اپلیکیشن ارایو کن، اراوکن اپلیکیشنی که باید قبل از سفر به کانادا نصب کنید

ارایو کن ArriveCan اپلیکیشنی که باید قبل از سفر به کانادا نصب کنید

 

 

چرا باید اپلیکیشن اراو کن را نصب کنیم؟

آژانس خدمات مرزی کانادا یا (CBSA) در حال پیدا کردن راه هایی است که تجربه ای بهتر، سریعتر و مدرنتر برای مسافران ایجاد کند در حالی که امنیت را نیز در کانادا برقرار می کند.

می دانیم که بسیار گرفتار هستید و ابزارهایی می خواهید که بتواند به شما کمک کند تا چیزی را که می خواهید هر چه سریعتر و امن تر پیدا کنید.

به همین دلیل آژانس خدمات مرزی کانادا یا (CBSA)، Advance Declaration را به عنوان گزینه ای اختیاری در اپلیکیشن ArriveCan ایجاد کرده که به شما اجازه می دهد اظهارنامه مهاجرت و گمرک خود را حداکثر تا 72 ساعت قبل از رسیدن به کانادا ارسال کنید.

Advance CBSA Declaration اختیاری است و اخیرا برای مسافرانی که به فرودگاه های بین المللی خاصی از کانادا می رسند، در دسترس است. وبسایت CBSA یا آژانس خدمات مرزی کانادا را برای بررسی لیست فرودگاه هایی که این گزینه را ارائه می دهند، چک کنید.

می توانید از مزیت این ویژگی جدید با دنبال کردن گام های زیر، استفاده کنید:

قبل از اینکه شروع کنید، مطمئن شوید که آخرین ورژن اپلیکیشن ArriveCAN را استفاده می کنید و اینکه پروفایل شما به روز است. برای شروع اظهارنامه خود، از شما خواسته می شود که با شرایط و ضوابط استفاده و بیانیه حفظ حریم خصوصی موافقت کنید. حریم خصوصی شما اولویت ماست. اطلاعاتی که در اظهارنامه خود ارسال می کنید کاملا محرمانه خواهد بود و به صورت اتوماتیک بعد از 72 ساعت پاک می شود.

در گام بعدی، از شما خواسته می شود که به سوالاتی درباره سفر خود پاسخ دهید مانند اینکه اهل کجا هستید و چه چیزهایی با خود در سفر به کانادا می آورید.

این سوالات به CBSA کمک می کند تا جریان ورود و خروج مرزی را مدیریت و امنیت شما و کشور را تامین نماید. نهایتا، از شما خواسته خواهد شد تا اظهارات خود را تایید کنید و سپس اظهارنامه خود را به CBSA ارسال کنید.

یک صفحه تایید ظاهر خواهد شد که نشان می دهد اظهارنامه خود را با موفقیت ارسال کرده اید. همچنین ایمیلی حاوی این تاییدیه دریافت خواهید کرد.

در این مرحله، قادر خواهید بود رسید الکترونیکی اظهارنامه CBSA خود را از صفحه نمایش خود در اپلیکیشن ArriveCAN ببینید. آیا باید چیزی در اطلاعات شما تغییر کند؟! همیشه می توانید در کیوسک ها یا eGate فرودگاه های کانادا اطلاعات خود را آپدیت کنید.

به محض ورود به کانادا، از طریق درگاه ها یا کیوسک های الکترونیکی، مدارک سفر خود را اسکن کنید تا بتوانید قبل از نهایی شدن و اتمام فرآیند، اصلاحات لازم را انجام دهید.

در این مرحله رسید چاپی از دستگاه دریافت خواهید کرد که لازم است آن را به افسر خدمات مرزی نشان دهید.

اگر به کمکی نیاز داشتید، افسران خدمات مرزی همیشه و به محض ورود شما در دسترس هستند.

دنیای ما در حال مدرن شدن است و بنابراین ما نیز باید مدرن شویم.

ما اینجا هستیم تا به شما خوش آمد بگوییم و همیشه آماده کمک به شما هستیم.

اظهارنامه گمرکی و مهاجرت خود را از قبل تکمیل نموده و در زمان خود صرفه جویی کنید.

با استفاده از Advance Declaration در اپلیکیشن ArriveCan قبل از پرواز به مقصد کانادا، می توانید اظهارنامه مهاجرتی و گمرکی خود را پر کنید. هنگام ورود:

  • اظهارنامه خود را در یک کیوسک یا eGate تأیید کنید – 30٪ سریعتر است.
  • از خطوط اکسپرس Advance Declaration استفاده نمایید.

توجه: در حال حاضر مسافران نمی توانند از Advance Declaration از طریق کیوسک های NEXUS استفاده کنند.

فرودگاه های دارای کیوسک یا eGate:

  • فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR)
  • فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (YYZ) پایانه های 1 و 3
  • فرودگاه بین المللی مونترال ترودو (YUL)
  • فرودگاه بین المللی ریچاردسون آرمسترانگ جیمز وینیپگ (YWG)
  • فرودگاه بین المللی استنفیلد هالیفکس (YHZ)
  • فرودگاه بین المللی ژان لساژ شهر کبک (YQB)
  • فرودگاه بین المللی کلگری (YYC)
  • فرودگاه بین المللی اتاوا (YOW)
  • فرودگاه بین المللی ادمونتون (YEG)
  • فرودگاه بیلی بیشاپ تورنتو سیتی (YTZ)

اگر اپلیکیشن ارایو کن را نصب نکنیم مشکلی پیش می آید؟

در صورتی که امکان نصب اپلیکیشن ArriveCan را نداشتید یا به هر دلیلی موفق به تکمیل اظهارنامه خود 72 ساعت قبل از پرواز به کانادا نشدید؛ نگران نباشید.

پر کردن فرم ها به محض ورود به اولین فرودگاه در کانادا از طریق کیوسک هایی که به همین منظور قرار داده شده، راه دیگری است. در ادامه این مطلب می توانید اطلاعات تکمیلی در این رابطه را مطالعه نمایید.

چه کسانی واجد شرایط پر کردن اطلاعات از طریق کیوسک ها و درگاه های الکترونیکی هستند؟

CBSA یا آژانس خدمات مرزی کانادا از مسافران می خواهد هر جا که کیوسک ها و درگاه های الکترونیکی در دسترس هستند، از آنها برای ایجاد اظهارنامه خود استفاده کنند.

اگر نیازی به تمبر در پاسپورت خود به عنوان مدرکی برای ورود به کانادا دارید، تمبری از افسر خدمات مرزی بعد از تکمیل مراحل کیوسک یا درگاه الکترونیکی درخواست کنید.

جایگزین مهر پاسپورت

اتباع خارجی می توانند حداکثر تا 6 ماه از اولین روز ورود خود در کانادا بمانند، یا تا زمانی که پاسپورت آنها منقضی شود، (هر کدام که اول می آید).

افسر خدمات مرزی ممکن است مدت اقامت دیگری را، بیشتر یا کمتر از 6 ماه (مثلاً در مورد اعضای خانواده با سوپر ویزا) مجاز کند. در این موارد، افسر ممکن است برای شما سندی صادر کند و باید در پاسپورت شما مهر بزند که تاریخ خروج شما از کانادا را مشخص می کند.

چه کسانی واجد شرایط استفاده از درگاه های الکترونیکی یا eGate هستند

مسافران 16 سال و بالاتر، درگاه های الکترونیکی بیشتر مناسب مسافران تنها یا گروه کوچکی از مسافران 16 سال و بالاتر است که به تنهایی می توانند سوالات مربوط به فرم های درگاه الکترونیکی را پر کنند.

چه کسانی واجد شرایط استفاده از کیوسک ها هستند

اگر به همراه فرزندان زیر 16 سال خود سفر می کنید، باید از Primary Inspection Kiosk استفاده کنید.

کیوسک ها برای مسافرانی مناسب است که تمایل دارند به شکل گروهی پردازش شوند و از یک دستگاه استفاده کنند یا مسافرانی که به زمان یا فضای بیشتری برای تکمیل فرم هایشان نیاز دارند.

چه کسانی نباید از کیوسک ها و درگاه های الکترونیکی استفاده کنند

اعضای NEXUS باید از کیوسک ها یا درگاه های الکترونیکی مختص NEXUS برای پردازش سریع استفاده کنند. اگر لاین اختصاصی NEXUS در دسترس نبود، مسافران NEXUS حق انتخاب استفاده از پاسپورت برای پردازش های عادی در کیوسک ها و یا درگاه های الکترونیکی بازرسی را خواهند داشت.

نمایندگان خارجی (دیپلمات ها) و خانواده های آنها باید از پیشخوان خدمات ویژه برای پردازش حضوری استفاده کنند.

نحوه استفاده از کیوسک ها و درگاه های الکترونیکی

اظهارنامه خود را در کیوسک یا درگاه الکترونیکی یا eGate ایجاد کنید:

  • گام اول: انتخاب زبان ترجیحی شما انگلیسی یا فرانسوی (بسته به موقعیت مکانی، سایر زبان ها ممکن است در دسترس باشد، از جمله: عربی، هلندی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی، پرتغالی، پاکستانی، چینی، اکراینی، روسی و اسپانیایی)
  • گام دوم: اسکن مدارک سفر شما
  • گام سوم: عکس گرفتن
  • گام چهارم: تایید اثر انگشت شما، در صورت نیاز (فقط برای اتباع خارجی و مقیمان دائم)
  • گام پنجم: پاسخ به سوالات مشخص جهت تکمیل و تایید اظهارنامه شما
  • گام ششم: دریافت رسید و تحویل آن به افسر خدمات مرزی

توجه: حداکثر تا 5 مسافر می توانند از یک کیوسک جهت ارسال اظهارنامه مهاجرت و گمرک خود استفاده کنند. درگاه های الکترونیکی مسافران را به صورت انفرادی بررسی می کنند. افراد زیر 16 سال نمی توانند قانونا اظهارنامه خود را به تنهایی و بدون حضور یک فرد بزرگسال تکمیل و از درگاه های الکترونیکی استفاده نمایند. خردسالان و نوجوانان بدون همراه باید با یک افسر خدمات مرزی برای پردازش حضوری و تکمیل این فرم ها صحبت و هماهنگ کنند.

مشکلات قطعی دستگاه ها

اگر مشکلات فنی یا قطعی های گاه به گاه رخ دهد، نماینده خدمات مشتری در فرودگاه شما را به افسر خدمات مرزی ارجاع می دهد.

کیوسک یا eGate پیدا کنید.

کیوسک ها و درگاه های الکترونیکی اولیه در سالن ورودی فرودگاه های بین المللی کانادا قرار دارند.

3 نوع متفاوت کیوسک وجود دارد (انتهای صفحه)

 

محرمانه بودن اطلاعات

اطلاعاتی که شما وارد کیوسک یا درگاه الکترونیکی می کنید، به شکلی امنیتی رمزنگاری و به آژانس خدمات مرزی کانادا منتقل می شود. دستگاه، اطلاعات شما را به محض چاپ رسید، حذف می کند.

داده های شما و یک کپی از رسید، در سیستم آژانس خدمات مرزی کانادا، و مطابق با قوانین حفظ اطلاعات، حریم خصوصی و سیاست های امنیتی دولت کانادا بایگانی می شود.

عکس ها

عکسی که از طریق کیوسک ها یا درگاه های الکترونیکی گرفته می شود به تایید هویت و اطلاعات اظهارنامه شما کمک می کند. عکس شما روی رسید کیوسک یا درگاه الکترونیکی چاپ می شود، بنابراین افسر خدمات مرزی می تواند بعدا هویت شما را تایید کند و همچنین تایید نماید که شما اظهارنامه خود را پر کرده اید.

انگشت نگاری

تنها زمانی از شما خواسته می شود که اثر انگشت خود را تایید نمایید که به تازگی و هنگام اپلای موارد زیر برای دولت کانادا، آن را ارسال کرده باشید:

  • مجوز کار
  • مجوز تحصیل
  • مجوز اقامت موقت
  • ویزای اقامت موقت (ویزای توریستی)
  • اقامت دائم

انگشت نگاری به ما کمک می کند هویت شما تایید شود. زمانی که برای هر یک از مجوزهای ذکر شده فوق با اثر انگشت اسکن شده در کیوسک یا درگاه الکترونیکی درخواست دهید، ما اثر انگشت های ارائه شده توسط شما را با همدیگر مقایسه می کنیم. با انجام این کار، اطمینان می دهیم که شخصی که در حال تلاش برای ورود به کانادا ست همان فردی است که ویزا، مجوز یا کارت اقامت دائم دریافت کرده است.

دانلود اپلیکیشن ارایو کن نسخه اندروید از پلی استور

دانلود اپلیکیشن ارایو کن نسخه آی او اس از اپ استور

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *