به اخذ ویزای تحصیلی کانادا تسهیل و تسریع تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار کانادا  از طریق مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یا PGWP و نهایتا اخذ اقامت دائم کانادا می باشد که می تواند گزینه ای بسیار عالی جهت اقدام برای تغییر مسیر زندگی باشد.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کانادا

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کانادا در مقایسه با دانشگاه های ایران کمی متفاوت است. بدین صورت که بعد از اتمام مقطع دیپلم، مقطع post-secondary یا فوق دیپلم است که بیشتر توسط کالج ها ارائه می شود. بعد از مقطع لیسانس نیز دوره های کوتاه مدتی وجود دارد که آنها را برای مقاطع بالاتر و قبل از فوق لیسانس و دکترا آماده می کند و در اصطلاح post graduate نامیده می شود.

مقطع کارشناسی در کانادا

از تاریخ 22 ژانویه 2024، قانون جدیدی در کانادا تصویب شد که به افراد متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس و کالج ها تنها در صورتی اجازه ورود به کانادا را می دهد که ظرفیت استان مربوطه در رابطه با تعداد دانشجویان بین المللی تکمیل نشده باشد. در این راستا گواهی نامه استانی یا attestation letter برای شما صادر می شود. نکته مهمتر عدم صدور مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یا PGWP برای این مقاطع است. همچنین همراه این دانشجویان به عنوان همسر اجازه کار در کانادا را ندارند. چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این مقطع به دست آورید روی لینک زیر کلیک کنید.

جزئیات بیشتر در مقاله: تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

برخلاف مقطع لیسانس و post secondary که عموما در کالج ها ارائه می شوند، دوره های ارائه شده در مقطع فوق لیسانس از تاریخ 22 ژانویه 2024، شرایط بهتری پیدا کرده اند. سابقا فقط دوره های 2 سال به بالا امکان دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یا PGWP بالای 2 سال را داشتند اما با قانون جدید، تمامی دوره های مقطع کارشناسی ارشد، امکان دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی 3 ساله را دارند که شرایط بهتری را برای اخذ اقامت دائم کانادا برای این قشر فراهم می کند. علاوه بر آن همسر دانشجو امکان دریافت مجوز کار در این مدت را خواهد داشت و خانواده وی نیز می توانند دانشجو را در طول مدت تحصیل همراهی کنند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، حتما روی لینک زیر کلیک کنید.

جزئیات بیشتر در مقاله: تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

مقطع دکترا در کانادا

هدف کانادا بعد از 22 ژانویه 2024، جذب قشر تحصیلکرده یا با تحصیلات بالاتر است چرا که طبق آمار دولت کانادا، افرادی که در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در کانادا تحصیل کرده اند، به طور کلی عملکرد بهتری از خود نشان داده اند. بنابراین شرایط عمومی برای این طبقه بهتر شده و دانشجویان دکترا نیز مانند دانشجویان فوق لیسانس اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی 3 ساله دارند و همسر این دانشجویان نیز به عنوان همراه اجازه اخذ ویزای کار را دارد، کماکان خانواده دانشجو نیز می توانند وی را در طول مدت تحصیل همراهی کنند. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در مقطع دکترا حتما روی لینک زیر کلیک کنید.

جزئیات بیشتر در مقاله: تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

مزایای تحصیل در دانشگاه های کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در طول تحصیل، اجازه کار پاره وقت (تا 20 ساعت کار در هفته که البته موقتا این محدودیت وجود ندارد) و همچنین در تعطیلات اجازه کار به صورت تمام وقت را دارند. این موضوع فقط به این دلیل است که بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود در طول تحصیل در کانادا را پوشش دهند و دغدغه مالی کمتری داشته باشند.

توجه داشته باشید که مهاجرت از روش دانشجویی، دارای دو پروسه مهم و دشوار می باشد:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • دریافت ویزا از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا

 

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا می توانند به دو زبان فرانسه و انگلیسی تحصیل کنند.

همچنین اجازه کار تمام وقت برای دانشجو در کانادا پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های کانادا (حداکثر تا 3 سال) که با عنوان PGWP شناخته می شود، برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا بعد از 22 ژانویه 2024 وجود دارد و در حین تحصیل حداقل 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت برای تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر است.

همسر دانشجوی مقاطع فوق لیسانس و دکترا به طور قانونی اجازه کار به صورت تمام وقت را دارد (به همسر دانشجو ویزای Open work permit تعلق می گیرد (به معنای اجازه کار در هر موقعیت مکانی و در هر شغلی )).

فرزندان زیر 18 سال اجازه تحصیل بصورت رایگان در مدارس دولتی کانادا را دارند و می توانند بصورت همراه با والدین وارد کانادا شوند.

مدت تحصیل و کار در کانادا جز مدت حضور در کانادا محسوب می گردد.

پس از اخذ ویزا امکان تغییر دانشگاه و رشته تحصیلی برای دانشجو هست و دانشجو می تواند بدون خارج شدن از کانادا برای انجام این پروسه اقدام کند که به آن اصطلاحا DLI change گفته می شود؛ این موضوع حق طبیعی هر دانشجویی است؛ چنانچه دغدغه ای در این رابطه دارید یا سوالی ذهنتان را مشغول کرده همین الان با شماره 05131071 و یا تلفن همراه 09120920268 تماس بگیرید.

دانشجو می تواند جهت اخذ اقامت دائم کانادا، بعد از فارغ التحصیلی و با داشتن مدرک تحصیلی کانادایی و تجربه کار کانادایی که با مجوز PGWP، از طریق سیستم اکسپرس اینتری و یا برنامه نامزدی استانی (PNP) اقدام کند. این برنامه اقامتی برای تمامی استان های کانادا برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. ‌

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت تحصیلی به كانادا و روادید و اخذ ویزای تحصیلی كانادا (دانش آموزی و دانشجویی) و همچنین میزان تمکن مالی مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا با وكلا و مشاوران موسسه مهاجرتی افق ماندگار كه دارای پرونده های موفق مهاجرت تحصیلی در كانادا هستند با شماره 05131071 و یا تلفن همراه 09120920268 تماس بگیرید.

اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا

اولین و مهمترین قدم جهت پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا، جستجو و انتخاب دانشگاهی می باشد که با شرایط و اهداف شما سازگار باشد و همچنین دانشگاه و یا کالج انتخابی حتما مورد قبول اداره مهاجرت کانادا (و دارای تاییدیه DLI ) باشد، به این معنی که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشد. انتهای سال 2023 قانونی تصویب شد که بر اساس آن نامه پذیرش هر دانشگاه یا کالج کانادایی باید به تایید اداره مهاجرت کانادا یا IRCC برسد تا بعد از آن بتوان برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد. این موضوع به دلیل تقلب های زیادی که در چند سال گذشته رخ داده و تعداد زیادی از دانشجویان با نامه های پذیرش جعلی، در دام کلاهبرداری های افراد سودجو قرار گرفته اند، تصویب شد و به اجرا درآمده است.

به طور کلی با توجه به تجربه و آگاهی تیم مجرب گروه بین المللی افق ماندگار ، همچنین با توجه به اینکه نماینده تعداد زیادی از کالج ها و دانشگاه های کانادا هستیم، می توانیم دانشگاهی متناسب با شرایط شما جستجو و به شما پیشنهاد کنیم و در قدم بعد با ارائه و اثبات توانایی شما و بیان اهداف شما به دانشگاه و ارسال مدارک مناسب مورد نیاز ویزای کانادا طبق برنامه زمان بندی شده و مشخص دانشگاه، برای شما پذیرش بگیریم.
در ابتدا جهت واریز مبلغ شهریه ترم اول دانشگاه (و یا دیپوزیت تعیین شده دانشگاه) و تکمیل مدارک و اخذ پذیرش قطعی شما اقدام کرده و به عنوان آخرین گام تحصیل در دانشگاه های این کشور، درخواست ویزای دانشجویی و مجوز تحصیلی شما ( Study permit ) به اداره مهاجرت کانادا ارسال شده و برای شما ویزای تحصیلی اخذ می گردد.

شرایط موثر در پذیرش تحصیلی

  •  معدل مقطع تحصیلی پیشین شما تاثیر بسزایی در موفقیت پرونده شما دارد.

* هر چه معدل اخذ شده شما بهتر باشد شانس شما جهت پذیرش از دانشگاه های معتبر با رنکینگ عالی بیشتر است و معدل پایین، بیشتر فرد را در معرض ریسک ریجکتی ویزا قرار می دهد. نکته مهمتر در رابطه با معدل، این است که اگر برای بورسیه های تحصیلی اقدام می کنید، معدل فاکتوری تعیین کننده در اخذ اسکولارشیپ محسوب می شود که اگر این فاکتور را به هر دلیلی نداشتید، موارد بسیار دیگری وجود دارد که بتواند جبران کننده فاکتور معدل باشد. با ما در تماس باشید. 05131071

  •  عموما در کانادا جهت گذراندن دوره کارشناسی مدرک آیلتس حداقل 6، برای کارشناسی ارشد حداقل 6.5 و برای دکترا آیلتس 7 مورد نیاز می باشد. (لازم به ذکر است برای پذیرش از برخی دانشگاه ها نیاز به ارائه مدرک زبان نیست و شما می توانید دوره های زبان را در خود دانشگاه بگذرانید ولی داشتن نمره آزمون زبان انگلیسی برای دریافت ویزا الزامی است).
  •  ارائه انگیزه نامه قوی و متقاعد کننده برای توصیف دلایل فرد جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا و رشته مورد تقاضا و همچنین علل انتخاب کشور کانادا بسیار موثر می باشد.
  •  داشتن رزومه و سابقه کاری خوب و مرتبط با رشته مورد تقاضا جهت از بین بردن گپ تحصیلی (درصورت وجود) شانس شما را در اخذ پذیرش و ویزا افزایش می دهد. حتی سابقه کارآموزی و کسب انواع مهارتها هم می تواند برای شما کمک کننده باشد.

اخذ ویزای دانشجویی

در ده سال اخیر تعداد ویزای تحصیلی کشور کانادا دو برابر شده و‌ همچنین کشور کانادا جز 5 کشور برتر جهان جهت پذیرش دانشجویان بین‌المللی بوده است. جهت اخذ ویزا باید افسر مهاجرتی را متقاعد کرد که هدف فرد صرفا ادامه تحصیل در کانادا می باشد و هدف ماندن در کانادا نیست. لذا ارائه و داشتن شرایط ذیل امکان اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه کانادا را بیشتر می کند:

• سن مناسب با مقطع تحصیلی پذیرش شده تاثیر بسیاری در اخذ ویزای کانادا دارد. برای مقطع کارشناسی حداکثر سن 25 سال و مقطع کارشناسی ارشد حداکثر سن 35 سال مناسب می باشد. هر چه سن بیشتر باشد، احتمال رد شدن ویزای تحصیلی دانشگاه نیز بیشتر می گردد. البته این موضوع در تمامی موارد مصداق ندارد و اگر در سایر موارد پرونده شما قوی باشد مساله سن را نیز پوشش می دهد.
• ارائه دلایل و اسناد کافی و معتبر برای اثبات بازگشت به ایران پس از اتمام دوره تحصیل در کانادا 
• ارائه اسناد و مدارک مالی مناسب و اثبات اینکه شما تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه کل دوره تحصیل و یک سال زندگی در کانادا را دارا هستید.

نکته: گپ تحصیلی و گذشت مدت زمان زیاد از اخذ آخرین مدرک تحصیلی احتمال گرفتن ویزا را کاهش می دهد که با ارائه انگیزه نامه خوب و دلایل قوی و موجه برای ادامه تحصیل مجدد و داشتن سابقه کاری مرتبط به حل کردن مسئله گپ تحصیلی کمک به سزایی می کند.

 

گروه بین المللی افق ماندگار صفر تا صد مراحل مهاجرتی كانادا از تشكیل پرونده مهاجرتی، اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی و … را برای شما انجام می دهد. كارشناسان و وكلای گروه مهاجرتی افق ماندگار آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، انگلستان، هلند و … می باشند. کافیست از طریق صفحه رزرو مشاوره، جلسه مشاوره حضوری و یا آنلاین خود را تنظیم نموده و یا با شماره های 05131071 و یا تلفن همراه 09120920268 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *