مذاکرات جاستین ترودو و دونالد ترامپ در نشست G7 تجارت کانادا

سخنرانی جاستین تروردو و دونالد ترامپ در جی هفت (G7) تجارت کانادا

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو یک ملاقات رسمی و جلسه ای دو جانبه با رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ برگزار كرد. نخست وزیر جاستین ترودو و رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ، هنگام دیدار یک نشست دوجانبه در نشست G7 در شهر ساحلی بیاریتز در فرانسه، روز یكشنبه، بهم دست دادند، هیچ نشانه ای از هرگونه اعتراضی بین این دو رهبر وجود نداشت. رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ و نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، روز یكشنبه در مورد تجارت به مذاکره پرداختند و از توافقنامه ی اخیر خود موسوم به (USMCA) اظهار خرسندی کردند.

توافقتنامه ایالات متحده و مکزیک و کانادا USMCA  راه درازی را پیموده تا به نتیجه برسد. قبل از آن، ترامپ وعده داده بود که توافقنامه NAFTA را پاره می کند. ترودو درباره جلسه جی هفت (Group of Seven)، که امسال در فرانسه برگزار شد گفت: “خیلی رک بگم، دور میز تعدادی از افرادی که مایل به انجام معاملات تجاری با یکدیگر هستند جمع شده اند.”

گفتگوی جاستین ترودو با بوریس جانسون

جاستین ترودو و نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون روز شنبه گفتگویی داشتند و به توافق رسیدند بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اجازه دهد تا موقتا دو کشور با هم تجارت پایدار داشته باشند.

دیدار با ترامپ مهمترین جلسه دو نفره برای ترودو بود که انتظار می رود در انتخابات فدرال که در فصل پاییز برگزار می شود از مزایای توافق جدیدی که با ترامپ انجام داده به نفع خود استفاده کند. ترودو همچنین گفت: “ما توافق خوبی انجام دادیم که برای کارگرانمان، شهروندانمان و برای طبقه متوسط بسیار خوب است و این نوع توافق چیزی است که ما باید بیشتر دوست داریم در تمام نقاط جهان ببینیم و اتفاق بیفتد.”

حال آنکه در نشست سال قبل، ترامپ از امضای آخرین بیانیه خودداری کرده و روز بعد طی توییت هایی تند، به خاطر آنچه که توهین به خود تصور کرده بود، کدورت شخصی  خود با ترودو را به همه اعلام کره بود. زمانی که این دو مرد (جاستین ترودو و ترامپ) مقابل دوربین های خبرنگاران ایستادند هیچ نوع نشانه ای از دشمنی و کدورت در چهره های آنها وجود نداشت.

روز یکشنبه، ترامپ مصمم بود که این توافق با جاستین ترودو را به عنوان یک پیروزی سیاسی به تصویر بکشد و دوباره خواستار دموکرات ها شد تا این توافقنامه را تصویب کنند. او نیز افزود: من فکر می کنم این یک توافق بسیار ویژه است.”

کشاورزان و اتحادیه ها آن را دوست خواهند داشت. کارگران و تولیدکنندگان نیز از آن به شدت استقبال خواهند کرد و قطعا همه این توافقنامه را دوست خواهند داشت. من فکر می کنم بیشتر دموکرات ها نیز آن را دوست دارند. امیدوارم به زودی آن را تصویب کنند. “

در نشست G7، رهبران هفت کشور برتر دنیا (متشکل از رهبران کشورهای بریتانیا، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن و کانادا) در حوزه اقتصادی به صورت سالانه دور هم جمع می شوند و به گفتگو و مذاکره در مورد مسائل اقتصادی و کسب و کار و تجارت می پردازند. اولین روز این نشست در شنبه مورخ 24 آگوست برگزار شد و طی آن به گفتگو در مورد اقتصاد جهانی پرداخته شد.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !