انگشت نگاری ویزای کانادا

گام به گام تمامی مراحل بایومتریک

اگر قصد سفر و یا مهاجرت به کشور کانادا را داشته باشید بی شک کلمه انگشت نگاری و یا بایومتریک به گوشتان خورده است. در این مقاله به بررسی و نحوه انجام این فرآیند می پردازیم و به تمامی سوالات احتمالی شما پاسخ می دهیم.

بایومتریک: گام به گام تمامی مراحل بایومتریک

در این مقاله سیاست ها، برنامه ها و راهنمایی هایی که توسط کارمندان اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی جهت بایومتریک به کار می رود، ارائه می شود. روند گام به گام برنامه های بایومتریک را در ادامه مطالعه نمایید:

مرحله اول: تایید

مرحله دوم: تعیین اینکه آیا متقاضی نیاز به ارائه بایومتریک دارد یا خیر ؟

مرحله سوم: نحوه اجرای سیاست 1 در 10

مرحله چهارم: بررسی توانایی متقاضی جهت ارائه انگشت نگاری و عکس

مرحله پنجم: نحوه تعیین اینکه چه زمانی طبق بخش R12.8 مجموعه بایومتریک منطقی نیست یا غیرممکن است

مرحله ششم: جلسه ثبت نام

مرحله هفتم: وارد کردن مشاهدات و یادداشت ها در جلسه ثبت نام

اکنون به توضیح هر یک از این مراحل می پردازیم:

مرحله اول: تایید

تایید اینکه ثبت نام بایومتریک می تواند آغاز شود؛ فرآیند ثبت نام بایومتریک می تواند تنها در دو حالت زیر شروع شود:

  • درخواست در مرکز درخواست ویزا یا VAC توسط متقاضی ارسال شود و پرداخت جهت هزینه پردازش بایومتریک دریافت شود (مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه معاف شده باشد).
  • نامه دستورالعمل بایومتریک یا BIL که توسط متقاضی به عنوان مدرکی ارائه می شود مبنی بر اینکه متقاضی به تازگی درخواست کامل خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC ارسال کرده و هزینه بایومتریک را پرداخت کرده (مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه معاف شده باشد).

اگر متقاضی، درخواست خود را مستقیماً به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارسال کند و شخصاً در مرکز درخواست ویزای کانادا یا VAC حضور یابد تا بایومتریک خود را بدون نسخه الکترونیک یا کپی BIL انجام دهد، باید به متقاضی توصیه شود که مجموعه کارهای بایومتریک نمی تواند انجام شود و باید زمانی که برگه BIL خود را دریافت کردند، دوباره برگرداند.

هنگامی که متقاضیان اقامت موقت از خدمات VAC برای پردازش درخواست های خود استفاده می کنند، در صورتی که بیومتریک خود را از قبل ثبت نام کنند، باید مشخصات بیومتریک خود را در همان VAC ارائه دهند. در غیر این صورت، پس از دریافت BIL ، ثبت نام بیومتریک می تواند در یک مکان جایگزین انجام شود.

توصیه می شود که تمامی مراحل ثبت نام بایومتریک متقاضی توسط یک اپراتور انجام شود تا احتمال خطا به حداقل برسد.

تایید هویت

اپراتور ثبت نام بایومتریک هویت شما به عنوان متقاضی را با انجام مراحل زیر تایید می نماید:

  • مدارک سفر که نشان دهنده اطلاعات بایومتریک است تایید می شود.
  • تطبیق اطلاعات مربوط به اسناد سفر با اطلاعات مندرج در BIL یا درخواست شما.
  • تایید شفاهی اطلاعات هویتی مدارک سفر متقاضی.
  • مقایسه عکس های مدارک سفر یا پاسپورت با فردی که در جلسه بایومتریک حضور پیدا کرده.
  • تایید اینکه اطلاعات مندرج در مدارک سفر مشابه داده های بایومتریک وارد شده در سیستم احراز هویت بایومتریک اداره مهاجرت کانادا یا CIBIDS است.

گام دوم: تعیین اینکه آیا متقاضی به بایومتریک نیاز دارد

متقاضیان در صورتی که معیارهای مورد نیاز برای بایومتریک را دارند و جزو گروه معاف نیستند، باید اطلاعات بایومتریک را ارائه دهند. افسران، برای متقاضیان اقامت مجدد خارج از کشور که تحت سناریوهای مشخص قرار می گیرند، باید الزامات و شرایط بایومتریک را تحت قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران بخش 12.8، با عنوان “غیرممکن” یا “غیر کاربردی” برای این افراد معاف کنند، تا زمانی که متقاضیان مشمول ثبت نام بیومتریک معوق در مرز ورودی مشخص شده در کانادا شوند.

گام سوم: نحوه اجرای رویه یا پالیسی 1 در 10

تنها متقاضیان اقامت موقت واجد شرایط سیاست 1 در 10 هستند. افرادی که برای اقامت دائم درخواست می دهند باید بایومتریک خود را حتی اگر قبلاً به عنوان بخشی از فرآیند درخواست اقامت موقت ارائه داده اند، مجدداً ارسال نمایند.

افرادی که تحت پالیسی 1 در 10 معاف هستند تا زمانی که بیومتریک آنها هنوز معتبر است، نباید به یک مرکز Service Canada بروند. به این دلیل که این متقاضیان از ارائه بایومتریک جدید معاف هستند، نیازی به صدور BIL نیست. اگر متقاضیان تمایل به تمدید اعتبار دوره بایومتریک خود دارند، باید خود را به یکی از نمایندگی های VAC در صورت درخواست در VAC یا به یکی از افسران اداره مهاجرت در صورتی که درخواست خود را به صورت آنلاین یا از طریق پست ارسال کرده اند، معرفی کنند.

گام چهارم: بررسی توانایی متقاضی جهت ارائه اثر انگشت و عکس یا بایومتریک

قبل از اینکه بایومتریک شروع شود، اپراتور مراحل زیر را انجام می دهد:

  • بررسی بصری توانایی متقاضی از نظر فیزیکی که آیا امکان ارائه اثر انگشت و عکس را دارد، باید توسط اپراتور تایید شود.
  • تایید اینکه متقاضی قادر به ارائه 10 اثر انگشت که عاری از مواد خارجی مانند چسب، نوار شفاف یا سایر مواد براق باشد، به عهده اپراتور است.
  • متقاضیان دارای اختلالی که آنها را از ارائه اثر انگشت یا عکس منع می کند.
  • باید به هر گونه جزئیاتی در رابطه با یادداشت های CIBIDS توجه نمایید

گام پنجم: نحوه تعیین اینکه چه زمانی طبق بخش R12.8، انجام مجموعه بایومتریک منطقی نیست یا غیرممکن است

شرایط مجموعه بایومتریک برای تمامی افرادی لازم الاجراست (مگر استثنایی وجود داشته باشد) که تحت قوانین حمایت از پناهندگان و مهاجران برای موارد زیر درخواست می دهند:

  • ویزای اقامت موقت یا دائم
  • مجوز کار
  • مجوز تحصیل
  • مجوز اقامت موقت
  • حمایت از پناهندگان

علیرغم مجموعه شرایط مورد نیاز، هنگامی که انجام یک یا هر دو بخش از مجموعه کارهای بایومتریک ( انگشت نگاری یا عکس ) غیرممکن بوده یا قابل اجرا نیست، شرایط استثنایی وجود خواهد داشت. بخش 12.8 قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران ( IRPR ) که برای افسران منصوب شده در دسترس است، به آنها اجازه می دهد تا فردی را که چنین ادعا یا درخواستی دارد، با استفاده از این قانون، از انجام یک یا هر دو بخش بایومتریک معاف کنند.

افراد زیر به عنوان افسران منصوب شده، قدرت و اختیار استفاده از قانون R12.8 را دارند:

  • شعبه مدیریت پرونده ـ دستیار مدیر و تصمیم گیرنده ارشد
  • شبکه بین المللی ـ مدیر برنامه مهاجرت و مدیر عملیات
  • شبکه داخلی ـ مدیر واحد یا دپارتمان
  • شبکه متمرکز ـ مدیر عملیات
  • آژانس خدمات مرزی کانادا ـ ناظر و افسر اجرای داخلی

گام ششم: جلسه ثبت نام

اپراتورهای ثبت نام بایومتریک در مراکز درخواست ویزا ، خدمات کانادا و ادارات مهاجرت کانادا، CIBIDS را استفاده می نمایند تا متقاضیان را ثبت نام کنند. CIBIDS به اپراتور ثبت نام بایومتریک اجازه می دهد تا داده های مربوط به بایوگرافی، اثر انگشت و عکس دیجیتال زنده متقاضی را جمع آوری نماید تا اطلاعات مرتبط را در طول فرآیند ثبت نام وارد کند.

سیستم احراز هویت بایومتریک اداره مهاجرت کانادا: راهنمای اپراتور، مدیریت و پشتیبانی سند اصلی است که همه اپراتورهای ثبت نام بیومتریک برای اطلاع در تمامی موارد زیر باید به آن مراجعه کنند:

  • ورود به سیستم
  • پیمایش در سیستم جمع آوری بایومتریک
  • تکمیل یک جلسه بایومتریک جهت اخذ اطلاعات هویتی و بایومتریک
  • ارسال بسته داده های بیومتریک شامل ورود و خروج
  • مشاهده و تعدیل تنظیمات اجرایی
  • اجرای جزئیات مراحل نگهداری سخت افزار

 

جلسات ثبت نام در مراکز درخواست ویزا یا VAC

قبل از شروع جلسه جمع آوری دیتا یا داده های بایومتریک، اپراتور ثبت نام بایومتریک در VAC باید مطمئن شود که دوربین سیستم مانیتورینگ ویدئو (VMS) روشن باشد و نقاط کلیدی را بگیرد.

گام هفتم: درج مشاهدات و یادداشت ها در جلسه ثبت نام

در طول جلسه جمع آوری داده های بایومتریک، ممکن است نکاتی وجود داشته باشد که اپراتور ثبت نام بایومتریک باید آنها را به اطلاع افسر اداره مهاجرت برساند. این نکات باید در CIBIDS ثبت شوند.

 

فکت هایی درباره بایومتریک

چه کسانی لازم است انگشت نگاری و عکس ( بایومتریک ) خود را ارائه دهند؟

معمولاً شما نیاز به بایومتریک دارید اگر برای موارد زیر اپلای کنید:

  • ویزای ویزیتوری یا توریستی
  • مجوز کار یا تحصیل (به غیر از شهروندان آمریکایی)
  • درخواست اقامت دائم
  • وضعیت پناهندگی یا حق پناهندگی سیاسی
  • تمدید وضعیت اقامت شما در کانادا که به عنوان تمدید ویزای توریستی شناخته می شود
  • تمدید مجوز کار یا ویزای تحصیلی

اگر پاسپورت خارجی دارید باید بایومتریک نیز ارائه دهید، علیرغم کشوری که پاسپورت شما را صادر کرده است.

اگر برای اقامت دائم در تاریخ 14 ژوئن 2023 یا بعد از آن درخواست می دهید:

باید بایومتریک خود را ارائه دهید حتی اگر طی 10 سال گذشته بیومتریک را ارائه داده باشید. از تاریخ 14 ژوئن 2023 اداره مهاجرت، برای تمامی متقاضیان اقامت دائم، خواستار انجام مجدد بایومتریک می باشد. ممکن است معیارهای موقتی و استثنائاتی مرتبط با بایومتریک وجود داشته باشد که در رابطه با شما مصداق داشته باشد.

چه زمانی باید اثر انگشت و عکس (بایومتریک) خود را ارائه دهم؟

می توانید بایومتریک خود را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست یا اپلیکیشن به اداره مهاجرت ارسال کنید. اگر برای ویزای ویزیتوری ( ویزای توریستی )، مجوز کار یا تحصیل درخواست می دهید، باید قبل از شروع بررسی درخواست تان، بایومتریک انجام شود.

اغلب چه زمانی به بایومتریک (انگشت نگاری و عکس) نیاز است؟

متقاضیان ویزای توریستی، مجوز کار و ویزای تحصیلی لازم است بایومتریک خود را ارائه دهند. باید بایومتریک خود را هر 10 سال یک بار انجام دهید و تا زمانی که این مدت منقضی نشود، نیازی به بایومتریک مجدد نیست. اگر در گذشته بایومتریک خود را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل ارائه داده اید و هنوز این بایومتریک معتبر است، نیاز به انجام مجدد آن نیست.

  • اگر در حال درخواست برای اولین بار هستید، باید بایومتریک خود را ارائه دهید (مگر اینکه معاف شده باشید).
  • اگر برای ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل درخواست می دهید و قبلاً بایومتریک خود را انجام داده اید، ممکن است بایومتریک شما هنوز هم معتبر باشد. می توانید از طریق ابزارهایی در وبسایت اداره مهاجرت کانادا این موضوع را بررسی کنید که آیا وضعیت بایومتریک شما هنوز هم دارای اعتبار است یا خیر!
  • اگر همچنان معتبر است و برای ویزای ویزیتوری ، یا مجوز کار یا تحصیل درخواست می دهید، نیازی به انجام مجدد بایومتریک ندارید.

 

گام های انجام بایومتریک در VAC کانادا:

  • پرداخت هزینه بایومتریک

باید بایومتریک فی یا هزینه بیومتریک را زمانی که درخواست خود را ارسال می کنید، پرداخت نمایید در غیر این صورت روند درخواست شما دچار تاخیر می شود.

استثنا: هیچ هزینه ای برای انجام بایومتریک برای Transit visa وجود ندارد.

  • دریافت نامه دستورالعمل بایومتریک

بعد از پرداخت هزینه بایومتریک ، نامه ای دریافت می کنید که تایید می کند شما باید بایومتریک خود را انجام دهید و به شما می گوید که به چه آدرسی و در چه زمانی مراجعه نمایید.

توجه کنید که این نامه را هنگام انجام بایومتریک به علاوه پاسپورت معتبر همراه خود داشته باشید.

اینکه این نامه چقدر سریع به دست شما می رسد به نحوه اپلای شما و مدت زمانی که هزینه بایومتریک را پرداخت می کنید، بستگی دارد.

  • به مرکز رسمی جمع آوری اطلاعات بایومتریک مراجعه کنید

باید حضوراً اطلاعات بایومتریک خود را ارائه دهید. وقت ملاقاتی را از قبل جهت انجام بایومتریک ثبت کنید. این وقت را زمانی که نامه دستور العمل بایومتریک خود را دریافت می کنید، رزرو کنید. اگر در زمان مقرر یا ددلاین مشخص شده در نامه دستورالعمل بایومتریک خود نتوانستید وقت ملاقاتی را رزرو نمایید، ممکن است شرایطی برای کمک به شما وجود داشته باشد.

توصیه هایی برای گرفتن بهترین عکس و انگشت نگاری در طول وقت ملاقات بایومتریک:

  • اجازه دهید تا زخم ها، بریدگی ها، جراحات و ترک ها روی انگشتان شما قبل از انجام بایومتریک بهبود یابند.
  • شاید برای شما جالب باشد اما دستهای تان برای جلسه بایومتریک نباید با حنا رنگ شده باشد.
  • از پوشیدن لباس های رنگ روشن براق یا پوشش سر خودداری کنید. به جای آن از رنگ های روشن استفاده کنید.

( پوشش سر فقط برای مقاصد مذهبی مجاز است. با این حال، هنگامی که عکس خود را می گیرید، تمام صورت شما باید به وضوح قابل مشاهده باشد.)

توجه: اگر VAC نتواند در طول جلسه مورد نظر از شما اثر انگشت با کیفیت بالا بگیرد، احتمالاً باید بایومتریک خود را در تاریخی دیگر تکرار کنید.

محل ارائه اثر انگشت و عکس (بایومتریک)

  • دفاتر خدمات تعیین شده کانادا یا VAC ( Visa Application Center )

این دفاتر، خدمات بایومتریک را برای هر دو مورد زیر از سر گرفته اند:

متقاضیان اقامت موقت

متقاضیان اقامت دائم

می توانید با استفاده از ابزار رزرو جلسات خدمات الکترونیک کانادا یا e-ServiceCanada Appointment Booking Tool جلسه بایومتریک خود را رزرو کنید. تا زمانی که جلسه ای را از قبل رزرو نکرده اید، به هیچ یک از دفاتر خدمات کانادا مراجعه نکنید.

مراکز درخواست ویزا یا VAC 

اغلب VACs با ساعات و خدمات عادی بازگشایی شده اند. قبل از اینکه به این مراکز مراجعه کنید از باز بودن این مراکز با مراجعه به وبسایت شان اطمینان یابید.

وقتی وارد کانادا شوم، چه اتفاقی می افتد

وقتی وارد کانادا شوید، احراز هویت شما توسط افسران خدمات مرزی کانادا بررسی خواهد شد تا اطمینان یابند شما همان فردی هستید که برای سفر به کانادا تایید شده است. نحوه انجام این موضوع به محل ورود شما به کانادا بستگی دارد.

  • در 10 فرودگاه اصلی کانادا

اثر انگشت شما به صورت اتومات در کیوسک های بازرسی اولیه بررسی خواهد شد.

سیستم، هویت شما را با اطلاعاتی که هنگام درخواست خود ارسال کرده اید، مطابقت می دهد.

  • در فرودگاه های کوچکتر و همه بنادر ورودی زمینی

اگر شما را به بازرسی ثانویه ارجاع دهند، (جایی که افسر خدمات مرزی وسیله ای جهت تایید انگشت نگاری را برای بررسی اثر انگشت های شما استفاده خواهد کرد) اثر انگشت های شما ممکن است چک شوند.

ورود به کانادا

قابل توجه توریست ها، دانشجویان و نیروهای کار:

باید از مرحله احراز هویت عبور کنید و شرایط اولیه لازم برای ورود به کانادا را داشته باشید. اگر افسر خدمات مرزی را ملاقات کنید، این افسر احتمالاً :

  • پاسپورت شما را مُهر می کند.
  • به شما می گوید چه مدت زمانی می توانید در کانادا اقامت داشته باشید.

شما اجازه اقامت در کانادا برای حداکثر 6 ماه را خواهید داشت

  • مدت زمان حضور شما در کانادا را محدود یا تمدید می کند تا هدف برنامه سفر شما را پوشش دهد.

اگر پاسپورت شما مُهر نشد، یا اگر از کیوسک بازرسی اولیه استفاده کردید، می توانید در کانادا برای مدت زمان زیر بمانید:

  • برای حداکثر 6 ماه از اولین روزی که وارد خاک کانادا شدید یا
  • تا زمانی که پاسپورت شما منقضی می شود، (موعد هر کدام که زودتر باشد)

اگر به مُهر نیاز باشد، می توانید از یکی از افسران خدمات مرزی برای این موضوع درخواست کنید. اگر به فرودگاهی رسیدید که از کیوسک های بازرسی اولیه استفاده می کنند، از افسر خدمات مرزی بعد از اتمام فرآیند در کیوسک سوالات خود را بپرسید و درخواست های خود را مطرح کنید.

مقیمان دائم

اگر برای اقامت دائم از خارج از کانادا درخواست می دهید و برای اولین بار وارد کانادا می شوید، شرایط اولیه ورود برای برنامه خود را ملاحظه کنید تا درباره فرآیند بیشتر بدانید:

  • نیروی ماهر ( اکسپرس اینتری )
  • نامزدی استانی
  • نیروی کار ماهر کبک
  • برنامه ویزای استارتاپ
  • اسپانسرشیپ همسر، پارتنر یا فرزندان
  • اسپانسرشیپ سایر خویشاوندان واجد شرایط

 

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *