رشته های پردرآمد در آلمان

رشته های پردرآمد در آلمان

در سال های اخیرآلمان به یکی از مقاصد مهم برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شده است ، همین بهانه ای شد تا در این مقاله رشته های پردرآمد در آلمان را معرفی کنیم.

نزدیک به 150 دانشگاه از 400 دانشگاه المان رشته هایی را کاملا به زبان انگلیسی ارائه میدهند. این موضوع آلمان را به دومین کشور از نظر ارائه رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی بعدازهلند تبدیل میکند.

[fusion_tagline_box backgroundcolor=”#d3d3d3″ shadow=”yes” shadowopacity=”0.70″ border=”1″ bordercolor=”rgba(229,110,0,0.61)” highlightposition=”right” content_alignment=”left” link=”” button=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_type=”” button_shape=”” buttoncolor=”default” title=”” description=”” margin_top=”” margin_bottom=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

برای اطلاع از نحوه گرفتن پذیرش دکترا در آلمان و مدارک لازم آن حتما این مقاله را مطالعه کنید

[/fusion_tagline_box]

دانشگاه های دولتی درآلمان کاملا رایگان هستند.بعضی دانشگاه ها تصمیم دارند برای دانشجویان بین المللی شهریه تعیین کنند،اما این شهریه در مقایسه با شهریه های سایر مقاصد تحصیلی بسیار پایین میباشد.پس از فارغ التحصیلی پیدا کردن کار در آلمان بسیار آسان است.سیستم تحصیلی قوی آلمان به دانشجویان مهارت هایی را آموزش میدهد که میتوانند بلافاصله وارد بازار کارشوند.درواقع درصد بیکاری فارغ التحصیلان  در المان 2.3% است که کمترین میزان در قاره اروپاست.

1) پزشکی و دندانپزشکی

پزشکان و دندانپزشکان در همه ی دنیا جزو معتبرترین متخصصین محسوب میشوند. سلامت یکی ازمهمترین فاکتورهای پیشرفت درهرکشوری میباشد. به همین خاطر مشاغل پزشکی یکی از پردرآمدترین رشته ها در آلمان است.پزشکان و دندانپزشکان بیشترین میزان درآمد را در میان سایر رشته ها دارند.متوسط درامد سالیانه آن ها 79،538هزاریورو میباشد.

2) حقوق

داشتن یک سیستم قضایی عادلانه باعث توسعه یافتن کشورها میشود.هرگاه به یک مشکل حقوقی برمیخوریم، پیدا کردن وکیل ماهر مشکل بنظرمیرسد اما نه در آلمان.پزشکی و حقوق یکی از سخت ترین رشته ها برای ورود به دانشگاه هستند.با توجه به اهمیت وکلا در جامعه و تلاش بسیار ان ها برای فارغ التحصیل شدن،درآمد بالایی نیز دارد.متوسط درآمد سالیانه وکلا درحدود74،013 هزار یورومیباشد.

3) مهندسی صنایع

سومین مدرک پردرامد درآلمان مهندسی صنایع میباشد.این رشته شاخه ای از مهندسی است که باعث بهبود عملکرد سازمان ها و شرکت ها میشود.این رشته هم درنحوه ارائه محصولات و هم درنحوه اارائه خدمات میتواند تاثیرگزارباشد.ازآنجایی که همه شرکت ها در پی بهبود عملکرد خود هستند،به همین خاطراین رشته درآمدی در حدود70،288  هزاریورو در سال دارد.

4) مهندسی

به خاطر طبیعت علمی  شان،رشته های مهندسی جزو سخت ترین رشته ها هستند.مهندسان باید بسیاردقیق باشند زیرا کوچکترین اشتباه ممکن است پیامد های جبران ناپذیری داشته باشد.درآمد سالیانه این رشته نیزدرحدود69،850 هزاریورو میباشد.

5) ریاضیات و علوم کامپیوتر

علم ریاضیات نیزهمیشه با ارزش بوده.ریاضی دان ها با پیچیدگی های محاسباتی فراوانی سروکار دارند.آن ها فرمول هایی را ابداع میکنند که با کمک آن ها میتوان پاسخ سوالات سخت و چالش برانگیز را یافت.

علاوه برآن،پیشرفت سریع تکنولوژی نیز نیاز به دانشمندان علوم کامپیوتررا افزایش داده است.این دانشمندان الگوریتم والگوهایی را کشف میکنند که امکان کارکردن و برقراری ارتباط را از طریق یک صفحه کوچک برای ما امکان پذیرمیکند.

6) علوم پایه

فیزیک، شیمی و زیست علوم دقیقی هستند. این علوم به ما در درک قوانین دنیای طبیعت، کشف کردن ارگانیسم ها و تولید دقیق مواد کمک می کنند.درطول سالیان این سه حوزه علم اطلاعات مهم و جالبی را درباره ی دنیایی که درآن زندگی میکنیم در اختیار ما قرار داده اند.

7) تجارت و اقتصاد

داشتن دانش مناسب برای مدیریت یک کمپانی وتبیین استراتژی های آن تفاوت میان شکست و پیروزی را تعیین میکند.تمامی کمپانی ها و سازمان ها چه خصوصی و یا چه دولتی به افرادی نیاز دارند که دانش پایه و پیچیدگی های اقتصاد و تجارت را بداند.

8) معماری

معماران،ساختمان ها وسازه هایی را که ما درآن ها زندگی وکارمیکنیم را طراحی میکنند.

متوسط درآمد سالیانه معماران درحدود 55،822 هزاریورو میباشد.

9) روانشناسی

سلامت روان درست به اندازه سلامت جسم ما مهم است.درحالی که پزشکان از سلامت جسم ما مراقبت میکنند،روانشناسان از ذهن و روان ما محافظت میکنند.گرفتن مدرک دراین رشته سخت وچالش برانگیز میباشد.همین مسئله دلیل بالا بودن درآمد روانشناسان با متوسط سالیانه 55،204هزاریورو میباشد.

10)Earth Science

کره زمین سیاره ای است که ما درآن زندگی میکنیم و تا کنون جایگزینی برای آن نیافته ایم. به همین خاطرما همیشه راجع به ساختارونحوه عملکرد کره زمین کنجکاو بوده ایم.دانشمندان این حوزه تمام جزئیات راجع به کره زمین مانند زمین شناسی،اقیانوس ها و همچنین انواع اقلیم های آب وهوایی را مطالعه میکنند.افراد دارای این مدرک سالانه در حدود53،713 هزاریورو درآمد دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *