مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای ویزا کانادا 5 ساله

اطلاع از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا و اخذ ویزای مولتیپل 5 ساله این کشور، می تواند به شما کمک کند تا مدارک خود را به صورت کامل در پروفایل خود در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا تکمیل و ارسال کنید، در غیر این صورت احتمال ریجکتی ویزای توریستی شما افزایش می یابد.

با این ویزا می توانید تا 5 سال به کانادا در صورتی که پاسپورتتان اعتبار داشته باشد، رفت و آمد کنید و در هر بار ورود تا حداکثر 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. بنابراین دقت کنید که پاسپورت خود را به روز نموده و سپس برای اخذ ویزای توریستی اقدام نمایید.

در صورتی که قصد استفاده از قانون ایران 2023 و اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید تا بتوانید به صورت دائم به کانادا مهاجرت کنید، توصیه می کنیم حتما ادامه این مقاله را درباره آماده سازی مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا و تکمیل پرونده خود مطالعه کنید. اما قبل از آن می توانید از طریق فرم زیر شرایط خود را برای ویزای توریستی کانادا به صورت رایگان ارزیابی کنید.

چک لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

کانادا برای هر نوع ویزایی مدارک مشخصی لازم دارد. افراد بسیاری از ما درباره مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا سوال می پرسند، بهتر است بدانید تفاوت این ویزا با سایر ویزاها در این است که نیازی به اثبات مهارت زبان انگلیسی و نمره آزمون زبان بین المللی ندارد. از جمله مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا یا ویزای مولتیپل که با عنوان مولتی 5 ساله نیز شناخته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 2 ساله
  • ترجمه رسمی شناسنامه جدید (حاوی شماره ملی) یا شناسنامه قدیم به همراه کارت ملی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه (ترجمه ها باید به روز باشند)
  • ترجمه رسمی کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارکی که نشان دهنده رزرو بلیط هواپیما و هتل برای مدت اقامت مشخص شده باشد.
  • گواهی تمکن مالی از بانک (حداقل تمکن مالی باید بین 10 تا 15 هزار دلار کانادا برای هر نفر باشد)؛ یکی از دلایل رایج ریجکتی ویزای توریستی کانادا در سال 2024، عدم ارائه تمکن مالی کافی است.
  • مدارکی که تای یا وابستگی عاطفی، شغلی و مالی شما را به ایران نشان دهد.

انواع تای (Tie) یا وابستگی به ایران چیست؟

داشتن تای یا وابستگی به ایران در هر نوعی از آن که در ادامه توضیح داده می شود، می تواند به افسر ویزا اطمینان دهد شما بعد از پایان مدت اقامت موقت خود، کانادا را به دلیل وابستگی هایی که دارید ترک خواهید کرد. انواع این وابستگی ها به عنوان یکی از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا به صورت زیر است:

تای یا وابستگی عاطفی یا خانوادگی: در صورت تاهل، می توانید با ترجمه رسمی سند ازدواج و گواهی تولد فرزندان، تای یا وابستگی عاطفی به ایران را نشان دهید.

تای یا وابستگی شغلی یا تحصیلی: نامه اشتغال به کار و فیش حقوقی ترجمه شده به همراه سابقه بیمه برای نشان دادن وابستگی شغلی به ایران و یا نامه اشتغال به تحصیل ( در صورتی که دانشجو هستید یا فرزند شما دانش آموز است) کافی است؛ در صورتی که مدیر عامل یا صاحب کسب و کار و کارفرما هستید، جواز کسب ترجمه شده جهت نشان دادن وابستگی شغلی به ایران کفایت می کند.

تای یا وابستگی مالی: با ارائه سند اموال، املاک، آپارتمان و منزل مسکونی و … می توانید وابستگی مالی خود به ایران را نشان دهید.

مورد فوق یعنی تای یا وابستگی مهمترین موضوع در آماده سازی مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا است.

 

سیاست های مهاجرتی جدید؛ آپدیت های مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

کانادا در سال های اخیر به دلیل سیاست های بشردوستانه ای که در پیش گرفته مقصد افراد بسیاری شده که تمایل به پناهندگی دارند. متاسفانه تعداد این افراد از ملیت های گوناگون در این کشور طی دو سال اخیر به حدی شده که حساسیت اداره مهاجرت کانادا روی پرونده های ویزای توریستی از تمامی کشورها مخصوصا آسیا را افزایش داده است.

به دلیل اینکه کانادا در ایران سفارت ندارد و کنترل مسائل بسیاری از جمله مدارک مالی و بانکی تقریبا غیرممکن است، ایران نیز در لیست کشورهایی قرار دارد که حساسیت زیادی درباره پرونده های آن وجود دارد.

البته رفتار افرادی که به کشورهای توسعه یافته مهاجرت می کنند را نیز نباید نادیده گرفت. وقتی فردی با درخواست ویزای توریستی، تحصیلی و یا حتی کاری وارد کشوری مانند کانادا می شود و در مرز ورودی یعنی فرودگاه درخواست پناهندگی می دهد، این موضوع راه را برای افرادی که بعد از وی از همان کشور اقدام می کنند، مشکل می کند.

بنابراین برای اینکه در لیست پرونده هایی که حساسیت زیادی روی آنها وجود دارد، نباشید، باید مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را به طور کامل آماده کنید. در این میان، رعایت مواردی مانند نشان دادن وابستگی برای بازگشت به ایران می تواند به افسر ویزا اطمینان خاطر دهد که هدف شما توریستی و یا دیدن اقوام و خانواده است و حتما به کشور خود باز خواهید گشت.

کلام آخر افق ماندگار درباره مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

گروه مهاجرتی افق ماندگار با سابقه چندین ساله در اخذ انواع ویزا، مخصوصا ویزای توریستی کانادا، با استفاده از تجربیات خود می تواند به شما در آماده سازی کامل ترین پرونده مهاجرتی و مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا کمک کند.

سوالات متداول مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

در این بخش به سوالات متداولی که اغلب کاربران و مراجعین ما درباره مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا دارند، می پردازیم و به آنها پاسخ می دهیم.

چطور ثابت کنم هدف من توریستی و یا دیدن اقوام و خانواده است؟

این موضوع یعنی اثبات توریست یا ویزیتور بودن با رعایت مواردی در پرونده شما، حتی می تواند باعث افزایش شانس شما در دریافت ویزای توریستی شود. به این معنی که اگر مدارکی به پرونده خود قبل از ارسال برای سفارت کانادا، اضافه کنید، احتمال ریجکتی ویزای توریستی کانادا کاهش می یابد. مدارک زیر از جمله موارد لازم برای ویزای توریستی کانادا است که شانس شما را افزایش می دهد:

  • داشتن دعوت نامه از خانواده، اقوام ، دوستان و آشنایان
  • سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن، انگلیس، آمریکا، استرالیا و غیره

نمونه دعوتنامه ویزای توریستی کانادا برای خویشاوندان، خواهر، برادر، اعضای خانواده را می توانید از صفحه مربوطه دانلود کنید. حتی می توانید این نمونه دعوت نامه را برای اعضای خانواده خود در کانادا ارسال کنید و از آنها خواهش کنید جاهای خالی را با مشخصات هویتی و سایر مدارک لازم پر نموده و به دفاتر اسناد رسمی یا نوتاری پابلیک در کانادا مراجعه و آن را ثبت رسمی کنند.

این دعوتنامه رسمی و فول گارانتی خواهد بود و شانس دریافت ویزای توریستی شما را افزایش می دهد.

سابقه سفر خود را نیز با دریافت ویزای شنگن از آژانس های مسافرتی و سفر یک هفته تا یک ماهه به کشورهای این حوزه، تقویت کنید. با 05131071 تماس بگیرید تا همکاران ما در این رابطه شما را راهنمایی کنند.

شرایط اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا چه می باشد؟

در صورتی می توانید مستقلا و به تنهایی درخواست ویزای توریستی کانادا بدهید که حداقل شرایط لازم را داشته باشید. از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی مولتیپل 5 ساله کانادا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل 18 سال تمام
  • داشتن توانایی مالی برای دریافت نامه تمکن مالی از بانک
  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا
  • داشتن تای یا وابستگی به ایران ( عاطفی، مالی، شغلی)

فرمهای ویزای توریستی کانادا شامل چه مواردی است؟

یکی از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا، پر کردن فرم هایی است که باید آن ها را در پرونده خود قرار دهید. جهت دانلود فرمهای ویزای توریستی کانادا روی لینک مربوطه کلیک کنید.

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

برای اینکه شمایی کلی از قیمت ویزای توریستی داشته باشید بهتر است بدانید هزینه درخواست ویزا یا اپلیکیشن فی 100 دلار، هزینه بیومتریک 85 دلار به ازای هر نفر می باشد که باید به سفارت کانادا پرداخت شود اما جزئیات بیشتر هزینه ویزای توریستی کانادا در مقاله ای با همین عنوان در سایت گروه مهاجرتی افق ماندگار منتشر شده است.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

حداقل میزان تمکن مالی به عنوان یکی از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا به ازای هر نفر باید حدود 10 الی 15 هزار دلار کانادا باشد اما دقت داشته باشید این مبلغ را یک باره به حساب خود واریز و برداشت نکنید؛ گردش حساب شما مهم خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات این موضوع نیاز به وقت اختصاصی مشاوره مهاجرت و عقد قرارداد با گروه مهاجرتی افق ماندگار دارید.

با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *