قرعه کشی گرین کارت آمریکا

هر سال، 50.000 گرین کارت برای مهاجران بالقوه به آمریکا از طریق سیاستی به نام برنامه ویزا لاتاری در دسترس است. افراد وارد فرآیند قرعه کشی می شوند و برنده ها شانس اپلای برای ویزا از طریق خدمات اداره مهاجرت آمریکا را پیدا می کنند تا اقامت دائم به آنها اعطا شود و به ایالات متحده نقل مکان کنند. برنامه لاتاری در سال 1990 ایجاد شد تا تنوع مهاجرتی در ایالات متحده را افزایش دهد. لیست کشورهای واجد شرایط برای برنامه لاتاری، شش منطقه جغرافیایی را پوشش می دهد و اولویت با مناطقی از دنیاست که نرخ مهاجرتی پایین تری دارند. به خاطر داشته باشید اگر برنده لاتاری ویزا شوید، همسر و فرزندان شما نیز می توانند به همراه شما در ایالات متحده آمریکا زندگی کنند.

 

مدارک مورد نیاز برنامه لاتاری گرین کارت

چندین شرط برای واجد شرایط شدن گرین کارت لاتاری وجود دارد. ابتدا، برای شرکت در لاتاری باید اهل کشوری واجد شرایط باشید. این لیست شامل کشورهایی است که کمتر از 55.000 نفر در 5 سال گذشته از آنها به آمریکا مهاجرت کرده اند. بین تمامی کشورهای که واجد شرایط شرکت در برنامه لاتاری نیستند: کانادا، مکزیک، برزیل، انگلیس، چین، هند، کره جنوبی.

شرایط دیگری وجود دارد که متقاضیان این ویزا برای واجد شرایط شدن لازم است داشته باشند. باید فارغ التحصیل دبیرستان باشید یا 2 سال آموزش و 2 سال تجربه کاری جهت واجد شرایط شدن داشته باشید.

لطفا توجه داشته باشید که باید فرم های مکمل برای همسر و فرزندانتان که زیر 21 سال هستند، در صورتی که آنها برنامه مهاجرت به آمریکا به همراه شما دارند را پر کنید. همچنین باید مستندات دیگری از جمله عکس ها، گواهینامه ها و سوابق شخصی جهت تایید درخواستتان داشته باشید. هیچ هزینه ای تحت عنوان فی یا هزینه بررسی مدارک جهت لاتاری از شما دریافت نخواهد شد.

 

چارچوب زمانی لاتاری گرین کارت

لاتاری گرین کارت همان ددلاینی را دارد که در تقویم زمانی مشخص شده است. دوره زمانی درخواست در ماه اکتبر باز و در نوامبر بسته می شود. نتایج در اوایل ماه می در دسترس می باشند و برنده ها توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام می شوند. افرادی که انتخاب نشده اند هیچ نوع اعلانی دریافت نخواهند کرد.

اگر به عنوان برنده لاتاری ویزا انتخاب شدید، سفر شما در آنجا متوقف نمی شود. توجه داشته باشید که گرین کارت ها بر مبنای “به محض ورود، دریافت خدمات” صادر می شوند. وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا حدود 100.000 نفر را برای تنها 55.000 گرین کارت واقعی انتخاب می کند. به این دلیل که افراد زیادی که برنده می شوند واجد شرایط نیستند یا بعد از مدتی تصمیم می گیرند از مهاجرت منصرف شوند.

برنده های لاتاری ویزا یک شماره تصادفی دریافت می کنند که به آنها خواهد گفت باید درخواست ویزای خود را ارسال کنند. هر چه شماره رتبه پایین تر باشد، مدت انتظار کوتاهتر خواهد بود. به محض ارسال درخواست و مدارک لازم، متقاضی باید برای مصاحبه با افسر سفارت آمریکا، وقت رزرو نماید. به محض آماده شدن تمامی این موارد، شخص مجاز به مهاجرت به ایالات متحده آمریکا می شود که معمولا از زمان درخواست اولیه وی حدود 2 الی 3 سال زمان برده است.

به خاطر داشته باشید گرین کارت ها باید هر 10 سال جهت حفظ وضعیت مهاجرت قانونی شما، تمدید شوند. می توانید فرم تمدید گرین کارت I-90 را هم به صورت آنلاین و هم به صورت دستی پر کنید.

بعد از اینکه چند سال به صورت قانونی در آمریکا زندگی کردید، می توانید درخواست دهید تا شهروند آمریکا شوید. این فرآیند با پر کردن فرم درخواست شهروندی N-400 که از خدمات اداره مهاجرت آمریکاست، شروع می شود. هنگام دریافت شهروندی آمریکا، قادر به رای دادن خواهید بود و نیازی به تمدید گرین کارت خود ندارید. نهایتا پایان مسیر تغییر زندگی شماست که درهای ایالات متحده را به روی شما باز می کند.

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی اینستاگرام موسسه مهاجرتی افق ماندگار را دنبال کنید.

 

نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا

ثبت نام باید از طریق وبسایت وزارت خارجه آمریکا به نشانی www.dvprogram.state.gov انجام شود. به محض ورود به صفحه (باید از طریق یک مرورگر آپدیت شده انجام شود به این دلیل که مواردی که آپدیت نیستند مشکلاتی را برای ثبت نام ایجاد می کنند)، باید 14 بخش اطلاعاتی را پر کنید که شامل:

  • نام و نام خانوادگی به همان شکلی که در پاسپورت شما ثبت شده است
  • جنسیت
  • تاریخ تولد
  • شهر محل تولد
  • کشور محل تولد
  • کشوری که اپلای می کنید (به طور کلی با کشور محل تولدتان یکی است، اما ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد، برای مثال، ممکن است از کشور همسرتان اپلای کنید که ما این موارد را نیز توضیح می دهیم)
  • عکسی جدید از خودتان و عکس هایی از همسر و/یا فرزندان اگر شامل فرآیند درخواست شما می شوند.
  • شما می توانید جزئیات فنی عکس را در این بخش توضیح دهید اما در حالت کلی باید همان استانداردهای مربوط به ویزا را داشته باشد.
  • آدرس
  • کشور محل زندگی
  • شماره تلفن (اختیاری)
  • آدرس ایمیل (مهم است که دسترسی مستقیم به این آدرس داشته باشید و تا سال بعد از این آدرس ایمیل استفاده کنید، به این دلیل که چنانچه شما انتخاب شوید، ارتباطات و پیگیری های بعدی برای مصاحبه هایی که باید انجام دهید به عنوان بخشی از فرآیند از طریق همین ایمیل انجام خواهد شد.)
  • بالاترین سطح آموزشی که تاکنون به آن دست یافته اید.
  • وضعیت تاهل شما (اگر متاهل باشید، باید اطلاعات آنها را وارد کنید حتی اگر برنامه ای برای مهاجرت با او یا طلاق داشته باشید. تنها زمانی که نیازی به اضافه کردن اطلاعات همسر شما نیست زمانی است که همسر شما شهروند یا مقیم قانونی آمریکا باشد که در این صورت پر کردن این قسمت اختیاری است.)
  • اطلاعاتی درباره فرزندان، صرفنظر از اینکه آیا شما برنامه ای دارید که فرزندانتان همراه شما به ایالات متحده بیایند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *