توصیه های تخصصی به کارفرمایان کانادایی

توصیه های تخصصی به کارفرمایان کانادایی:

پنج نکته برای استخدام یک کارگر خارجی( در صورت عدم دسترسی کانادایی)

استخدام یک فرد خارجی نیاز به دو مدرک است و همچنین کارفرمایان باید نکاتی را برای استخدام کارگر خاجی رعایت کنند.

1.ارزیابی اثرات بازار کار Labour Market Impact Assessment   LMIA

  1. اجازه کار موقت

قبل از شروع این دو مدرک از طریق مسیر مهاجرتی Temporary Foreign Worker Program (TFWP) الزامی است .

LMIA یا همان ارزیابی تاثیر بازار کار مدرکی است که ثابت می کند یک کارفرما برای استخدام کارگر کانادایی اقدامات لازم را انجام داده است به طوری که در صورت استخدام کارگر خارجی ، تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا را ارزیابی کرده است. هنگامی که یک کارفرما LMIA را دریافت می کند ، کارگر می تواند برای اجازه کار درخواست کند. برای درخواست اجازه کار ، یک کارگر به یک نامه پیشنهادی شغلی با  قرارداد به همراه کپی از LMIA و شماره LMIA نیاز دارد.

تعداد ارزیابی های LMIA  از سال 2015 ، افزایش یافته است. در سال 2015 این رقم 89000 بوده و  براساس اطلاعات دولت کانادا ، درسال 2018 ، این تعداد به 108،000 نفر رسیده بود و این آمار همچنان در حال افزایش است.

نکاتی درباره LMIA موفق:

1.انتخاب درست کد NOC

اولین قدم شناسایی و انتخاب کد  NOC   صحیح می باشدکه به خوبی نقش مورد نظر توسط نیروی خارجی را نشان می دهد. این کد شرح وظایف نیروی خارجی را در نظر می گیرد و بر اساس میزان مهارت و تحصیلات مورد نیاز و شرح وظایف می باشد.

برای این که دولت فدرال به درستی تأثیر استخدام یک کارگر خارجی در یک مشاغل معین را ارزیابی کند ، باید این شغل به طور واضح و صحیح تعریف شود تا تأثیر خنثی یا مثبت آن را در بازار کار کانادا ارزیابی کند. در صورت وجود اختلاف بین کد NOC انتخاب شده و وظایف و مسئولیت هایی که توسط کارگر خارجی باید انجام شود ، ممکن است درخواست شما رد شود، زیرا عدم شناسایی کد NOC در تمام مراحل برنامه پیامدهایی دارد.

  1. دستمزد متناسب با کد NOC :

هنگام استخدام یک کارگر خارجی ، مهم است که حقوق پیشنهادی کارفرمای کانادایی با پاداش دریافت شده توسط کارگران کانادایی در همان شغل برابر باشد و کمتر نباشد. حقوق پیشنهادی در برنامه LMIA باید برابر یا بیشتر از متوسط حقوق NOC در منطقه جغرافیایی کانادا که محل کار در آن است ، باشد.

دولت فدرال نسبت به این شرط حقوق و دستمزد بسیار سختگیرانه است ، بنابراین اگر برآورده نشود ، درخواست تأیید نخواهد شد.

  1. مسیر صحیح برای ارائه درخواست مشخص کنید:

در حالی که هدف همه LMIA ها تعیین تأثیر استخدام یک کارگر خارجی در بازار کار کانادا است ، اما همه LMIA ها یکسان نیستند.

انواع مختلفی از LMIA وجود دارد که قابل پیگیری هستند و می توان تقاضا را ارسال کرد و بهترین حالت در هر شرایطی به عواملی بستگی دارد:

  • شغلی که توسط کارگر خارجی باید پر شود ،
  • ساختار مالکیت شرکت کانادایی نسبت به کارگر خارجی ،
  • هدف از ارسال LMIA

شناسایی نادرست این مسیر می تواند منجر به زمان پردازش طولانی تر و افزایش احتمال عدم پذیرش ودر واقع رد درخواست  LMIA شود.

4- از تبلیغات صحیح و تلاشهای استخدام شده در این مسیر اطمینان حاصل کنید

از آنجا که هدف از ارائه درخواست LMIA این است که نشان دهید هیچ کانادایی برای انجام این کار وجود ندارد ، تلاش برای جذب نیروی کانادایی باید مستند و معتبر باشد.

یک دلیل شایع برای رد برنامه های کاربردی LMIA ، دولت فدرال قانع نشده است که شما نتوانسته اید نیروی کار کانادایی پیدا کنید.در حالی که دولت فدرال دستورالعمل خاصی را در این زمینه ارائه نداده است ، تبلیغات باید در منابعی منتشر شود که قابل قبول برای دولت فدرال باشد و باید حاوی اطلاعات لازم باشد.

در حالی که اکثر تبلیغات باید به مدت 28 روز متوالی در جایگاه ها قرار گیرند ، حداقل یکی از تبلیغات باید تا زمان تصویب LMIA فعال باشد.

5- از تکمیل بودن  کلیه فرم ها و اسناد قبل از ارسال اطمینان حاصل کنید:

نکته پنجم و آخر این است اسناد و مدارک خود را برای دولت فدارال ارسال کنید و حتما قبل از ارسال به دولت فدرال ، درخواست خود را دو بار بررسی کنید.

LMIA یک برنامه کاملا پیچیده و زمانبر است که شامل ارسال اسناد و مدارک و تکمیل بسیاری از فرم های دولتی است. خطاهای به ظاهر ناچیز می توانند پردازش برنامه را به خطر بیاندازند یا حداقل آنها را طولانی کنند.

از آنجا که هدف LMIA محافظت از نیروی کار کانادایی ، این برنامه ها با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم رعایت الزامات تعیین شده توسط دولت فدرال ممکن است رد شود.

منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *