سیتیزن شیپی کانادا یا تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی موسسه مهاجرتی افق ماندگار

شرایط لازم برای سیتیزن شیپی کانادا

شرایط لازم برای سیتیزن شیپی کانادا

آیا شما واجد شرایط لازم برای سیتیزن شیپی کانادا هستید؟ زمانی که قصد مهاجرت به کانادا یا اقامت دائم در کانادا را برای تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی یا دریافت سیتیزن شیپی کانادا را دارید ، بر اساس سایت اداره مهاجرت کانادا شرایط یا برنامه های گوناگونی را می توانید دنبال نمایید تا به اقامت دائم کانادا و سپس به سیتیزن شیپی کانادا برسید. یکی از برنامه ها تولد فرزند یا فرزندان شما در کانادا است که می تواند به شما در زمینه سیتیزن شیپی کانادا کمک نماید .

همانگونه که می دانید مادران باردار بسته به سیاست های ایرلاین های مسافربری در هفته های آخر بارداری خصوصا از 32 هفتگی به بعد اجازه پرواز طولانی را دریافت نمی نمایند، بنا بر این اگر قصد زایمان فرزند در کانادا به هدف اقدام برای دریافت اقامت دائم بر اساس دریافت شناسنامه و پاسپورت کانادایی نوزاد خود را دارید بایستی قبل از این تاریخ به کشور کانادا سفر کرده باشید و هفته های آخر را در آن کشور حضور داشته باشید .

نکته حائض اهمیت دیگر هزینه های تحت مراقبت پزشک بودن مادر باردار به عنوان توریست در کانادا و هزینه های بیمارستان برای زایمان است که مبالغ سنگینی را بسته به شهر و ایالت در سال 2024 با سه بخش هزینه های مشاوره های پیش از زایمان و آزمایشات که بسته به شرایط مادر و جنین یا نوزاد متفاوت خواهد بود . بخش دوم هزینه های بیمارستان و مراقبت های پزشکی برای زایمان طبیعی بین 8 تا 15000دلار کانادا و زایمان سزارین بین 10 تا 20000 هزار دلار کانادا متغیر است و البته که در صورت نیاز به اتاق خصوصی ، هر شب بین 200 تا 300 دلار کانادا به این مبالغ افزوده خواهد شد.

برای دانستن جواب سوالات خود و اینکه آیا واجد شرایط دریافت ویزای کانادا ، اقامت دائم کانادا و یا سیتیزن شیپی کانادا هستید و همین طور نحوه اخذ پاسپورت و شهروندی کانادا و تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی ، با گروه مهاجرتی افق ماندگار همراه باشید.

شرایط مورد نیاز جهت سیتیزن شیپی کانادا :

  1. دارا بودن اقامت دائم در کانادا
  2.  3 سال از 5 سال گذشته در کانادا زندگی کرده باشید (1095روز).
  3. مالیات های پرداختی ثبت شده باشد.
  4. حداقل سن برای درخواست شهروندی کانادا 18 سال .
  5. قبولی در آزمون شهروندی کانادا یا سیتیزن شیپی کانادا و دانستن تاریخ و قوانین کانادا  .
  6. مهارت های لازم برای زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید.

شرایطی هم وجود دارد که می تواند شما را از تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی ( سیتیزن شیپی کانادا ) منع کند از جمله برخی از تخلف ها ، قانون شکنی ها ، شرکت در اعمال مجرمانه و ….

اگر قصد دارید شهروندی کانادا یا سیتیزن شیپی کانادا را داشته باشید یکی دیگر از برنامه ها اقدام از طریق سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا 2024 می باشد که توصیه میکنیم قبل از هرگونه اقدامی فرم ارزیابی رایگان در سایت گروه بین المللی افق ماندگار را تکمیل کرده و از امتیازات خود مطلع شوید. سپس با کمک مشاوران مهاجرت به کانادا در موسسه مهاجرتی افق ماندگار که دارای سوابق درخشان در امور مهاجرت خصوصا برای کشور کانادا هستند برای مهاجرت خود اقدام نمایید.

وضعیت اقامت دائم کانادا برای سیتیزن شیپی کانادا

اقامت دائم کانادا یا پرمننت رزیدنت Permanent Resident صرف نظر از سن ، اگر برای دستیابی به عنوان شهروند کانادایی یا سیتیزن شیپی کانادا درخواست می دهید، باید در کانادا اقامت دائم PR داشته باشد.این بدان معناست که شما بایستی با یکی از روش های قانونی مهاجرت به کانادا و یا ویزای کانادا ، وارد این کشور شده ، ویزای کاری و یا اپن ورک پرمیت دریافت نمایید و پس از مدت مشخصی کار و پرداخت مالیات ، اقامت دائم خود را دریافت نمایید

شرایط اقامت دائم را درک کنید:

اقامت دائم کانادا به کسی داده می شود که از طریق مهاجرت به کانادا اقامت کانادا را دریافت کرده ، اما شهروند کانادا نیست و در واقع شهروند دیگری هستند.

**کسی که درخواست پناهندگی (مانند پناهندگی سیاسی ، پناهندگی اجتماعی و …) در کانادا می کند، باید بدانند در ابتدا اقامت دائم یا شهروندی کانادا ( سیتیزن شیپی کانادا ) را دریافت نمی کنند. برای تبدیل شدن به یک شهروند کاندایی ابتدا باید هیات مجری و کمیسیون پناهندگان باید ابتدا درخواست آنان را تایید کنند. سپس، آنها باید برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

کارت اقامت دائم PR:

کارت PR شما برای نشان دادن وضعیت اقامت دائم در کانادا به فرد اعطا می شود. اگر شما خارج از کانادا سفر می کنید، به این کارت و پاسپورت کشور خود زمانی که به کانادا بر می گردید (سفر با هواپیما، قایق، قطار یا اتوبوس) نیاز خواهید داشت .

ساکنان دائمی کانادا چه کارهایی می توانند انجام دهند:

به عنوان یک فرد دارای اقامت دائم، برای تبدیل شده به شهروند کانادایی یا سیتیزن شیپی کانادا باید شاغل بود و مالیات پرداخت کنید و به قوانین کانادایی در سطوح فدرال و استانی و همچنین قوانین منطقه ای احترام گذاشته و آنها را رعایت نمایید.

برای دریافت اجازه شهروندی باید مدت زمان مشخصی در کانادا زندگی کنید:

بزرگسالان و بعضی از افراد زیر سن قانونی باید در طول مدت 5 سال و به عبارتی حداقل 1095 روز را در کانادا حضور داشته باشند.
ما همواره به مراجعان مان پیشنهاد می کنیم تا حتما با بیش از 1095 روز حضور فیزیکی درخواست کنند تا روزهای اضافی را در صورت بروز مشکلی در محاسبات اداره مهاجرت کانادا جهت دریافت شهروندی آنان خللی ایجاد نکند .

ثبت مالیات بر درآمد:

صرف نظر از سن شما، در صورت لزوم تحت قانون مالیات بر درآمد، شما باید تمامی تعهدات خود را نسبت به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی خود جهت ایجاد سابقه برای سیتیزن شیپی کانادا انجام داده باشید.

توانایی های زبان:

کانادا دارای 2 زبان اصلی انگلیسی و فرانسوی است. روزی که شما درخواست شرکت در آزمون شهروندی یا سیتیزن شیپی کانادا خود را امضا می کنید بهتر است که نشان دهید می توانید در یک سطح خاص در یکی از این دو زبان رایج کانادا مکالمه کنید .

شیوه های یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی جهت سیتیزن شیپی کانادا :
  • چگونگی ارتباط برقرار کردن با هر یک از مقامات شهروندی که در طول فرآیند درخواست شما نیاز هست با آنها صحبت کنید ( چگونگی ارتباط برقرار کردن شما با آنها )
  • ارزیابی سطح زبان خود در یک جلسه با یک مقام شهروندی ( البته در صورت لزوم برای تبدیل شدن به یک شهروند )، سطح زبان کانادایی CLB شما را در سطح 4 به بالا باید باشد و این بدان معناست که شما می توانید:
    ( Canadian Language Benchmarks ( CLB
  • در گفتگوهای کوتاه و روزمره درباره موضوعات مشترک می توانید شرکت کنید.
  • درک سوالات و دستورالعمل های ساده
  • استفاده از گرامر پایه، ساختار ساده جملات و زمان
  • نشان دهید که کلمات و عبارات کافی برای پاسخ دادن به سوالات و بیان خودتان را می دانید.
چقدر خوب شما کانادا را می شناسید:

روزی که شما درخواست خود را امضا می کنید، شما باید بین 18 تا 54 سال باشید، شما باید آزمون شهروندی را بدهید. شما باید به سوالاتی درباره حقوق و مسئولیت های کانادایی یا شهروند کانادایی و  در مورد کانادا پاسخ دهید:

  • تاریخ
  • جغرافیا
  • اقتصاد
  • دولت
  • قوانین
  • نمادها

آزمون:

انگلیسی یا فرانسه است.
مدت آزمون 30 دقیقه است.
20 سوال است (باید به 15 سوال پاسخ صحیح دهید).
فرمت سوالات به صورت سوالات چند گزینه ای و سوالات صحیح و نادرست است.
بر اساس راهنمای رسمی شهروندی: در مورد کانادا معمولا کتبی است، اما ممکن است شفاهی هم باشد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا ، ویزای توریستی کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای کاری کانادا ، تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا و کلیه روش های اقامت موقت یا اقامت دائم کانادا می توانید با همکاران ما در گروه بین المللی افق ماندگار با شماره های تماس 31071(051) و واتساپ 09120920268 و از طریق سایت افق ماندگار ، همچنین رسانه های اجتماعی اینستاگرام افق ماندگار ، تلگرام ، لینکدین ، یوتیوب ، آپارات و فیس بوک در ارتباط باشید .

همگام با شما تا افق آرزوها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *