پنج دانشگاه برتر آلمان در سال 2019

پنج دانشگاه برتر آلمان در سال 2019

LMU،مونیخ

با وجود داشتن رتبه دوم در میزان جمعیت دانشجویان،دانشگاه لودویگ مکسیمیلیان مونیخ هرساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را جذب میکند که حدود 13 درصد از جمعیت کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل میدهد.دانشگاه LMU مونیخ در سال 1472 تاسیس شده و جزو قدیمی ترین دانشگاه های آلمان محسوب میشود.این دانشگاه تاکنون 42 برنده جایزه نوبل داشته است.این دانشگاه از اواخر قرن 18 تمرکز خود را بر علوم پایه قرار داد و از اواسط قرن 19 پژوهش هایی پیشرو،کشفیات و نوآوری های بسیاری را تولید کرده است.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ که در قرن 19 تاسیس شده است، تنها دانشگاه دولتی است که اختصاصا به علوم پایه و تکنولوژی میپردازد.ابتدا تمرکز اصلی دانشگاه برروی رشته مهندسی بود اما در طول سالیان رشته های نظیر علوم پایه،علوم اجتماعی،کشاورزی،صنایع غذایی و همچنین پزشکی را نیز به برنامه آموزشی خود افزود.همچنین این دانشگاه از سال 1927،در رشته های شیمی،فیزیک و پزشکی 13 برنده جایزه نوبل داشته است.

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ که در سال 1386 میلادی تاسیس شده است،قدیمی ترین دانشگاه آلمان است.این دانشگاه درمقطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی 100 رشته متنوع ارائه میکند.نزدیک 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از130 کشورجهان تشکیل میدهد.حدود یک سوم از دانشجویان مقطع دکتری نیزبین المللی هستند.39 برنده جایزه نوبل نیز با این دانشگاه همکاری میکنند.افراد تاثیر گذار زیادی در فلسفه، علم و سیاست مانند مکس وبر(بنیان گذارجامعه شناسی مدرن) و فیلسوف معروف هانا آرنت از فارغ لتحصیلان این دانشگاه هستند.

همچنین بخوانید : پذیرش دکترا در آلمان

دانشگاه هامبولت برلین

دانشگاه هامبولت زادگاه سیستم تحصیلی دانشگاهی فعلی است که توسط سایر دانشگاه های اروپایی وغربی اتخاذ شده است.هدف اصلی این دانشگاه پیوند میان تدریس و تحقیق میباشد که توسط محققین برجسته ای صورت میگیرد.در مجموع 55 برنده جایزه نوبل با این دانشگاه همکاری میکنند.اگرچه این دانشگاه برای تمامی رشته ها معروف و معتبر است اما به طور مشخص در زمینه هنر و علوم انسانی برجسته تر است.

دانشگاه فرایبورگ

داشگاه فرایبورگ پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است که در سال 1475 تاسیس شده است. این دانشگاه از 11 دانشکده تشکیل شده است که سابقه طولانی در تدریس علوم پایه وعلوم انسانی دارد.

 

منبع خبر

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *