راهنمای دانشجویان بین المللی کانادا 2024 گروه مهاجرتی کانادا

راهنمای دانشجویان بین المللی کانادا 2024

این مقاله با عنوان راهنمای دانشجویان بین المللی کانادا برای سال 2024 در راستای تحصیل در کانادا و ویزای تحصیلی کانادا توسط گروه مهاجرتی افق ماندگار تهیه شده است و شما را به مطالعه آن دعوت می نماییم . کشور کانادا یکی از ۱۰ کشور تاپ برای زندگی در جهان و مکانی است که اکثریت دانشجویان بین المللی کانادا برای ادامه تحصیل به آن می روند، مدرک اخذ می کنند و بعد از اینکه تحصیلات خود را تکمیل می کنند، در آن می مانند. به همین دلیل نیاز به راهنمای دانشجویان بین المللی کانادا در این مقوله به درستی احساس می شود.

کشور کانادا یکی از بهترین سیستم های آموزشی در سراسر دنیا را دارد و سرانجام این کشور به عنوان یکی از گزینه های ارزان در مقایسه با آمریکا یا سایر مقاصد دانشجویی بین المللی شناخته می شود. می توانید مدارک تحصیلی معتبری در کانادا با کمترین هزینه در مقایسه با آنچه در آمریکا پرداخت می کنید، اخذ نمایید. با ما تا انتهای مقاله راهنمای دانشجویان بین المللی کانادا همراه باشید.

راهنمای دانشجویان بین المللی کانادا

اگر فکر می کنید که ممکن است کانادا مکان مناسبی برای شما باشد، این مقاله به شما در آمادگی برای زندگی و تحصیل در کانادا کمک می کند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی چیست؟

اولین چیزی که هنگام جستجوی کشوری برای ادامه تحصیل باید به دنبال آن باشید، درک الزامات متفاوت تحصیل در این کشور است. این موضوع به شما هر گام از فرآیند پذیرش و هر نوع مدرک مورد نیاز جهت رسیدگی را اطلاع می دهد. در کانادا، به منظور اقامت با هدف تحصیل، نه تنها به نامه پذیرش دانشگاه بلکه به مجوز یا ویزای تحصیلی نیز نیاز دارید.

علاوه بر این، مورد بسیار ضروری جهت زندگی در کانادا با هدف ادامه تحصیل، مهارت شما در زبان فرانسه یا انگلیسی است. برخی دانشگاه ها از شما خواهند خواست تا در آزمون های زبان با حداقل امتیاز ممکن شرکت کنید. نهایتا، نیاز خواهد بود که مدرکی دال بر تمکن مالی خود برای هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا ارائه دهید.

اگر به دنبال راه هایی برای تامین مالی تحصیلات خود در کانادا هستید، گزینه های اسکولارشیپ برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. اغلب دانشگاه های کانادایی برنامه های اسکولارشیپ خاص خود را دارند که می توانید برای آنها درخواست دهید.

توصیه ما: مطمئن شوید هر چه سریعتر برای این بورسیه ها درخواست می دهید.

انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی

کانادا جایگاه بیش از ۲۰ دانشگاه از ۵۰۰ دانشگاه تاپ جهان است که 3 تا از آنها بین 100 دانشگاه اول دنیا رتبه بندی شده اند. این کشور تعدادی از بهترین برنامه های تحصیلی دنیا را ارائه می دهد. همچنین میزبان برخی از امکانات تحقیقاتی پیشرو و مؤسسات دانشگاهی است. با استانداردهای بسیار بالا در پیدا کردن دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل به مشکل برنخواهید خورد.

علاوه بر این، مسئله هزینه ممکن است مانعی برای برخی از دانشجویان بین المللی باشد. در کنار گزینه های اسکولارشیپ، می توانید سراغ مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها در کانادا بروید و توصیه هایی برای کاهش هزینه تحصیل خود در کانادا را در مقاله ای با همین عنوان در وبسایت ما پیدا کنید.

اگر همچنان هزینه ها مانعی برای شما باشد، می توانید گزینه آموزش از راه دور در کانادا را دنبال کنید که به شما کمک می کند تا از آموزش با کیفیت بالای کانادا بهره مند شوید و در عین حال در کشور خود بمانید.

چه دوره هایی برای کانادا بهترین هستند؟

دانشگاه‌ها و کالج‌ها، مدارس فنی، و همچنین موسسات هنرهای علمی و کاربردی در کانادا گزینه‌ها و دوره های تحصیلی زیادی ارائه می‌دهند.

تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا

مهندسی یکی از رشته های مورد علاقه دانشجویان بین المللی در کاناداست و اکثر دانشگاه های مطرح کشور دارای دپارتمان ارائه کننده رشته های مهندسی هستند. برای دادن ایده به شما، بهتر است بدانید بیش از 100 رشته تحصیلی در حوزه مهندسی وجود دارد که می توانید از بین آنها دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. مهندسی عمران یکی از محبوب ترین رشته ها در بین دانشجویان بین المللی است. اما دانشگاه های کانادا نیز فرصت های زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا ارائه می دهند. تعدادی از رشته های مهندسی پر طرفدار در کانادا عبارتند از : مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی شیمی ، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد ، مهندسی محیط زیست ، مهندسی هوافضا و مهندسی نفت .

نحوه اپلای جهت ادامه تحصیل در کانادا

در مقایسه با برنامه پذیرش ایالات متحده، دانشجویان برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی در درجه اول بر اساس نمرات دبیرستان و یک مقاله کاربردی ارزیابی می شوند. اگر در جستجوی اپلای برای یک برنامه در مقطع لیسانس ، ارشد یا دکترا باشید، ما جزئیات ضروری مورد نیاز را ارائه می دهیم. با شماره های ۰۹۱۲۰۹۲۰۲۶۸ یا ۰۵۱۳۱۰۷۱ تماس بگیرید و از کارشناسان ما سوالات خود را بپرسید.

ویزای تحصیلی کانادا

برای اینکه قادر باشید در کانادا ادامه تحصیل دهید، نیاز به مجوز تحصیلی دارید که در کانادا همان ویزای تحصیلی کانادا است. یک مورد که باید در رابطه با این ویزای تحصیلی به خاطر داشته باشید این است که پروسه صدور آن  تا ۴ ماه ممکن است طول بکشد. این مورد بیشتر در ماه های پر ترافیک سال دیده می شود مانند سپتامبر، زمانی که به آغاز سال تحصیلی کانادا نزدیک تر است. بنابراین، مطمئن شوید که فرآیند پذیرش را خیلی زود شروع نمایید تا شروع سال تحصیلی را از دست ندهید. اگر همه چیز خوب پیش رود، مجوز تحصیل خود را به موقع قبل از عزیمت به کانادا دریافت خواهید کرد؛ در غیر اینصورت، ممکن است با ریجکتی ویزا مواجه شوید.

علاوه بر این، هر فردی با مجوز معتبر تحصیلی که دانشجوی فول-تایم است می تواند در کالج دانشگاه کار کند. با این حال، هر فردی که بخواهد خارج از محیط دانشگاه کار کند، نیاز به اخذ مجوز کار خواهد داشت که می تواند از طریق خدمات اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اپلای شود.

بعد از فارغ التحصیلی

دولت فدرال کانادا به فارغ التحصیلان بین المللی فرصت اقامت و کار در این کشور را می دهد. این موضوع یکی از دلایل مهمی است که کانادا را بین دانشجویان سراسر دنیا محبوب می کند. دولت حامی تازه فارغ التحصیل شدگان است، چرا که آنها جوان هستند، فرهنگ کشور را می شناسند و شرایط مورد نیاز برای ادامه زندگی در کانادا را دارند. به بیان دیگر، آنها هر چه که نیاز دارند تا مسیر شغلی شان در کانادا را شروع کنند، دارند. علاوه بر این، تغییرات اخیر در سیاست های مهاجرت، درهای جدیدی برای دانشجویان بین المللی باز می کند تا مقیم دائم این کشور شوند. حتی برنامه های استانی وجود دارد که دانشجویان بین المللی را جهت اقامت در کانادا بعد از اتمام تحصیل شان، هدف قرار داده است. در مقاله “مجوز کار بعد از تحصیل یا PGWP در کانادا” می توانید در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیل در کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا یا حتی تبدیل ویزای توریستی کانادا بر اساس پابلیک پالیسی ایران به ویزای تحصیلی کانادا دارید ، می توانید از طریق شماره های 31071(051) و واتساپ 09120920268 یا رسانه های اجتماعی تلگرام ، اینستاگرام ، یوتیوب ، فیسبوک ، لینکدین و آپارات با ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار در تماس باشید و یا از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید. همچنین جهت اطمینان خاطر بیشتر از خدمات ما در موسسه مهاجرتی افق ماندگار ، می توانید از بخش رضایت مشتریان ما نیز به هدف خود در زمینه مهاجرت به کانادا برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *