انواع ویزا آلمان

انواع ویزا آلمان

ویزا کاری: افرادی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده اند،غالبا به دنبال شغل مرتبط با رشته خود هستند.بدین منظور میتوانند از مرکز مهاجرت آلمان اجازه اقامت دریافت کنند. اگر درحین دوران تحصیل موفق به پیداکردن شغل مناسب نشدید این مرکز به شما اجازه اقامت به مدت 18 ماه برای یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی می دهد. در طی این مدت نیز هر شغلی برای پوشش هزینه های خود داشته باشید.

تمامی افرادی که از دانشگاه های معتبری که با دانشگاه های آلمان برابری میکنند، فارغ التحصیل شده باشند میتوانند برای دریافت Blue Card (اقامت و اجازه کار) اقدام کنند. برای دریافت این کارت فرد متقاضی باید اثبات کند که شغلی مرتبط با توانایی هایش در آلمان دارد. تنها شرط دریافت این کارت داشتن حداقل درآمد سالیانه 53000 هزاریورو میباشد.بعد از گذشت 33 ماه از صدور Blue Card افراد میتوانند برای دریافت اقامت دائم (بدون محدودیت زمانی) اقدام کنند. اگر فرد متقاضی در طی این دوره مدرک B1 زبان آلمانی خود را ارائه دهد میتواند تنها بعد از گذشت 21 ماه بای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

ویزا جاب سیکر(ویزای جستجوی کار در آلمان):اگرمیخواهید در آلمان بدنبال شغل بگردید، در صورت داشتن مدرک تحصیلی و یا مهارتی معتبر با این نوع ویزا میتوانید حداکثر به مدت 6 ماه به آلمان سفرکنید.از آنجایی که در طی این 6 ماه به هیچ عنوان اجازه کار ندارید باید بودجه لازم جهت پرداخت هزینه ها در این مدت  را همراه خود داشته باشید. در صورت پیدا کردن شغل مناسب میتوانید بلافاصله جهت دریافت Blue Card  در المان بدون نیازبه ترک این کشوراقدام کنید.

ویزا تحصیلی: در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاه های آلمان، میتوانید برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنید. این ویزا به مدت 2 سال معتبر است اما در صورت نیاز میتوان آن را تمدید کرد.فرد متقاضی باید اثبات کند که در طول این دوران میتواند تمام هزینه های خود را پوشش دهد. فرد متقاضی دراین حین نیز اجازه کار معادل 120 روز کامل و یا 240 روز به صورت نیمه را دارد.پس از فارغ التحصیلی میتوان اجازه اقامت به مدت 18 ماه جهت جستجوی کار مرتبط با رشته را دریافت کرد.

ویزا فرصت مطالعاتی: علاوه بر تمامی راه های ممکن برای سفربه آلمان، این کشور شرایط ویژه ای برای محققان و دانشمندان درنظرگرفته است. شما بعنوان یک محقق واجد شرایط میتوانید برای یک موسسه پژوهشی معتبر برای فرصت مطالعاتی درخواست بدهید تا فعالیت علمی خود را به طور حرفه ای ادامه بدهید. در این شرایط نیازی به مدرک زبان المانی ندارید.

ویزا خود اشتغالی: اگرمایل هستید که کسب و کار خود را در آلمان تاسیس کنید،در صورتی که شرایط زیر را دارید  میتوانید برای ویزای خود اشتغالی اقدام کنید.

  • در صورتی که محصولات و یا خدمات شما سودآوری تجاری داشته و یا موردنیاز باشد.
  • فعالیت تجاری شما تاثیر مثبتی بر اقتصاد داشته باشد.
  • بتوانید اعتبار و سرمایه لازم جهت پوشش هزینه های مالی مورد نیاز کسب وکار خود را تامین کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *