برنامه ی تجربه کار یا تحصیل در کانادا PEQ

برنامه ی تجربه کار در کانادا یا کار تحصیل در کانادا PEQ

برنامه ی تجربه کار در کانادا یا کار تحصیل در کانادا PEQ یک برنامه سریع و ساده است که منجر به اقامت دائم کانادا می شود و مختص به دولت استانی کبک می باشد. نیروی کار خارجی که سابقه کار در کبک را دارند و یا دانشجویان بین المللی را که با مهاجرت کانادا یا اقامت کانادا می توانند برنامه کار تحصیل در کانادا PEQ تکمیلی در این استان را داشته باشند و تحت این برنامه می توانند به اقامت دائم کانادا برسند.

همچنین شما می توانید جدیدترین و بروزترین اخبار مربوط به مهاجرت تحصیلی به کانادا یا کار تحصیل در کانادا PEQ را از اخبار سایت افق دنبال کنید.

دانش آموخته گان برای اینکه واجد شرایط باشند، باید تمام وقت در کبک تحصیل کرده و یکی از دیپلم های ذیل را داشته باشد:

  •  دیپلم مطالعات حرفه ای شامل 1800 ساعت مطالعه
  •  DVC و پس از آن یک گواهینامه تخصص حرفه ای در مجموع 1800 ساعت مطالعه
  •  دیپلم از کالج، آموزش فنی (دیپلم مطالعات فنی کالج)
  •  مدرک کارشناسی
  •  مدرک کارشناسی ارشد و MBA
  •  مدرک دکترا
  •  DEC دیپلم مطالعات دانشگاهی، (آموزش فنی)
  •  DEP دیپلم مطالعات شغلی (مطالعات حرفه ای 1800 ساعت مطالعه پیوسته (2 سال))
  •  DEP دیپلم مطالعات شغلی، به دنبال آن ASP ( گواهینامه تخصصی شغلی) و حداقل 1800 ساعت آموزش مداوم که منجر به دارا شدن تجارب خاص شود

مهارت زبان مورد نیاز برنامه کار تحصیل کانادا PEQ

افراد باید برای تائیدیه زبان فرانسه یکی از 5 مورد ذیل را انتخاب کنند:

1- شما باید حتما به زبان فرانسه در یکی از موارد بالا تحصیلات خود در کانادا را تکمیل و به پایان رسانده باشید و همین مورد باعث تائید دانش زبان فرانسه شما می شود. حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت به زبان فرانسه در یکی از موسسه آموزشی متوسطه و یا بعد از دبیرستان داشته باشید.

2- ارائه گواهینامه آزمون زبان فرانسه و یا دیپلم که توسط سازمان های رسمی (آموزش و پرورش و یا وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی) مورد تائید باشد و نشان دهد شما در سطح B2 فرانسه (intermediate) هستید.

3- ارائه یک مدرک معتبر که نشان دهد شما با موفقیت دوره پیشرفته زبان فرانسه را در کبک برای مهاجرت تحصیلی به کانادا گذرانده اید، که این موسسه باید معتبر و شناخته شده باشد و مورد تائید اداره مهاجرت باشد.

4- ارائه یک مدرک حرفه ای که در کبک گذرانده باشند و به زبان فرانسه هم باشد.

5- ارائه مدرک تحصیلی حداقل سه ساله تمام وقت یا دوره متوسطه به زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

نکته: شما باید حداقل 18 سال داشته باشید و یک گذرنامه معتبر هم داشته باشید و هنگام ارائه درخواست اقامت خود در کانادا ، شما می توانید اقامت قانونی در کبک را داشته باشید.

شرایط مالی مورد نیاز برنامه کار تحصیل کانادا PEQ

برای ادامه کار تحصیل کانادا PEQ در کبک، مدارک لازم برای ساپورت مالی هزینه های تحصیلی و زندگی، ضروری و لازم می باشد.
هزینه تحصیل حدود 15000 دلار در سال تخمین زده شده است و این مقدار بین موسسات و برنامه های تحصیلی متفاوت است.
علاوه بر هزینه های تحصیل، شما باید منابع مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود همراه داشته باشید.

هنگامی که درخواست کار تحصیل کانادا PEQ را ارسال می شود باید تعهد نامه ای مبنی بر اینکه می توانید حداقل 3 ماه نیازهای اولیه خود و در صورت لزوم کسانی که همراه شما هستند را تامین کنید را امضا نمایید.
این در واقع به صورت یک قرارداد با توجه به صلاحیت مالی خود شما می باشد.

مدارک دیپلم و سایر مدارک که به شخص اعطا می شود حتما باید توسط یک دانشگاه یا یک موسسه آموزشی عمومی که در کبک قرار دارد توسط دولت به رسمیت شناخته شود. همچنین دانشجویان بین المللی باید حداقل در زمان تحصیل خود در کبک زندگی کنند. همچنین ویزای تحصیلی به کانادا را هم دریافت کرده باشند.

علاوه بر این، دانش آموزان و دانشجویان بین المللی باید دارای دانش متوسط به بالا ( در حد پیشرفته) زبان فرانسه را داشته باشند و دانش آموزان می توانند دانش خود را به زبان فرانسه در یکی از موارد ذیل ثابت کنند:

  • دوره های تخصصی و … را به زبان فرانسه گذرانده و تکمیل کنند.
  • به مدت حداقل سه سال تحصیلات متوسطه یا متوسطه به بالا را به زبان فرانسه تحصیل کرده باشند.
  • دوره های زبان فرانسه در سطح intermediate و Advanced که در موسسات کبک برگزار می شود را شرکت کنند.
  • در آزمون های فرانسه که به رسمیت شناخته شده اند شرکت کنند و حداقل نمره را کسب نمایند.

شرایط برای پذیرش در برنامه کار تحصیل کانادا PEQ کبک (فارغ التحصیل در کبک)

دانشجویان بین المللی که تحصیلات (کار تحصیل کانادا PEQ) خود را در کبک کانادا به اتمام رساندند پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات تکمیلی خود می توانند برای اقامت دائم کبک درخواست خود را ارائه دهند.
این برنامه عموما در کمتر از 12 ماه به نتیجه می رسند.

(Quebec Skilled Worker Program (QSW  برنامه نیروی ماهر

Quebec Experience Program (Programme de l’expérience québécoise) – PEQ برنامه تجربه کبک

برنامه نیروی ماهر   QUEBEC SKILLED WORKER – QSW

برنامه نیروی ماهر کبک ( QSW) یک مسیر مهاجرات برای نیروهای کار ماهر است، شبیه برنامه Skilled Worker فدرال (FSW) است که اکنون توسط Express Entry اداره می شود. بر خلاف اکسپرس اینتری، متقاضیان QSW مجبور به رقابت برای اقامت دائم نیستند.

هنگامی که ما در مورد QSW صحبت می کنیم، مهم این است که شما همیشه به یاد داشته باشید که در واقع دو نوع متفاوت از این برنامه وجود دارد، این بستگی دارد به جایی که شما در آن زندگی می کنید. اگر شما به طور قانونی در کبک زندگی می کنید، می توانید درخواست QSW را در هر زمان ارائه دهید. با این حال اگر شما خارج از استان کبک زندگی می کنید باید منتظر بمانید تا برنامه کار تحصیل کانادا PEQ برای ارائه درخواست شما باز شود. یکی از مزایای عمده QSW این است که شما نیازی ندارید که حتما به زبان فرانسه صحبت کنید.

همچنین برنامه نیروی متخصص این استان را هم مطالعه کنید.

نکته: اگر شما یک پیشنهاد شغلی معتبر دارید یا امتیاز دیگری را در فاکتور ( Area of Training) در کبک دریافت کرده اید، برنامه QSW شما، برای شما اولویت قائل می شود و به روند دریافت CSQ شما تسریع می بخشد.

برنامه تجربه کبک کار تحصیل کانادا  QUEBEC EXPERIENCE PROGRAM – PEQ

برنامه کار تحصیل کانادا PEQ یک جایگزین برای QSW می باشد. این برنامه شبیه به CEC کلاس های تجربه کانادایی که اکنون توسط Express Entry کانادا اداره می شود. همانند QSW، متقاضیان PEQ ابتدا برای CSQ از کبک درخواست می کنند و هنگامی که موفق شدند، برای دریافت اقامت دائم به کانادا یا مهاجرت کانادا باید به اداره مهاجرت، پناهندگی، شهروندی کانادا IRCC درخواست داده شود.

برنامه کار تحصیل کانادا PEQ یک برنامه سریع برای انتخاب نیروی کار و یا دانشجویان بین المللی است، برخلاف QSW ،PEQ از یک سیستم انتخاب مرحله ای استفاده نمی کند. اگر متقاضی با توجه به معیارها واجدالشرایط بود، آن ها به سادگی می تواند برای دریافت CSQ یا ویزای اقامت به کانادا درخواست دهند. برای واجدالشرایط بودن، شما باید حتما در کبک، به عنوان یک دانش آموخته بین المللی یا نیروی کار تجربه داشته باشید. شما همچنین باید در زمان درخواست دارای یک وضعیت قانونی در استان باشید یعنی به صورت قانونی در این استان ساکن باشید.

اگر شما مجاز به درخواست از طریق برنامه کار تحصیل PEQ هستید یعنی در واقع شرایط لازم و کافی را دارید، می توانید CSQ خود را در کمتر از یک ماه دریافت کنید.

کدام یک بهتر است QSW یا PEQ؟

اگر شما برای هر دو برنامه (خصوصا برنامه کار تحصیل کانادا PEQ) واجدالشرایط هستید یعنی برای هر دو برنامه شرایط لازم و کافی را دارید. برخی از متقاضیان اعتماد به نفس کافی در توانای خود در زبان فرانسه ندارند بنابراین آن ها تصمیم می گیرند که برای QSW درخواست بدهند. اما برخی دیگر برای تحصیل در کانادا برنامه کار تحصیل کانادا PEQ را انتخاب می کنند زیرا زمان آن بسیار سریعتر است. در زیر برخی از حقایق در مورد تسریع و روند هر یک از دو روش را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند که در تصمیم گیری به صورت آگاهانه عمل کنید.

فاکتور های سریع PEQ

اقامت: شما باید در کبک زندگی کنید

فاکتورهای سریع QSW:

کبک تنها استانی است که دارای سیستم مستقل مهاجرت می باشد و تمام استان های دیگر به طور مستقیم با ادارات مهاجرت فدرال همکاری می کنند. کبک دارای چندین برنامه مهاجرتی مختلف است، اما یکی از محبوب ترین آن برنامه کار تحصیل کانادا PEQ می باشد.

به منظور واجد الشرایط بودن برای برنامه کار تحصیل کانادا PEQ، یک فرد باید در کبک تجربه ای داشته باشد. این تجربه می تواند از طریق تجربه کار در کبک یا از طریق تحصیل در این استان نشان داده شود. همچنین، کسانی که از برنامه کار تحصیل PEQ اقدام می کنند باید حتما مدرک پیشرفته زبان فرانسه را ارائه دهند.(B2-intermadiate)
در نهایت متقاضیان PEQ حتما باید درهنگام ارائه درخواست خود در کبک اقامت داشته باشند.

زوج ها هم در هنگام درخواست در پرونده فرد اعمال می شوند:

هنگامی که اتباع خارجی در کبک به عنوان دانشجویان بین المللی یا نیروی کار خارجی مهاجرت می کنند اغلب همسرشان با آن ها همراه هستند. اغلب همسران آن ها اجازه کار دارند (ویزای آن ها( Open work permit )) است و آن ها اجازه دارند که در کبک کار کنند.

  •  CEC=Canadian Experience Class
  •  (Federal Skilled Worker Program (FSW
  •  QUEBEC SKILLED WORKER – QSW
  •  QUEBEC EXPERIENCE PROGRAM – PEQ
  •  (National Occupational Classification (NOC

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *