کانادا در حال حاضر دارای بیش از 80 برنامه مهاجرتی

کانادا در حال حاضر دارای  بیش از 80 برنامه مهاجرتی

از ماه می در سال 2019 ، متقاضیان مایل به مهاجرت  به کانادا  تحت سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت  دعوت نامه  ITA ، نیاز به 460 امتیاز به بالاتر در سیستم جامع رتبه بندی دارند. در ماه های اخیر ، این حتی به حدود 470 یا بالاتر صعود کرده است.

تا آن زمان ، حداقل امتیازات جامع رتبه بندی   CRS بین 430 تا 450 امتیاز در نوسان بود. بالاتر بودن  CRS به این دلیل است که تعداد بیشتری از متقاضیان به خاطر معیارهای اضافی مانند داشتن تجربه کانادایی (به عنوان دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی موقت) و دریافت گواهی نامزدی استان امتیاز اضافی دریافت می کنند

با وجود امتیازات بالاتر ، چهار دلیل وجود دارد که علاقه مندان برای ساختن یک زندگی در کانادا باید حتی اگر در حال حاضر دارای CRS کمتر از 460 هستند نیز  وارد استخر اکسپرس شوند.

چهار دلیل که متقاضیان باید مشخصات خود را در سیستم اکسپرس اینتری  وارد کنند حتی اگر آنها امتیاز کمتری دارند:

اول ، پیش بینی امتیازات CRS امکان پذیر نیست. در صورتي كه دولت فدرال CRS را كاهش دهد ، متقاضی این شانس را دارد که دعوتنامه دریافت کند.

دوم ، از طریق برنامه نامزدی استانی((PNP  استان ها می توانند متقاضیان را که در سیستم Express Entry  درخواست را ارائه کرده اند ، انتخاب کنند. در عمل ، این بدان معناست که متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی CRS دارای امتیاز کمتر هستند ، در صورت دریافت نامزدی از استان ، ممکن است بتوانند ITA را برای اقامت دائم بدست آورند.

سوم ، داوطلبان می توانند پس از ارائه درخواست ورود به سیستم ، روی بهبود نمره CRS خود کار کنند. آنها می توانند در جهت ارتقاء مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود ، دستیابی به تجربه کار بیشتر ، تحصیلات یا تجربه کار در کانادا قدم بردارند و به دنبال دریافت پیشنهاد شغلی کانادایی یا نامزدی استانی باشند

چهارم ، متقاضیان مهاجرت باید با توجه به این واقعیت که کانادا اکنون مسیرهای مهاجرت طبقه اقتصادی و کاری بیشتری را نسبت به هر زمان در تاریخ خود ارائه می دهد ، فراتر از Express Entry باشند. اکسپرس اینتری یکی از مؤلفه های مهم سیستم مهاجرت کانادا است که 42 درصد از پذیرش های کلاس اقتصادی از این طریق وارد این کشور می شوند.

از طرف دیگر ، Express Entry تنها سه مسیر کلاس اقتصادی  و کاری کشور را مدیریت می کند:

The Federal Skilled Worker Program، Federal Skilled Trades Program و  Canadian Experience

این بدان معناست که بیش از 80 مسیر مهاجرتی در دسترس علاقمندان برای مهاجرت به کانادا قرار دارد.

چرا کانادا بیش از 80 مسیر مهاجرتی دارد؟

پیش از آغاز PNP در سال 1999 ، دولت فدرال تقریباً 90 درصد مهاجران طبقه اقتصادی کانادا را هر ساله انتخاب می کرد.

از سال 1976 اکثر مهاجران تحت برنامه Federal Skilled Worker وارد خاک کانادا شده اند ، در حالی که بقیه تحت برنامه کارآفرینی فدرال ( در سال 1978 باز شد و در سال 2014 بسته شد) ، برنامه خود اشتغالی فدرال (در سال 1978باز شد ). برنامه سرمایه گذاری (در سال 1986 باز شد و در سال 2014 بسته شد) وارد خاک کانادا شدند.

10 درصد باقیمانده از مهاجران طبقه اقتصادی کانادا توسط کبک ، از طریق برنامه کارگر ماهر کبک ، و برنامه های کارآفرین ، خوداشتغالی و سرمایه گذار این استان انتخاب شدند – هر چهار مورد از آنها در دهه 1970 و 1980 راه اندازی شد و هم اکنون نیز وجود دارند و به کار خود ادامه می دهند و در وااخر دهه 1990 استان های کوچک نیز از طریق استانی اقدام به انتخاب مهاجران کردند.

PNP در ترغیب بیشتر مهاجران برای رفتن به استانها و مناطق کوچکتر کانادا موثر بوده است. امروز ، هر استانی ، جریان های PNP خاص خود را اجرا می کند (بجز Nunavut و استان کبک)

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *