زبان انگلیسی و فرانسوی | مهاجرت به کانادا | افزایش شانس مهاجرتی

تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی می تواند شانس شما را برای مهاجرت به کانادا بیشتر کند

مهاجرانی که به زبان انگلیسی و یا فرانسوی (یا هر دو) مسلط هستند، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند در واقع شانس موفقیت این دسته از افراد در کانادا بسیار بیشتر از مهاجران دیگر است که به زبان تسلط ندارند. به عنوان مثال سیستم اکسپرس اینتری از سال 2015 آغاز به کار کرد و این سیستم برای مدیریت متقاضیان در سه برنامه مهاجرتی راه اندازی شده است و متقاضیان برای ورود به این سیستم بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان فرانسه و یا انگلیسی و .. امتیاز کسب می کنند. متقاضیان مجرد که در دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط است و در هر چهار مهارت زبان انگلیسی (مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) نمره بالایی دارند، می تواند تا 290 امتیاز کسب کند.

حداکثر امتیاز CRS برای مهارت زبان (متقاضی مجرد باشد):

در طول سال 2019، متقاضیان Express Entry برای دستیابی به دعوتنامه برای اقامت دائم، نیاز به یک CRS در حدود 460 امتیاز دارند. این بدان معنی است که مهارت زبان می تواند تا 63 درصد از امتیازهای لازم برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم را تشکیل دهد. البته که علاوه بر کسب 600 امتیاز اضافی (انتخاب شدن از طرف استان)  یا یک پیشنهاد شغلی بین 50 یا 200 امتیاز اضافی را دریافت خواهید کرد، کسب نمره بالا در آزمون زبان انگلیسی شما کلید ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. هم اکنون کانادا نزدیک به 600000 دانشجوی بین المللی دارد و نظرسنجی ها نشان می دهد که نیمی از آنها می خواهند اقامت دائم داشته باشند.

این دانشجویان بین المللی در صورت تمایل به درخواست مهاجرت تحت برنامه ای فدرال یا استانی، باید نمره زبان CLB7 را کسب کنند، اگرچه استثنائات بسیاری نیز وجود دارد.مانند برخی از برنامه های مهاجرت فدرال و استانی دارای الزامات زبان به عنوان CLB 4 هستند. سایر برنامه ها اصلاً الزامات زبان ندارند (به عنوان مثال، برای دانشجویان بین المللی و کسانی که دارای پیشنهاد شغلی هستند). یک نمونه فرضی نادیا را در نظر بگیرید. وی 25 سال دارد که دارای مدرک کارشناسی ارشد است که مدرک خود را در کانادا گرفته است. او دارای یک CLB 8، با یک سال سابقه کار ماهر در کانادا است. او امتیاز 457 را بدست می آورد.

نادیا روی مهارتهای زبانی خود کار کرد، دوباره آزمون زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا را شرکت کرد و توانست CLB 9 را بگیرد. او اکنون دارای امتیاز CRS 489 است – بسیار بالاتر از حداقل مورد نیاز برای دریافت ITA است. با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان بین المللی حداقل با یک CLB 7 به کانادا می آیند یا پس از بهبود مهارت های زبانی خود هنگام تحصیل در کانادا به این استاندارد می رسند، سهم قابل توجهی از آنها در واقع واجد شرایط مهاجرت هستند.

گزارش دولت فدرال از اکسپرس اینتری برای سال 2018 نشان داد که 25 درصد از تقریباً 90،000 نفری که در آن سال ITA کسب کرده اند ، دانشجویان بین المللی بوده اند که  مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت کرده بودند. تحقیقات دولت فدرال نشان می دهد که مهاجرانی که دارای  مهارت بالای زبانی هستند بهتر جذب بازار کار شده و می توانند به اقتصاد این کشور کمک کنند. گزارش Statistics Canada در سال 2015 در کانادا نشان داد که مهارت های زبانی  هنگام اخذ اقامت دائم یکی از  عوامل مهم می باشد. این بدان معناست که مهاجران با تسلط به زبان بیشتر – از جمله دانشجویان بین المللی سابق – احتمالاً در سال های اولیه در کانادا نسبت به مهاجران با تسلط کمتری درآمد بیشتری دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *