پایلوت مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی شهر Vernon در استان بریتیش کلمبیا

پایلوت مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی شهر Vernon در استان بریتیش کلمبیا

مهاجران جدید و کارگران خارجی موقت در کانادا ممکن است فرصتی برای درخواست اقامت دائم کانادا در Vernon ،استان بریتیش کلمبیا) یک شهر کوچک) در کشور کانادا داشته باشند.

Vernon چهارمین شهری بود که در 1 فوریه سال جاری از طریق پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی  RNIP شروع به پذیرش درخواست ها کرده است. این برنامه تا فوریه 2022 باز است

جوامع های زیر هم اکنون درخواست ها را از طریق این پایلوت مهاجرتی می پذیرند:

·         Brandon, Manitoba

·         Altona/Rhineland, Manitoba

·         Sault Ste. Marie, Ontario

·         Vernon, B.C.

این پایلوت برای ارتباط کارگران خارجی با کارفرمایان کانادایی در جوامعی که کمبود نیروی کار مواجه هستند ایجاد شده است.متقاضیان باید دارای یک پیشنهاد شغلی معتبر در یکی از جوامع شرکت کننده در این پایلوت باشند.

در کل 11 جامعه در این  برنامه شرکت دارند. جوامع های زیر هنوز پذیرش درخواست ها  را شروع نکرده اند:

·         North Bay, Ontario

·         Sudbury, Ontario

·         Timmins, Ontario

·         Thunder Bay, Ontario

·         Moose Jaw, Saskatchewan

·         Claresholm, Alberta

·         West Kootenay (Trail, Castlegar, Rossland, Nelson), British Columbia

درخواست اقامت دائم از طریق Vernon:

برای واجد شرایط بودن برای RNIP در Vernon ، داوطلبان ابتدا باید شرایط لازم را برآورده کنند.

از جمله شرایط دانش زبان انگلیسی و یا فرانسه معادل CLB 5 و یا بالاتر و همچنین همه متقاضیان باید پروفایل خود را در  وبسایت شهر تکمیل کنند.

متقاضیان بر اساس سیستم رتبه بندی شهر Vernon رتبه بندی می شوند. تقریباً مانند سیستم اکسپرس اینتری  فدرال است ، متقاضیان بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی نمره کسب می کنند و همچنین بر اساس عواملی مانند سن، زبان و همچنین ارتباط با جامعه نیز امتیاز کسب می کنند متقاضیان می توانند حتی با داشتن پیشنهاد شغلی نیز امتیاز کسب کنند و در کسب نمره آنها نیز بسیار تاثیر خواهد داشت.

 پس از رعایت معیارهای واجد شرایط بودن ، پروفایل وارد استخر و صف انتظار  قرار می گیرند. کمیته، درخواست متقاضیان را تا آخرین روز از هر ماه پذیرش می کند.

این کمیته 10 توصیه در هر ماه به متقاضیانی که به بهترین وجه معیارهای جامعه را بر اساس سیستم رتبه بندی Vernon دارند پیشنهاد می کند. اگر متقاضی توصیه ای دریافت نکند می تواند دوباره بعد از مدت زمان حداکثر سه ماه پس از تاریخ درخواست ، در استخر متقاضیان قرار گیرد. پس از سه ماه ، درخواست رد می شود و متقاضیان می توانند دوباره درخواست را ارائه دهند.

شهر Vernon مجاز است برای هر سال 100 توصیه ارائه کند. داوطلبان برای اینکه واجد شرایط شوند ، باید با دستمزد ساعتی حداقل 25 دلار در ساعت ، یک پیشنهاد شغلی داشته باشند. فرصت برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل ، کار و یا سکونت در Vernon  هستند ، نیازی به داشتن شرط دستمزد ندارند.

متقاضی خارج از کشور باید مصاحبه 15 تا 30 دقیقه ای را از طریق ویدئو کنفرانس کامل انجام دهند. کسانی که در حال حاضر در جامعه هستند ممکن است نیاز به شرکت در مصاحبه حضوری داشته باشند ، بنا به صلاحدید کمیته مزبور.

 

 

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *