بورسیه تحصیلی

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی سوالی که اغلب متقاضیان مهاجرت تحصیلی و واجد شرایط دریافت بورسیه از متخصصان مهاجرت گروه بین المللی افق ماندگار از ما می پرسند؛ به همین دلیل بر آن شدیم در این صفحه شما را با نحوه دریافت اسکولارشیپ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی چیست

بورسیه تحصیلی نوعی کمک هزینه تحصیلی است که به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود. این دانشجویان معمولا دارای سوابق تحصیلی عالی، معدل بالا، نمره بالا در آزمون زبان بین المللی معتبر و سایر مدارک مورد نیاز هستند.

اسکالرشیپ چیست

اسکالرشیپ یا اسکولارشیپ همان بورسیه تحصیلی است که معمولا دارای دو نوع شایسته محور یا نیاز محور است. اسکولارشیپ های شایسته محور بر مبنای دستاوردهای تحصیلی و نیاز محور بر مبنای نیاز مالی دانشجویان به آنها اعطا می شود.

فول فاند چیست

فول فاند یا بورسیه تحصیلی فول فاند کمک هزینه دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت ها به افراد شایسته است به نحوی که علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، خوراک و کمک هزینه زندگی آنها را نیز پوشش می دهد. اغلب افراد در جستجوی دریافت فول فاند از دانشگاه ها هستند، بنابراین رقابت برای آنها بسیار بالاست.

تفاوت فاند و اسکالرشیپ

فاند به معنی بورسیه نیست؛ در بسته ” آموزش دریافت بورسیه تحصیلی ” در مورد اصطلاحات رایج بورسیه تحصیلی صحبت کرده ایم و این موضوع را یادآوری کرده ایم که فاند کلمه ای کلی است و به انواع کمک های مالی دانشگاه به دانشجویان اشاره دارد. اگر تمایل دارید بدانید رشته تحصیلی شما برای مقطع درخواستی بورسیه می شود یا خیر، دانستن وجود فاند به تنهایی کافی نیست.

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی اغلب دانشگاه ها و مقاطع به عنوان چک لیست اپلای توسط گروه مهاجرتی افق ماندگار گردآوری شده است که البته توضیحات کامل مربوط به مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در بسته های آموزشی ما با همین عنوان، ارائه شده است. چک لیست زیر را قبل از شروع درخواست پذیرش و بورسیه تحصیلی آماده داشته باشید:

  • اصل مدارک و ریزنمرات مقاطع قبلی به همراه ترجمه رسمی
  • نمره آزمون بین المللی زبان انگلیسی متناسب با درخواست دانشگاه و دانشکده برای رشته مورد نظر
  • توصیه نامه از اساتید و کارفرما
  • رزومه
  • انگیزه نامه یا استادی پلن
  • تمکن مالی (در صورت لزوم)

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی

از جمله شرایط دریافت انواع بورسیه های تحصیلی علاوه بر مواردی که عنوان شد این است که بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر و دپارتمان رشته خود در مقطع درخواستی، مراجعه کنید تا از مدارک کامل مورد نیاز اطلاع یابید.

معدل برای بورسیه شدن که با عنوان GPA نیز شناخته می شود، در اغلب موارد برای دریافت پذیرش مخصوصا بورسیه تحصیلی بسیار مهم است. اغلب دانشگاه ها زمانی شما را واجد شرایط دریافت بورسیه کامل تحصیلی یا فول فاند در نظر می گیرند که معدل کل مقطع قبلی شما حداقل بالای 17 باشد.

اما راه هایی برای جبران این موضوع وجود دارد که کارشناسان ما در جلسات مشاوره یا بسته های آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی به آنها اشاره کرده اند.

بهترین کشور برای دریافت بورسیه تحصیلی

بهترین کشور برای اخذ بورسیه تحصیلی، ایالات متحده آمریکا است. آمریکا به دلیل صنعت و اقتصاد رو به رشد همیشه در حال جذب نخبگان و افراد با استعداد در انواع حوزه هاست و به این موضوع به دید سرمایه گذاری بلندمدت می نگرد. این موضوع از طریق ارائه اسکالرشیپ و فول فاند امریکا برای دانشجویان بین المللی محقق می شود.

بنابراین اگر به دنبال دریافت قطعی بورسیه هستید، بهتر است این موضوع را نیز بدانید که بیش از 4000 دانشگاه در سراسر آمریکا وجود دارد؛ کشوری با بیشترین نرخ پذیرش دانشجویان بین المللی که همین موضوع شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی مخصوصا از نوع فول فاند را برای تمامی مقاطع و به طور خاص تحصیلات تکمیلی افزایش می دهد.

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

اگر برای مهاجرت تحصیلی به کشورهایی مانند کانادا در جستجوی بورسیه هستید؛ بهتر است از همان ابتدا بدانید کانادا برای مقاطع لیسانس در هیچ رشته ای بورسیه اعطا نمی کند. اما برای برخی رشته های خاص مخصوصا در حوزه های تحقیقاتی که اغلب جزو رشته های علوم پایه و مهندسی می باشند، در صورت داشتن رزومه قوی می توانید برای مقطع فوق لیسانس برای دریافت بورسیه تحصیلی از طریق مکاتبه با اساتید دانشگاه مربوطه اقدام کنید.

مقطع دکترا تقریبا در تمامی دانشگاه ها به صورت پیش فرض مشمول دریافت بورسیه آن هم به صورت فول فاند خواهید شد. داشتن پروپوزال خوب، رزومه پژوهشی عالی و توصیه نامه از اساتید به شدت می تواند شانس شما را در این مقطع برای هر دانشگاهی افزایش دهد.

بورسیه تحصیلی و فول فاند ایتالیا

بعد از آمریکا، این روزها نام کشور ایتالیا و بورسیه های استانی آن بسیار به گوش می خورد اما بهتر است درباره بورسیه های مذکور بیشتر تحقیق کنید مخصوصا شرایط بعد از تحصیل در ایتالیا. بهتر است بدانید دانشجویان مقطع لیسانس در ایتالیا بعد از اتمام تحصیل، اجازه اقامت و کار در این کشور را ندارند.

به دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا نیز مدت زمان محدودی (حدودا یک سال) فرصت داده می شود تا در ایتالیا در جستجوی کار باشند و در صورتی که موفق به پیدا کردن کار نشوند باید خاک ایتالیا را ترک کنند.

نحوه دریافت بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا به دانشجویانی تعلق می گیرد که توان مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود را ندارند و توسط استان محل تحصیل در ایتالیا به دانشجو تعلق می گیرد. از شرایط دریافت این بورسیه این است که درآمد خانواده شما نباید بیش از 23000 یورو معادل 25000 دلار در سال باشد.

مبلغ بورسیه حدود 5200 تا 6000 یورو در سال است که گاهی 70 درصد تخفیف شهریه، خدمات خوابگاه و سایر موارد نیز به آن اضافه می شود اما به طور کلی نمی توانید امیدوار باشید که با این مبلغ از پس تمام هزینه های زندگی دانشجویی خود در ایتالیا حتی شهرهای ارزان آن برآیید. بنابراین از قبل درباره آن تحقیقات کامل انجام دهید.

بورسیه تحصیلی آلمان

بهتر است بدانید معروفترین بورسیه های تحصیلی آلمان که دولتی هستند و دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا می توانند از آنها استفاده کنند، بورسیه اراسموس و DAAD می باشند. اگر متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در کشور آلمان هستید حتما شرایط این دو بورسیه را چک کنید.

این بورسیه ها به افراد دارای استعداد و سوابق تحصیلی عالی تعلق می گیرد؛ حتما شانس خود را برای دریافت آنها امتحان کنید. سایر بورسیه های غیر دولتی توسط دانشگاه ها ارائه می شوند که برای دریافت آنها باید با دانشگاه ها و اساتید مکاتبه کنید مخصوصا اگر متقاضی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستید.

بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه هم به صورت تحصیل رایگان، هم تخفیف شهریه و هم پوشش هزینه های زندگی است؛ اما برای دریافت آن باید شرایط خاصی داشته باشید. گروه مهاجرتی افق ماندگار نماینده دانشگاه هایی در ترکیه و قبرس شمالی (یا قبرس ترک) است که حتی برای رشته های خاصی مانند گروه پزشکی و گرایش های مرتبط، تخفیف های خوبی در شهریه لحاظ شده است.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05131071 تماس بگیرید. توجه داشته باشید تخفیف های مذکور در بازه های زمانی خاصی قبل از شروع ترم یا سال تحصیلی جدید اعمال می شوند، پس به این موضوع توجه داشته باشید.

بورسیه تحصیلی کره جنوبی

یکی از بورسیه های معروف کشور کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی بورسیه GKS است که دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی می توانند برای آن درخواست دهند. البته کشورهای خاصی واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند که خوشبختانه ایران در این فهرست قرار دارد.

دقت داشته باشید که دانشجویان مقطع دکترا، از 4 سال دوره دکترای خود، یک سال به یادگیری زبان کره ای و 3 سال باقیمانده اختصاص به واجدهای درسی دوره دکترا دارد. برای دوره کارشناسی ارشد نیز یک سال به یادگیری زبان کره ای و دو سال نیز مربوط به گذراندن دوره تحصیلی فوق لیسانس خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بورسیه کلمه GKS را به همراه نام IRAN در گوگل جستجو کنید.

بورسیه تحصیلی در مدارس

اگر دنبال بورسیه تحصیلی برای فرزندان زیر 18 سال خود برای ادامه تحصیل در مدارس کانادا هستید یا به طور کلی در جستجوی بورسیه تحصیلی برای افراد زیر 18 سال می باشید تا تحصیلات خود در مدارس و مخصوصا مقطع دبیرستان را به اتمام برسانند، با قاطعیت می گوییم هیچ نوع بورسیه ای برای این مقطع در هیچ کشوری وجود ندارد.

تنها راه بهره مندی از تحصیل رایگان در مدارس کشورهای توسه یافته این است که: به عنوان والدین به صورت تحصیلی یا با مجوز کار مهاجرت کنید تا فرزند شما به تبعیت از ویزای شما، به عنوان همراه بتواند از مزایای تحصیل رایگان در مدارس دولتی کشورهایی همچون کانادا یا آمریکا بهره مند شده و ادامه تحصیل دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس بگیرید.

بورسیه در مقطع کارشناسی

همانطور که قبلا نیز عنوان شد، امکان دریافت بورسیه تحصیلی مخصوصا از نوع فول فاند برای مقطع لیسانس در سراسر دنیا بسیار ضعیف است؛ به دلیل رقابت بالا در سراسر دنیا برای دریافت انواع اسکولارشیپ، معمولا برای مقطع کارشناسی بورسیه عموما به شکل تخفیف شهریه یا پارشال فاند Partial Fund است. یعنی بخشی از هزینه های شهریه برای شما کم می شود که معمولا دریافت این نوع تخفیف شرایط خاصی ندارد.

بنابراین بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم برای افراد بالای 18 سال بسیار رقابتی است و بیشتر به نخبگان و استعدادهای درخشان که در المپیادها موفق به اخذ رتبه های جهانی شده اند، تعلق می گیرد؛ البته اگر در آمریکا به دنبال بورسیه تحصیلی باشید می توانید لیستی از این دانشگاه ها را حتی در مقطع لیسانس پیدا کنید. این دانشگاه لزوما دارای رنک های بالا نیستند.

گروه مهاجرتی افق ماندگار، بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی مقدماتی را به شما پیشنهاد می کند چرا که راهنمای جامعی برای افرادی است که هیچ آشنایی با حوزه اپلای، فاند و بورسیه تحصیلی ندارند.

اگر تمایل دارید به صورت سلف فاند برای دوره لیسانس یا کالج های مهارت محور مهاجرت کنید، حتما با وکیل مهاجرت مشورت کنید و کشورهایی را انتخاب کنید که شانس دریافت اقامت دائم آنها بیشتر است.

سایت های بورسیه تحصیلی و اسکالرشیپ

افراد زیادی در جستجوی سایت های اسکالرشیپ هستند تا بتوانند از طریق آن به پایگاه داده یا منابع اطلاعاتی جامع جهت اقدام برای دریافت بورسیه تحصیلی، دسترسی داشته باشند. بله این سایت ها وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

بهتر است بدانید تیمی متشکل از کارشناسان گروه مهاجرتی افق ماندگار، لیستی از بورسیه های تحصیلی به همراه ددلاین و مدارک مورد نیاز را گردآوری و به صورت اشانتیون هنگام خرید بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی در اختیار شما قرار خواهد داد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره با شماره 05131071 تماس بگیرید.

تعدادی از سایت های اسکولارشیپ عبارتند از:

https://scholars4dev.com/

https://www.phdportal.com/search

https://www.mastersportal.com/search

بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان

گاهی امکان دریافت بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان وجود دارد؛ این موضوع کاملا بستگی به سوابق و پیشینه تحصیلی شما دارد. اگر معدل بالایی دارید، سوابق پژوهشی عالی دارید و در مصاحبه با اساتیدی که قرار است سوپروایزر یا استاد راهنمای شما در کشور مقصد باشند، خوب عمل کرده اید، امکان دریافت بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان به صورت کاندیشنال یا مشروط وجود دارد.

گاهی اساتید به شما فرصت بیشتری برای ارائه مدرک زبان و نمره حد نصاب مورد نظر می دهند و نامه پذیرش تحصیلی را با توجه به سایر مدارک و توصیه نامه هایی که از اساتید یا کارفرمایتان ارائه کرده اید، صادر خواهند کرد که به این نوع پذیرش، مشروط گفته می شود.

اما به طور کلی توصیه می کنیم حتما برای دریافت مدرک زبان با نمره عالی مخصوصا اگر هدف شما دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند است، تلاش کنید چرا که مخصوصا در مصاحبه سفارت برای کشورهایی مانند آمریکا، افسر ویزا نمره زبان را از شما خواهد خواست. از طرفی به دلیل رقابت بالا، افراد بسیاری وجود دارند که مدارک خود را به صورت کامل به دانشگاه ارائه می دهند. در مقایسه ای که توسط کمیته پذیرش دانشگاه انجام می شود آنها افراد با مدارک کامل را ترجیح خواهند داد. بنابراین توصیه می کنیم مدرک زبان خود را هر چه سریعتر آماده کنید.

بورسیه تحصیلی رشته مدیریت

ما به اغلب متقاضیان مهاجرت تحصیلی به دلیل اینکه در برخی رشته های تحصیلی امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور ندارند، پیشنهاد تحصیل در رشته های مدیریت را داریم. این رشته ها مخصوصا در گرایش های مربوط به کسب و کار، بازاریابی و مدیریت اجرایی می تواند آینده خوبی برای این عزیزان به همراه داشته باشد.

اما اگر به دنبال بورسیه تحصیلی رشته مدیریت در مقطع فوق لیسانس هستید، بهتر است بگوییم این امکان ضعیف است. این رشته ها منبع درآمد اغلب دانشگاه ها هستند چون اغلب از سایر رشته ها تمایل به ادامه تحصیل در رشته MBA دارند.

اگر به دنبال اسکولارشیپ حتی به صورت فول فاند برای رشته مدیریت هستید، مقطع دکترا انواع گرایش های رشته مدیریت را انتخاب کنید.

سوالات متداول نحوه دریافت بورسیه تحصیلی

در رابطه با نحوه دریافت بورسیه تحصیلی سوالات بسیاری هر روزه چه از طریق شبکه های اجتماعی، چه تماس های تلفنی و غیره از ما پرسیده می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بسته های آموزشی تحت عنوان نحوه دریافت بورسیه تحصیلی برای شما عزیزان آماده کنیم؛ در ابتدا نوع اقتصادی آن قابل عرضه است تا تمامی عزیزانی که قصد دریافت بورسیه دارند بدون هدر رفتن زمان و هزینه زیاد بتوانند به اهداف خود برسند.

با خرید این بسته که فرم آن در انتهای این صفحه قرار داده شده است از پشتیبانی یک ماهه و آپدیت دوره تا دو سال برخوردار خواهید شد.

چه کشورهایی فول فاند میدهند؟

اغلب کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا، کانادا، اروپا و استرالیا مخصوصا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی که شامل فوق لیسانس و دکترا می باشد، تقریبا برای تمامی رشته ها، فول فاند ارائه می دهند. اما دریافت فول فاند برای همه امکان پذیر نیست. باید شرایط خاصی داشته باشید که در بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی درباره آنها صحبت کرده ایم.

چه کسانی بورسیه تحصیلی می گیرند؟

معمولا افراد دارای رزومه و پیشینه تحصیلی متوسط رو به عالی امکان دریافت بورسیه تحصیلی حتی به صورت فول فاند را دارند که این موضوع با توجه به دانشگاه و کشور مقصد متفاوت است. اگر متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا هستید شانس دریافت بورسیه تحصیلی یا اسکولارشیپ برای شما بالاتر است. به این دلیل که اغلب بودجه بورسیه ها در دانشگاه ها، برای مقاطع تحصیلی عنوان شده، کنار گذاشته می شوند.

در مسیر دریافت بورسیه تحصیلی افرادی موفق به دریافت آن می شوند که استمرار داشته باشند و از اصول خاصی پیروی کنند. زمان خود را هدر ندهند و از آن استفاده بهینه کنند.

رشته هایی که بورسیه می شوند، کدامند؟

بهتر است بدانید چه رشته هایی بورسیه نمی شوند؛ اغلب دانشگاه ها، رشته های خاصی مانند حقوق، داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی و انواع گرایش ها و زیرشاخه های آن را بورسیه نمی کنند. دلیل غالب آن این است که هزینه تحصیل در برخی رشته ها مخصوصا پزشکی و گرایش های آن، بسیار بالاست. با این حال باز هم دانشگاه ها، سازمان ها و موسسات پژوهشی وجود دارند که حتی این رشته ها را بورسیه کنند.

چگونه اسکالرشیپ بگیریم؟

سوالی که ذهن اغلب عزیزان متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ را به خود مشغول کرده است و گروه مهاجرتی افق ماندگار به همین دلیل بر آن شد تا پاسخی ماندگار برای این پرسش آماده کند. در ادامه با ما همراه باشید:

بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی

در اینجا قصد داریم بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی را به شما معرفی کنیم:

چرا دریافت بورسیه تحصیلی برای اغلب متقاضیان مهاجرت تحصیلی مهم است؟ به دلیل نوسانات نرخ ارز در کشور ما، موضوع مهاجرت مخصوصا برای قشر دانشجو سخت تر شده ؛ چرا که برای سفر به سایر کشورها، به ارز خارجی مخصوصا دلار یا یورو نیاز دارند.

افراد زیادی از سراسر دنیا هر ساله در جستجوی اسکولارشیپ یا انواع بورسیه هستند تا مهاجرت تحصیلی آنها راحتتر بوده و زندگی دانشجویی با دغدغه کمتری در کشوری دیگر داشته باشند؛ برخی از این افراد موفق به دریافت بورسیه می شوند اما بسیاری از آنها به دلیل ناآگاهی از مسیر، فرصت های متعدد را از دست می دهند.

معرفی بسته اقتصادی آموزش دریافت بورسیه تحصیلی

در بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی از نوع اقتصادی برای دانشجویانی که تمایل دارند شخصا برای دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی از دانشگاه ها اقدام کنند، صفر تا 100 مسیر را به ترتیب و به صورت خلاصه در کانالی در تلگرام ارائه داده ایم. تمامی مراحل همراه با مثال، به صورت متنی و تایپی ارائه شده، و مانند سایر کانال های تلگرامی است که در موبایل خود ذخیره دارید؛ هدف ما ایجاد بهترین تجربه کاربری است. در این بسته موارد زیر را به شما ارائه داده ایم:

سرفصل های بسته اقتصادی آموزش دریافت بورسیه تحصیلی

در بسته اقتصادی آموزش دریافت بورسیه تحصیلی به طور کلی به موارد زیر پرداخته شده است. برخی بخش ها مانند تمپلیت ایمیل ها یا بسته آموزش زبان در فایل های جداگانه ای قابل تهیه است که برای راحتی شما عزیزان در این بخش قرار نگرفته اند و در ادامه توضیحات آن عنوان شده است:

  • اهمیت بورسیه های تحصیلی و اهداف تیم گروه مهاجرتی افق ماندگار
  • انواع بورسیه های تحصیلی
  • چطور اپلای کنم؟
  • چطور انتخاب رشته کنم؟ (مخصوص دانش آموزان یا افرادی که تمایل به تغییر رشته دارند)
  • چطور دانشگاهم را انتخاب کنم؟
  • چطور اساتید رشته ام را پیدا کنم؟
  • چطور استاد فاند دار پیدا کنم؟
  • چطور دانشگاه های فاند دار پیدا کنم؟
  • چطور رزومه حرفه ای برای گرفتن بورسیه تحصیلی بنویسم؟
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی، استادی پلن (SOP) خود را چطور بنویسم؟
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی، انگیزه نامه خود را چطور بنویسم؟
  • نحوه نوشتن توصیه نامه
  • چطور برای مصاحبه بورسیه قبل از پذیرش قطعی آماده شوم؟

مواردی وجود دارد که بسیاری از دانشجویان در انجام آن تبحر دارند یا ممکن است در حال حاضر نیازی به آن نداشته باشند مانند تکنیک های افزایش نمره آیلتس (حداقل یک نمره) در یک ماه؛ تمپلیت ایمیل های مکاتبه با اساتید و یا ایمیل معافیت از اپلیکیشن فی، تمپلیت های استادی پلن، انگیزه نامه، توصیه نامه (که البته در بسته اقتصادی برای هر یک مثالی ارائه شده تا دیدی کلی به شما عزیزان ارائه دهیم) و موارد مشابه که برای صرفه جویی در هزینه های این گروه از مخاطبان، از بسته آموزشی اقتصادی حذف شده اند.

اما اگر تمایل به دریافت پکیج کامل گروه مهاجرتی افق ماندگار تحت عنوان بسته آموزشی دریافت بورسیه تحصیلی (ویژه) دارید، حتما به آیدی تلگرام @SalariOfoghint پیام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *