10 سوال پرتکرار درباره ویزای توریستی کانادا گروه مهاجرتی افق ماندگار ، سوالات ویزای توریستی کانادا

سوالات ویزای توریستی کانادا 2024

10 پرسش پر تکرار با عنوان سوالات ویزای توریستی کانادا شامل سوالاتی است که در جلسات مشاوره تخصصی مهاجرت توسط مراجعان گروه مهاجرتی افق ماندگار پرسیده می شود. بدیهی است که سوالات ویزای توریستی کانادا که یکی از پر تقاضاترین انواع ویزای کانادا است زیاد و پر تعداد می باشد و می دانیم که اخذ ویزای توریستی کانادا یکی از موضوعات داغ مهاجرتی این روزهای ایرانی ها می باشد که متقاضیان بسیار زیادی از سرتاسر کشور های دنیا به خصوص ایران دارد. در همین حین سوالات و ابهامات زیادی نیز در خصوص این نوع از ویزای صادر شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا وجود دارد.

در این مقاله از گروه مهاجرتی افق ماندگار قصد داریم به متداول ترین سوالات ویزای توریستی کانادا بپردازیم و با بررسی هر کدام پاسخ کاملی را به شما همراهان گرامی ارائه کنیم.

پاسخ به سوالات ویزای توریستی کانادا

همان طور که گفته شد، در جلسات مشاوره برگزار شده توسط موسسه مهاجرتی افق ماندگار متداول ترین سوالات ویزای توریستی کانادا جمع آوری شده که ذهن اکثر افراد را مشغول کرده و در زمره دغدغه های مهاجرتی و درخواست ویزای توریستی کانادا افراد است و در جلسات مشاوره به دنبال پاسخ آنها می گردند. در این مقاله تصمیم گرفتیم درباره آنها صحبت کنیم و به پاسخ این سوالات بپردازیم.

مدت زمانی که یک توریست می تواند در کانادا بماند، چقدر است؟

همواره یکی از پرتکرارترین سوالات ویزای توریستی کانادا این پرسش است که مدت اقامت در کانادا برای هر بار سفر با ویزای توریستی چند روز است ؟ باید بگوییم که افراد دارای ویزای توریستی کانادا می توانند در هر بار سفر به کانادا ، حداکثر 6 ماه در کانادا بمانند. در مرزهای ورودی یا فرودگاه، افسر خدمات مرزی در مواردی بسیار نادر می تواند تصمیم بگیرد که کمتر یا بیشتر از 6 ماه به فرد اجازه اقامت در کانادا بدهد.

البته استثنائاتی نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال فرد دارنده سوپر ویزای والدین ، ویزای 10 ساله دریافت می کند و مدت اقامت وی در هر بار ورود به کانادا ، می تواند تا 5 سال باشد.

مدت زمان بررسی پرونده ویزای توریستی از ایران چقدر است؟

مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا به عنوان یکی از سوالات ویزای توریستی کانادا، متغیر است. این زمان با توجه به عوامل مختلفی مخصوصا تعداد پرونده ها و پیک درخواست ها ، اولویت بررسی و نوع ملیت متفاوت است. اما در زمان آماده سازی این مقاله ، این مدت زمان تقریبی با توجه به پروسسینگ تایم ویزاهای توریستی اعلام شده توسط اداره مهاجرت کانادا، 39 روز است؛ که البته می تواند تا 8 ماه بررسی پرونده شما به طول بیانجامد.

چطور شانس ویزای توریستی خود را بالا ببرم؟

راه های افزایش شانس ویزای توریستی کانادا یکی دیگر سوالات ویزای توریستی کانادا را به خود اختصاص می دهد . در این باره می توان گفت که شما بایستی تمامی معیارها و مدارک لازم را داشته باشید؛ تای یا وابستگی قوی به کشور خود نشان دهید، این وابستگی ها می تواند، وابستگی عاطفی یا خانوادگی ( فمیلی تای ) ، وابستگی مالی و شغلی ( تای مالی و شغلی ) بایستی کامل و مشخص باشد؛ تمکن مالی برای درخواست ویزای توریستی کانادا ؛ برنامه و هدف از سفر ؛ دعوتنامه قوی (در صورت وجود) ؛ سابقه سفر ( تراول هیستوری ) ؛ و نهایتا ارسال درخواست یا اپلیکیشن کامل می تواند شانس شما را برای اخذ ویزای توریستی کانادا افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که دعوتنامه های آژانس ها و نمایشگاه ها در کانادا از نظر آفیسر ویزای مهاجرت برای صدور ویزای توریستی ، به هیچ عنوان معتبر نیستند.

سوال دیگر اینکه آیا دریافت ویزای توریستی کانادا سخت است؟

اغلب دریافت ویزاهای توریستی کانادا از پروسه آماده شدن مدارک تا دریافت آن می تواند 6 ماه طول زمان ببرد؛ این مدت زمان با توجه به شرایط شما متغیر خواهد بود. درخواست ویزای توریستی فرآیندی پیچیده است، اما می توان گفت ارزان ترین و سریعترین روش مهاجرتی برای ما ایرانیان می باشد و از سوالات ویزای توریستی کانادا این است که چگونه؟

از اسفند 1401 قانونی با عنوان “پابلیک پالیسی ایرانیان” یا “قانون ایران 2023” ایجاد شد که برای ایرانیانی که به صورت موقت با هر نوع ویزایی ، در خاک کانادا حضور داشتند “اجازه کار باز” یا Open Work Permit (OWP) به مدت 3 سال صادر می شد؛ این قانون به مدت یک سال و تا تاریخ 28 فوریه 2024 اعتبار داشت اما اسفند ماه سال گذشته یعنی 1402، تا تاریخ 28 فوریه 2025 تمدید شد و همچنان به قوت خود باقی است.

به همین دلیل تلاش برای دریافت ویزای توریستی و پس از آن اقدام جهت اخذ مجوز کار 3 ساله ایرانیان می تواند یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت و رسیدن به اقامت دائم کانادا و پس از آن اخذ شهروندی و پاسپورت کانادا باشد؛ امکانی که برای سایر ملیت ها طی 50 سال گذشته فراهم نشده است.

آیا می توانم با ویزای توریستی وارد کانادا شده و به دنبال شغل باشم؟

اگر از سوالات ویزای توریستی کانادا در ذهن شماست، بهتر است بدانید در حالت عادی و بدون در نظر گرفتن پابلیک پالیسی ایرانیان (در واقع برای تمامی ملیت ها)، افراد با ویزای توریستی از جستجوی شغل در کانادا منع نشده اند. معمولا کارفرماهای کانادایی ترجیح می دهند قبل از استخدام قطعی نیروی کار، با وی تعامل حضوری داشته باشند.

این موضوع به این معنی است که حتی اگر موفق به استفاده از قانون ایران 2023 و دریافت مجوز کار 3 ساله ایرانیان نشدید، همچنان می توانید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام نموده و در کانادا در جستجوی شغلی باشید که به شما مجوز کار بسته یا Close Work Permit می دهد؛ با این مجوز، اجازه کار فقط برای یک کارفرما خواهید داشت.

آیا ویزای توریستی می تواند تبدیل به ویزای کار شود؟

از جمله سوالات ویزای توریستی کانادا ، بحث تبدیل ویزای توریستی به کاری است؛ اگر فردی ویزای توریستی کانادا را دارد، تنها راه تغییر این ویزا ، درخواست برای ویزای مورد نظر به همراه مجوز کار یا work permit است. اگر پروفایل متقاضی تمامی شرایط لازم برای استخدام را داشته و تمامی مدارک را دارا باشد، واحد مهاجرت می تواند این فرد را برای دریافت ویزای کاری واجد صلاحیت تشخیص دهد.

آیا نیاز به اثبات تمکن مالی برای ویزای ویزیتوری کانادا دارم؟

یکی دیگر از سوالات ویزای توریستی کانادا این است که اگر برای سفر، خودتان تمام هزینه ها را پرداخت می کنید، باید تمکن مالی کافی جهت پوشش هزینه ها و سفر خود در کانادا به اداره مهاجرت نشان دهید و مدارک زیر را ارائه دهید:

اصل تمکن مالی بانک و گردش حساب بانکی شما در 6 ماه گذشته. در سایت اداره مهاجرت کانادا، مبلغی به صورت رسمی به عنوان تمکن مالی ویزای توریستی معرفی نشده، اما با توجه به هزینه های اقامت در هتل (یا هر نوع اقامتگاه دیگری)، هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل، بیمه درمانی مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و غیره برای حداقل یک ماه و مهمتر از همه با توجه به سبک زندگی خود، همچنین تعداد نفراتی که شما را در این سفر همراهی می کنند، می توانید مبالغ مورد نیاز برای سفر خود را تخمین بزنید.

اما توجه داشته باشید در صورتی که بیش از 10.000 دلار کانادا همراه خود داشته باشید، باید در اظهارنامه های گمرکی قبل از ورود به مرزهای فرودگاهی، این مبلغ را اعلام کنید در غیر این صورت، افسر خدمات مرزی اجازه ضبط پول شما و یا جریمه شما را دارد.

آیا بلیط هواپیما برای ویزای توریستی کانادا اجباری است؟

یکی از سوالات ویزای توریستی کانادا این است که بلیط هواپیما اجباری است؟ آفیسرهای اداره مهاجرت کانادا معمولا نیازی به بلیط برگشت شما هنگام ورود به کانادا ندارند، اما ممکن است از شما خواسته شود جهت اثبات بازگشت به کشور خودتان آن را بخرید. این موضوع به معنی نشان دادن اعتبار شماست و به افسر مرزی اطمینان می دهد قصد بازگشت به کشور خود را دارید.

آیا به عنوان توریست امکان باز کردن حساب بانکی در کانادا را دارم؟

یکی دیگر از سوالات ویزای توریستی کانادا مساله افتتاح حساب بانکی در کانادا است که باید بگوییم ، چه به عنوان توریست در کانادا باشید چه دانشجو یا با مجوز کار یا برای شروع کسب و کار، می توانید به عنوان فردی که مقیم کانادا نیست، حساب بانکی باز کنید. برخی از بانک های کانادایی قدیمی به شما اجازه می دهند که فرآیند درخواست خود را به صورت آنلاین در کشور خود شروع نموده و هنگامی که به کانادا وارد شدید، آن را کامل کنید.

درباره افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی بیشتر بخوانید.

اگر بیش از 6 ماه در کانادا بمانم، چه اتفاقی می افتد؟

از سوالات ویزای توریستی کانادا این است که اگر شخصی در کانادا بیش از مدت تعیین شده بماند، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یا IRCC و یا آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA ممکن است Removal Order یا حکم حذف صادر کند که بر این اساس باید خاک کانادا را بلافاصله ترک نموده و فرد نمی تواند به صورت غیر قانونی در کانادا بماند.

سخن آخر افق ماندگار در خصوص سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

در این مقاله به سوالات ویزای توریستی کانادا پاسخ داده و شرایط آن را توضیح داده ایم، همچنان اگر سوال دیگری برای شما باقی مانده است می توانید با دریافت وقت مشاوره مهاجرت و یا تماس تلفنی پاسخ سوالات خود را از بخش ارزیابی  رایگان ما در گفتگو با مشاوران حرفه ای ما به صورت رایگان دریافت کنید. شماره های تماس 31071(051) واتساپ 09120920268 .

همچنین می توانید از طریق رسانه های اجتماعی گروه مهاجرتی افق ماندگار مانند : تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین ، یوتیوب ، آپارات و … ما را دنبال نموده و پاسخ بسیاری از پرسش های مهاجرتی خود را مخصوصا در قسمت مهاجرت به کانادا دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *