الزام نمره آیلتس بر پذیرش دانشگاه های بین المللی

پذیرش دانشگاه ها در کشورهای انگلیسی زبان بدون نمره آیلتس

آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که متقاضیان بین المللی علاقه مند به تحصیل یا کار در یک کشور انگلیسی زبان، باید در آن شرکت کنند. اگر چه در برخی موارد پذیرش مشروط یا conditional با توجه به سایر شرایط و رزومه فرد متقاضی می تواند برای وی فرصت بیشتری جهت کار کردن روی دانش و مهارت زبان ایجاد کند و از طرفی دانشگاه هایی هستند که بدون نمره زبان و بنا به شرایطی دیگر متقاضی را می پذیرند، اما از شما می خواهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید؛ توصیه ما به تمامی متقاضیان این است که حتما نمره یکی از آزمون های معتبر مورد پذیرش دانشگاه های مدنظر خود را در رزومه خود و هنگام اخذ پذیرش تحصیلی همراه داشته باشند.

اجازه دهید در رابطه با مهمترین دلایلی که شرکت در این آزمون را الزامی می کند، در این مقاله صحبت کنیم: برای بسیاری از دانشجویان سوال است که چرا نمره آزمون آیلتس ضروری است. پاسخ اصلی این است که موسسات خارجی و آژانس های صادر کننده ویزا می خواهند اطمینان یابند که در کشور مقصد هیچگونه مشکل ارتباطی نخواهید داشت.

 

چرا در آزمون آیلتس شرکت کنم؟

آیلتس پر کاربردترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است. این آزمون در ابتدا توسط تعدادی از افرادی حرفه ای ارزیاب زبان جهت سنجش تمامی مهارتهای زبان انگلیسی از جمله درک مطلب، نگارش، مهارت شنیداری و مکالمه ایجاد شده است و نحوه تحصیل، کار و زندگی در محیط انگلیسی زبان را شبیه سازی می کند که در همین مقاله در رابطه با آن بیشتر صحبت خواهد شد.

انگلیسی سومین زبان پرطرفدار دنیا با حدود 379 میلیون انگلیسی زبان بومی است. توانایی صحبت به زبان بومی مردمی که قصد کار یا تحصیل در آن را دارید مزیت های بی شماری دارد. این مهارت برای کارکنان احتمالی و جامعه ای که در آن قرار می گیرند ضروری بوده و لازم به ذکر است که توسط بیش از 11000 کارفرما، دانشگاه، موسسه آموزشی و مقامات مهاجرتی در سراسر جهان شناخته شده است.

 

آیلتس چیست؟

قبل از بررسی دلایل ضروری بودن آزمون آیلتس، اجازه دهید توضیح مختصری در رابطه با آزمون آیلتس بدهیم. سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی که به عنوان آیلتس یا IELTS نیز شناخته می شود، با هدف کمک به شما در محیط کار، تحصیل، یا مهاجرت به کشوری که زبان اصلی آن انگلیسی است، ایجاد شده است؛ این آزمون استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلستان و آمریکا را پوشش می دهد. در طول آزمون، توانایی های شما در شنیدن، خواندن، نوشتن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی ارزیابی خواهد شد. آزمون آیلتس از امتیاز 1 تا 9 محاسبه می شود. مالک آیلتس British Council, IDP: IELTS Australia و Cambridge English می باشند. حتی ممکن است بخواهید اختلاف بین آزمون کامپیوتری و کاغذی آیلتس را چک کنید تا تصمیم گیری برای انتخاب ورژن مناسب برایتان راحتتر شود.

 

آزمون آیلتس چگونه ایجاد شد؟

سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی یا آیلتس جهت ارائه ارزیابی دقیق و عادلانه ای از مهارت زبان انگلیسی ایجاد شد. متخصصان زبان از استرالیا، کانادا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا سوالات آزمون را طراحی می کنند. این آزمون شامل چهار بخش شنیداری، درک مطلب، نگارش و مکالمه می شود. محتوای آزمون آیلتس بر مبنای سناریوهای زندگی واقعی است. این آزمون برای تمامی شرکت کنندگان آن هدفمند و عادلانه است.

 

چرا آزمون آیلتس مورد نیاز است؟

اکنون که ما درک درستی از آزمون آیلتس داریم، برای شما درک ضرورت آیلتس آسانتر خواهد بود. این آزمون همانطور که گفته شد برای افرادی که برنامه تحصیل، کار یا مهاجرت به کشور انگلیسی زبان دارند، الزامی است. اجازه دهید شرایطی که آزمون آیلتس مورد نیاز است را دقیقتر بررسی کنیم:

آیلتس برای تحصیل در خارج از کشور

اگر شما می خواهید خارج از کشور تحصیل کنید به خاطر بسپارید که دانشگاه های متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که آیلتس را می پذیرند. انگلستان، نیوزیلند، آمریکا و کانادا کشورهایی هستند که در آنها آزمون آیلتس برای پذیرش دانشگاه مورد نیاز است. اگر به دنبال ادامه تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس هستید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. برای برنامه هایی که نهایتا مدرکی اعطا نمی کنند، آیلتس جنرال کفایت می کند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی احتمالی، باید شایستگی و توانایی اتمام یک دوره تحصیلی به زبان انگلیسی را نشان دهید. جهت ثبت نام در مقاطع بالای تحصیلی مانند ارشد و دکترا، به نمرات بالاتر آزمون آیلتس نیاز خواهید داشت.

آیلتس برای کار

هدف بعدی چرایی الزام آیلتس، کار در یک کشور خارجی است. اثبات مهارت زبان انگلیسی گامی ضروری در جهت اخذ ویزای کار کشوری دیگر است. مهارتهای زبان جهت موفقیت در مسیر شغلی الزامی می باشد و علاوه بر سایر شرایط مورد نیاز برای موقعیت شغلی، به عنوان یک دارایی مهم شناخته می شود. اگر در حال درخواست برای ویزای کار هستید، باید مهارتهای زبان انگلیسی خوب و قوی داشته باشید که به معنی آماده بودن برای بیش از فقط مکالمات عادی انگلیسی است.

در ادامه نمرات پایه آزمون آیلتس مورد نیاز برای کار در کشورهای مختلف ارائه شده است:

  • متقاضیان ویزای کار نیوزیلند باید نمره کلی 4 یا بالاتر در آیلتس جنرال یا آکادمیک را اخذ نمایند. همچنین امکان دارد مدارک دیگری که مهارت زبان آنها را نشان می دهد، کفایت کند مانند اطلاعاتی در رابطه با تجربه زندگی در کشوری دیگر، کشور فعلی محل اقامت آنها یا دانش زبان خانواده خود که باید آنها را نیز ارسال نمایند.
  • در انگلستان متقاضیان باید نمره حداقل 6.5 در هر یک از 4 بخش آزمون کسب کنند.
  • فرض بر این است که نمره کلی 5 یا بالاتر به عنوان سطح زبان کارآموزی برای کار در استرالیا مناسب است و نمره کلی 6 نشان می دهد که متقاضی می تواند انگلیسی را به صورت روان و سلیس صحبت کند.
  • در کانادا و ایالات متحده، متقاضیان باید نمره آیلتس مورد نظر را با سازمانی که خواهان اپلای در آن هستند، چک کنند. الزامات زبان معمولا توسط کارفرمایان و سازمان های آموزشی مشخص می شود.

 

آیلتس برای مهاجرت

آزمون آیلتس توسط مقامات دولتی به عنوان بخشی از برنامه پذیرش شهروندی یا حق اقامت دائم به کار می رود. مهارت زبان، به اعتقاد آنها، به شکل قابل توجهی با قابلیت افراد برای یکی شدن با جامعه و محیط کار در ارتباط است. آزمون آیلتس توسط مقامات اداره مهاجرت تایید شده و نقش ضروری در ارزیابی زبان به عنوان ابزاری برای کنترل نرخ مهاجرت، بازی می کند.

  • آزمون مهارتهای آیلتس برای مهاجرت به انگلستان به شکلی ساده از شما سوالاتی می پرسد تا مهارتهای شنیداری و مکالمه شما را در چهارچوب اروپایی رایج مشخص کند.
  • نمره کلی آیلتس 6.5 در هر یک از انواع آزمون آکادمیک یا جنرال آیلتس برای مهاجرت به نیوزیلند مورد نیاز است. برای درخواست ویزا نیز همین نمره مورد نیاز است.
  • آیلتس در کانادا پذیرفته شده است، اما شما باید شرایط CLB استاندارد را داشته باشید.
  • دپارتمان مهاجرت و شهروندی در استرالیا هر دو زبان حرفه ای و تحصیلی را شناسایی می کند.

توجه: معمولا ایده خوبی است که تایید آژانس ها یا سازمان های دولتی برای الزامات زبان و امتیازات مهاجرت را بگیرید.

 

مزایای آزمون آیلتس

اکنون که می دانیم چرا آیلتس مورد نیاز است، اجازه دهید در رابطه با مزایای آزمون آیلتس برای متقاضیان با شما صحبت کنیم:

  • به شما کمک می کند تا از یک دانشگاه بین المللی پذیرش بگیرید

یکی از مهمترین دلایل مورد نیاز بودن آزمون آیلتس، همانطور که عنوان شد، تحصیل در خارج از کشور است. داشتن نمره آیلتس، دنیایی از احتمالات را به روی شما باز می کند. اگر تمایل به تحصیل در یک دانشگاه در کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، استرالیا و … دارید، آیلتس دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. اغلب دانشگاه های مهم این آزمون زبان انگلیسی را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش لازم دارند و نمره ای که نیاز خواهید داشت با توجه به دانشگاهی که قصد پذیرش در آن را دارید، متفاوت خواهد بود.

  • نمره آیلتس برای شروع مسیر شغلی شما خارج از کشور عالی است.

آیلتس محبوبترین آزمون مهارت زبان انگلیسی است که در دنیا شناخته شده و بیش از 11000 سازمان در بیش از 140 کشور آن را تایید کرده اند. یک گواهی عالی آیلتس می تواند به شما کمک کند تا به اهداف شغلی خود برسید، چه کار در یک شرکت چند ملیتی باشد، یا تحصیل و …

  • دقت آزمون در سنجش مهارتهای زبان

آزمون آیلتس مهارتهای متقاضیان را در پارت های مختلف شنیداری، درک مطلب، مکالمه و نوشتاری ارزیابی می کند و به این دلیل که این آزمون مورد تقاضای افراد بسیاری است، نمره شما تصویری نسبتا دقیق از مهارتهای زبان انگلیسی شما در بخش های مختلف را نمایش می دهد.

  • پوشش دادن هر دو لهجه آمریکایی و بریتیش در زبان انگلیسی

تفاوت هایی بین زبان انگلیسی بریتیش و آمریکایی وجود دارد، همانطور که همه ما می دانیم و بنا به دلایل شما برای شرکت در آزمون زبان، ممکن است لازم باشد هر دو را بدانید. خوشبختانه این آزمون هر دو را کاور می کند مهم نیست کجا زبان انگلیسی را استفاده می کنید، زبان انگلیسی که برای آزمون آیلتس می آموزید، بسیار مفید خواهد بود.

  • برای بهبود مهارتهای زبان انگلیسی عالی است

آزمون آیلتس برای بهبود مهارتهای زبان و دایره لغات زبان انگلیسی بسیار عالی است. از طریق آزمون آیلتس و آمادگی برای آن، درهایی از فرصتهای جدید و البته آموزش/ درک زبان انگلیسی را به روی خود باز خواهید کرد. این آزمون شما را برای سناریوهای زندگی واقعی آماده می کند و در عین حال آمادگی برای آزمون آیلتس، شانس شما برای یادگیری لغات جدید و تمرین کلمات مهم و مشکل برای آیلتس را افزایش می دهد.

 

آیا آیلتس برای تحصیل خارج از کشور اجباری است؟

اگر فکر می کنید بدون شرکت در آزمون آیلتس، بلیط طلایی خود برای تحصیل در خارج از کشور را از دست می دهید، باید بگوییم کاملا در اشتباهید. بله! می توانید بدون شرکت در آزمون آیلتس نیز در کشوری دیگر ادامه تحصیل دهید.

اغلب دانشگاه ها در آلمان، آمریکا و استرالیا دوره های پیش نیاز جهت آمادگی برای دانشجویانی که می خواهند دوره آموزشی مورد نظر را در دانشگاهی عالی دنبال کنند، ارائه می دهد. دوره های پیش نیاز به دانشجویانی که شرایط مورد نیاز دوره از زبان انگلیسی تا موضوعات دانشگاهی را نگذرانده اند، کمک می کنند. این برنامه ها معمولا از 9 تا 15 ماه به طول می انجامد. این دوره ها، در دریافت پذیرش دانشگاه، هنگامی که مدارک دبیرستان واجد شرایط پذیرش مستقیم در دوره کارشناسی نیستند، به شما کمک زیادی می کنند.

 

در ادامه تعدادی از مقاصد تحصیل محبوب برای دانشجویان بین المللی که می توانند بدون آیلتس ادامه تحصیل دهند را معرفی می نماییم:

انگلستان

اگر می خواهید در انگلستان بدون آیلتس ادامه تحصیل دهید، باید نمره 70% و بالاتر در دوزادهمین پایه خود به زبان انگلیسی داشته باشید. همچنین باید مهارتهای ارتباطی شما به زبان انگلیسی در هر دو بخش نوشتاری یا کلامی عالی باشد. علاوه بر این، اغلب دانشگاه ها، متقاضیانی را می پذیرند که موسسه آموزشی قبلی آنها زبان انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی آنها تایید نماید. تعدادی از دانشگاه ها در انگلستان که دانشجویان بین المللی را بدون نمره آیلتس می پذیرند عبارتند از:

دانشگاه Bristol، دانشگاه Basel، دانشگاه Geneva، دانشگاه London Southbank، دانشگاه Warwick و …

 

کانادا

کشورهایی مانند کانادا قوانین منحصربفردی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارند که نمره آیلتس ندارند. به عنوان مثال، اگر در دانشگاهی پذیرفته شده اید یا جایی زندگی می کنید که انگلیسی، زبان غالب آموزش در 4 سال گذشته بوده است، نیازی به ارائه نمره مهارت زبان انگلیسی ندارید. تعدادی از دانشگاه های برجسته در کانادا که متقاضیان را بدون نمره آیلتس می پذیرند، عبارتند از:

دانشگاه Brandon، دانشگاه Guelph، دانشگاه McGill، دانشگاه Saskatchewan، دانشگاه Memorial of Newfoundland و …

 

استرالیا

اغلب دانشگاه های استرالیا دانشجویان را بدون نمره آیلتس می پذیرند اگر متقاضیان، دوره تمام وقتی را گذرانده باشند که در آن زبان انگلیسی، زبان آموزشی بوده یا در یک برنامه زبان انگلیسی یا دوره های پیش نیاز قبل از شروع دوره اصلی شرکت کرده باشند. دانشگاه های استرالیا که پذیرش بدون آیلتس را ارائه می دهند، عبارتند از:

دانشگاه Bond، دانشگاه فناوری Swinburne، دانشگاه South Australia، دانشگاه Bond Queensland، دانشگاه Queensland، دانشگاه Adelaide و …

 

آمریکا

دانشگاه های کمی در آمریکا، دانشجویان بین المللی را بدون نیاز به نمرات آزمون زبان انگلیسی می پذیرند. دانشجویانی که یک سال تحصیلی تمام وقت را در هر موسسه آمریکایی گذرانده باشند، از شرط ارائه نمره آیلتس بی نیاز می شوند. جدای از این، اغلب کالج ها در آمریکا دوره های پیش نیاز برای دانشجویانی که شرایط مورد نیاز برای زبان انگلیسی را ندارند، ارائه می دهند. تعدادی از دانشگاه هایی که بدون نمره آیلتس می توانید در آنها ادامه تحصیل دهید عبارتند از:

دانشگاه California State، Los Angeles، دانشگاه North Alabama، دانشگاه Northwood، دانشگاه Dayton، دانشگاه Drexel، دانشگاه Colorado Boulder و …

 

آلمان

کشورهای اروپایی مانند آلمان به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند تا در دانشگاه های آنها بدون شرکت در آزمون آیلتس اپلای کنند. اگر شما مهارتهای ارتباطی عالی دارید و می توانید نشان دهید که دوره تحصیلی قبلی شما تماما به زبان انگلیسی بوده، نیازی به شرکت در آزمون آیلتس نخواهید داشت. دانشگاه هایی که می توانید بدون آیلتس در آلمان در آنها ثبت نام کنید عبارتند از:

دانشگاه Freiburg، دانشگاه Siegen، دانشگاه Bayreuth، دانشگاه رایگان Berlin، دانشگاه Kiel و …

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی اینستاگرام موسسه مهاجرتی افق ماندگار را دنبال کنید.

 

امیدواریم بعد از تحلیل این موضوع که چرا آیلتس مورد نیاز است، مزایای آن و جایگزین های متعدد آزمون آیلتس، قادر باشید بهترین تصمیم را برای خود بر مبنای اهداف آینده تان بگیرید. اگر قصد دارید خارج از کشور درس بخوانید، تصمیم شما برای شرکت در آزمون آیلتس بر مبنای کشوری که تمایل به تحصیل در آن را دارید و شرایط ثبت نام دانشگاه برای برنامه انتخابی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر، اگر قصد کار و مهاجرت دارید، باید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق آزمون آیلتس نشان دهید.

 

سوالات متداول

می توانم بدون شرکت در آزمون، گواهینامه آیلتس را دریافت کنم؟

نه، شما نمی توانید یا نباید بدون شرکت در آزمون، گواهینامه آیلتس را دریافت کنید. اخذ این گواهینامه بدون شرکت در آزمون، غیرقانونی و غیر اخلاقی است.

 

هدف آزمون آیلتس چیست؟ چرا این آزمون مورد نیاز است؟

همانطور که عنوان شد، هدف اصلی آزمون آیلتس (یا سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی) کمک به شما در جهت کار، تحصیل یا مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان از جمله استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلستان، آمریکا و … می باشد.

 

چرا آیلتس اجباری است؟

آزمون آیلتس زمانی که شما برنامه کار، تحصیل یا مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان دارید، اجباری است چرا که دانشگاه ها، کارفرمایان، سازمان های بین المللی و چند ملیتی، زمانی که به شما پذیرش دانشگاه یا پیشنهاد شغلی می دهند، نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی شما دارند. نتیجتا، این آزمون برای این متقاضیان، الزامی است.

 

می توانم بعد از آزمون آیلتس، پیشنهاد شغلی دریافت کنم؟

بعد از آزمون آیلتس، دسترسی به طیف وسیعی از مشاغل حرفه ای به زبان انگلیسی خواهید داشت. جهت ثبت نام در صنعت مورد نظر افراد حرفه ای زیادی از شما نمره آزمون آیلتس را خواهند خواست. تدریس، پزشکی، حقوق، مدیریت و مهندسی فقط چند مثال واضح آن هستند.

 

حداقل سن برای شرکت در آزمون آیلتس چند سال است؟

برای متقاضیانی که خواهان ادامه تحصیل، کار یا مهاجرت به کشورهای دیگری مانند انگلستان، آمریکا، استرالیا، کانادا، نیوزیلند و … هستند، 16 سال است. برای شرکت در هر نوع آزمون آیلتس نمی توانید کمتر از 16 سال داشته باشید.

 

چرا دانشجویان نهایتا نمره کمی در آزمون آیلتس می گیرند؟

گاهی اوقات نمرات آیلتس دانشجویان از آنچه انتظار دارند، کمتر می شود که ممکن است ناشی از فقدان برنامه ریزی و آمادگی برای آزمون باشد یا زمانی اتفاق می افتد که طول مدت آزمون، پیچیدگی و سختی آن را جدی نگرفته اند. اغلب افراد باور دارند که این آزمون ساده است و نتیجتا موفق نمی شوند یا نمرات پایینی می گیرند.

 

آیا آیلتس برای 3 سال معتبر است؟

خیر؛ آیلتس از تاریخ آزمون، فقط برای 2 سال معتبر است. همچنین، تاریخ نتایج هیچ نقشی در اعتبار آیلتس نخواهند داشت. توجه داشته باشید که اعتبار آیلتس هر سال، برای 2 سال تعیین می شود اگرچه اعتبار این آزمون در استرالیا ممکن است برای مهاجران دارای مهارت تا 3 سال هم باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *