مسکن و خوابگاه دانشجویی در ترکیه گروه بین المللی افق ماندگار

مسکن و خوابگاه دانشجویی در ترکیه

ترکیه، کشوری زیباست که دانشجویان از دیدن و گردش در آن لذت می برند. با این حال، نگرانی مهم آنان، مسکن و خوابگاه دانشجویی در ترکیه است. این موضوع زمانی می تواند به گونه ای تسهیل شود که ادارات امور دانشجویی در تمامی دانشگاه های ترکیه، در ابتدای هر ترم به دانشجویان بین المللی جدید کمک نموده تا مسکن مناسب پیدا کنند.

آیا دانشگاه می تواند در رابطه با جستجوی مسکن و خوابگاه دانشجویی به من کمک کند؟

اگر دانشجوی دانشگاه در ترکیه بورسیه تحصیلی داشته باشد، کار جستجوی مسکن به مراتب آسانتر می شود. به این دلیل که اداره اسکولارشیپ می تواند به این موضوع کمک نماید و یا در توسعه جستجو به شما یاری رساند.

لازم به ذکر نیست که اداره امور دانشجویی در دانشگاه های ترکیه، مکان های مختلفی با انواع قیمت ها و فاصله تا کالج دانشگاه پیشنهاد می دهد. به طور کلی برای یافتن مسکن و یا اقامتگاه دانشجویی در ترکیه، می توانید با دانشگاه از طریق اداره بین المللی تماس بگیرید؛ تمامی دانشگاه های ترکیه، خوابگاه یا اقامتگاهی در محوطه خود دارند که نیازهای اولیه دانشجویان را برآورده می کند. نهایتاً، آپارتمان ها داخل و بیرون کالج مانند واحدهای اجاره ای خصوصی در حومه شهر نیز می توانند در لیست جستجوی شما قرار گیرد.

نحوه جستجوی مسکن و خوابگاه دانشجویی در ترکیه

قبل از جستجوی سایر گزینه ها، در ابتدا توصیه می کنیم که مکان ها را با دقت بررسی و بازدید کنید. به طور کلی، می توانید این موضوع را از طریق ادارات امور دانشجویی یا ادارات مربوط به دانشجویان بین المللی در دانشگاه انجام دهید.

گزینه های اقامتی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه های ترکیه

خوابگاه دولتی دانشجویی در ترکیه

اغلب دانشگاه ها در ترکیه، برای تمامی دانشجویان بین المللی که قصد ماندن در کالج دانشگاه را داشته باشند، خوابگاه ارائه می دهد. وعده های غذایی به صورت کلی در هزینه ها قید نمی شوند. هاستل ها معمولاً سلف هایی دارند که دانشجویان می توانند صبحانه و سایر وعده های غذایی را با کمترین هزینه از آنها دریافت کنند. البته هنگام پرداخت هزینه ها، باید لیر ترکیه را استفاده نمایید. تمامی دانشجویان بین المللی همان مبلغی را پرداخت می کنند که برای دانشجویان ترک قابل پرداخت است. علاوه بر این، اکثر اقامتگاه های ترکیه بر اساس جنسیت تفکیک شده اند. ما به دانشجویان توصیه می کنیم پول کافی برای تبدیل به لیر همراه خود داشته باشند. به خاطر داشته باشید که ممکن است کارت های اعتباری را نپذیرند.

هزینه ها و فرآیندهای مسکن و خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

در ترکیه تمامی امور مربوط به مسکن در خوابگاه های دولتی توسط اداره کل آموزش عالی و موسسات اقامتی انجام می شود. برای کسب اطلاعات دقیق، لطفاً به وب سایت اداره مراجعه کنید. هزینه خوابگاه ها در کشور ترکیه کمی پایین است که آن هم به دلیل استفاده از فضای اشتراکی اتاق ها و … می باشد.

خانه ها می توانند 2 تا 4 دانشجو را در خود جای دهند، تعداد افراد ساکن در یک خانه کمتر است چرا که شما مقداری بیشتر (اما نه بیشتر از 20 لیر در ماه) پرداخت می کنید. به طور کلی، خوابگاه های مسکونی امکاناتی مانند دسترسی به اینترنت پر سرعت رایگان به علاوه یک یخچال در هر اتاق را دارند. همچنین تعدادی کوپن غذای روزانه رایگان برای هر دانشجو در نظر گرفته شده است. در نهایت، برای دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی از دولت ترکیه، ممکن است مسکن رایگان باشد.

خوابگاه خصوصی دانشجویی در ترکیه

خوابگاه خصوصی کمی بالاتر از قیمت و کیفیت خوابگاه های دولتی است. معمولاً هر اتاق 1 تا 4 دانشجو را در خود جای می دهد و قیمت اتاق بر اساس موقعیت مکانی و امکانات رفاهی تعیین می شود.

هزینه و فرآیندهای اجاره مسکن و خوابگاه دانشجویی در ترکیه

قیمت ماهانه اتاق خصوصی برای یک دانشجو در مرکز شهر بین 1700 تا 2100 لیر ترکیه است. این هزینه وعده های غذایی را شامل نمی شود. قیمت ها بین شهرهای مختلف، متفاوت است و ممکن است تا 3500 لیر ترکیه در شهرهای بزرگ برسد. به عنوان یک دانشجو، همیشه به کیفیت اتاق خود و روش های پرداخت مانند ماهانه و سالانه، نقدی یا بانکی توجه کنید. همچنین، قبل از پرداخت اجاره، تمام شرایط قرارداد را بخوانید، زیرا اغلب این قراردادها غیرقابل برگشت و تغییر است. به شما پیشنهاد می کنیم در مورد خدمات گنجانده شده در قرارداد پرس و جو کنید. گاهی اوقات خدماتی مانند خشکشویی و سالن های تناسب اندام وجود دارد که می توانند هزینه های خاص خود را داشته باشند.

جهت اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی اینستاگرام موسسه مهاجرتی افق ماندگار را دنبال کنید.

اجاره خانه دانشجویی در ترکیه

یکی دیگر از گزینه های اقامتی برای دانشجویان بین المللی در ترکیه، اجاره خانه می باشد، اگر چه گرانتر هستند. در این صورت دانشجویان می توانند با چند نفر از دوستان خود خانه ای را در محله های نزدیک به دانشگاه اجاره کنند. خانه ها در ترکیه اغلب به شکل آپارتمان با اتاق نشیمن بزرگ، یک آشپزخانه و 2 تا 4 اتاق خواب اضافی هستند. علاوه بر این، بیشتر این خانه ها دارای بالکن هستند.

هزینه و فرآیندهای اجاره خانه دانشجویی در ترکیه

قیمت این نوع خانه های دانشجویی بستگی به شهر محل زندگی شما در ترکیه دارد. با توجه به ویژگی های مسکن و امکانات موجود متفاوت خواهد بود. هزینه اجاره این نوع آپارتمان تا 2500 لیر در ماه است.

هنگامی که به دنبال اقامتگاه دانشجویی هستید، هر چه زودتر جستجو و درخواست آن را آغاز کنید. چه برای خوابگاه دولتی و چه با هدف اجاره خوابگاه خصوصی این امر صدق می کند. پیدا کردن مکانی برای زندگی دانشجویی در ترکیه گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در شهرهای بزرگی مانند استانبول.

در مورد موقعیت مکانی صحبت کنید، از قبل تصمیم بگیرید که آیا باید در شهر یا حومه شهر زندگی کنید و در چه فاصله ای از دانشگاه تمایل به اقامت دارید. در مورد حمل و نقل نیز اطلاعات لازم را کسب نمایید، زیرا باید هر روز از همان مسافت عبور کنید. مکانی را انتخاب کنید که رفت و آمد شما را بین دانشگاه و خوابگاه آسان کند، چه با پیاده روی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی.

و نهایتاً، به جزئیات مسکن دقت کنید. چه امکانات و خدماتی در اجاره گنجانده شده است و آیا اقامتگاه به همراه سایر هزینه های تحصیلی، با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *