آزمون های بین المللی

آزمون های بین المللی زبان

در این نوشته به چهار آزمون بین المللی معتبر زبان میپردازیم شامل آیلتس ، تافل ، آزمون PTE و آزمون GRE

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) The International English Language Testing System یکی از معتبرترین آزمون های ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد می باشد .

این آزمون با همکاری سه مرکز ذیل می باشد:

  • The University of Cambridge ESOL Examinations
  • The British Council
  • DP Education Pty Limited

در این آزمون چهار مهارت اسپیکینگ Speaking و لیستنینگ Listening و رایتینگ Writing و ریدینگ Reading مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آزمون های بین المللی

آزمون آیلتس شامل سه نوع می باشد:

  • آزمون آیلتس جنرال IELTS General
  • آزمون آیلتس آکادمیک IELTS Academic
  • آزمون آیلتس لایف اسکیلز Life Skills که مختص افرادی است که قصد دارند ویزای کشور انگلستان را بگیرند.

آزمون اسپیکینگ (Speaking):

این آزمون حدود 12 تا 14 دقیقه می باشد و شامل سه بخش است بخش اول حدود 4 تا 5 دقیقه و شامل یکسری سوالا عمومی و شخصی می باشد .بخش دوم به داوطلب موضوعی داده می شود و 1 دقیقه زمان دارد تا در مورد آن فکر کند و می تواند یک یادداشت کند و بعد از آن 2 دقیقه در مورد آن صحبت کند و در بخش پایانی اگزمینر و داوطلب در مورد موضوعی با هم گفتگو می کنند که سوالات مورد به بخش دوم می باشد.

لیستنینگ (Listening):

این بخش آزمون 40 دقیقه می باشد و شامل 4 بخش می باشد و نکته مهم این است که نوار فقط یک بار پخش خواهد شد و قبل از پخش به داوطلبین اجازه می دهند که سوالات را بررسی کنند .
بخش اول سوالات گفتگوی دو نفر درباره یک موضوع روزانه می باشد و بخش دوم یک مونولوگ می باشد و بخش سوم و چهارم موضوعات آکادمیک و مکالمه بین دو نفر یا بیشتر می باشد و پس از پایان به شما 10 دقیقه فرصت می دهند تا جواب ها را بازبینی و به پاسخنامه خود وارد کنید

رایتینگ آکادمیک (Writing):

در این بخش به داوطلبین 60 دقیقه فرصت می دهند در مورد موضوع تسک 1 و تسک 2 بنویسند . در بخش اول در مورد اطلاعات نمایش داده شده در تصویر (جداول، انواع نمودارها و گراف ،فرآیند تولید ، نقشه و…) باید 150 کلمه بنویسند و در بخش دوم باید یک انشایی با حداقل 250 کلمه بنویسند.

رایتینگ جنرال (Writing):

در رایتینگ جنرال ز دو بخش تسک 1 و تسک 2 تشکیل شده است و شما 60 دقیقه زمان دارید برای نوشتن و در تسک 1 شما باید در مورد موضوعی نامه ای بنویسید که حداقل 150 کلمه و در تسک دوم در مورد موضوعی باید یک انشایی با حداقل 250 کلمه بنویسید.

ریدینگ آکادمیک (Academic Reading):

در این بخش به داوطلبین 60 دقیقه فرصت می دهند تا به 40 سوال مربوط به 3 متن پاسخ دهند در این بخش سطح توانایی داوطلب در استدلال و درک متون مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ریدینگ جنرال :

این بخش به داوطلبین 60 دقیقه فرصت می دهند تا به 40 سوال مربوط به 3 متن پاسخ دهند و در بخش اول متن مربوط به مواج شدن با موقعیت های اجتماعی و در متون بعدی مربوط به احتیاجات رفاهی و… می باشد و متن آخر نسبتا متن طولانی تری می باشد که توانایی داوطلبین در خواندن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آزمون های بین المللی

آزمون PTE:

آزمون PTE Pearson L Test of English)) همانند آزمون های آیاتس و تافل دارای اعتار بین المللی می باشد و اکثریت کشورها برای تحصیل و مهاجرت آن را قبول دارند.این آزمون توسط سازمان PEARSON که ناشر Longman می باشد برگزار می کند.
این آزمون همانند تافل با کامپیوتر و اینترنت می باشد و دارای چهار مهارت Speaking , Reading , Listening و Writing می باشدو نمره آنها از 90 محاسبه می شود .

این آزمون در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می شود.

این آزمون علاوه بر 4 مهارت اصلی به مهارت های ذیل نیز نمره داده می شود:

  • grammar
  • oral fluency
  • pronunciation
  • spelling
  • vocabulary
  • written discourse

دلیل محبوبیت این آزمون این است که در این آزمون نمره دهی صرفا بر اساس مهارت خاص نمی باشد و در بخش ها بر اساس مهارت های دیگر نیز امتیاز دریافا خواهید کرد و شانس خوبی دارید که مهارت های خود در در زمینه های مختلف نشان دهید.

همچنین بخوانید : نحوه چذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی کانادا

فرمت سوالات:

بخش اول Speaking&Writing

۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان برای این قسمت لازم است و شامل موارد زیر است: معرفی شخصی، خواندن بلند read Aloud تکرار جمله، توصیف تصویر، تکرار یک lecture ، جواب به سوالات کوتاه، خلاصه کردن متن ( یک جمله )، خلاصه کردن متن ( یک پاراگراف )، مقاله ( ۲۰ دقیقه ).

بخش دوم Redaing

تا ۴۰ دقیقه زمان برای سوالات چند گزینه ای، چیدن پاراگراف ها، پر کردن جاهای خالی ( ۱۰ دقیقه برای استراحت به صورت اختیاری )

بخش سوم Listening

۴۵ تا ۵۷ دقیقه برای: خلاصه کردن یک بخش Speaking سوالات چند گزینه ای، پر کردن جای خالی، مشخص کردن highlight ) کردن خلاصه درست، مشخص کردن کلمات نادرست

یکی دیگر از ویژگیهای این آزمون این است که نمره شما ۵ روز بعد از انجام آزمون در وب سایت pearson قابل مشاهده است و شما می توانید بعد از آن بلافاصله در صورت نیاز مجددا ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کنید.

آزمون های بین المللی

آزمون تافل:

آزمون تافل ( Test Of English as a Foreign language ) یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی است که توسط موسسه ETS (Educational Testing System) برگزار می شود . این آزمون در دو صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT) می باشد و اما در حال حاضر فقط آزمون اینترنتی تافل TOEFL-iBT)) برگزار خواهد شد.

هزینه این آزمون 225 دلار می باشد و اعتبار ای آزمون تا دو سال می باشد

مدت زمان این آزمون 4 ساعت می باشد که دارای 4 بخش ذیل می باشد:

  • Reading
  • Listening
  • Speaking
  • Writing

آزمون های بین المللی

آزمون GRE:

GRE مخفف Graduate Record Examinations است و مسئول برگزاری این آزمون موسسه ETS می باشد در برخی از دانشگاه ها مخصوصا امریکا و کانادا یکی از معیارها برای درخواست پذیرش می باشد. این آزمون در واقع یک تست منطق است و هیچ گونه ارتباطی با تست آیلتس و تافل ندارد.مدت این آزمون 4 ساعت می باشد

تعریف این سازمان از این آزمون این می باشد : The smartest way to graduate and business school

  • تست GRE دو نوع Subject و General می باشد.

این آزمون GRE General شامل سه بخش می باشد:

  • Quantitative استدلال کمی و ریاضیات
  • Verbal استدلال کیفی و درک زبانی
  • Analytical Writing Assessment بخش نوشتاری تحلیلی

نکته مهم این است این آزمون نمره منفی ندارد.

در بخش ریاضیات:

از سوالات جبر ، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسائل تشکیل شده است و سوالات نسبتا ساده ای می باشد در حد مقع دبیرستان است و مدت زمان پاسخگوی 35 دقیقه می باشد.

بخش درک زبانی و استدلال کیفی:

دارای سوالات جاخالی Sentence Equivalence و Text Completion باشد و همچنین درک مطلب و زمان پاسخویی به این سوالات 30 دقیقه می باشد

بخش نوشتاری تحلیلی:

در این بخش داوطلبین باید در مورد موضوع مشخصی بنویسند و استدلال کنند و شامل دو بخش می باشد . بخش اول Issue و 45 دقیقه زمان دارید و بخش دوم Argument و 30 دقیقه زمان دارید تا انشای خود را بنویسید.

در بخش اول یک مقدار از رایتینگ آیلتس و تافل مشکل تر است و داوطلبین بادی از حداکثر توان خود استفاده کنند و از میان موضوعات داده شده یک مورد را انتخاب کرده و شروع به نوشتن کند و در زمینه گرامر و کلمات و … حداکثر توان خود را بکار گیرد تا بتواند نمره خوبی بدست آورد.

در بخش دوم داوطلبین باید یک متنی را خوانده و سپس با پیدا کردن اشکالات آن اقدام به اصلاح متن نمایند.

همچنین بخوانید : بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل دراین کشور

آزمون های بین المللی

آزمون GRE Subject :

این آزمون شامل دروس تخصصی در رشته های تخصصی زیست شناسی، شیمی،ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک،روان شناسی تشکیل شده است و به داوطلبین این رشته ها کمک خواهد کرد با شرکت در این آزمون خود را متمایز نشان دهند.

  • این آزمون نمره منفی دارد.
  • این آزمون اصولا برای دانشگاه هایی می باشد که بسیار رقابتی است

 

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون زبان دولینگو Duolingo English test یک آزمون آنلاین جهت سنجش مهارت دانشجویان و دانش آموزان در سطح بین المللی، در زمینه زبان انگلیسی است.

این آزمون مانند TOEFL و IELTS، شامل چهار مهارت زبانی: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن می‌شود.

در این روزها که به خاطر ویروس کرونا همه مجبورند در خانه بمانند آزمون انگلیسی دولینگو شانس خوبی برای محک سطح مهارت زبان انگلیسی است.

شما بدون نیاز به حضور در سنتر آزمون، مسافرت به کشوری دیگر و با حداقل هزینه مدرک زبان دولینگو را دریافت کنید.

با توجه به کنسل شدن آزمون‌های  آیلتس بعضی از دانشگاه‌ها دنبال راه حل‌های جایگزین هستند تا پروسه‌ی اپلای  و جذب دانشجو متوقف نشه. یکی از این راه‌ها آزمون «duolingo»است.
در ابتدا دانشگاه‌های محدودی این آزمون رو قبول داشتند اما با توجه به طولانی شدن بحران هر روز به تعداد این دانشگاه‌ها اضافه شد.

دولینگو یک آزمون زبان انگلیسی آن‌لاینه که از ویژگی‌های این آزمون به موارد زیر میشه اشاره کرد:

  • مکان برگزاری در هر زمان و از هر جا بدون نیاز به مسافرت یا ملاقات حضوری.
  •  پذیرفته شده توسط بیش از هزار  دانشگاه  در سراسر دنیا
  • امکان برگزاری آزمون در یک ساعت و دریافت نتیجه پس از دو روز
    هزینه‌ای پایین‌تر به نسبت دیگر آزمون‌ها‌ (۴۹ دلار امریکا)
  • فرستادن سریع نتیجه به موسسات آموزشی مورد نظر به هر تعداد و بدون هزینه‌ی اضافی

چه چیزهای مورد نیاز هستند؟

  • کارت شناسایی معتبر عکس‌دار (گذرنامه، گواهی‌نامه، مدارک شناسایی دولتی)
  • اتاق آروم و روشن
  • شصت دقیقه زمان آزاد
  • اینترنت قابل اعتماد ️
  • کامپیوتر

 کامپیوترتون باید ویژگی‌های زیر رو داشته باشه:

  • مرورگر اینترنتتون باید یکی از این دو باشه Chrome یا Opera
  • دوربین
  • میکروفون
  • بلندگو ها

این آزمون یک ساعت طول می‌کشه و از سه بخش تشکیل شده:

تنظیمات (۵ دقیقه) مقدمه ای ارائه می شود تا از قوانین و الزامات آگاهی پیدا کنید

آزمون تطبیقی (۴۵ دقیقه) در ابن بخش مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را ارزیابی می‌شه.
مصاحبه‌ی ویدئویی (۱۰ دقیقه)

برای ثبت نام به لینک ذیل مراجعه کنید:

https://englishtest.duolingo.com/

 

[fusion_button link=”https://ofoghint.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”custom” button_gradient_top_color=”#4d00e8″ button_gradient_bottom_color=”#4d00e8″ button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]فرم ارزیابی رایگان[/fusion_button]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *