کبک مقررات جدیدی را برای حمایت از کارگران خارجی موقت اعلام کرد

کبک مقررات جدیدی را برای حمایت از کارگران خارجی موقت اعلام کرد.

دولت کبک مقررات جدیدی را برای محافظت و حمایت از کارگران موقت خارجی از حقوق آنها در برابر اقدامات مشکوک و رفتارهای غیرقابل قبول توسط کارفرمایان وضع کرده است.طبق تدابیر جدید ، آژانس های کاریابی و کارفرمایان باید برای استخدام کارگران خارجی موقت مجوز فعالیت دریافت کنند.

بنگاه هایی که قبلاً خدمات ارائه می دادند ، اکنون باید برای ادامه فعالیت قانونی خود به کمیسیون استان مسئول استانداردهای کار در استان ، CNESST ، ز 1 ژانویه تا 14 فوریه 2020 مراجعه کنند و CNESST سیستم مجوز فعالیت را مدیریت خواهد کرد و همچنین بر عملکرد کارفرمایان نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که آنها از آیین نامه پیروی می کنند.

Jean Boulet ، وزیر کار ، اشتغال و همبستگی اجتماعی کبک در یک کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه برگزار شده گفته است:”این قوانین جدید تضمین می کند که کارمندان و کارگران خارجی موقت از شرایط کار عادلانه و برابری برخوردار هستند که به آنها اجازه می دهد از تجربه کاری مثبت برخوردار شوند.”

بنگاه های کاریابی باید به طور کلی دارای شرایط زیر باشند:

  • ارائه اسناد و مدارکی به کارگران خارجی موقت که جزئیات شرایط کاری شان در شرکتی که مشغول به کار هستند تشریح شده است
  • حصول اطمینان از اینکه کارمندان بنگاه کاریابی یا هر کس دیگری که به فردی در فرایند مهاجرت مشاوره می دهد و او را راهنمایی می کند دارای گواهی و مدارک معتبر باشد.

علاوه بر این تعهدات ، بنگاه های کاریابی و شرکت های مشتری برای کارگران موقت خارجی به طور مشترک متعهد خواهند شد.

آژانس ها موظف هستند مبلغ 15000 دلار به صورت امانی سپرده گذاری كنند كه در صورت عدم پرداخت دستمزد و حقوق آنها توسط كارفرمایشان طبق ضوابط كار كبك ، در ازای پرداخت غرامت به كارگران استفاده می شود.

از اول ژانویه ، آژانس های کاریابی حق پرداخت حقوق و دستمزد کمتری نسبت به کارکنان بومی نخواهند بود ، در صورتی که وظایف آنها یکسان باشد. کارفرما قادر خواهند بود تا تجربه و مهارت های کارگر را برای تعیین دستمزد در نظر بگیرد ، اما نابرابری صرفاً بر اساس وضعیت اشتغال دیگر پذیرفته نخواهد شد.علاوه بر تعیین تعهدات صدور مجوز برای آژانسها ، همچنین فعالیت کارفرمایان را تنظیم و قانونمند می کند.

کارفرمایان حق ندارند کارگران خارجی موقت را ملزم به  پرداخت هزینه غیر از موارد مجاز در برنامه دولت کانادا کنند. آنها قادر نخواهند بود اموال شخصی و  متعلق به کارگران خارجی موقت ، مانند گذرنامه یا اسناد رسمی را پیش خود نگهداری کنند.

کارفرمایان همچنین ملزم به ارائه اطلاعات در مورد تاریخ ورود و خروج کارگران موقت خارجی به داخل کبک هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *