کانادا: ویزای ورزشکاران

نگاهی کلی به قوانین ویزای کار کانادایی برای ورزشکاران

17 اکتبر 2022

لازم است ورزشکاران در جستجوی کار در کانادا شرایط خاصی داشته باشند تا ویزای ورزشکاران دریافت کنند؛ قوانین ویزای کار به این موضوع بستگی دارد که آیا تیم شما در کانادا مستقر است یا خارج از آن.

 

ورزشکاران و پرسنل تیم ورزشی که برای یک کارفرمای غیرکانادایی کار می کنند.

اگرچه ورزشکاران و مربیان آنها، پرسنل خارجی محسوب می شوند، تعدادی از قوانین و قواعد برنامه کار خارجی موقت (TFWP)، مشمول آنها نمی شود. این قوانین و برنامه ها تا حد زیادی برای این افراد ناعادلانه بوده و باعث می شود کانادا از مشارکت در رویدادهای بین المللی ورزشی منع شود.

بنابراین، از آنجایی که این افراد عضوی از یک تیم خارجی یا نماینده یک کشور خارجی محسوب می شوند، عموما ویزای کاری مورد نیازشان نیست.

 

ورزشکاران و پرسنلی که به کارفرمای کانادایی می پیوندند:

اگر یک فرد خارجی بخواهد به تیم ورزشی کانادا ملحق شود یا به عنوان یک ورزشکار، نماینده کانادا باشد، معمولا به ویزای کار نیاز دارد.

بهرحال، حتی در این سناریو، بوروکراسی زیادی در رابطه با پروسه گرفتن ویزای کار وجود داشته که در حال حاضر حذف شده است. این موضوع به این دلیل است که این ورزشکاران می توانند از الزامات (LMIA) که ارزیابی اثرات بازار کار می باشد و معمولا سختترین قسمت گرفتن ویزای کار است، مستثنی شوند.

LMIA معمولا برای بیان این موضوع که کمبود نیروی کار وجود دارد، ضروری بوده و به این معنی است که کارفرمای کانادایی قادر به پیدا کردن شهروند کانادایی یا فردی با اقامت دائم برای پر کردن پوزیشن مربوطه نبوده؛ بنابراین، درخواست های LMIA با دقت خیلی زیاد مورد بررسی قرار می گیرند – حتی یک خطای جزئی می تواند موفقیت این نوع از درخواست های پذیرش را به خطر اندازد.

ویزاهای کاری معاف از LMIA، از اثبات کمبود نیروی کار معاف هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *