رشته طراحی تجربه کاربری در کانادا

تحصیل در رشته طراحی تجربه کاربری یا UX Design در کانادا

کالج ها و دانشگاه های تاپ برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی تجربه کاربری یا UX Design در کانادا ؛ مدارک مورد نیاز و فرآیندها کانادا یکی از محبوبترین کشورها از نظر تکنولوژی در جهان است. همچنان که توسعه می یابد ، تقاضا برای طراحان تجربه کاربری در حال افزایش است.

اگر بسیار مشتاق به ایجاد تجربیات کاربرپسند و جدید هستید، باید گزینه کارشناسی ارشد طراحی تجربه کاربری را انتخاب کنید. دانشگاه های کانادا به شما فرصتی عالی برای کسب تجربه در دنیای واقعی می دهند. می توانید دوره های کارآموزی و کاربردی را انتخاب کنید تا در رابطه با طراحی تجربه کاربری، در هر اپلیکیشنی کار عملی انجام داده باشید.

رشته طراحی تجربه کاربری در کانادا

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی ارشد رشته طراحی تجربه کاربری در کانادا تعدادی از دانشگاه های تاپ که ارشد طراحی UX را در کانادا ارائه می دهند به صورت زیر است:

نام دانشگاهرتبه جهانی دانشگاه در سال 2023شهریه دوره آموزشی (CAD)
کالج HumberNA13,335
کالج FlemingNA12,566 – 18,850
دانشگاه Emily CarrNA12,566 – 18,850
دانشگاه Fairleigh DickinsonNA25,133 – 31,417
دانشگاه McMaster15225,133 – 31,417
دانشگاه OCADNANA
HEC Montréal141-15028,800
دانشگاه Waterloo24712,566 – 18,850
 دانشگاه Victoria3996,283 – 12,566
دانشگاه Saskatchewan4846,283 – 12,566
دانشگاه Carleton5176,283 – 12,566
دانشگاه Windsor7986,283 – 12,566
دانشگاه Regina94112,566 – 18,850

چارچوب دوره تحصیلی کارشناسی طراحی UX در کانادا طراحی UX یک دوره بسیار فنی است. با این حال به رویکردهای میان رشته ای برای درک جزئیات بیشتر نیاز دارد. در اغلب دانشگاه ها، دوره آموزشی به 2 الی 3 ترم تقسیم می شود.

در اولین ترم، مقدمات طراحی UX و تجربیاتی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. دومین ترم شامل موضوعات پیچیده تری است، و سومین ترم معمولا درباره پروژه نهایی یا تز خواهد بود. اگرچه برنامه آموزشی در دانشگاه های مختلف متفاوت خواهد بود، تعدادی موضوعات اجباری وجود دارد. به عنوان مثال:

  • تحلیل داده UX
  • تحقیقات تجربه کاربری یا UX
  • طراحی اولیه یا نمونه سازی UX
  • مدیریت چرخه توسعه طراحی کاربر محور
  • طراحی تجربه کاربری: رابط کاربری، همدلی کاربر، جامعه شناسی

نحوه اپلای برای ارشد طراحی UX در کانادا

فرآیند اپلای برای ارشد طراحی UX در کانادا مانند درخواست پذیرش در هر کالج دیگری در این کشور است. با این حال، لازم است موارد مشخصی را قبل از اپلای کالج ها به خاطر داشته باشید.

ارشد طراحی UX در کانادا

دانشگاه های کانادا رشته های مقطعی را ترجیح نمی دهند. اگر لیسانس خود را در رشته دیگری که مربوط به رشته طراحی تجربه کاربری یا UX نیست گذرانده اید، این احتمال وجود دارد که درخواست شما برای این مقطع و رشته پذیرفته نشود. با این حال، اگر خواسته قلبی شما برای اخذ این مدرک قوی است، می توانید در رشته مشابهی کار و تجربه کسب کنید. داشتن حداقل 6 ماه تجربه کاری می تواند شما را واجد شرایط شرکت در این دوره نماید.

مراحل دریافت پذیرش برای رشته طراحی تجربه کاربری در کانادا

افرادی که تمایل دارند برای ارشد رشته طراحی تجربه کاربری یا UX در کانادا، اپلای کنند، باید مراحل زیر را طی نمایند:

انتخاب دانشگاه برای رشته طراحی تجربه کاربری یا UX

اولین گام، پیدا کردن دانشگاهی است که با شرایط شما متناسب باشد. هنگام لیست کردن دانشگاه ها باید به موارد مشخصی توجه داشته باشید. برای مثال:

  • شهریه
  • موضوعاتی که ارائه می شوند
  • طول دوره آموزشی
  • رتبه جهانی دانشگاه
  • ترم ورودی
  • چشم اندازهای ارائه شده توسط دانشگاه

شرایط و مدارک مورد نیاز خاص هر دانشگاه را چک کنید. بعد از انتخاب دانشگاه، گام بعدی بررسی مدارک مورد نیاز خاص هر دانشگاه است. تعدادی از شرایط دانشگاه ها به صورت کلی عبارتند از:

  • امتیاز آیلتس/ تافل برای دانشجویان بین المللی
  • چند ماه تجربه کاری در همان رشته
  • ثبت نام

بسیار مهم است که همیشه از طریق وبسایت رسمی دانشگاه، ثبت نام خود را انجام دهید. گرچه این امر موضوعی اختیاری است اما اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعات مورد نیاز را با دقت پر کرده اید.

  • آپلود کردن مدارک مورد نیاز

جهت تایید درخواست شما، لازم است مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای این رشته را آماده کنید که شامل موارد زیر است:

  • ریزنمرات دانشگاه
  • نمرات آیلتس/ تافل
  • رزومه
  • توصیه نامه ها
  • گواهینامه های فوق برنامه
  • بیانیه هدف
  • پرداخت هزینه ثبت نام

و در پایان فرآیند درخواست، لازم است هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. موارد فوق، گام های ضروری و ابتدایی فرآیند پذیرش است. با این وجود، تعدادی از دانشگاه ها ممکن است مدارک دیگری را نیز از شما درخواست کنند. برای اطمینان از اینکه آیا مدرک دیگری برای پذیرش خود نیاز دارید یا خیر، بهتر است همیشه وبسایت دانشگاه را چک کنید.

چشم انداز شغلی بعد از اخذ فوق لیسانس طراحی UX در کانادا

مسیرهای شغلی برای دانشجویان رشته طراحی تجربه کاربری UX کمی متنوع است. بعد از اخذ فوق لیسانس طراحی UX در کانادا، می توانید مسیر شغلی خود را از بین گزینه های متعدد انتخاب کنید. در اینجا تعدادی از گزینه های شغلی پرطرفدار برای دانشجویان طراحی UX ارائه می شود: طراح تجربه کاربری : مسئول ایجاد طرح های جذاب برای وبسایت هاست تا منجر به بهبود احساس مخاطبان شود.

طراح بصری: شخصی است که طرح ها و ترکیب بندی پروژه های دیجیتال را ایجاد می کند. نقش آنها ایجاد طرح های کاربر پسند و دارای تعامل است. طراح محصول: یکی از رایج ترین پروفایل های شغلی در صنعت طراحی UX است. Writer UX: فرم ها و دکمه های آموزنده ای برای کاربران ایجاد می کند تا تجربه یکپارچه ای در وب داشته باشند. معمار اطلاعات: مسئولیت جذب مخاطبان هدف از طریق محدوده ‌بندی، ساخت و بهینه ‌سازی محتوای وب را بر عهده دارد. محقق کاربر: ترندهای جدید و به روز را بررسی نمایید تا ارتباطات کاربران را بهتر درک نمایید.

مزایای تحصیل در رشته طراحی تجربه کاربری کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا از مزایای بسیاری منتفع می شوند. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در کانادا این است که به سرعت می توانید ویزای تحصیلی بگیرید. برخلاف سایر کشورها، این فرآیند کاراتر است. دانشجویان برای مقاطع بالاتر تحصیلی در کانادا برنامه ریزی می کنند چرا که برای آنها مزایای زیادی دارد. برای مثال: در کنار امکانات آموزشی درجه یک، می توانید فضای چند فرهنگی را نیز تجربه کنید.

می توانید مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا دریافت کنید. در کانادا، دانشجویان می توانند با هزینه ای مقرون به صرفه زندگی استانداردی را تجربه کنند. اگر انتخاب شما، اخذ مدرک ارشد از یک دانشگاه کانادایی باشد، مدرک شما در سطح بین المللی شناخته می شود. در کنار تجربه کاری، با فرصت های شغلی متعددی در کانادا نیز آشنا خواهید شد.

بورسیه های تحصیلی مقاطع بالاتر تحصیلی در کانادا

اسکولارشیپ ها می توانند هزینه های تحصیل شما را تا حد زیادی کاهش دهند. در ادامه تعدادی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در کانادا برای مقاطع تحصیلی بالاتر پیشنهاد می شود:

برنامه اسکولارشیپارائه شده توسط
Vanier Canada بورسیهدولت کانادا
Ontario Graduate بورسیهدولت استانی
جایزه بین المللی دکتری و ارشد دانشگاه واترلودانشگاه Waterloo
بورسیه Fairleigh Dickinson برای دانشجویان بین المللیدانشگاه Fairleigh Dickinson
جوایز تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلگریدانشگاه Calgary
بورسیه بین المللی دانشگاه کوئینزدانشگاه Queen’s در Kingstone
جوایز دانشجویان بین المللی دانشگاه ساسکاچواندانشگاه Saskatchewan
جوایز و کمکهای مالی دانشگاه سایمون فریزردانشگاه Simon Fraser
بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبادانشگاه Manitoba

انتخاب مدرک ارشد در طراحی تجربه کاربری، تصمیم بزرگی است اگر تمامی مهارتهای مورد نیاز و اشتیاق لازم برای آن را داشته باشید. این صنعت امروزه در حال شکوفایی است و فرصتهای شغلی کافی برای جوانان دارای مدرک ایجاد می کند. اکنون که تمامی اطلاعات در رابطه با ارشد رشته طراحی تجربه کاربری یا UX در کانادا را دارید، می توانید برای دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

سوالات متداول تحصیل در رشته طراحی تجربه کاربری

آیا برای طراحان UX در کانادا، تقاضایی وجود دارد؟

بخش های تکنولوژی کانادا، در حال توسعه است. با توجه به نتایج تحقیقات اخیر، تورنتو به عنوان سریعترین بازار تکنولوژی رو به رشد مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، تقاضا برای طراحان UX در حال افزایش است.

برنامه های تحصیلی طراحی UX پرطرفدار در کانادا چه هستند؟

جدای از ارشد رشته طراحی تجربه کاربری UX در کانادا، برنامه های تحصیلی متعددی در دانشگاه های کانادا ارائه شده است. تعدادی از برنامه های محبوب عبارتند از:

گواهینامه تحصیلات تکمیلی در رشته طراحی تجربه کاربری یا UX یا Postgraduate Certificate in User Experience (UX) Design؛ ارشد هنر با تاکید بر عوامل انسانی یا Master of Arts for emphasis on human factors، ارشد علوم کاربردی با تاکید بر تکنولوژی رسانه ای و طراحی جدید یا Master of Applied Science for emphasis on new media technology and design، ارشد طراحی فراگیر یا Master’s in Inclusive Design، ارشد آموزش در طراحی و فناوری تحصیلی یا Master of Education (M.Ed.) in Educational Technology & Design و ارشد در طراحی سلامت یا Master’s in Design for Health.

آیا طراحی UX در کانادا مورد تقاضاست؟

بر طبق تحقیقات، هر سال که تجربه شما در حوزه UX افزایش می یابد، دستمزد پایه شما تقریبا 1900 دلار افزایش خواهد داشت. بنابراین، اگر دو سال طول بکشد تا مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنید، هیچ مزیتی بالاتر از دو سال تجربه کاری در دنیای واقعی نیست.

آیا می توانم به واسطه تحصیل در رشته طراحی تجربه کاربری به کانادا مهاجرت کنم ؟

بله روش مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا به حساب می آید و شما می توانید به راحتی از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، به کانادا مهاجرت کنید.

نحوه ثبت نام در برنامه های طراحی UX در کانادا به چه صورت است؟

تحصیل مقطعی در کانادا مجاز نیست، به این معنی که سیستم آموزشی این کشور از پذیرش درخواست‌های دانشجویان بین‌المللی برای برنامه‌های تحصیلی غیرمرتبط با تحصیلات قبلی آنها استقبال نمی‌کند. برای مثال، اگر دارای مدرک لیسانس مدیریت مالی هستید، ممکن است دانشگاه های کانادایی و کالج ها درخواست شما برای تحصیل در رشته طراحی تجربه کاربری UX/ UI را رد کنند. با این وجود، متقاضیانی که دارای حداقل 6 ماه تجربه کاری مرتبط – در این مورد، رشته طراحی UX/ UI – امکان ثبت نام در برنامه های تحصیلی رشته طراحی تجربه کاربری UX/ UI در کانادا را دارند.

یک طراح UX تازه کار در کانادا چقدر درآمد دارد؟

در کانادا، طراح UX/ UI معمولی حدود 75.000 دلار در سال یا 38.46 دلار در ساعت درآمد دارد. نیروهای کاری با تجربه تر تا 107.250 دلار در سال درآمد دارند در حالی که در ابتدای مسیر شغلی حقوق از حدود 51.720 دلار در سال شروع می شود.

آیا UX با کدنویسی در ارتباط است؟

نه، کدنویسی معمولا مورد نیاز طراحان UX نیست (حداقل نه در سطح پیشرفته). آنها همچنان از یادگیری و آنچه توسعه دهندگان یا Developers انجام می دهند سود می برند.

آیا UX یک مسیر شغلی خوب است؟

رشته طراحی تجربه کاربری یا UX یک مسیر پاداش دهنده است. طراحان UX در بین پرتقاضاترین مشاغل حوزه تکنولوژی قرار دارند به این دلیل که در مراحل زیادی از چرخه عمر هر پروژه ای درگیر هستند. به گفته 87 درصد از مدیران استخدام، پیدا کردن طراحان UX اولویت اصلی است.

شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی کانادا ، رشته های مختلف تحصیلی در کانادا و شرایط تحصیل در این کشور ، پرسش های خود را از مشاوران ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار با شماره های 31071-051 و واتساپ 09120920268 و همچنین رسانه های اجتماعی گروه مهاجرتی افق ماندگار با لینک های زیر دریافت نمایید . تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین ، یوتیوب ، آپارات و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *