تورنتو جزو بهترین شهر جهان برای دانشجویان | کاناد و گروه افق برای تحصیل شما

تورنتو جزو یکی از بهترین شهرهای جهان برای دانشجویان انتخاب شده است

ششمین ویرایش از << بهترین شهرهای دانشجویی جهان براساس رتبه بندی QS>> که توسط موسسه Quacquarelli Symonds گردآوری شده است، منتشر شد که تورنتو (Tronoto) بهترین شهر دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی انتخاب شده است. این موسسه 120 شهر از سراسر جهان را براساس تعداد دانشجویان، عملکرد دانشجویان، پیدا کردن شغل، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی، شرایط و کیفیت زندگی و میزان تنوع دانشجویان رتبه بندی کرده است. همچنین از دانشجویان نیز نظر سنجی شده است. از بین 120 شهر، تورنتو در رتبه 11 قراردارد.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد: لیست بهترین دانشگاه های کانادا را در این لینک ببینید.

براساس این گزارش، بهترین شهر جهان برای دانشجویان علیرغم امتیاز پایین این شهر در بخش مقرون به صرفه بودن هزینه ها، لندن است. تنها شهر کانادا که رتبه بالاتری از تورنتو دارد و جزو 10 شهر برتر قراردارد، مونترال میباشد. نکته جالب توجه دیگر اینکه هیچکدام از شهرهای آمریکا در بین 10 شهر برتر برای دانشجویان قرار ندارند. بالاترین رتبه بین شهرهای آمریکا برای دانشجویان مربوط به شهر بوستون است که درست پس از تورنتو در رتبه 12 قرار دارد. در بین 120 شهر، رتبه آخر متعلق به شهر مینسک، پایتخت بلاروس، می باشد.

15 شهر برتر جهان برای دانشجویان به ترتیب زیراست:

  1. لندن ( انگلیس)
  2. توکیو (ژاپن)
  3. ملبورن (استرالیا)
  4. مونیخ (آلمان)
  5. برلین (آلمان)
  6. مونترال ( کانادا)
  7. پاریس (فرانسه)
  8. زوریخ (سوئیس
  9. سیدنی ( استرالیا)
  10. سئول ( کره جنوبی )
  11. تورنتو (کانادا)
  12. بوستون (آمریکا)
  13. وین (اتریش)
  14. هنگ کنک
  15. ادینبورگ ( اسکاتلند)

این مطالعه نشان میدهد اگرچه مونترال در رتبه بندی برترین شهرهای دانشجویی جهان رتبه بالاتری دارد، اما تورنتو نیز رقیب سرسختی از نظر میزان امتیازات برای این شهر محسوب میشود. تورنتو یکی از بالاترین امتیازات در بخش مطلوبیت را داراست. تورنتو در این بخش بعد از سیدنی و توکیو در رتبه سوم قرار میگیرد. این مسئله نشان دهنده کیفیت بالای زندگی و محبوبیت شهر تورنتو بعنوان مقصد مهاجرت تحصیلی بین دانشجویان بین المللی میباشد. این مطالعه همچنین به “تنوع فرهنگی “که اکثر دانشجویان از آن بعنوان یکی ازجذابیت های اصلی شهر تورنتو یاد میکنند، نیز اشاره میکند.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !