کبک برنامه جدید استانی | گروه افق | مهاجرت استانی اسان

برنامه جدید کبک برای تازه واردین

استان کبک (Quebec) برنامه ی خود را برای انطباق پذیری مهاجران تازه واردین با جامعه کبک اعلام کرده است؛ ماموران مهاجرت به کمک مهاجران می آیند و آنها را در تک تک مراحل یاری می کنند. آقای Simon Jolin-Barrette وزیر مهاجرت کبک جزییات این برنامه را در تاریخ 8 آگوست رسما اعلام کرد. به عنوان بخشی از خدمات جدید کبک، به مهاجران تازه وارد، یک افسر مهاجرت منصوب می شود که پرونده آنها را طی یک مرحله به مرحله بعد دنبال می کند و آنها را در تک تک مراحل راهنمایی کند.

در واقع این بخشی از اصلاحات قانون مهاجرت دولت کبک است که در ماه ژوئن تصویب شده است، به منظور “پیاده سازی بهترین ابزارهای ممکن” برای کمک به تازه واردان “موفقیت آمیز در جامعه کبک” طراحی شده است.

برای مهاجرت به کبک به عنوان اقامت دائم کانادا، اتباع بیگانه ابتدا باید گواهی انتخاب کبک (CSQ) را که توسط وزارت مهاجرت صادر می شود دریافت کنند. کبک مهاجران را طبق معیارهای خاص خود ارزیابی و انتخاب می کند. پس از دریافت CSQ، متقاضیان باید تقاضای خود را به دولت فدرال برای اخذ اقامت دائم ارائه نمایند.

به محض اینکه مهاجران برنامه تازه واردین کبک CSQ خود را دریافت می کنند، آنها به منابع و یک افسر مهاجر تعیین شده دسترسی خواهند داشت. به متقاضیان اطلاعاتی در مورد مناطق کبک، شناخت صلاحیت های حرفه ای خود و گزینه ای برای شرکت در دوره آنلاین فرانسوی ارائه می شود. به محض ورود، تازه واردان در فرودگاه مورد استقبال قرار می گیرند و از آنها دعوت می شود تا  طی پنج روز با یک افسر مهاجرت ملاقات کنند تا برنامه ای برای ایشان تهیه شود.

چهار مرحله برای روند جدید برنامه تازه واردین کبک کانادا وجود دارد:

  • ورود
  • آموزش و یادگیری زبان
  • ورود در بازار کار
  • وقف دادن خود  با جامعه

یک دوره اختیاری برای کسانی که می خواهند در مورد واقعیت های فرهنگی اجتماعی و بازار کار در کبک بیاموزند نیز وجود دارد. این کلاس برای کسانی که شرکت می کنند اختیاری بوده و به عنوان تشویق به آنهایی که مایل به شرکت هستند مبلغ 185 دلار برای انگیزه به آنها پرداخت می شود.

همانطور که گفته شد این برنامه برای هر فرد به طور کاملا جداگانه انجام می شود و نیازهای و تجربیات هر فرد در نظر گرفته می شود. دولت کبک برای این ابتکار سالانه حدود 20 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است و از این روش 84 شغل جدید دولتی را ایجاد می کند. 78 فرصت شغلی برای افسر مهاجرت برای کمک به مهاجران و 6 هماهنگ کننده برنامه های کبک برای تازه واردین در این شهر انجام شده است.

جولین بارت در این باره گفت: “ما اطمینان داریم که پشتیبانی کافی برای موفقیت روند اانطباق پذیری برای مهاجران بسیار مهم است.”

با این اقدام جدید، دولت برای ارتقاء و اطمینان از ادغام موفقیت آمیز مهاجران در جامعه کبک اقدامات مشخصی را انجام می دهد.