تجربه آزمون دولینگو

همان طور که می دانید آزمون دولینگو یکی از تست های سنجش سطح زبان می باشد که بسیاری از دانشگاه های سطح جهان آن را به عنوان یکی از معیار های سنجش سطح زبان دانشجویان قبل از ثبت نام در دانشگاه می دانند و از اعتبار بالایی در دانشگاه ها برخوردار می باشد. از همین رو در این مقاله سعی داریم تا یک تجربه کامل از شروع یادگیری زبان با معرفی یک کانال یوتیوب آموزش زبان تا نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون را با شما در میان بگذاریم.

نکات مهم قبل از آزمون دولینگو

قبل از شرکت در آزمون، دانستن یک سری نکات بسیار ضروری است:

حتماً با فرمت آزمون آشنا شوید و سپس شرکت کنید. کانال یوتیوبی TeacherLuke-DET رو بهتون معرفی می کنیم که خیلی ها ازش نتیجه خوبی گرفتن و می تونی قبل از برگزار شدن آزمون، هم با فرمت کلی آزمون آشنا بشی و هم حسابی تمرین کنی.

اگه برای مهاجرت تحصیلی خیلی عجله داری، بهتره بدونی خیلی از دانشگاه ها و کالج ها، نمره دولینگو رو به جای آزمون تافل یا آیلتس قبول می کنن و معمولاً نمره بالای 120 برای اکثر دانشگاه ها قابل قبوله.

توجه: قبل از اینکه این آزمون رو بدید، اگر هدفتون دانشگاه خاصیه حتماً سایت اون دانشگاه رو کنترل کنید و مطمئن بشید آیا آزمون دولینگو مورد قبولش هست یا خیر!

کل مدت آزمون یک ساعته و آزمون داخل اپلیکیشن دولینگو و از طریق کامپیوتر یا PC برگزار میشه، (به خاطر داشته باشید که این اپ با اپلیکیشنی که برای یادگیری زبان های مختلف استفاده می کنی، فرق داره) بنابر این حتماً از قبل نصبش کنید.

تجربه آزمون زبان دولینگو Duolingo گروه مهاجرت افق ماندگار
آنچه در مورد آزمون زبان دولینگو Duolingo باید بدانید گروه بین المللی افق ماندگار

ثبت نام دولینگو از طریق این وبسایت هست:

https://englishtest.duolingo.com/home

برای ایجاد اکانت به ایمیل معتبر و اطلاعات پاسپورتت نیاز داری.

مرحله بعدی پرداخت هزینه آزمون به مبلغ 59 دلار آمریکا هست که در مقایسه با هزینه آزمون های آیلتس و تافل خیلی کمتر و در حد یک سوم حساب میشه، چون جزو پرداخت های بین المللی حساب میشه، اگر کارت اعتباری بین المللی و یا ویزا کارت داری، میتونید پرداخت رو مستقیماً انجام بدی، اما اگر این امکان رو نداری، از طریق وبسایت های واسطه و معتبر در پرداخت های بین المللی مثل ایرانیکارت و با لینک مستقیم زیر، می تونی این کار رو انجام بدی.

https://www.iranicard.ir/payments/student-and-international/language-tests/duolingo/

شما اطلاعات اکانتتون رو در اختیار ایرانیکارت قرار می دید و مبلغ 59 دلار آمریکا رو به نرخ روز و به ریال ایران، پرداخت می کنید، مبلغ کمی هم بابت کارمزد روی این پرداخت شما محاسبه میشه؛ به محض پرداخت مبلغ توسط شما یا سایت واسط، اکانت شما برای شرکت در آزمون فعال میشه و 3 هفته معادل 21 روز، فرصت دارید در این آزمون شرکت کنید.

هزینه یک بار شرکت در آزمون دولینگو 59 دلار آمریکا و اگر بخواهید برای 2 بار شرکت در آزمون ثبت نام کنید، باید مبلغ 98 دلار آمریکا پرداخت داشته باشید.

باز هم تاکید می کنیم که حتماً قبلش آزمون sample بدید یا بعد از باز شدن اکانت و ثبت نام در آزمون (که فقط در اپلیکیشن دولینگو و بعد از ثبت نام آزمون فعال میشه)، تمرین کنید یا به کانال یوتیوبی که معرفی کردیم، سر بزنید و تمرین کنید.

تذکر خیلی خیلی مهم : حواستون باشه در اپلیکیشن اگه هدفتون تمرین هست، گزینه start test رو نزنید، چون وارد آزمون اصلی می شید.

وقتی گزینه start test رو می زنید، اولین مرحله آماده سازی محیط آزمون و چک کردن سیستم شماست. بعد از اون احراز هویت از طریق پاسپورت و تطبیقش با چهره شما توسط camera یا دوربین جلویی سیستم تون هست و تا زمانی که مطابقت پیدا نکنه، این روند تکرار میشه و فقط پس از احراز هویت، نهایتاً آزمون شروع میشه.

دقت کنید تمام مراحل فوق، جزو یک ساعت آزمون حساب میشه پس حتماً این موارد رو از قبل چک کنید: کامپیوتر یا لپ تاپی که سیستم ضبط صداش مشکلی نداشته باشه، موقع آزمون نمی تونید از هندزفری یا هدفون استفاده کنید، پس چک کنید که سیستم تون از این نظر هم مشکلی نداشته باشه. سرعت تایپ تون باید بالا باشه چون زمان محدود هست (وبسایت هایی برای این موضوع طراحی شدن که می تونید با کمک اون ها سرعت تایپ تون رو بسنجید و یا بیشتر کنید).

مراقب باشید کلماتی که اسم هستند یا ابتدای جمله قرار می گیرند رو با حروف بزرگ بنویسید، اصول نگارشی رو رعایت کنید؛ نقطه، کاما و … رو درست به کار ببرید. چون بابت رعایت نکردن این نکات، امتیاز از دست می دید.

در طول آزمون دولینگو به هیچ عنوان به اطراف نگاه نکنید، حتی موقع تست Speaking تمام تمرکزتون روی صفحه مانیتور و کیبورد باشه و گرنه به عنوان متقلب شناخته می شید و حتی ممکن هست که کلاً حق شرکت در آزمون دولینگو برای همیشه از شما سلب بشه.

هیچ کس دیگه ای با شما داخل اتاق نباشه؛ سرعت اینترنتتون رو چک کنید و ترجیحاً یک مودم دیگه هم به همراه داشته باشید که در مواقع اضطراری و قطعی اینترنت یکی از مودم ها بتونید مودم تون رو تغییر بدید.

بعد از آزمون مرحله آپلود هست، سرعت اینترنت بالا اینجا به کار میاد. آپلود آزمون خودش یک پروسه جداگانه ست و اگه از قبل آماده نباشید، گاهی تا 2 ساعت طول می کشه. اگر آپلود نشد، حتماً آن قدر try again رو بزنید تا آپلود بشه، پشیمون نشید و کنسل نکنید و اگه مشکلی پیش اومد با پشتیبانی دولینگو تماس بگیرید و اطلاع بدید.

جواب آزمون کمتر از 48 ساعت براتون ایمیل میشه و زمانی که بخواید نتیجه آزمون رو برای دانشگاه ها ارسال کنید وارد لینک زیر میشید:

https://englishtest.duolingo.com/home

سمت راست صفحه، داخل اکانت خودتون می تونید نتیجه آزمون به علاوه گزینه share score رو ببینید. هم امکان به اشتراک گذاری و هم امکان دانلود فایل pdf نتیجه آزمون وجود داره.

حتماً به خاطر داشته باشید که با توجه به سرعت اینترنت ما، باید علاوه بر تسلط به نکات زبان و آزمون، اعصابی از فولاد هم داشته باشد تا بتونید در آزمون موفق بشید.

براتون آرزوی موفقیت در آزمون رو دارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *