وام دانشجویی کانادا

وام تحصیلی در دانشگاه های کانادا

اگر شما قادر به یافتن اسکولارشیپ یا هر گونه کمک مالی برای تکمیل هزینه تحصیل خود نیستید، وام های دانشجویی گزینه ای برای پرداخت هزینه های تحصیل شما در کانادا هستند. بهرحال، قبل از درخواست وام دانشجویی، مهم است که با نحوه کارکرد آنها آشنا شوید و همچنین بدانید که در چه صورتی واجد شرایط دریافت این وام ها خواهید بود.

در این مقاله،  آنچه را که لازم است درباره وام های دانشجویی بدانید در اختیارتان خواهیم گذاشت.

وام های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی

وام های دانشجویی دولت فدرال

برنامه وام دانشجویی کانادا یک گزینه ارائه شده توسط دولت فدرال کانادا برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در کانادا است که نیاز به وام های قابل بازپرداخت دارند. این وام ها در وهله اول، برای شهروندان کانادایی در دسترس هستند؛ اما برای برخی از دانشجویان بین المللی با شرایط خاص و تحت پوشش، مانند پناهندگان نیز قابل درخواست هستند. حال این سوال پیش می آید که آیا دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت وام دانشجویی دولت فدرال یا برنامه وام دانشجویی کانادا (CSLP) هستند؟

دانشجویان بین المللی معمولا برای درخواست CSLP از دولت کانادا واجد شرایط نیستند. برای اینکه واجد شرایط گرنت دانشجویی کانادا و/یا وام باشید، باید:

  • شهروند، مقیم دائم کانادا یا به عنوان شخصی که نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد، شناخته شوید.
  • مقیم دائم ایالت یا منطقه ای باشید که وام یا گرنت برای آنجا صادر می شود.
  • نیاز مالی به این وام را نشان دهید
  • اگر 22 سال و بیشتر دارید، و برای اولین وام دانشجویی کانادایی خود درخواست می دهید باید مرحله credit check را نیز بگذرانید.

متاسفانه به صورت کلی، دانشجویان بین المللی، اقامت یا اعتبار کافی برای اینکه واجد شرایط دریافت این وام شوند را ندارند.

وام های دانشجویی بخش خصوصی

در حالی که تعدادی از دانشجویان بین المللی ممکن است واجد شرایط وام های دانشجویی دولت فدرال کانادا شوند، منبع اصلی وام برای دانشجویان بین المللی از طریق وام دهنده های بخش خصوصی است. وام دهنده خصوصی شخصی است که هیچ نوع وابستگی به دولت ندارد. معمولا برای گرفتن یک وام دانشجویی خصوصی باید یک ضامن – فردی که مسئولیت بازپرداخت وام شما را در صورتی که در پرداخت اقساط به مشکل بخورید، به عهده می گیرد. با این حال، دانشجویان بین المللی که در موسسات کانادایی گزینشی ثبت نام کرده اند، می توانند واجد شرایط درخواست برای وام های دانشجویی بدون ضامن هم باشند. می توانید لیست دانشکده های کانادایی که برای وام ها تایید شده اند را در این لینک ببینید تا شرایط خود برای درخواست وام را بررسی کنید. این لیست همچنین نشان می دهد که آیا دانشکده ای برای وام های بدون ضامن تایید شده است یا خیر.

بهره وام های تحصیلی در کانادا

نرخ بهره درصدی از وام است که توسط وام گیرنده به وام دهنده پرداخت می شود. زمانی که بحث وام های دانشجویی است، اغلب درباره نرخ بهره می شنویم. نرخ بهره برای وام های دانشجویی فدرال کانادا، همان نرخ بهره وام گیرندگان با بالاترین رتبه اعتباری است. وام های دانشجویی از وام دهندگان خصوصی، به احتمال خیلی زیاد نرخ بهره متفاوتی از وام های دانشجویی دولت فدرال خواهند داشت. لازم است نرخ بهره را قبل از درخواست وام دانشجویی چک کنید.

تعدادی از وام ها، نرخ بهره ثابت و برخی نرخ بهره متغیر دارند. نرخ بهره ثابت با گذر زمان تغییر نخواهد کرد ولی انتظار می رود نرخ بهره متغیر در طول زمان، تغییر کند. عموما وام گیرندگان تمایل به ترجیح نرخ بهره ثابت دارند چرا که آسوده خاطر هستند که در طول مدت دریافت و بازپرداخت وام، نرخ بهره تغییر نخواهد کرد. با این حال، مزیت نرخ بهره متغیر این است که معمولا از نرخ بهره ثابت پایین تر می باشد و همین موضوع آن را تبدیل به یک گزینه کوتاه مدت عالی می کند.

اگر برنامه شما، بلندمدت است، ممکن است تمایل به وام هایی با نرخ بهره ثابت داشته باشید اما اگر برنامه کوتاه مدتی دارید، ممکن است بخواهید به گزینه وام های با نرخ بهره متغیر فکر کنید.

بازپرداخت وام تحصیلی در کانادا

در حالی که نحوه بازپرداخت وام بر مبنای گزینه های انتخابی شما متنوع خواهد بود، برای وام های دانشجویی دولت فدرال کانادا، یک دوره 6 ماهه بدون نیاز به بازپرداخت پس از فارغ التحصیلی وجود دارد. به این معنی که بعد از تاریخ فارغ التحصیلی تان، تا 6 ماه نیازی نیست نسبت به بازپرداخت وام، اقدامی انجام دهید. در کانادا، دانشجویان بین المللی ممکن است زمانی که در حال تحصیل هستند، کار کنند. دانشجویان تمام وقت با ویزای تحصیلی در یک موسسه آموزشی واجد شرایط، ممکن است در داخل دانشگاه بدون ویزای کار، کار کنند. علاوه بر آن دانشجویان تمام وقت که در یک برنامه آکادمیک، فنی یا حرفه ای در یک موسسه آموزشی ثبت نام کرده اند، ممکن است بدون مجوز کار در خارج از محوطه دانشگاه کار کنند.

این موضوع به شما اجازه می دهد تا برای بازپرداخت وام های دانشجویی، در حالی که تحصیلات خود را می گذرانید، درآمد هم داشته باشید. اگر پول کافی برای شروع بازپرداخت وام خود قبل از فارغ التحصیلی را داشته باشید، حتما انجام آن را به شما توصیه می کنیم. اما اگر قادر به این کار نیستید، “تعویق بازپرداخت”، یک گزینه انعطاف پذیر است. معوق کردن وام های دانشجویی به شما اجازه به تاخیر انداختن بازپرداخت وام را می دهد و وام دهنده باید روی این موضوع توافق نماید. راه های مختلفی برای بازپرداخت وجود دارد؛ با این حال، در تمامی موارد، یک برنامه بازپرداخت توسط وام دهنده به شما ارائه خواهد شد.

سوالات متداول

آیا می توانم زمانی که در حال تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستم، درخواست وام دانشجویی داشته باشم؟

بله- افراد تحت پوشش ممکن است واجد شرایط درخواست وام های دانشجویی دولت فدرال کانادا شوند، اگرچه این وام ها اکثرا محدود به شهروندان کانادایی ست.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند برای اسکولارشیپ، گرنت یا بورسیه ها در کانادا درخواست دهند؟

بله، دانشجویان بین المللی می توانند از طریق فرصت های متعدد بورسیه، گرنت یا اسکولارشیپ درخواست کمک مالی یا فاند داشته باشند. کالج ها و دانشگاه های کانادایی معمولا اسکولارشیپ ها را به دانشجویانی با نمرات و پیشینه تحصیلی عالی با سابقه یا تجربه کار داوطلبانه مرتبط ارائه می دهند.

دولت کانادا و سازمان های خصوصی زیادی نیز گرنت های متعددی به دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا با پیشرفت عالی در تحصیلات ارائه می دهند.

می توانم از بانک های کانادایی درخواست وام دانشجویی بین المللی داشته باشم؟

اغلب بانک های کانادایی وام های دانشجویی را به دانشجویان بومی یا دانشجویانی که مقیم دائم یا شهروند کانادا شده باشند، ارائه می دهند.

حتی اگر این وام را به دانشجویان بین المللی ارائه دهند، باید در طول دوره ثابتی بازپرداخت شود و اغلب به یک ضامن برای گارانتی پرداخت مبلغ وام نیاز خواهد بود. اگرچه گزینه های تامین مالی در دسترس کمتری برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با دانشجویان بومی وجود دارد، بانک های کانادایی زیر وام های دانشجویی را به دانشجویان بین المللی واجد شرایط ارائه می دهند:

TD

بانک TD به دانشجویان بین المللی خط اعتباری حتی بدون داشتن سابقه اعتباری کانادایی ارائه می دهد. کمک های مالی می تواند برای هزینه شهریه به کار رود. برای اینکه واجد شرایط دریافت این کمک های مالی باشید باید یک ضامن کانادایی داشته باشید، حداقل 18 ساله باشید و برنامه ادامه تحصیل در مقطع post-secondary در کانادا را داشته باشید.

Scotiabank

دانشجویان بین المللی که در دوره های تحصیلات تکمیلی در کانادا ثبت نام کرده اند می توانند برای لاین اعتباری شخصی با یک وام گیرنده مشترک که شهروند یا مقیم دائم کاناداست، درخواست دهند. کمک های مالی می توانند برای تامین هزینه های مربوط به شهریه یا سایر هزینه های مرتبط با تحصیل استفاده شوند و هر نوع اعتبار موجود را می توان برای نیازهای آتی نگه داشت.

سایر بانک های بزرگی که محصولات بانکداری متعددی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، عبارتند از:

BMO

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند در این بانک یک حساب بررسی عملکرد بدون هزینه ماهیانه و تراکنش های نامحدود باز کنند. BMO همچنین گواهی سرمایه گذاری تضمین شده یا GIC ارائه می دهد که به دانشجویان کمک می کند تا مجوزهای تحصیلی شان را دریافت کنند و اطمینان حاصل شود که هنگام ورود به کانادا برای ادامه تحصیل بودجه مورد نظر در دسترس است.

RBC

بسته بانکی دانشجویی RBC تا 300 دلار به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می دهد که شامل 100 دلار هنگام افتتاح حساب بانکی جدید RBC Advantage برای دانشجویان و حداکثر 200 دلار پاداش نقدی با یک Mastercard جدید RBC Cash Back است.

آیا وام دهنده اعتبار مرا چک خواهد کرد؟

ممکن است- در حالی که اکثر وام دهندگان معمولا نیاز به بررسی اعتبار دارند، سایرین بر مبنای پتانسیل وام گیرنده در بازپرداخت تراز وام در آینده عمل می کنند.

آیا این وام ها نیاز به ضامن دارند؟

هیچ ضامنی مورد نیاز نیست، اما، اگر ضامنی دارید، نرخ بهره بهتری می تواند به شما پیشنهاد شود.

حداقل میزان مورد نیاز برای ادامه تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی چقدر است؟

در این مورد بستگی به برنامه آموزشی و دانشگاهی دارد که شما تمایل دارید در آن ادامه تحصیل بدهید. نمی توانیم حداقل میزان را مشخص کنیم چرا که هر موسسه آموزشی نرخ شهریه متفاوتی دارد. اما می توانیم در این زمینه مبلغی برآوردی ارائه دهیم. به عنوان یک تخمین، 20.000 – 30.000 دلار کانادا در هر سال هزینه شهریه به علاوه 15.000 دلار کانادا برای هزینه سکونت و سایر هزینه هایی که یک زندگی مجردی را پوشش دهد.

شاید در نگاه اول زیاد به نظر برسد اما زمانی که با هزینه های تحصیل و زندگی در سایر مقاصد محبوب دنیا مقایسه می کنید، کانادا جزو ارزانترین کشورها برای تحصیل است. ایده خوبی به نظر می رسد که با بخش اداری فاندهای دانشگاه خود ملاقاتی حضوری داشته باشید تا برآوردی دقیقتر برای مجموع هزینه های پذیرش به دست آورید.

مبلغ دریافت شده از وام را بابت چه موضوعی هزینه کنم؟

اغلب برای هزینه های شهریه، اما شما به این مبلغ برای کاور کردن هزینه هایی مانند محل اقامت، کتابها و سایر الزامات تحصیل، نیاز خواهید داشت.

برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی به چه مجوزهایی نیاز دارم؟

دانشجویان بین المللی نیاز به کسب ویزای تحصیلی کانادایی معتبر دارند. باید به سفارتخانه کانادا در منطقه خود بروید تا جزئیات ویزای مورد نظر را دریافت کنید.

دانشجویان بین المللی از طریق وام های دانشجویی چه مبلغی را می توانند دریافت کنند؟

مبلغی که وام می گیرید بستگی به وام دهنده دارد. به عنوان یک قانون کلی، شما باید تنها هزینه کلی تحصیلتان به علاوه هزینه زندگی را دریافت کنید. حتی توجه کنید که اگر منابع کمک مالی دیگری مانند گرنت ها و اسکولارشیپ دارید، وام کمتری دریافت کنید.

شرایط بازپرداخت چیست؟

بستگی دارد که شما و وام دهنده روی چه مواردی توافق کرده باشید. معمولا، برنامه بازپرداخت از 6 ماه بعد از تاریخ فارغ التحصیلیتان شروع می شود و زمانی که در حال تحصیل هستید، پرداخت وام شما صفر یا بسیار کم است.

آیا وام های دانشجویی ارزش گرفتن دارند؟

ما نمی توانیم این سوال را به جای شما پاسخ دهیم. مهم است که به هر عاملی از جمله مبلغی که از طریق اسکولارشیپ به دست آورده اید، مقدار کمک مالی که از والدینتان دریافت خواهید کرد، قیم ها و سایر نزدیکان که حامی شما هستند، توجه نمایید. همچنین به فاکتورهایی مانند نرخ بهره و شرایط بازپرداخت توجه کنید. به طور کلی، از دیدگاه ما اگر مطمئن هستید که امکان بازپرداخت وام دانشجویی را دارید، اخذ وام های دانشجویی می تواند ارزش این را داشته باشد که با کمک آنها بتوانید تجربه تحصیل در کانادا را برای خود رقم بزنید.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *