هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا 2023

هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و تحصیل در این کشور نسبتا گران است و دانشجویان بین المللی باید برای برنامه ریزی جهت کنترل هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل، سرگرمی و خدمات رفاهی آماده باشند. در این راهنما، مروری کلی بر هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در کانادا خواهیم داشت:

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

اجاره

اجاره یکی از بزرگترین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی است و می تواند بسته به موقعیت مکانی و نوع محل اقامت متغیر باشد. در ادامه جزئیات بیشتری در رابطه با هزینه اجاره برای دانشجویان بین المللی کانادا ارائه می دهیم:

  • اجاره آپارتمان: اجاره آپارتمان در کانادا می تواند از 600 تا 2500 دلار در ماه و با توجه به موقعیت و متراژ آپارتمان متفاوت باشد. شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور هزینه زندگی بالایی دارند و بنابراین هزینه های اجاره بالاتری در مقایسه با سایر شهرها خواهند داشت.
  • اجاره خوابگاه در کانادا: اغلب دانشگاه ها و کالج ها در کانادا سبک اقامت خوابگاهی را به دانشجویان ارائه می دهند که معمولا از اجاره آپارتمان ارزانتر است. هزینه اجاره خوابگاه می تواند از 500 تا 1500 دلار در ماه با توجه به موقعیت مکانی و امکانات رفاهی متغیر باشد.
  • اقامت در خانه: گزینه دیگری برای دانشجویان بین المللی زندگی همراه با خانواده های کانادایی از طریق برنامه های اقامت در خانه یا homestay می باشد. این گزینه به دانشجویان کمک می کند تا فرهنگ کانادایی را تجربه کنند و مهارتهای زبانی خود را بهبود بخشند. هزینه اقامت در خانه می تواند از 800 تا 1500 دلار در ماه متفاوت باشد و شامل یک اتاق یک تخته می شود.
  • محل اقامت مشترک در کانادا: تعدادی از دانشجویان ممکن است آپارتمان یا منزل اشتراکی با سایر دانشجویان را به منظور کاهش هزینه های اجاره انتخاب کنند. این گزینه می تواند برای دانشجویان هزینه اجاره مقرون به صرفه تری فراهم نماید و شانسی برای زندگی و تعامل با سایر دانشجویان را ایجاد کند. اجاره اقامتگاه های اشتراکی می تواند از 400 تا 800 دلار در ماه برای هر شخص متغیر باشد.

غذا

غذا هزینه مهم دیگری برای دانشجویان بین المللی در کانادا ست و هزینه غذا می تواند با توجه به عادات غذایی و سبک زندگی دانشجویان متفاوت باشد. در ادامه مروری جزئی تر بر هزینه غذا برای دانشجویان بین المللی کانادایی خواهیم داشت:

خواروبار: می تواند برای دانشجویانی که ترجیح می دهند خودشان آشپزی کنند، مقرون به صرفه تر باشد. هزینه خواروبار از 200 تا 600 دلار در ماه با توجه به عادات غذایی و نوع غذای خریداری شده متغیر است.

رستوران: گرانتر است؛ هر وعده غذا در رستوران از 10 تا 30 دلار یا بیشتر متغیر است. دانشجویانی که به طور مکرر بیرون غذا می خورند هزینه های غذای خود را به شکل قابل توجهی افزایش می دهند.

سالن غذاخوری: تعدادی از دانشگاه ها و کالج ها در کانادا سالن های غذا خوری دارند که به دانشجویان وعده های غذایی مقرون به صرفه ای ارائه می دهند. هزینه یک وعده غذایی در سالن غذاخوری از 5 تا 15 دلار و بیشتر با توجه به دانشگاه و نوع وعده متغیر است.

 

حمل و نقل:

حمل و نقل برای دانشجویان بین المللی در کانادا می تواند به شکل قابل توجهی و بسته به محل زندگی شما و نوع وسیله حمل و نقل مورد نیازتان متفاوت باشد. حمل و نقل عمومی معمولا مقرون به صرفه ترین گزینه است و به دنبال آن دوچرخه سواری و خدمات اشتراکی.

حمل و نقل عمومی: شهرهای زیادی در کانادا سیستم حمل و نقل عمومی دارند که قابل اعتماد و مقرون به صرفه است که آنها را تبدیل به یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی می کند. هزینه های حمل و نقل عمومی به شهر و مسیری که رفت و آمد می کنید، بستگی دارد اما به طور کلی، هزینه ماهیانه آن بین 70 تا 120 دلار خواهد بود.

دوچرخه: دوچرخه سواری شکل اقتصادی و محبوب حمل و نقل در کانادا ست. بسته به کیفیت و ویژگی هایی که به دنبال آن هستید، می توانید یک دوچرخه و لوازم جانبی آن را از 200 تا 500 دلار خریداری کنید. اگر با دوچرخه سواری داخل شهر راحتتر هستید، راهی بسیار عالی برای ذخیره کردن هزینه حمل و نقل است.

ماشین: اتومبیل داشتن در کانادا گران است. چرا که باید هزینه خرید یا اجاره خودرو، بیمه، بنزین، و نگهداری منظم را در نظر داشته باشید. بنابراین اگر بودجه کمی دارید، بهتر است ماشینی قدیمی تر و کار کرده بخرید.

Rideshare: خدمات Rideshare مانند اوبر و لیفت در کانادا بسیار در دسترس هستند و اگر با رفت و آمد با استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی راحت نیستید، گزینه ای بسیار عالی است. قیمت ها با توجه به مسافت سفر و نوع وسیله انتخابی متفاوت خواهد بود.

تاکسی: خدمات تاکسی در اغلب شهرهای کانادا در دسترس اما گران هستند. می توانید انتظار پرداخت از 10 تا 20 دلار برای یک مسیر کوتاه و بیشتر برای مسافت های طولانی تر را داشته باشید.

 

خدمات رفاهی:

خدمات رفاهی یکی از نکات مهم برای دانشجویان بین المللی مقیم کاناداست، چرا که می تواند هزینه زندگی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. هزینه خدماتی می تواند با توجه به چندین فاکتور از جمله اندازه محل اقامت دانشجو، آب و هوای منطقه و الگوهای مصرف فرد متغیر باشد. در ادامه تعدادی از مهمترین هزینه های خدماتی که دانشجویان بین المللی باید از آن آگاه باشند آورده شده است:

  • برق: هزینه برق در هر ایالت متفاوت است اما به طور متوسط، از 50 تا 150 دلار در ماه خواهد بود.
  • گاز: برای گرمایش و آب گرم استفاده می شود؛ هزینه آن با توجه به منطقه و میزان مصرف متفاوت است؛ به طور میانگین، از 30 تا 100 دلار در ماه متغیر است.
  • آب: معمولا هزینه آب در هزینه اجاره برای دانشجویانی که در آپارتمان یا خوابگاه زندگی می کنند، لحاظ می شود. با این حال، اگر دانشجو منزلی را اجاره کند، هزینه آب می تواند هزینه ای اضافه باشد که از 30 تا 50 دلار در ماه به طور میانگین متغیر خواهد بود.
  • اینترنت و تلفن: برنامه تلفن و اینترنت سرعت بالا برای اغلب دانشجویان ضروری است و این هزینه می تواند از 50 تا 100 دلار در ماه متغیر باشد.
  • بیمه منزل: بیمه منزل برای اکثر مستاجرین و صاحبخانه ها اجباری است و این هزینه با توجه به نوع پوشش متغیر خواهد بود. به طور متوسط، می تواند از 15 تا 50 دلار در ماه متغیر باشد.

مهم است که به این موضوع توجه داشته باشید که خدمات در کانادا می تواند در طول ماه های زمستان، به دلیل نیاز به گرمایش، گرانتر باشد. دانشجویان بین المللی باید این هزینه های اضافی را در بودجه خود زمانی که برنامه ریزی های مالی را انجام می دهند، لحاظ نمایند.

 

سرگرمی:

هزینه سرگرمی برای دانشجویان بین المللی در کانادا با توجه به ترجیحات و علایق افراد متفاوت خواهد بود. گزینه های زیادی برای کمک به دانشجویان وجود دارد تا لحظات سرگرم کننده و لذت بخش را تجربه کنند و محیط اطراف خود را بیشتر بشناسند.

  • سینما: هزینه بلیط سینما با توجه به موقعیت جغرافیایی و نوع تئاتر متفاوت خواهد بود اما به طور متوسط یک بلیط سینما می تواند از 12 تا 20 دلار متغیر باشد.
  • ورزش: کانادا دارای فرهنگ ورزشی غنی است و گزینه هایی برای طرفداران هاکی، بسکتبال، فوتبال و … دارد. قیمت انواع بلیط ها برای رویدادهای ورزشی متفاوت است اما یک بلیط تک نفره برای یک بازی حرفه ای از 30 تا 100 دلار هزینه دارد.
  • رویدادهای فرهنگی: کانادا محل اکثر رویدادهای فرهنگی جهانی از جمله فستیوال ها، کنسرت ها و تئاترها ست. قیمت های بلیط برای رویدادهای فرهنگی بسیار متغیر است اما به طور میانگین، بلیط یک کنسرت یا تئاتر بین 50 تا 200 دلار می باشد.
  • غذا خوردن در رستوران: صرف غذا بیرون از منزل می تواند هزینه ای قابل توجه – یک وعده غذایی در یک رستوران از 15 تا 30 دلار- برای دانشجویان بین المللی باشد.
  • فعالیت های تفریحی: کانادا میزبان بسیاری از فعالیت‌ های تفریحی در فضای باز، مانند اسکی، اسنوبورد، و پیاده ‌روی است. هزینه این فعالیت ها بستگی به نوع فعالیت و موقعیت جغرافیایی دارد اما به طور میانگین، یک روز اسکی یا اسنوبورد می تواند هزینه ای معادل 50 تا 150 دلار داشته باشد.

نتیجه گیری: لازم است دانشجویان بین المللی هزینه زندگی در مقصد هدف و بودجه مورد نظر خود را بررسی نمایند. این موضوع به آنها کمک خواهد کرد تا اطمینان پیدا کنند که بودجه کافی برای پوشش هزینه ها و زندگی راحت در کانادا را دارند.

سوالات متداول:

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا چیست؟

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا به ایالت یا شهری که برنامه تحصیل در دانشگاه های آن را دارند و اقامتگاه انتخابی شان بستگی دارد. به طور کلی، دانشجویان بین المللی می توانند انتظار پرداخت بین 10.000 تا 15.000 دلار در سال برای هزینه های پایه زندگی داشته باشند که شامل اجاره، غذا، حمل و نقل، کتابها و سایر ضروریات می شود.

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی اینستاگرام موسسه مهاجرتی افق ماندگار را دنبال کنید.

 

روشهای مختلف حمل و نقل برای دانشجویان بین المللی در کانادا چیست؟

روشهای مختلف حمل و نقل برای دانشجویان بین المللی در کانادا حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری، اتومبیل شخصی، rideshare، تاکسی و … هستند.

انواع متعدد سرگرمی ها برای دانشجویان بین المللی کانادا چیست؟

اغلب گزینه های سرگرمی برای کمک به تفریح، سرگرمی دانشجویان و شناخت اطرافشان در دسترس است مانند سینما، ورزش، رویدادهای فرهنگی، رستوران ها و فعالیت های تفریحی- سرگرمی.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *