وزارت آموزش و پرورش کبک جذب معلمان خارجی را آغاز کرد

وزارت آموزش و پرورش کبک جذب معلمان خارجی را آغاز کرد.

وزارت آموزش و پرورش و آموزش کبک از طریق یک وب سایت آنلاین جدید با هدف ارائه اطلاعات در مورد آموزش معلمان خارجی و کانادایی ها به امید جذب معلمان خارجی در زمینه آموزش رونمایی کرد.

این اعلامیه در تاریخ 22 ژانویه توسط Jean-François Roberge ، وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی کبک اعلام شد.بخش جدید وب سایت تحت عنوان Devenir enseignant )  تبدیل شدن به یک معلم) در محتوای پلت فرم آنلاین موجود ادغام شده است و برای مهاجران ، دانشجویان ، معلمان و بزرگسالان که در پی تغییر شغلی خود هستند در نظر گرفته شده است.

علاوه بر اطلاعات اولیه در مورد حرفه تدریس ، این فضای مجازی جدید شامل شرح وظایف معلم ، دستورالعمل نحوه اخذ مجوز تدریس ، منابع یافتن شغل در این رشته و همچنین اطلاعات عملی برای معلمان که مایل هستند به کبک مهاجرت کنند فراهم شده است.

خارجی هایی که علاقه مند به آمدن به کبک جهت اشتغال به شغل تدریس ( معلمی)  هستند می توانند اطلاعاتی در مورد دوره های  معتبر بین المللی پیدا کنند که با شرکت در این دوره ها به آنها امکان تدریس در استان را می دهد و نیز لیستی از کشورهایی که ممکن است این آموزشها را به رسمیت بشناسند و همچنین در مورد روش درخواست و پر کردن فرم ها نیز اطلاعاتی ارائه شده است

طبق اطلاعات ارائه شده در سایت ، بسیاری از دوره های آموزشی در سطح بین المللی برای تدریس در کبک به رسمیت شناخته شده است و بسیاری از مسیرهای حرفه ای و آموزشی که منجر به این حرفه معلمی می شوند در کبک معتبر هستند ، به خصوص که چشم اندازهای اشتغال در این رشته در کبک در حال حاضر بسیار عالی است.

این وزارتخانه تأکید می کند که حتی اگر این شغل فعلی آنها نباشد ، خارجی ها می توانند  در کبک معلم شوند.

وزیر آموزش کبک گفته است: ” از این ابتکار عمل برای ارتقاء و ارائه اطلاعات در مورد شیوه های تدریس در کبک خوشحال هستم. من اطمینان دارم كه از se Devenir enseignant a  تعداد زیادی از افراد علاقه مند به حرفه ی آموزش ، خواه از كبك یا خارج از كشور بهره مند می شوند.

با وجود تمام فرصت هایی که محیط اشتغال امروز کبک ارائه می دهد ، بنابراین باید بیشتر مزایای این حرفه را تبلیغ کنیم و معلمان جدیدی را جذب کنیم. من اطمینان دارم که این وب سایت ، کاملاً اختصاص به حرفه تدریس می پردازد ، به ما کمک خواهد کرد تا به آن هدف برسیم.

مدارس در کبک با کمبود جدی معلمان روبرو هستند و تلاش می شود تا تازه واردان را برای رفع نیازها جذب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

منبع خبر

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *