استان کبک دوره های رایگان آموزش زبان فرانسه | مهاجرت کانادا

دولت کبک دوره های رایگان آموزش فرانسه برگزار می کند

یک خبر بسیار عالی برای مهاجران به کبک و همچنین کسانی که به صورت موقت در کبک زندگی می کنند، دولت کبک از اول جولای 2019 افراد بیشتری را برای دوره های رایگان آموزش ربان فرانسه می پذیرد. استان کبک یکی از استان های فرانسه زبان کانادا می باشد. اکثر مردم این استان به زبان فرانسه صحبت می کنند با اینکه به زبان انگلیسی هم تسلط کافی دارند. که دانشجویان و دانش آموزان زیادی برای تحصیل در کبک کانادا به این استان مهاجرت می کنند.

دوره های آموزش زبان فرانسه در کبک به 3 شکل برگزار می شود:

  • تمام وقت، شامل 25 تا 30 ساعت آموزش در هفته
  • پاره وقت، شامل 4، 6، 9 و یا 12 ساعت در هفته
  • و دوره های آنلاین

این تغییرات به نفع متقضیان مهاجرت به کبک کانادا شد.

از 1 جولای هریک از این دوره ها دستخوش یکسری تغییرات مثبت شده اند.
هر فردی که به کبک کانادا مهاجرت می کند، صرف نظر از اینکه چه مدت در Québec زندگی کرده است، می تواند یک دوره آموزش کامل و تمام وقت ربان فرانسه درس بخواند. و می توانند کمک هزینه مالی را نیز دریافت کنند (افزایش کمک مالی را دریافت کنند که از 141 دلار به 185 دلار در هر هفته افزایش یافته است).
همچنین دانش آموزان نیز می توانند در دوره ای تمام وقت فرانسه شرکت کنند.
کارگران موقت و همچنین همسرشان می توانند برای دوره های تمام وقت فرانسه شرکت کرده و همچنین کمک مالی را نیز دریافت کنند. پیش از این، افرادی که به طور موقت در کبک زندگی می کردند دسترسی به کلاس های فرانسوی در کلاس های ارائه شده توسط دولت کبک را نداشتند.

دوره های پاره وقت:

دوره های در کلاس 12، 9، 6 یا 4 ساعت در هفته

سطح مبتدی و متوسط:

برای دوره های پاره وقت آموزش زبان فرانسه در کبک هم مهاجران برای اولین بار حق استفاده از کمک مالی 15 دلاری به ازای هر روز تحت آموزش را دارند. همچنین کمک هزینه مراقبت از کودک از 7 دلار به 9 دلار افزایش پیدا کرده است.
ساکنین موقت کبک مثل افراد موقتا شاغل و دانشجویان خارجی هم به همراه همسرانشان امکان استفاده هم از دوره های تمام وقت یا پاره وقت را دارند و هم از کمک های مالی این دوره ها برخوردار میشوند. قبلا این افراد نمی توانستند از دوره های حضوری بهره مند شوند.
افرادی که موقتا ساکن کبک هستند و سی اس کیو (CSQ) دریافت کرده اند می توانند در دوره های آنلاین به همراه معلم برای آموزش زبان فرانسه شرکت کنند. قبلا برای این افراد فقط امکان استفاده از دوره های آنلاین به صورت خودآموز میسر بود.
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/french-language/index.html