ویزای 5 ساله توریستی کانادا

ویزای 5 ساله توریستی کانادا ، ویزاي مولتی

ویزای 5 ساله توریستی کانادا که به طور کلی به عنوان ویزاي مولتي یا مولتیپل نیز شناخته می شود به شما اجازه عبور و مرور به کانادا به مدت 5 سال را می دهد. البته اعتبار این ویزا 10 ساله است اما به دلیل اعتبار پاسپورت ایران، برای ایرانی ها به مدت حداکثر 5 سال صادر می شود.

با ویزای توریستی کانادا و با هر بار ورود به این کشور شما تنها اجازه اقامت حداکثر 6 ماهه در کانادا را خواهید داشت مگر اینکه ویزای شما از نوع سوپر ویزای والدین باشد که می توانید تا 2 سال در کانادا همراه فرزندان و یا نوه های خود زندگی کنید.

ویزای 5 ساله توریستی کانادا چیست؟

ویزیتور ویزا یا ویزاي 5 ساله مولتي یا توریستی کانادا که به عنوان ویزای اقامت موقت یا TRV نیز شناخته می شود، یک سند مهاجرتی است که به افرادی از ملیت های خارجی اجازه می دهد به کانادا سفر کنند. حتی اگر اهل کشوری هستید که از ویزا معاف است، برای ورود به کانادا چه به عنوان دانشجو، نیروی کار موقت و یا توریست با هدف گشت و گذار به ویزای توریستی کانادا نیاز دارید.

انواع ویزای توریستی کانادا

دو نوع ویزای توریستی کانادا وجود دارد: ویزای توریستی سینگل یا یک بار ورود و ویزای توریستی مولتیپل یا چند بار ورود که به آن ویزای مولتی نیز گفته می شود.

ویزای توریستی سینگل کانادا

ویزای توریستی سینگل یا یک بار ورود کانادا به ملیت های خارجی اجازه می دهد تا برای یک بار وارد این کشور شوند. بعد از خروج از کانادا، ویزا باطل شده و برای ورود مجدد، باید درخواست ویزای توریستی جدیدی بدهند.

نیازی نیست موقع درخواست ویزای توریستی کانادا بین ویزای سینگل یا مولتی دست به انتخاب بزنید چون به طور پیش فرض و اتومات ویزای مولتی برای تمامی متقاضیان ویزای توریستی کانادا صادر می شود و ویزای سینگل فقط در شرایط خاص و منحصر به فردی صادر خواهد شد.

ویزای 5 ساله توریستی کانادا

ویزاهای توریستی مولتیپل یا چند بار ورود کانادا که به آنها ویزای مولتی هم گفته می شود، به دارندگان آنها اجازه سفر به کانادا و اقامت در این کشور به مدت 6 ماه و تا زمانی که ویزای آنها اعتبار دارد، می دهد.

این نوع ویزا می تواند تا 10 سال اعتبار داشته باشد، اما دوره اعتبار دقیق آن در اختیار افسری است که ویزا را صادر می کند. اگر وضعیت اقامت دیگری مانند مجوز تحصیلی یا مجوز کار دارید و معاف از ویزا هم نیستید، به صورت خودکار برای شما ویزای توریستی صادر می شود که به شما اجازه ورود به کانادا و دریافت مجوز مورد نظر را می دهد؛ این ویزا معمولا مولتیپل می باشد.

اگر در طول دوره تحصیلی یا کار خود به صورت موقت قصد داشتید از مرزهای کانادا خارج شوید نیازی به درخواست ویزای توریستی جدید برای ورود مجدد به کانادا نخواهد داشت چون مجوز و ویزای شما هر دو هنوز اعتبار دارند.

شرایط ویزای 5 ساله توریستی کانادا

از جمله شرایط ویزای مولتیپل، مولتی یا توریستی 5 ساله کانادا، داشتن حداقل 18 سال تمام، تمکن مالی برای تامین هزینه های خود و اعضای خانواده که همراه شما هستند، هدف از سفر واضح و روشن که نشان دهنده تای یا وابستگی عاطفی، مالی و شغلی به ایران باشد، عدم سوء پیشینه کیفری و داشتن سلامت کامل جسمانی است.

متقاضیانی که نیاز به ویزای توریستی برای ورود به کانادا دارند می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند چه از طریق پست چه به صورت حضوری در مرکز درخواست ویزا یا VAC. اگر به عنوان یک خانواده در حال سفر هستید، هر عضو خانواده از جمله فرزندان وابسته شما، باید درخواست خود را تکمیل کنند. اما تمامی درخواست ها باید با هم ارسال شوند.

برخی از متقاضیان ویزای مولتی کانادا نیاز به ارائه اطلاعات بایومتریک یا انگشت نگاری در درخواستشان دارند که این موضوع با توجه به کشور شهروندی آنها متفاوت است. اگر بایومتریک نیاز باشد، متقاضی نیاز به ثبت انگشت نگاری و عکس در مرکز خدمات بایومتریک یا VAC کانادا خواهد داشت.

ایرانیان برای ثبت بایومتریک خود می توانند به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات متحده عربی، گرجستان، ارمنستان، عراق و غیره مراجعه کنند. بعد از ارسال درخواست ویزای توریستی کانادا، نامه بایومتریک برای شما صادر می شود.

مراحل اخذ ویزای 5 ساله توریستی کانادا

ویزای مولتی 5 ساله کانادا از پرطرفدارترین ویزاهای کانادا مخصوصا طی دو سال گذشته برای ما ایرانیان بوده و دلیل آن وجود پابلیک پالیسی ایرانیان یا قانون ایران 2023 می باشد که تا 28 فوریه 2025 مهلت استفاده از آن را دارید. مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا به صورت زیر است:

  • در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا اکانت یا حساب کاربری باز کنید.
  • فرم درخواست ویزای توریستی مولتی کانادا را پر نمایید.
  • اسناد و مدارک لازم را آپلود نمایید
  • هزینه های بررسی پرونده یا ویزا و بایومتریک (انگشت نگاری و عکس) را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • مرحله بعدی دریافت نامه انگشت نگاری با اعتبار یک ماه است (حتما پرینت بگیرید)
  • به یکی از مراکز درخواست ویزا یا VAC در کشورهای همسایه مراجعه کنید.
  • منتظر دریافت نامه پاس ریکوئستی ویزای توریستی کانادای خود باشید.

 

مدارک لازم برای گرفتن ویزای 5 ساله توریستی کانادا

حداقل مدارکی که جهت اخذ ویزای 5 ساله توریستی کانادا لازم است و باید در پرونده شما قرار بگیرد، عبارتند از:

  • پاسپورت جدید و قبلی (برای سوابق سفر قبلی)
  • شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه رسمی
  • در صورت متاهل بودن (سند ازدواج)
  • عکس
  • سند ملکی
  • گردش حساب 4 ماهه که نشان دهنده تمکن مالی شما برای مدت اقامت در کانادا باشد.
  • گواهی شغلی متقاضی و همسر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تکمیل فرم ویزا
  • در صورت وجود ارائه دعوت نامه از خویشاوندان یا دوستان در کانادا به علاوه مدارک شغلی و هویتی فرد دعوت کننده؛ توجه داشته باشید نمونه دعوت نامه برای ویزای توریستی کانادا را می توانید در مقاله مربوطه مشاهده کنید.)

تمدید ویزای 5 ساله توریستی کانادا

ویزاهای توریستی کانادا، چه به صورت سینگل یا مولتی یعنی چند بار ورود ( ویزای 5 ساله توریستی کانادا )، به ملیت های خارجی این اجازه را می دهند تا به صورت قانونی در کانادا به مدت حداکثر 6 ماه در یک بازه زمانی زندگی کنند. در پایان این دوره، وضعیت اقامت قانونی شما منقضی خواهد شد و باید خاک کانادا را ترک کنید.

ملیت های خارجی که تمایل به تمدید مدت اقامت خود بیش از 6 ماه دارند باید زمانی که وضعیت اقامت آنها هنوز معتبر است، درخواست تمدید ویزای توریستی کانادا خود را ارائه دهند. باید برای تمدید ویزای توریستی حداقل 30 روز قبل از انقضای وضعیت خود اقدام کنید. اگر زمانی که درخواست تمدید ویزای شما در حال بررسی است، ویزای فعلی شما منقضی شود، می توانید در کانادا اقامت داشته باشید تا درباره وضعیت شما تصمیم گیری شود.

به این مدت implied status یا وضعیت ضمنی گفته می شود. می توانید برای وضعیت اقامت دائم درخواست دهید اگر واجد شرایط یکی از برنامه های مهاجرت به کانادا باشید.

کشورهای معاف از ویزای توریستی کانادا

تنها افرادی که به غیر از شهروندان و مقیمان دائم کانادا، نیازی به ویزای توریستی برای ورود به این کشور ندارند، افرادی از کشورهای معاف از ویزا هستند. کانادا توافق نامه ها یا قراردادهایی با چندین کشور دیگر دارد که شهروندان آن ها را از درخواست ویزای توریستی کانادا برای مدت 6 ماه معاف می کند. اگر ملیت های خارجی از کشورهای معاف از ویزا تمایل به بازدید از کانادا از راه هوایی داشته باشند، نیاز به درخواست ویزای سفر الکترونیکی یا eTA خواهند داشت و بیش از 6 ماه نیز اجازه اقامت در کانادا را داشته باشند.

مقیمان دائم آمریکا یا دارندگان گرین کارت فارغ از اینکه شهروند چه کشوری باشند نیازی به ویزای توریستی کانادا برای ورود به این کشور ندارند بلکه به eTA جهت پرواز یا سفرهای هوایی نیاز خواهند داشت و باید گرین کارت یا پاسپورت معتبر جهت ورود به کانادا ارائه دهند.

کلام آخر افق ماندگار درباره ویزای 5 ساله توریستی کانادا

گروه مهاجرتی افق ماندگار سابقه چندین ساله در اخذ ویزای 5 ساله توریستی کانادا یا ویزای مولتیپل دارد. چنانچه درخواست مشاوره ویزای توریستی کانادا را دارید می توانید از فرم ارزیابی شانس ویزای توریستی استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره ویزای 5 ساله توریستی کانادا

در ادامه به برخی از سوالات متداول درباره ویزای 5 ساله توریستی کانادا پاسخ می دهیم که اغلب کلاینت ها و مراجعان ما از ما می پرسند.

ایا با ویزای 5 ساله توریستی کانادا میتوان کار کرد؟

سوال اغلب دوستانی که با ویزای 5 ساله توریستی کانادا وارد این کشور شده اند این است که ایا با ویزای مولتی می توان کار کرد یا خیر. توجه داشته باشید صرف داشتن ویزای مولتی که از انواع ویزای توریستی کانادا است به شما اجازه کار در کانادا نمی دهد بلکه تنها می توانید با این ویزا از مرزهای کانادا عبور کنید. برای کار در کانادا باید مجوز کار داشته باشید.

چه کسانی به ویزای 5 ساله توریستی کانادا نیاز دارند؟

هر فردی که تمایل به ورود به کانادا دارد و شهروند یا مقیم دائم این کشور نیست، یا معاف از ویزا نمی باشد به ویزای ویزیتوری یا توریستی کانادا نیاز دارد. مقیمان دائم کانادا اجازه درخواست ویزای توریستی را ندارند حتی اگر کارت اقامت دائم آنها منقضی شود. این افراد باید برای سند سفر مقیم دائم که با عنوان PRTD نیز شناخته می شود درخواست دهند.

شهروندان کانادا از جمله دو تابعیتی ها نیز اجازه درخواست ویزای توریستی را ندارند و باید با پاسپورت معتبر کانادایی سفر کنند. اگر در حال عبور و مرور به کانادا هستید یا با اهداف بیزینسی وارد کانادا می شوید نه به عنوان نیروی کار موقت خارجی، احتمالا به ویزای توریستی بیزینسی نیاز دارید.

اعتبار ویزای 5 ساله توریستی کانادا چقدر است؟

اعتبار ویزای توریستی کانادا برای افراد دارنده ویزاي مولتی با توجه به تاریخ انقضای پاسپورت متفاوت است؛ اما این ویزا همانطور که گفته شد برای مدت 5 سال صادر می شود. با هر بار ورود می توانید 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید اما دارندگان سوپر ویزای والدین تا 2 سال امکان اقامت در کانادا را دارند.

چرا درخواست های ویزای 5 ساله توریستی کانادا ریجکت می شوند؟

ویزاهای توریستی معمولا به دلیل مسائلی مانند مدارک ناقص، عدم ثبات درآمدی، بک گراند چک یا بررسی سوء پیشینه کیفری، مشکلات مربوط به وضعیت سلامت، شفاف نبودن هدف از سفر، تای ها یا وابستگی های ضعیف به کشور مبدا یعنی ایران، مشکلات مربوط به سوابق سفرهای گذشته، عدم صداقت در ارائه اطلاعات درست، سوابق اقامت بیش از حد مجاز در سایر کشورها یا overstays و وضعیت اقامت غیر قانونی ریجکت می شوند.

برای درک عمیق تمامی این دلایل و داشتن بینشی ارزشمند درباره درخواست ویزا، می توانید مقاله ما درباره دلایل رایج و رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا را مطالعه نمایید. در این مقاله می توانید راهنمای جامعی از شانس موفقیت در درخواست ویزای توریستی خود را نیز ارزیابی کنید.

آیا امکان کار با ویزای 5 ساله توریستی کانادا یا مولتی وجود دارد؟

ویزای مولتی یا ویزاي توریستی کانادا از ابتدای سال 2023 تا 28 فوریه 2025 به ایرانیان این امکان را می دهد که با حضور در خاک کانادا و با داشتن این ویزا، مجوز کار 3 ساله ایرانیان را دریافت کنند.

شرایط تبدیل ویزای 5 ساله توریستی کانادا به اقامت دائم به چه صورت است؟

از جمله شرایط تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم این است که ابتدا باید برای تبدیل ویزای مولتیپل یا ویزای توریستی کانادا به کاری اقدام کنید. پس از یک سال کار، می توانید از طریق برنامه های اقامت دائم استانی، جهت دریافت کارت اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

سوپر ویزای والدین در کانادا چیست؟

سوپر ویزا به شما امکان می دهد که فرزندان و نوه های خود را هر بار در یک بازه زمانی 2 ساله در کانادا ملاقات کنید بدون اینکه از این کشور خارج شوید. این ویزا همانند سایر ویزاهای مولتیپل کانادا اجازه چند بار ورود برای دوره زمانی تا حداکثر 10 سال را فراهم می کند.

الزامات خاصی برای سوپرویزا وجود دارد از جمله نیاز به بیمه درمانی. اگر قصد اقامت در کانادا برای 6 ماه یا کمتر را دارید، برای ویزای ویزیتوری اقدام کنید.

مدت اقامت با ویزای 5 ساله توریستی کانادا چقدر است؟

به طور کلی برای ایرانیان، مدت اقامت با ویزای توریستی کانادا بستگی به تاریخ اعتبار پاسپورت دارد. به طور کلی ویزای مولتی کانادا اعتبار 10 ساله دارد اما به دلیل اعتبار نهایتا 5 ساله پاسپورت ایران، این ویزا برای ما 5 ساله صادر می شود و مدت اعتبار ویزای هر شخص به مدت اعتبار پاسپورت و تاریخ انقضای آن بر می گردد.

توجه داشته باشید که تاریخ درخواست سوپر ویزا می تواند روی مدت اقامت در کانادا تاثیر بگذارد. بنابراین زمانی که در کانادا اقامت دارید، از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید.

در صورتی که سوالی در رابطه با ویزای 5 ساله توریستی کانادا و نحوه تبدیل آن به اقامت دائم این کشور را دارید می توانید از راهنمایی های وکلای مهاجرت گروه مهاجرتی افق ماندگار به شماره های 05131071 داخلی 103 و یا تلفن همراه 09120920268 بهره مند شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *