شرایط مهاجرت به کانادا | انواع روشهای مهاجرتی | بررسی روش های مهاجرت افق

شرایط مهاجرت به کانادا و انواع روشهای مهاجرتی

کانادا واقع در شمال ایالات متحده و از لحاظ جغرافیایی بخشی از آمریکای شمالی، از نظر مساحت (بعد از روسیه) دومین کشور بزرگ جهان است. همچنین در بین کشورهای پیشرو با بیشترین سهم تولید ناخالص داخلی جهانی قرار دارد. یکی از اصلی ترین دلایل کانادا برای کمک به اقتصاد این کشور است و همچنان شرایط مهاجرت در حال افزایش است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که سهم بزرگی در اقتصاد کانادا صرفاً توسط مهاجران ایجاد شده است. با ما همراه باشید با شرایط مهاجرت به کانادا و روشهای مهاجرت به کانادا و توضیح کامل هر روش کانادایی ها با آغوش باز و لبخندهای دوستانه از مهاجران استقبال می کنند. زندگی در کانادا ایمن و صلح آمیز است، به طوری که جمعیت بسیار حامی مهاجرت، تنوع اجتماعی و رشد آن است.

کانادا به عنوان یکی از امن ترین کشورها در جهان و دارای تعداد زیادی فرصت شغلی، گزینه برتر مهاجرت در سراسر جهان است. کانادا اعلام کرده است که قصد دارد بیش از 1 میلیون مهاجر جدید را در سه سال آینده بپذیرد. در اینجا بهترین راهها و شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2019 آورده شده است. مهاجرت به کانادا آسان نیست. برای موفقیت و تأیید باید اقدامات بسیاری انجام شود. همچنین این روند می تواند چندین ماه و در بعضی موارد چندین سال به طول انجامد. در اینجا خلاصه ای از برنامه مهاجرتی آورده شده است که نحوه مهاجرت به کانادا را به شما نشان می دهد:

روشهای مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا با روش اکسپرس اینتری:

برنامه اکسپرس اینتری Express Entry در ژانویه سال 2015، برای مدیریت  چندین برنامه مهاجرتی اقتصادی این کشور از جمله Federal Skilled Worker ،Canadian Experience Class, Federal Skilled Trades است.

چگونه می توان به یک اقامت دائم کانادا تبدیل شد:

سریعترین راه و شرایط برای مهاجرت به کانادا به عنوان اقامت دائم از طریق سیستم جدید اکسپرس اینتری است. برنامه مدیریت مهاجرت کاملاً آنلاین انجام می شود و روند مهاجرت کانادا را برای داوطلبان واجد شرایط از سراسر جهان بسیار کارآمد می کند. بیشتر برنامه های ارسالی در کانادا که تحت عنوان Express Entry ارسال می شوند طی شش ماه یا کمتر پردازش می شوند. برای این که کانادا صلاحیت مهاجر را برای ورود به اکسپرس ارزیابی کند، متقاضیان باید یک پروفایل آنلاین ایجاد کنند که تمام اطلاعات آنها را داشته باشد.

این سیستم از برنامه های مهاجرتی است که به کارگران ماهر کمک می کند تا به عنوان ساکن دائم به کانادا مهاجرت کنند. این سیستم با توجه به سن، تحصیلات، تجربه کار و توانایی های زبان، متقاضیان را در طبقه بندی می کند و سپس بهترین متقاضی را برای ورود به کانادا انتخاب می کند. Express Entry همچنین به کارگران این امکان را می دهد اعضای خانواده خود را نیز همراه خود بیاورند. Express Entry دارای سریعترین زمان پردازش در کلیه برنامه های اقامت دائم کانادا است که 80٪ پروفایل ها در 4 ماه یا کمتر پردازش می شوند.

برای شرکت در سیستم اکسپرس اینتری، شما باید کلیه معیارها و شرایط مهاجرت به کانادا خود را برای ورود به این سیستم برآورده کنید، اگر شرایط ورود به سیستم Express را برآورده نکنید، در فهرست نامزدهای سیستم پذیرفته نخواهید شد. در سامانه جامع رتبه بندی، متقاضیان با توجه به این موارد امتیاز دریافت می کنند: سن، سطح تحصیلات، مهارت زبان رسمی، زبان رسمی دوم، تجربه کار کانادایی.

شرایط مهاجرت به کانادا از روش برنامه های نامزد استان PNP:

هر یک از 13 استان و قلمرو کانادا برنامه مهاجرت خاص خود را دارد، به نام یک برنامه نامزدی استانی یا PNP، میتوانید در این لینک، مهاجرت استانی هر استان را بخوانید.
PNP اجازه می دهند استان ها با تعیین نامزدهای مشخص برای وضعیت اقامت دائم، به نیازهای اقتصادی خود پاسخ دهند. اغلب PNP ها کارگران خارجی را با تجربه در مشاغل مورد نیاز استان جستجو می کنند.

این برنامه برای افرادی است که:

  • مهارت، آموزش و تجربه کار دارند و می توانند کمک به اقتصاد استان یا قلمرو خاص داشته باشند.
  • می خواهند در آن استان زندگی کنند، و
  • می خواهند ساکن دائم کانادا بشوند.

هر استان دارای “برنامه” (برنامه های مهاجرتی که گروه های خاص را هدف قرار می دهند) و شرایط مورد نیاز خود را دارد. به عنوان مثال، در یک برنامه، استانها می توانند افراد زیر را هدف قرار دهند:

  • دانش آموختگان
  • Business person
  • کارگران ماهر
  • کارگران نیمه ماهر
شما باید در دو مرحله برای شرایط مهاجرت به کانادا اقدام کنید:

ابتدا باید تصمیم بگیرید که کجا می خواهید در کانادا زندگی کنید و برای آن استان یا قلمرو درخواست کنید. آنها درخواست شما را بر اساس:

  • نیازهای مهاجرتی و
  • برنامه ای که شما برای زندگی در آنجا را دارید انتخاب می کنند.

پس از آنکه یک استان یا قلمرو شما را معرفی کرد، باید برای اقامت دائم به سازمان (مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا) مراجعه کنید. درخواست شما را براساس قانون مهاجرت کانادا ارزیابی خواهد شد.

دانشجوی بین المللی شوید:

کانادا مقصد برتر در جهان برای دانشجویان بین المللی است. دلیل این امر سطح عالی علمی این کشور، شهریه مقرون به صرفه و نگرش مثبت نسبت به افراد تازه وارد است.همچنین کانادا پس از پایان تحصیل، در خواست دانشجویان بین المللی را برای مهاجرت دائمی آسان می کند. به همین دلیل، بسیاری از تازه واردها تصمیم می گیرند با تحصیل در کانادا، سفر مهاجرتی خود را شروع کنند و بعداً برای اقامت دائم درخواست کنند.

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک AIP

برنامه مهاجرت آتلانتیک AIP در سال 2017 به منظور کمک به ورود بیشتر کارگران به منطقه آتلانتیک کانادا آغاز شد. این برنامه به کارفرمایان منطقه آتلانتیک اجازه می دهد کارگران بین المللی را از خارج از کانادا استخدام کنند. اگر یک کارگر بین المللی از یکی از کارفرمایان، پیشنهاد شغلی دریافت کند، در فرآیند مهاجرت و در اسکان آنها به کانادا از آنها پشتیبانی دریافت خواهد کرد. استانهای آتلانتیک شامل نیوبرانزویک، نیوفاند لند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد است.

کانادا یک انتخاب برتر برای دانشجویان بین المللی است:

سالانه نیم میلیون دانشجوی خارجی به کانادا می آیند، دانشگاه های کانادا همچنان گزینه برتر برای دانشجویان بین المللی هستند. در میان برخی از بهترین دانشگاههای جهان، دانشگاههای کانادا به دلیل قیمت مناسب و زندگی عالی دانشجویی از گزینه های دائمی مهاجرت شناخته می شوند. پس از فارغ التحصیلی در یک موسسه کانادایی، بیشتر دانشجویان بین المللی مجاز به درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی PGWP هستند. این اجازه کار آزاد به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر سه سال در کانادا کار و زندگی کنند. پس از به دست آوردن یک سال سابقه کار، آنها واجد شرایط درخواست اقامت دائم از طریق کلاس تجربه کانادا CEC سیستم اکسپرس اینتری هستند.

بر اساس گزارش سالانه QS Graduate Rankings Employability Rankings که برای سال 2020 منتشر شد و از دانشگاه های برتر جهان در سراسر دنیا بر اساس احتمال اشتغال بعد از فارغ التحصیلی پرده برداری کردند. هشت دانشگاه کانادا در این فهرست قرار داشتند که دانشگاه تورنتو رتبه اول این کشور را به خود اختصاص داده است.

رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان براساس چندین عامل اصلی انجام شده است. این عوامل عبارتند از اینکه آیا دانشگاه گزینه هایی برای ارتباط دانشجویان خود با کارفرمایان آینده ارائه می دهد، آیا زمان و منابع بیشتری در مجموعه مهارت های دانشجویی سرمایه گذاری شده است. از میان 750 مؤسسه ای که در این مطالعه گنجانده شده است، هشت دانشگاه کانادا در بین 200 لیست برتر قرار گرفته اند. دانشگاه تورنتو رتبه اول در کانادا و دوازدهم در سراسر جهان را به عنوان دارای بیشترین اشتغال فارغ التحصیلان دارد. اگرچه MIT رتبه اول در سراسر جهان را به دست آورد، اما دانشگاه تورنتو از نظر کیفیت برنامه های کارآموزی و کار از MIT جلوتر است. دانشگاه واترلو خیلی عقب نبوده و رتبه دوم در کانادا و 25 ام در جهان را کسب کرد. دانشگاه آلبرتا و دانشگاه McMaster با کسب 100 امتیاز به ترتیب در کانادا سوم و چهارم شدند. دانشگاه های دیگری که در لیست 200 رتبه برتر برای اشتغال زایی قرار گرفته اند عبارتند از: دانشگاه کوئین، دانشگاه Western، دانشگاه کلگری و دانشگاه مونترال.

اسپانسر خانواده:

اسپانسر خانواده راهی برای مهاجرت به کانادا است. اتحاد خانواده همچنان گوشه ای از سیاست مهاجرت کانادا است. خانواده های کانادا می توانند از بستگان خود حمایت کنند تا به طور دائم به کانادا بیایند. برای اینکه واجد شرایط حمایت از خویشاوند خود باشید، باید یک شهروند کانادایی یا اقامت دائم باشید. همچنین بتوانید حمایت مالی کنید: همسر و فرزندانتان زیر 22 سال (برخی موارد استثنا در این مورد وجود دارد).

ویزا کار LMIA:

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا ابتدا پیشنهادات شغلی کانادا را دریافت می کنند، برای ویزای کار کانادا اقدام می کنند و بر این اساس، به کانادا مهاجرت می کنند. LMIA شامل تضمین یک پیشنهاد شغلی در کانادا است LMIA، روند بسیار پیچیده ایی است اما می تواند به اقامت دائم کانادا منجر شود.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

دسته سرمایه گذاری برای افراد با ارزش دارایی خالص بالا که در خارج از کشور صاحب مشاغل یا مدیریت آنها هستند طراحی شده است. آنها با اجازه دادن به افراد تجار با تجربه در اقتصاد کانادا، می توانند به رشد و شکوفایی کلی کانادا کمک کنند. در اصل دو برنامه سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد: برنامه سرمایه گذار فدرال و برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کبک، هر دو برنامه تا حدودی مشابه هستند و نیاز دارند که متقاضیان ارزش دارایی خالص بالایی داشته باشند و برای یک دوره 5 ساله سرمایه گذاری بزرگی را در یک صندوق سرمایه گذاری مصوب انجام دهند. مهاجران سرمایه گذار می توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان وابسته به همراه خود بیاورند.

اگر فکر می کنید قربانی کلاهبرداری در مهاجرت شده اید چه باید کرد؟

متأسفانه، در بخش مهاجرت تعداد زیاد کلاهبرداری و استثمار اتفاق می افتد. همانطور که اخیراً مشاهده کردیم، جعل هویت و اظهارات نادرست از طریق روند مهاجرت چندان ناشناخته نیست و می تواند تأثیرات مخربی بر متقاضیان و خانواده های آنها بگذارد.

مشروعیت منبع خود را تأیید کنید:

اگر توسط فردی یا گروهی که ادعا می کند نماینده مهاجرت هستند، به شما نزدیک می شوند، اولین قدم تأیید اعتبار آنها است. در کانادا فقط دو گروه از افراد از طریق قانونی مجاز به نمایندگی از شما هستند: وکلای کانادا و مشاوران مهاجرت. در حالی که این دو بسیار متفاوت هستند، هم یک وکیل مهاجر و هم مشاور می توانند یک روش در دسترس برای بررسی اعتبار خود برای شما داشته باشند. وكلاي مهاجرت تحصيلات خود را در رشته حقوق گذرانده و با موفقيت به اتمام رسانده اند. آنها می توانند با یک کانون وکلا کانادایی، رجیستری و وضعیت خود را اثبات کنند. مشاورین مهاجرت درشورای تنظیم مقررات و نظارت برمشاورین مهاجرت کانادا ICCRC ثبت می شوند و یک کد تأیید صحت هفت رقمی را  می گیرند که شما می توانید در وب سایت ICCRC آنها را چستچو و تایید کنید.

گزارش دهید!

گزارش کلاهبرداری یک گام مهم برای ایمن نگه داشتن همه است. اگر فکر می کنید قربانی کلاهبرداری در مهاجرت شده اید یا در وضعیت فریبکاری قرار دارید، با مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادایی Royal Canadian Mounted Police تماس بگیرید و یا بصورت آنلاین گزارش دهید. تمام ارتباطات با فرد را متوقف کنید، هرگونه ارتباطی را که ممکن است داشته باشید از جمله متن یا پیام های WhatsApp، ایمیل یا پیام های اجتماعی جمع کنید. بهترین راه برای محافظت از خود در برابر تقلب در مهاجرت، یادگیری نحوه شناسایی و گزارش آن است! دو مسیر اصلی به کانادا وجود دارد. یک راه برای اخذ ویزای اقامت دائم است. راه دیگر ورود به کانادا با اجازه کار موقت است.

6 دسته اصلی از شرایط مهاجرت به کانادا وجود دارد. این دسته ها عبارتند از:

  • Federal Skilled Worker,
  • Quebec Skilled Worker,
  • Provincial Nominee Program,
  • Family Sponsorship,
  • Business Immigrant
  • and Canadian Experience Class.

هر روش با روش دیگر تفاوت دارد وشرایط و نیازهای خاص خود را دارد.

کارگر ماهر فدرال:

الزاماتی برای ارزیابی متقاضیان طبقه کارگر ماهر در نظر گرفته شده است.
برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید:

  • حداقل در طول 10 سال گذشته در یکی از 38 شغل واجد شرایط، حداقل یک سال سابقه کار مداوم تمام وقت یا معادل آن را داشته باشید. یا
  • حداقل به مدت یک سال در کانادا با وضعیت حقوقی به عنوان کارگر خارجی موقت یا یک دانشجوی بین المللی زندگی  کرده اند. یا
  • با یک پیشنهاد شغلی دائم تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی برای اشتغال مرتبط واجد شرایط شوید.

علاوه بر آن، سه ویژگی دیگر نیز وجود دارد که یک فرد باید داشته باشد تا واجد شرایط مهاجرت در دسته کارگر ماهر باشد. اولین سطح حداقل تجربه کار است. یک کارگر ماهر باید حداقل یک سال کار مداوم تمام وقت (یا معادل آن را به صورت پاره وقت) داشته باشد. این تجربه کاری باید ماهیت ماهر داشته باشد، یا از نوع مهارت 0 یا مهارت سطح A یا B در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا NOC برخوردار باشد.

عنصر دوم دسته کارگر ماهر یکی از منابع مالی است. این یک نیاز مستقیم است – متقاضی باید نشان دهد که آنها از منابع مالی کافی برای پشتیبانی از خود و وابستگانشان به مدت 6 ماه پس از ورود به کانادا برخوردار هستند. اگر یک پیشنهاد شغلی مصوب دارید، این شرط کنسل می شود. عنصر سوم دسته کارگر ماهر، ارزیابی مبتنی بر امتیاز است. تابعیت و مهاجرت کانادا CIC از یک سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می کند تا پتانسیل متقاضی را برای اقامت در کانادا اندازه گیری کند.

متقاضیان براساس شش عامل انتخاب متفاوت امتیاز کسب می کنند. یک فرد برای واجد شرایط مهاجرت به کانادا باید به 67 امتیاز برسد. دریافت نمره رضایت بخش در مورد این ارزیابی تضمین نمی کند شما اقامت دائم برخوردار شوید، زیرا افسران کانادا مهاجرت به کانادا ممکن است از اختیار خود برای تأیید یا رد درخواست بر اساس ارزیابی جایگزین استفاده کنند.

اسکیل ورکر کبک

طبق توافق بین استان کبک و دولت کانادا، استان کبک روند انتخاب خاص خود را برای دسته کارگر ماهر مهاجرت دارد که برنامه نیروی متخصص کبک نام دارد. اگر قصد ورود به کبک را هنگام ورود به کانادا داشته باشید ، بر اساس معیارهای انتخاب کبک و نه ارزیابی مورد استفاده CIC، ارزیابی می شوید. روند درخواست مهاجرت به کبک از یک سیستم مبتنی بر نقاط مشابه اما با معیارهای کمی متفاوت استفاده می کند. کبک مانند سیستم فدرال، از یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای ارزیابی مهاجران احتمالی استفاده می کند. برای واجد شرایط بودن برای دریافت گواهینامه انتخاب کبک، متقاضیان مجرد باید حداقل از معیار انتخاب حداقل 50 امتیاز کسب کنند، در حالی که متقاضی با همسر یا شریک عرفی باید حداقل 59 امتیاز را کسب کند.

برنامه استانی:

یکی از راه های سرعت بخشیدن به روند مهاجرت به کانادا ، از طریق برنامه استانی PNP است. PNP شامل مشارکت های بین دولت کانادا و استان ها برای انتخاب افرادی است که مایل به مهاجرت به کانادا و اقامت در آن استان خاص هستند.

استانهای زیر در حال حاضر در برنامه نامزدی استانها شرکت می کنند:

  •  Alberta (برنامه استانی آلبرتا)
  •  British Columbia (برنامه استانی بریتیش کلمبیا)
  •  Manitoba (برنامه استانی منیتوبا)
  •  New Brunswick (برنامه استانی نیوبرانزویک)
  •  Newfoundland and Labrador (برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور)
  •  Nova Scotia (برنامه استانی نوا اسکوشیا)
  •  Ontario (برنامه استانی اونتاریو)
  •  Prince Edward Island  (برنامه استانی پرنس ادوارد)
  •  Saskatchewan (برنامه استانی ساسکاچوان)
  •  Yukon (برنامه استانی یوکان)

اسپانسر خانواده:

اعضای خانواده ای که واجد شرایط برای حمایت مالی هستند:

  • همسران یا شرکای عرفی
  • پدر و مادر یا مادربزرگ و مادربزرگ
  • فرزندان وابسته (باید زیر 22 سال سن داشته باشند).

مهاجرت تجاری:

برنامه مهاجرت تجاری به گونه ای طراحی شده است که افرادی را که می توانند از طریق سرمایه گذاری و مهارت های مدیریتی خود در توسعه اقتصادی کانادا مشارکت کنند. افرادی که تحت این دسته قرار می گیرند دارای منابع مالی هستند که اقتصاد کانادا را تقویت می کند و به ایجاد شغل بیشتر کمک می کند.

برنامه کارآفرینان:

برنامه کارآفرین به مهاجران تجاری که قصد دارند نقش مهمی در سهم خود در اقتصاد کانادا داشته باشد کمک خواهد کرد. نیازهای خالص ارزش برنامه کارآفرین نسبت به سرمایه گذاران مهاجر کمتر است. متقاضیان مقاصد استان کبک ممکن است تحت یک برنامه کارآفرین مشابه که توسط آن استان اداره می شود، واجد شرایط شوند. در این لینک میتوانید برنامه کارآفرینی تمام استانهای کانادا را مشاهده کنید.

برنامه افراد خود اشتغالی:

برنامه افراد خود اشتغالی یا خوداشتغالی در کانادا برای افراد با تجربه و مهارت های مربوطه در هنر، فرهنگ، ورزش یا دامداری و کشاورزی وجود دارد که قادر به حمایت از خود و وابستگان خود از طریق درآمد خود اشتغالی هستند. برای اعمال تحت این برنامه ممکن است یک فرد بسته به معیارهایی که در آن اعمال می شود، نیاز به نشان دادن تجربه، ارزش  دارایی خالص و/ یا صلاحیت های بین المللی داشته باشد. متقاضیان مقاصد استان کبک ممکن است تحت یک برنامه خود اشتغالی که توسط آن استان اداره می شود واجد شرایط شوند.

کلاس تجربه کانادا:

کلاس Experience Class کانادا به طور خاص به کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی که مایل به اقامت دائم کانادا هستند، ارائه می دهد. این افراد با اخذ تجربه تحصیلی در کانادا و یا کار در کانادا، در جامعه کانادا مستقر شده اند و شبکه های مهمی را در جوامع و مشاغل خود ایجاد کرده اند.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *