بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اگر قصد سفر و یا مهاجرت تحصیلی یا کاری به صورت موقت یا دائم به کشور کانادا را داشته باشید بی شک بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا و یا بایومتریک به گوشتان خورده است. در این مقاله به بررسی و نحوه انجام فرآیند بیومتریک کانادا می پردازیم و به تمامی سوالات احتمالی شما پاسخ می دهیم.

 گام به گام تمامی مراحل بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اولین موضوعی که مورد بررسی قرار می گیرد این است که آیا شما به عنوان متقاضی به بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا نیاز دارید یا خیر! و یا ثبت نام بایومتریک می تواند شروع شود یا نه ؛ فرآیند ثبت نام بیومتریک می تواند تنها در دو حالت زیر شروع شود:

  • ارسال درخواست انگشت نگاری در مرکز درخواست ویزا یا وَک VAC کانادا توسط متقاضی و دریافت هزینه بیومتریک کانادا (مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه معاف شده باشد).
  • نامه دستورالعمل بایومتریک که به آن BIL نیز گفته می شود و توسط متقاضی به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه به تازگی درخواست انگشت نگاری خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کرده و هزینه انگشت نگاری را پرداخت کرده (مگر اینکه متقاضی از پرداخت هزینه معاف شده باشد).

اگر متقاضی، درخواست خود را مستقیماً به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند و شخصاً در مرکز درخواست ویزای کانادا یا وَک VAC حضور یابد تا بیومتریک یا انگشت نگاری انجام شود، به متقاضی توصیه می شود که بایومتریک نمی تواند انجام شود و باید زمانی که برگه BIL خود را دریافت کردند، دوباره به VAC مراجعه کنند.

تایید و احراز هویت بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اپراتور ثبت نام بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا، هویت شما به عنوان متقاضی را با انجام مراحل زیر تایید و احراز می نماید:

  • پاسپورت معتبر
  • تطبیق اطلاعات پاسپورت با اطلاعات هویتی نامه بایومتریک یا BIL
  • تایید شفاهی اطلاعات هویتی متقاضی
  • مقایسه عکس پاسپورت با فردی که در جلسه بیومتریک یا انگشت نگاری حضور پیدا کرده
  • تایید اینکه اطلاعات مندرج در پاسپورت مشابه داده های بیومتریک وارد شده در سیستم احراز هویت بایومتریک اداره مهاجرت کانادا یا CIBIDS است.

تعیین نیاز متقاضی به بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

اینکه آیا متقاضی به بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا نیاز دارد یا خیر باید تحت موارد مشخصی مورد بررسی قرار گیرد؛ بایومتریک برای تمامی افرادی لازم الاجراست (مگر استثنایی وجود داشته باشد) که تحت قوانین حمایت از پناهندگان و مهاجران برای موارد زیر درخواست می دهند:

  • ویزای اقامت موقت یا دائم
  • ویزای کار کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای اقامت موقت توریستی کانادا
  • حمایت از پناهندگان

توجه: افرادی که برای پرونده های اقامت دائم درخواست می دهند باید بایومتریک خود را حتی اگر قبلاً به عنوان بخشی از فرآیند درخواست اقامت موقت (پرونده های توریستی، تحصیلی یا کاری) ارائه داده اند، مجدداً ارسال نمایند.

جلسه ثبت اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری کانادا در VAC

اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری شما توسط اپراتورهای مراکز درخواست ویزای کانادا یا VAC، خدمات کانادا و اداره مهاجرت کانادا، و از طریق CIBIDS جهت ثبت نام متقاضیان ثبت می شود. CIBIDS به اپراتور ثبت نام بایومتریک کمک می کند تا داده های مربوط به بیوگرافی، اثر انگشت و عکس دیجیتال زنده متقاضی را جمع آوری نماید.

سیستم احراز هویت بیومتریک و انگشت نگاری اداره مهاجرت کانادا، راهنمای اپراتور، مدیریت و پشتیبان اصلی است که همه اپراتورهای ثبت نام بایومتریک برای اطلاع در تمامی موارد زیر باید به آن مراجعه کنند:

  • ورود به سیستم جمع آوری اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری کانادا
  •  اخذ اطلاعات هویتی و بایومتریک
  • ثبت اطلاعات بیومتریک

گام های انجام بیومتریک یا انگشت نگاری در VAC کانادا

مراحل انجام بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا در وک VAC کانادا یا مراکز درخواست ویزا در کشورهای همسایه ایران به صورت زیر است؛ توجه داشته باشید کانادا در ایران وک ندارد و برای انگشت نگاری باید به یکی از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، ارمنستان، گرجستان، اربیل عراق، عمان و … مراجعه کنید.

پرداخت هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

باید بایومتریک فی یا هزینه بیومتریک را هنگام ارسال درخواست خود، پرداخت نمایید در غیر این صورت روند درخواست شما به تاخیر می افتد.

دریافت نامه دستورالعمل بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا

بعد از پرداخت هزینه بیومتریک ، نامه ای دریافت می کنید که تایید می کند شما باید بایومتریک خود را انجام دهید و به شما می گوید که به چه آدرسی و در چه زمانی مراجعه نمایید.

توجه کنید که این نامه را هنگام انجام بایومتریک به علاوه پاسپورت معتبر همراه خود داشته باشید.

اینکه این نامه چقدر سریع به دست شما می رسد به نحوه اپلای شما و مدت زمانی که هزینه بایومتریک را پرداخت می کنید، بستگی دارد.

مراجعه به مراکز رسمی جمع آوری اطلاعات بیومتریک یا VAC وَک کانادا

باید حضوراً در مراکز بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا که با عنوان وَک کانادا یا VAC شناخته می شوند، اطلاعات بایومتریک خود را ارائه دهید. وقت ملاقات جهت انجام بیومتریک را از قبل رزرو کنید؛ زمانی که نامه بیومتریک را دریافت می کنید، این جلسه 15 دقیقه ای برای شما رزرو و هماهنگ می شود.

اگر در زمان مقرر یا ددلاین مشخص شده در نامه بایومتریک نتوانستید خود را به این جلسه برسانید، باید دوباره وقت بایومتریک را رزرو کنید؛ البته توجه داشته باشید که دریافت مجدد وقت بایومتریک در این شرایط زمان بیشتری می برد.

مراکز ارائه بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا ( بایومتریک )

دفاتر خدمات تعیین شده کانادا یا VAC ( Visa Application Center ) در این لینک سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا ، لیست شده اند؛ کشورهایی که از ایرانیان ویزا نمی خواهند و ورود به آنها برای بایومتریک متداول تر است، عبارتند از:

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در ترکیه

در دو شهر آنکارا به عنوان پایتخت و استانبول انجام می شود:
آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول ؛ روزها و ساعات کاری سفارت کانادا دوشنبه تا جمعه از ساعت 08:30 – 16:30 می باشد که می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید. آدرس زیر را در گوگل مپ وارد کنید:

Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi, No:29 A Beyoglu, Istanbul, TÜRKİYE

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا ؛ ساعات کاری سفارت کانادا در آنکارا جهت انجام بیومتریک و انگشت نگاری 08:30 – 12:00 و 13:00 – 14:30 روزهای دوشنبه تا جمعه می باشد. آدرس سفارت و مرکز انگشت نگاری یا بیومتریک کانادا در آنکارا ترکیه به صورت زیر می باشد:

İşçi Blokları Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi, No: 57/A, Regnum Sky Tower, Çankaya , Ankara, TÜRKİYE

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در دبی

ساعات کاری مرکز انگشت نگاری کانادا در امارات متحده عربی ، دبی ، 09:00 – 17:00 و روزهای دوشنبه تا جمعه می باشد. آدرس مرکز VAC به صورت زیر است:

WAFI Mall, Level 2, Falcon Phase 2, Umm Hurair 2, Dubai UAE.

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در ارمنستان

ساعات کاری مرکز وَک کانادا در ارمنستان، ایروان 09:00 – 16:00 روزهای دوشنبه تا جمعه می باشد که می توانید برای انجام بیومتریک و انگشت نگاری به آدرس زیر مراجعه کنید:

Aram 4, Yerevan, Armenia

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در گرجستان

انگشت نگاری کانادا در تفلیس گرجستان، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه و ساعات کاری مرکز بیومتریک یا VAC تفلیس 10:00 – 18:00 و ساعت 13 تا 14 تایم استراحت می باشد. به آدرس زیر جهت انجام بایومتریک مراجعه کنید:

Lithuania Residence Permit Application Centre, Napareuli street 8 , Tbilisi, Georgia

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در اربیل عراق

اگر به دنبال ارزان ترین مسیر انگشت نگاری کانادا هستید، اربیل عراق را به شما پیشنهاد می کنیم. روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و ساعات 08:30 – 16:30 می توانید به مرکز انگشت نگاری کانادا در اربیل به آدرس زیر مراجعه کنید:

Ground Floor, Ster Tower, Gulan Street, Erbil, Iraq

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در عمان

عمان یکی دیگر از کشورهایی که ایرانیان می توانند تا دو هفته بدون ویزا در آن به شکل تفریحی حضور داشته باشند. اگر در جستجوی مرکز انگشت نگاری کانادا در عمان هستید، می توانید به آدرس زیر در روزهای کاری یکشنبه تا پنجشنبه و فقط در صورت داشتن وقت قبلی در ساعات 08:00 – 17:00 مراجعه کنید:

Level-1, Panorama Mall, Dohat Al Adab Street P.O Box 2121, P.C. 112, Al Khuwair, Muscat, Sultanate of Oman

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در پاکستان

پاکستان نیز یکی دیگر از کشورهای پرطرفدار برای مراجعه جهت انگشت نگاری کانادا به دلیل ارزان بودن آن است. ساعات کاری مرکز وَک کانادا در اسلام آباد پاکستان، دوشنبه تا جمعه 08:00 – 17:00 می باشد. آدرس مرکز بیومتریک و انگشت نگاری کانادا در اسلام آباد پاکستان به صورت زیر است:

Park Road, Chattha Bakhtawar Chak Shahzad, Islamabad

 

توجه: دفاتر انگشت نگاری کانادا، خدمات بیومتریک را برای هر دو مورد زیر از سر گرفته اند: متقاضیان اقامت موقت، متقاضیان اقامت دائم

می توانید با استفاده از ابزار رزرو جلسات خدمات الکترونیک کانادا یا e-ServiceCanada Appointment Booking Tool جلسه بایومتریک خود را رزرو کنید. تا زمانی که جلسه ای را از قبل رزرو نکرده اید، به هیچ یک از دفاتر خدمات کانادا مراجعه نکنید.

 

بعد از ورود به کانادا ، بیومتریک و انگشت نگاری

وقتی وارد کانادا شوید، احراز هویت شما توسط افسران خدمات مرزی بررسی خواهد شد تا اطمینان یابند شما همان فردی هستید که برای سفر به کانادا در مراکز انگشت نگاری تایید شده است. نحوه انجام این موضوع به محل ورود شما به کانادا بستگی دارد که در ادامه درباره آنها صحبت می کنیم

مرز ورودی 10 فرودگاه اصلی کانادا

اثر انگشت و عکس چهره ( بیومتریک ) شما به صورت اتومات در کیوسک های بازرسی اولیه بررسی خواهد شد. سیستم، هویت شما را با اطلاعاتی که هنگام درخواست خود ارسال کرده اید، مطابقت می دهد.

در فرودگاه های کوچکتر و همه بنادر ورودی زمینی

اگر شما را به بازرسی ثانویه ارجاع دهند، (جایی که افسر خدمات مرزی وسیله ای جهت تایید انگشت نگاری برای بررسی اثر انگشت های شما استفاده خواهد کرد) اثر انگشت های شما ممکن است مجددا چک شوند.

ورود به کانادا

قابل توجه توریست ها، دانشجویان و نیروهای کار: باید از مرحله احراز هویت عبور کنید و شرایط اولیه لازم برای ورود به کانادا را داشته باشید. اگر افسر خدمات مرزی را ملاقات کنید، این افسر پاسپورت شما را مُهر می کند و به شما می گوید چه مدت زمانی می توانید در کانادا اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که اجازه اقامت در کانادا برای حداکثر 6 ماه به عنوان توریست یا ویزیتور خواهید داشت.

هر گونه سوالی در رابطه با فرآیند بایومتریک ، رزرو وقت بیومتریک و انگشت نگاری کانادا ، و به طور کلی مشاوره مهاجرت کانادا دارید، با شماره 05131071 گروه مهاجرتی افق ماندگار تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول درباره بیومتریک و انگشت نگاری کانادا

در ادامه سوالات متداولی درباره بیومتریک و انگشت نگاری کانادا که توسط مراجعین ما پرسیده می شود، ارائه و پاسخ داده ایم. چنانچه سوالات بیشتری درباره فرآیند بایومتریک دارید، می توانید با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس حاصل فرمایید.

ارائه بیومتریک و انگشت نگاری برای چه افرادی ضروری است؟

معمولاً اگر برای موارد زیر اپلای کنید، به بیومتریک نیاز دارید :

  • ویزای ویزیتوری یا توریستی کانادا
  • ویزای کار یا ویزای تحصیلی کانادا (به غیر از شهروندان آمریکایی)
  • درخواست اقامت دائم کانادا
  • وضعیت پناهندگی یا حق پناهندگی سیاسی در کانادا
  • تمدید وضعیت اقامت شما در کانادا که به عنوان تمدید ویزای توریستی شناخته می شود
  • تمدید مجوز کار یا ویزای تحصیلی کانادا

اگر پاسپورت خارجی دارید، علیرغم کشوری که پاسپورت شما را صادر کرده است، باید بایومتریک نیز ارائه دهید.

متقاضیان اقامت دائم کانادا به بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا نیاز دارند؟

اگر برای اقامت دائم در تاریخ 14 ژوئن 2023 یا بعد از آن درخواست می دهید، باید بایومتریک خود را ارائه دهید حتی اگر طی 10 سال گذشته بیومتریک را ارائه داده باشید.

از تاریخ 14 ژوئن 2023 اداره مهاجرت کانادا، برای تمامی متقاضیان اقامت دائم، خواستار انجام مجدد بایومتریک می باشد. ممکن است معیارهای موقتی و استثنائاتی مرتبط با بایومتریک وجود داشته باشد که در رابطه با شما مصداق داشته باشد، بهتر است درباره آن تحقیق کنید.

چه زمانی باید اثر انگشت و عکس ( بیومتریک ) خود را ارائه دهم؟

می توانید بایومتریک خود را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست یا اپلیکیشن به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. اگر برای ویزای ویزیتوری ( ویزای توریستی )، مجوز کار یا ویزای تحصیلی کانادا درخواست می دهید، باید قبل از شروع بررسی درخواست تان، بیومتریک یا انگشت نگاری انجام شود.

چه زمانی به بیومتریک ( انگشت نگاری و عکس ) نیاز است؟

متقاضیان ویزای توریستی، مجوز کار و ویزای تحصیلی کانادا باید بیومتریک خود را ارائه دهند. بایومتریک هر 10 سال یک بار انجام می شود و تا زمانی که منقضی نشود، نیازی به بیومتریک مجدد نیست. اگر در گذشته بایومتریک خود را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای توریستی، مجوز کار یا ویزای تحصیلی کانادا ارائه داده اید و هنوز معتبر است، نیاز به انجام مجدد آن نیست.

  • اگر در حال درخواست ویزا برای اولین بار هستید، باید انگشت نگاری یا بیومتریک خود را ارائه دهید (مگر اینکه معاف شده باشید).
  • اگر برای ویزای توریستی، مجوز کار یا ویزای تحصیلی کانادا درخواست می دهید و قبلاً بایومتریک خود را انجام داده اید، ممکن است بیومتریک شما هنوز هم معتبر باشد. می توانید از طریق ابزارهایی در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا این موضوع را بررسی کنید که آیا وضعیت بیومتریک شما هنوز هم معتبر است یا خیر!
  • اگر همچنان معتبر است و برای ویزای ویزیتوری ، یا مجوز کار یا تحصیل درخواست می دهید، نیازی به انجام مجدد بیومتریک ندارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *