گواهینامه استانی یا Provincial Attestation letter (PALs) در کانادا

تحصیلات دانشجویان بین المللی در استان بریتیش کلمبیا کانادا

آپدیت 3 مارس 2024

گواهینامه های استانی یا Provincial Attestation Letters (PALs) از این تاریخ به بعد در دسترس هستند.

دولت بریتیش کلمبیا از 4 مارس 2024 به بعد گواهینامه های استانی را برای مقاطع Post-Secondary یا بعد از دیپلم صادر می کند تا دانشجویان بین المللی متقاضی اپلای برای مجوز تحصیلی جهت ادامه تحصیل در این استان، واجد شرایط شوند. گواهینامه استانی به صورت مستقیم می تواند از طریق لینک زیر دریافت شود. تنها دو گروه اجازه ورود به این پورتال را دارند: کارمندان وزارت post-secondary education و موسسات آموزشی یا دانشگاه ها.

https://www2.bceqa.ca/login

شرایط لازم برای دانشجویان بین المللی متقاضی ادامه تحصیل در کانادا این است که گواهینامه استانی یا PALs را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست مجوز تحصیلی خود در نظر بگیرند. این گواهینامه از الزامات دریافت مجوز تحصیلی است که توسط واحد فدرال اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در تاریخ 22 ژانویه 2024 اعلام شده بود. متقاضیان بین المللی باید جهت کسب اطلاعات بیشتر با دانشگاه مورد نظر تماس برقرار کنند.

  • اطلاعات بیشتر درباره گواهینامه استانی در وبسایت اداره مهاجرت کانادا در دسترس است.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada/study-permit/get-documents.html#attestation

برای دانشگاه هایی که خارج از کبک هستند:

گواهینامه استانی از استان یا منطقه خارج از کبک

هر استان یا منطقه باید فرآیند صدور گواهینامه استانی یا PAL را مشخص کند. انتظار می رود این فرآیندها تا پایان 31 مارس 2024 به سرانجام رسد و مشخص شود.

درخواست ها یا اپلیکیشن هایی که تا قبل از ساعت 8:30 صبح 22 ژانویه 2024 دریافت شده اند، نیازی به گواهینامه استانی یا Provincial Attestation Letters (PALs) ندارند.

گواهی پذیرش استانی کبک یا CAQ

اگر قصد تحصیل در کبک دارید، به گواهی صدور گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیاز دارید که توسط دولت کبک صادر می شود. دانشگاه شما درباره نحوه اپلای برای CAQ اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اگر گواهی پذیرش کبک یا CAQ شما بخواهد نقش گواهینامه استانی را نیز ایفا کند، باید خط زیر در گواهینامه شما قید شود:

This attestation letter confirms that the applicant has a place in Quebec’s share of the distribution of study permit applications or is exempt from it.

گواهی پذیرش کبک یا CAQ برای متقاضیانی که قبل از ساعت 8:30 صبح 22 ژانویه 2024، درخواست خود را ارسال کرده اند، نیازی به درج خط فوق ندارند.

 

چه کسانی به گواهینامه استانی یا Provincial Attestation letter (PALs) نیاز ندارند:

نیازی به اپلای برای گواهینامه استانی یا PAL برای دریافت مجوز تحصیلی ندارید اگر:

  • درخواست تحصیل در مقاطع پیش دبستانی، دبستان یا دبیرستان (تا مقطع 12) را دارید.
  • درخواست تحصیل در مقاطع فوق لیسانس یا دکترا را دارید.
  • وارد کانادا شده اید و یکی از شرایط زیر برای شما مصداق دارد:

برای تمدید مجوز تحصیلی خود درخواست می دهید، مجوز کار دارید، مقیم موقت تحت عنوان دانشجوی ویزیتور یا انتقالی هستید و در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) تحصیل می کنید، مقیم موقتی هستید که دوره یا برنامه تحصیلی را تکمیل کرده اید که پیش نیاز ثبت نام شما در DLI یا موسسه آموزشی تعیین شده است، تحت حکم removal یا ریجکتی هستید، اما در حال حاضر نمی‌توانید از کانادا خارج شوید، مجوز اقامت موقتی دارید که حداقل برای 6 ماه معتبر است،

عضو خانواده ای با تابعیت خارجی هستید که در کانادا زندگی می کند و یکی از شرایط زیر را دارد:

دارنده مجوز تحصیلی؛ دارنده مجوز کار؛ دارنده مجوز اقامت موقت با مجوزی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد؛ عضو نیروهای مسلح در کشوری دیگر تحت قانون نیروهای بازدیدکننده؛ نماینده معتبر یک دولت خارجی؛ شرکت کننده در فعالیت ها یا رویدادهای ورزشی خاص؛ نیروی کار در کانادا که عضو شرکت های خبری خارجی است؛ نیروی کار مذهبی.

 

استان بریتیش کلمبیا، استانداردهای کیفی را برای تحصیلات دانشجویان بین المللی تقویت می کند

استان اقدامات جدیدی را اعلام کرده است که استانداردهای بالاتر و مسئولیت پذیری بیشتری را برای مؤسسات آموزشی که دانشجویان بین المللی را ثبت نام می کنند فراهم می کند تا از دانشجویان بین المللی بهتر حمایت کنند.

وزارت تحصیلات آکادمیک و مهارتهای آینده (post-secondary and future skills) در حال اجرای تغییراتی است تا اطمینان یابد که موسسات آموزشی تحصیلات با کیفیتی را جهت موفقیت دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، از جمله:

  • مهلت قانونی موسسات جدیدی که به دنبال میزبانی از دانشجویان بین المللی تا فوریه 2026 هستند.
  • استانداردهای بالاتر برای تصویب برنامه های مدارک خصوصی جدید
  • تقویت استانداردها، بازرسی و تقویت موسسات آموزشی خصوصی
  • دستورالعمل جدید ثبت نام برای موسسات دولتی پس از دوره متوسطه یا دانشگاه ها
  • شفافیت شهریه برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در موسسات آموزشی پس از دوره متوسطه دولتی

تحصیلات بین المللی در بریتیش کلمبیا

تحصیلات بین المللی از جمله دانشجویان بین المللی که وارد بریتیش کلمبیا می شوند و دانشجویان بریتیش کلمبیا که به خارج از کشور سفر می کنند باعث تقویت دانش و اقتصاد استان می شوند.

بریتیش کلمبیا حدود 545.000 دانشجوی لیسانس (بومی و بین المللی در مراکز خصوصی و دولتی) دارد. هر ساله بریتیش کلمبیا پذیرای دانشجویانی از بیش از 150 کشور است تا تحصیلات و زندگی در سطح جهانی را تجربه کنند.

دانشجویان بین المللی فرصت هایی را برای دانشجویان بریتیش کلمبیا فراهم می کنند تا تجربه تحصیلات جهانی را در کشور خودشان داشته باشند و مزایای فرهنگی و اجتماعی بیشتری به انجمن ها، موسسات آموزشی و استان همراه خود می آورند.

در عین حال، مدارس و موسسات در استان متعهد به حمایت از تحرک بیرونی دانش آموزان بریتیش کلمبیا از طریق فرصت های تحصیل و کار در خارج از کشور هستند. این فعالیت ها یادگیری بین فرهنگی ارزشمندی را برای دانشجویان فراهم می کند.

در بریتیش کلمبیا، یک موسسه آموزشی باید گواهی تضمین کیفیت آموزشی (EQA) داشته باشد تا بتواند میزبان دانشجویان بین المللی بر اساس مجوز تحصیلی باشد. تعیین EQA تضمین می‌کند که مؤسسه‌ای که انتخاب می‌کنید استانداردهای کیفیت دولتی را رعایت کرده و از دانشجو حمایت می‌کند.

در صورتی که هر گونه سوالی در رابطه با فرآیند مهاجرت تحصیلی خود در مقطع لیسانس یا کارشناسی در دانشگاه های کانادا دارید، می توانید با مشاوران گروه مهاجرتی افق ماندگار و با شماره 05131071 یا تلفن همراه 09120920268 تماس حاص فرمایید. جدیدترین اخبار مهاجرت تحصیلی را در وبسایت گروه بین المللی افق ماندگار دنبال کنید و اگر تمایل دارید شرایط پرونده شما به صورت کاملا اختصاصی بررسی شود، از طریق رزرو وقت مشاوره در صفحه اصلی وبسایت ما اقدام به هماهنگی جلسه تخصصی مشاوره مهاجرت خود نمایید.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *