ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا گروه مهاجرتی افق ماندگار

ثبت نام اکسپرس اینتری

نحوه ثبت نام اکسپرس اینتری

از ابتدای سال 2015، برای تسهیل در جذب مهاجران مورد نیاز کشور کانادا ثبت نام اکسپرس اینتری راه اندازی شده که این سیستم سبب تسریع مهاجرت به کانادا یا اخذ سریع اقامت دائم کانادا از طریق نیروی متخصص و ماهر شده است. در روش قبل بسیاری از پرونده ها مدت های طولانی با وضعیت نامشخص و در حال انتظار بودند. اما در این سیستم بدون ممنوعیت و محدودیت در نوع رشته شغلی و ظرفیت می توانید ایجاد پروفایل و ابراز علاقه مندی جهت برنامه نیروی متخصص و ماهر کانادا را داشته باشید.

دولت فدرال کانادا از میان پروفایل های ثبت نام اکسپرس اینتری ، متقاضیانی که بالاترین امتیاز ها را دارند در زیر شاخه های نیروی متخصص ، فنی و حرفه ای ، تجربه کار کانادایی ( ویزای کاری کانادا ) و برنامه‌های پذیرش استانی انتخاب می کند. در حال حاضر هر دو هفته یا حداقل یکبار در ماه انتخاب و قرعه کشی در این سیستم انجام می شود و سرعت انتخاب و ورود افراد متخصص و ماهر به کانادا افزایش چشمگیری داشته است.

متقاضیانی که علاقمند مهاجرت به کانادا تحت یکی از این برنامه های سیستم Express Entry می باشند، باید در قدم اول ثبت پروفایل در سیستم Express Entry ( ثبت نام اکسپرس اینتری ) بنمایند.
در پروفایل متقاضیان اطلاعات شخصی و شغلی شامل سن، تحصیلات، سابقه کار و مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه و… را در سیستم ثبت می نمایند. هر فاکتور به متقاضی و همسر او امتیازاتی را اختصاص می دهد اگر حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را بدست آورید می‌توانید وارد مراحل بعدی (Pool of Candidates) شوید.

جزییات سیستم جدید Register Express entry ( ثبت نام اکسپرس اینتری ):

در سیستم Express Entry متقاضیان برای اقامت در کانادا باید در یک سیستم الکترونیک آنلاین ثبت نام اکسپرس اینتری ، اطلاعات خود را ثبت نمایند که به این مرحله Expression of Interest می گویند. در این مرحله فقط اطلاعات متقاضی و خانواده ثبت شده و نیاز به آپلود کردن مدرک نیست.

نکته مهم این است که قبل از ثبت پروفایل مدرک تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی کانادا باید ارزیابی گردد و مدرک زبان هم باید اخذ شده باشد و اینکه زبان انگلیسی باشد یا فرانسه فرقی ندارد.

به محض دریافت EOI سیستم الکترونیک اداره مهاجرت امتیازات متقاضی را براساس اطلاعات ثبت شده در سیستم ثبت نام سیستم اکسپرس اینتری ، محاسبه کرده و بر اساس آن به متقاضی امتیاز (Ranking) داده می شود. متقاضی امکان ویرایش اطلاعات خود را دارد و هر زمان با تغییر شرایط پرونده خود امتیاز جدیدی دریافت می نماید مثلا اگر نمره زبان بالاتری گرفت می تواند اطلاعات خود را آپدیت نماید تا بتواند امتیاز بالاتری کسب کند.

همکاران ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار ، پاسخ سوالات شما را درباره ثبت نام اکسپرس اینتری در اختیارتان قرار خواهند داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی افق ماندگار به شماره های 31071(051) و و اتساپ 09120920268 تماس حاصل فرمایید. اطلاعات مربوط به امور مهاجرتی و انواع روش های مهاجرت به کانادا را در سایت ما به نشانی www.ofoghint.com یا شرکت مهاجرتی افق ماندگار بخوانید.

تکمیل اطلاعات ثبت نام اکسپرس اینتری

پس از تکمیل اطلاعات و Submit پروفایل، سیستم ثبت نام اکسپرس اینتری اطلاعات را بررسی می کند و اگر مشخصات شما با هیچ یک از سه روش های زیر مجموعه اکسپرس اینتری سازگار نباشد (یعنی حداقل امتیازات و شرایط لازم را برای هیچ یک از روش ها، مثلا سطح زبان برای روش Skilled trade یا سابقه کار برای روش تجربه کار کانادایی مناسب نباشد)، طی چند دقیقه تا چند ساعت پروفایل بسته شده و نامه ریجکتی در پروفایل صادر می گردد.

اگر شرایط مناسب باشد پروفایل شما eligible شده و برای شما فایل نامبر صادر می گردد. که حتی می توانید ویزای تحصیلی کانادا هم بگیرید که موسسه مهاجرتی افق ماندگار می تواند شما را با مشاوران باتجربه خود در امر مهاجرت راهنمایی نماید.

صحت بررسی مدارک ثبت نام اکسپرس اینتری Express Entry

سپس وارد جمع متقاضیان اکسپرس اینتری Pool می گردید. با توجه به امتیاز شما در Comprehensive Ranking System و مقایسه با دیگر رقبا اگر امتیاز مناسبی داشته باشید به طور اتوماتیک دعوتنامه invitation برای شما صادر می گردد که پس از آن یکسری اطلاعات دیگر از متقاضی درخواست می شود، لیستی از مدارک  را باید ارائه کنید و باید آنها تهیه و ترجمه و به صورت آنلاین آپلود کرده و هزینه بررسی مدارک نیز پرداخت گردد. که برای انجام این مرحله تا 90 روز فرصت هست که درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارسال نماید.

اینکه چه رتبه ای برای صدور دعوتنامه مناسب می باشد مشخص نیست چون سیستم رقابتی است.

تاریخ ایجاد پروفایل ثبت نام اکسپرس اینتری Express Entry

مورد دیگری که امکان دریافت دعوتنامه را بیشتر می کند تاریخ ایجاد پروفایل در سیستم express entry می باشد. اگر دو پروفایل با امتیاز یکسان در مورد یک نیاز شغلی کانادا باشند پروفایلی که زودتر ثبت شده و مدت زمان بیشتری در سیستم express entry بوده است انتخاب می گردد که رتبه بندی سیستم اکسپرس اینتری می باشد. تاریخ ثبت پروفایل شما همان رتبه شما می باشد.

نکته:

اگر در مدت 90 روز پس از دعوتنامه پاسخی از فرد متقاضی در یافت نشود به طور خودکار پروفایل از سیستم حذف می گردد.
افیسر مهاجرت مدارک ارسالی را بررسی و اگر مورد تایید باشد، نوبت به انجام تست پزشکی (مدیکال، نزد پزشک مورد تایید سفارت کانادا) و ارسال نامه عدم سوء پیشینه یا Background Check می شود. در صورت تایید و مثبت بودن نتایج، اقامت دائم کانادا صادر می گردد و به عنوان یک Permanent Resident وارد کانادا می گردید.

در بعضی از موارد افیسر مهاجرت ممکن است درخواست ارسال مدارک به صورت فیزیکی را داشته باشد و یا شما برای مصاحبه حضوری دعوت شوید. شما با گروه بین المللی افق می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی در کانادا، ویزای کار در کانادا، ویزای اقامتی ویزای فوری و سریع 2020 هم اقدام کنید.

در صورت پذیرش دعوت نامه می‌توان از یکی از روش‌های زیر اقدام کرد:

  1. برنامه جدید Express Entry فدرال کانادا
  2. (Federal Skilled worker Program (FSWP
  3. (Federal Skilled Trades Program (FSTP
  4. (Canadian experience Class (CEC
  5. (Provincial nominee Program (PNP

سیستم امتیاز بندی Express entry:

متقاضیان پس از ثبت نام اکسپرس اینتری و سابمیت مدارک در دو بخش مجرد و متاهل تقسیم می شوند و هر فرد در Pool می تواند تا 1200 امتیاز کسب نماید. امتیازات اکسپرس اینتری شامل موارد زیر میباشد.

محاسبه آنلاین امتیاز شما در ثبت نام اکسپرس اینتری

امتیاز بندی در سه دسته فاکتور تعریف شده است شامل:

1- فاکتور سرمایه انسانی اولیه (Core Human Capital Factors) که بطور مختصر CHCF نام می بریم و شامل سن (حداکثر مجرد 110 و متاهل 100)، سطح تحصیلات (حداکثر مجرد 150 و متاهل 140) ، مهارت زبان (حداکثر 136 برای زبان اول و 24 برای زبان دوم مجرد و 128 برای زبان اول و 22 برای زبان دوم متاهل) و میزان سابقه کار کانادایی (حداکثر برای مجرد 80 و برای متاهل 70) است که در این بخش افراد مجرد تا 500 امتیاز و افراد متاهل 460 تا امتیاز می توانند کسب کنند و 40 امتیاز دیگر مربوط به همسر متقاضی می باشد

2- فاکتورهای ترکیبی و قابل انتقال بودن مهارت (Skill Transferability Factors) که بطور مختصر STF می نامیم و متقاضی حداکثر تا ۱۰۰ امتیاز را می تواند از این بخش کسب کند و شامل ترکیبی از فاکتورهای زیر است:

  •  ترکیب سطح زبان و سطح تحصیلات تا 50 امتیاز
  •  ترکیب سطح زبان و سابقه کار غیر کانادایی تا 50 امتیاز
  •  ترکیب سابقه کار کانادایی و سابقه کار غیر کانادایی تا 50 امتیاز
  •  ترکیب داشتن گواهی صلاحیت شغلی job offer استان با سطح زبان می تواند تا 50 امتیاز

که فقط حداکثر 100 امتیاز از این بخش می توان دریافت کرد.

نکته:

با در نظر گرفتن نکات بالا ثبت نام اکسپرس اینتری صرفا تکمیل فرم و ورود اطلاعات نمی باشد و هر پرونده ای نیاز به تحلیل و بررسی دقیق دارد.
با توجه به برنامه فوق و عدم امکان تغییر و ویرایش اطلاعات پس از ارسال و دریافت دعوتنامه، تهیه مدارک به شکل دقیق و نوشتن رزومه بر اساس استانداردهای کانادایی در کسب امتیاز لازم و پیدا کردن کارفرما بسیار مهم است.

گروه مهاجرتی افق ماندگار با نزدیک به دو دهه فعالیت در روش ها گوناگون مهاجرت به کانادا می تواند کلیه اطلاعات لازم و همچنین اقدامات مقتضی را در زمینه پیشرفت پرونده مهاجرتی شما و خانواده محترمتان انجام داده و تا رسیدن به برنامه مهاجرتی شما ، همراهی تان نماید. برای جزئیات بیشتر لطفآ فرم ارزیابی رایگان را تکمیل فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *