منابع رایگان آیلتس خودخوان

منابع رایگان آیلتس خودخوان 2024

در این صفحه علاوه بر معرفی منابع رایگان آیلتس خودخوان برای کسب نمره بالای 7 برای افرادی که تمایل به self-study دارند، با نحوه تعیین سطح انواع آزمون های زبان انگلیسی یعنی آیلتس، تافل، دولینگو، PTE ، GRE ، GMAT و … آشنا می شوید و می توانید در مدت زمان کوتاه با توجه به مهارت و سطح زبان خود، در آزمون بین المللی آیلتس، بین 1 تا 6 ماه به نمره دلخواه حتی نمره بالای 7 ایلتس برسید.

توجه داشته باشید اگر تمایل به دریافت پشتیبان جهت آمادگی برای آزمون آیلتس داشتید، در انتهای این صفحه فرم مربوطه را پر کنید. تیم پشتیبان گروه مهاجرتی افق ماندگار بعد از تعیین سطح شما از طریق وبسایت هایی که در ادامه معرفی شده اند با افرادی که نمره آیلتس آنها در آزمون های تعیین سطح زیر 6 باشد، تماس خواهند گرفت.

آزمون زبان انگلیسی آیلتس چیست؟

سوال اغلب افراد این است که آیلتس چیست؟ باید بگوییم زبان برای مهاجرت یکی از پیش نیازهای اصلی دریافت ویزای تحصیلی است و آیلتس یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا حتی کاری داشته باشید، پیش نیاز و جزو مدارک اصلی مورد قبول اغلب دانشگاه های دنیا و کارفرمایان سازمان ها و شرکت های مختلف می باشد و مهارت شما را در 4 حوزه Speaking, Writing, Listening & Reading یا درک مطلب، شنیداری، نوشتاری و مکالمه مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

IELTS مخفف International English Language Testing System می باشد. آیلتس دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است و همانطور که از نام آن پیداست نوع اکادمیک ایلتس برای مهاجرت تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سراسر جهان مناسب است؛ نوع جنرال آن معمولا برای برنامه های مهاجرت کاری توسط کارفرماها درخواست می شود یا برای آپلود در پروفایل های درخواست اقامت دائم کشورهای مختلف مورد نیاز خواهد بود.

دلیل اهمیت نمره بالای 7 آیلتس

پاسخ این سوال که چرا نمره بالای 7 آیلتس اهمیت دارد، این است که رسیدن به این نمرات، هدف افراد بسیاری است که قصد دریافت ویزای تحصیلی دارند. دریافت نمره بالای 7 در مقاطع تحصیلی پایین تر مانند لیسانس می تواند باعث برتری شما در مقایسه با رقبای شما شده و امکان دریافت پذیرش سریعتر از دانشگاه های برتر سراسر جهان را فراهم کند.

در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی فوق لیسانس و دکترا نیز اخذ نمره بالای 7 می تواند شانس دریافت بورسیه های تحصیلی مخصوصا فول فاند را برای دانشجویان بین المللی افزایش دهید. بنابراین توصیه می کنیم اگر تمایل به دریافت نمره 7 به بالای ایلتس را دارید، حتما تا انتهای این صفحه را مطالعه کنید.

انواع روش های برگزاری آزمون آیلتس و اعتبار آن

به طور کلی هیچ تفاوتی ندارد که شما به چه صورت در آزمون آیلتس شرکت کنید در هر صورت مدرک شما به مدت 2 سال اعتبار دارد. انواع روش های شرکت در آزمون آیلتس به صورت زیر می باشد.

  • آیلتس کاغذی
  • آیلتس کامپیوتری
  • آیلتس آنلاین

البته توجه داشته باشید که در حال حاضر در کشور ایران فقط آزمون آیلتس کامپیوتری برگزار می شود.

آزمون استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی برای آیلتس بالای 7 و سایر آزمون ها

مدرک زبان برای مهاجرت به کشورهای بسیاری از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد نیاز است؛ می توانید به صورت آنلاین و کاملا رایگان، سطح زبان انگلیسی خود را در آیلتس و سایر آزمون های زبان با مراجعه به سایت های مربوطه تعیین کنید.

اینکه بتوانید نمایی کلی از کارهایی که در چند ماه آینده جهت تقویت مهارتهای زبان انگلیسی خود انجام دهید، بستگی زیادی به نتایج آزمون های تعیین سطح زبان دارد. نمونه سوالات این آزمون ها تقریبا مشابه با سوالات آزمون های اصلی می باشد تنها تفاوت در این است که شما به دلیل اینکه کاملا در وضعیت آزمون قرار ندارید، آرام تر و ریلکس تر هستید که طبیعتا این موضوع منجر به کسب نتایج بهتری می شود.

بنابراین در برنامه ریزی های خود برای کسب نمره حد نصاب آزمون های زبان انگلیسی این موضوع را حتما لحاظ کنید. در ادامه همین مقاله، وبسایت های رایگان برای تعیین سطح زبان انگلیسی شما در انواع آزمون های زبان بین المللی عنوان شده اند.

مقدمه منابع آیلتس خودخوان نمره بالای 7

بسته منابع آیلتس خودخوان نمره بالای 7 که در انتهای این صفحه معرفی شده، مخصوص افرادی طراحی شده که می توانند به صورت کاملا خود خوان یا در کنار کلاس های آمادگی آزمون آیلتس از منابع دیگری مانند مواردی که ما تدارک دیده ایم، نیز استفاده کنند. این منابع می تواند به شما کمک کند به نمره بالای 7 آیلتس به راحتی برسید، فقط باید بیشتر تلاش کنید.

توصیه ما به افرادی که با هدف کسب نمره بالای 7 قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارند، این است که به منابع رایگانی که در ادامه در اختیار شما قرار گرفته، بسنده نکنید. منابع اصلی که شما را به نمره 7، 8 و 9 آیلتس می رساند، در بخش غیر رایگان این بسته قرار گرفته و نیاز به تلاش، تمرین و استمرار شما در مطالعه این منابع نیز بسیار زیاد است.

آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان

در این مرحله می توانید سطح زبان خود را برای شرکت در آزمون های زبان انگلیسی بین المللی به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار دهید؛ هر لینک مربوط به شرکت در یک آزمون زبان انگلیسی متفاوت است؛ بنابراین در انتخاب آزمون مورد نظرتان دقت داشته باشید. اینکه سطح زبان انگلیسی شما مشخص شود، در انتخاب منابع آزمون، برنامه ریزی، مدت زمانی که باید به آمادگی برای آزمون آیلتس اختصاص دهید و خیلی عوامل دیگر اثرگذار است. توجه داشته باشید که اغلب این وبسایت ها، نیاز به ثبت نام و sign up دارند تا بتوانید از امکانات رایگان آنها استفاده کنید.

برای تعیین سطح رایگان زبان انگلیسی می توانید به این لینک مراجعه کنید: تعیین سطح رایگان زبان انگلیسی

آزمون تعیین سطح رایگان تافل

آزمون زبان تافل یکی دیگر از آزمون های بین المللی معتبر زبان انگلیسی که می تواند سهم موفقیت شما در مهاجرت تحصیلی مخصوصا به کشورهای آمریکا و کانادا را افزایش دهد. نمره بندی آزمون تافل تا 120 می باشد، که برای چهار مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر در هر یک از این مهارتها نمره 80 دریافت کنید برای اغلب دانشگاه ها قابل قبول است. با تعیین سطح زبان خود در آزمون تافل می توانید نوع منابع مورد نیاز آزمون را مشخص کنید.

آزمون تعیین سطح رایگان تافل

تعیین سطح رایگان آزمون زبان انگلیسی تافل

آزمون تعیین سطح دولینگو رایگان

دولینگو یک آزمون زبان بین المللی است که در دوره همه گیری کرونا مورد استقبال افراد زیادی در سراسر دنیا قرار گرفت و دلیل آن کاملا آنلاین بودن این آزمون بود. این روزها همچنان دانشگاه ها و کالج هایی در کانادا و آمریکا وجود دارند که نتایج این آزمون را می پذیرند. می توانید با مراجعه به لینک های زیر با نوع آزمون آشنا شده و سطح زبان خود را تعیین کنید. نمره بندی آزمون دولینگو از 160 می باشد که کسب نمره 120 تا 140 تقریبا معادل آیلتس 6 و 7 می باشد.

آزمون رایگان تعیین سطح دولینگو

تعیین سطح دولینگو

آزمون تعیین سطح رایگان زبان PTE

این آزمون بین المللی مانند سایر آزمون های زبان، مهارت شما در اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ را مورد ارزیابی قرار می دهد؛ نمره بندی این آزمون از 10 تا 90 است که طبیعتا اخذ نمره نزدیک به 90 می تواند شانس شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مورد نظر را افزایش دهد. برای اینکه بتوانید در آزمون ماک PTE شرکت کنید و خود را برای آزمون آماده کنید؛ وبسایت های زیر را به شما معرفی می کنیم:

آزمون رایگان تعیین سطح PTE

آزمون رایگان تعیین سطح پی تی ای

آزمون تعیین سطح GRE رایگان

آزمون جی آر ای یک نوع آزمون بین المللی مناسب رشته های بیزینس و سایر رشته هایی است که اغلب توسط دانشگاه های کانادایی و آمریکایی درخواست می شود؛ مهمتر از همه اینکه در کنار نمرات آزمون های زبان مانند آیلتس باید این نمره را برای ثبت نام در مقاطع بالاتر تحصیلی ارائه دهید. جهت تمرین آزمون زبان جی آر ای، می توانید از طریق سایت های زیر اقدام کنید؛ همانطور که می دانید این آزمون به دو نوع جنرال و سابجکت تقسیم می شود که بهتر است قبل از شرکت در آن، با کاربرد این آزمون ها آشنا شوید.

آزمون تعیین سطح GRE رایگان

آزمون تعیین سطح جی آر ای رایگان

ازمون تعیین سطح GRE رایگان

آزمون تعیین سطح جی مت GMAT رایگان

آزمون تعیین سطح جی مت GMAT به صورت رایگان توسط وبسایت هایی که در ادامه معرفی می شوند، برگزار می شود؛ اغلب بیزینس اسکول ها یا دانشکده های مدیریت و کسب و کار در دانشگاه های معتبر آمریکا و کانادا مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی فوق لیسانس و دکترا، به نمرات آزمون GMAT نیاز دارند چون تفکر خلاق و نوآوری در کسب و کار از الزامات کار فردی است که این رشته ها را انتخاب می کند.

بنابراین قبل از ورود به این دانشگاه ها باید آمادگی خود جهت مباحث مشابه را نشان دهد. نتایج این آزمون را باید به همراه نمرات آزمون های زبان مانند آیلتس و تافل ارائه دهید که در این صورت شانس موفقیت شما افزایش خواهد یافت. می توانید از طریق وبسایت های زیر، سطح خود در این آزمون را مشخص کنید.

آزمون تعیین سطح رایگان GMAT

ازمون رایگان تعیین سطح جی مت

همچنین می توانید داخل گوگل GMAT Magoosh practice tests free را جستجو کنید و در سایت Magoosh به ارزیابی نمره خود در این آزمون بپردازید.

آزمون تعیین سطح رایگان آیلتس

آزمون تعیین سطح آیلتس به صورت رایگان مانند سایر آزمون های بین المللی توسط سایت هایی که در ادامه معرفی می شوند، برگزار می شود. اگر می خواهید در آزمون اصلی آیلتس شرکت کنید، بهتر است از قبل بدانید دانش شما در رابطه با مهارت ها، تکنیک ها و نوع سوالات این آزمون چقدر است. حتما بارها شنیده اید که آزمون آیلتس و سایر آزمون ها آزمون سنجش مهارتهای تکنیکی شما در زبان هستند و نه سنجش دانش زبان شما. بنابراین بهتر است در ابتدا سطح زبان خود را جهت شرکت در این آزمون تعیین کنید. برای رسیدن به این هدف، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

آزمون ماک آیلتس

آزمون تعیین سطح آیلتس

تمرین های آزمون IELTS

نمره بندی آیلتس

نمره بندی آیلتس که تحت عنوان Band نیز شناخته می شود تا 9 است. نمره ای که دانشگاه های سطح متوسط به پایین و کالج ها برای مقاطع تحصیلی پایین تر از شما قبول می کنند حدود 5.5 تا 6.5 ایلتس می باشد ولی اگر متقاضی پذیرش در دانشگاه های متوسط و تاپ سراسر دنیا از جمله آمریکا و کانادا مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی فوق لیسانس و دکترا هستید، بهتر است برای نمره بالای 7 آیلتس برنامه ریزی کنید. اگر هدف شما اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند یا اسکولارشیپ می باشد به دلیل رقابت بالا در این حوزه، نمره زبان بالاتر در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد.

برای دریافت نمره 7، 8 و یا حتی 9 آیلتس جای هیچ نگرانی نیست. این آزمون تکنیک های مشخصی دارد که اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط رو به بالا است، با دانستن تکنیک ها می توانید نمرات مورد نظر خود را دریافت کنید. منابع دقیق در ادامه به صورت رایگان و غیر رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

منابع رایگان آیلتس خودخوان

در این بخش می توانید به منابع مفید و رایگان جهت آمادگی برای آزمون آیلتس به صورت خودخوان دسترسی پیدا کنید؛ اگر سطح زبان شما متوسط رو به ضعیف است، توصیه می کنیم حتما با این منابع شروع کنید و اگر زمان کافی دارید، پس از آن حتما منابع قوی تر را مطالعه کنید. در صورتی که سطح زبان شما متوسط رو به بالاست، یا می خواهید به صورت فشرده زمان بیشتری را به آزمون آیلتس اختصاص دهید، پیشنهاد می کنیم حتما بسته “منابع خودخوان آیلتس بالای 7” ما را تهیه کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

دانلود رایگان مجموعه کتاب های تست آیلتس کمبریج

در این بخش می توانید مجموعه کتاب های آیلتس کمبریج را به صورت رایگان دانلود کنید؛ اگر پس از آزمون تعیین سطح زبان، متوجه شدید سطح شما ضعیف یعنی در حد آیلتس کمتر از 4 است؛ از آنجایی که کتاب های IELTS Cambridge تا شماره 19 موجود می باشد؛ برای سطح زبان شما “تا شماره 4” این کتاب ها را حتما مطالعه کنید. (دقت داشته باشید افرادی با همین سطح آیلتس یعنی 4 برای دانشگاه های مختلف شروع به اپلای کردند و موفق به اخذ بورسیه تحصیلی هم شده اند، پس ناامید نشوید؛ یعنی حتی برای ترجمه وبسایت های دانشگاه از گوگل ترنسلیت کمک گرفتند اما الان در حال تحصیل در دانشگاه های خوبی هستند! بنابراین فقط نتیجه مهم است)

شما می توانید از ابزارها برای گرفتن پذیرش کمک بگیرید اما نهایتا باید سطح زبان خود را به سطح زبان تعیین شده دانشگاه یا بورسیه مورد نظر و حتی بالاتر از آن برسانید؛ در غیر این صورت در آینده به مشکل خواهید خورد.

مجموعه کتاب های آیلتس کمبریج، آزمون های واقعی آیلتس را جمع آوری و در اختیار شما قرار می دهند. تاکنون 19 شماره از این کتاب ها منتشر شده که تمرین با آنها می تواند شما را با نوع واقعی آزمون آشنا کند؛ در ادامه می توانید شماره های 15 تا 19 این کتاب ها را به صورت رایگان دانلود کنید:

دانلود رایگان کتاب آیلتس کمبریج 15 تا 19

دانلود رایگان کتاب لغات ضروری آیلتس خودخوان ( Vocabulary ):

برای تقویت دایره لغات با استفاده از منابع رایگان آیلتس خودخوان توصیه می کنیم کتاب 4000 لغات ضروری آیلتس را بخوانید یا 4000 Essential English Words (این کتاب برای افرادی با سطح زبان ضعیف و متوسط خوب است)؛ می توانید این کتاب را در ادامه دانلود کنید:

دانلود رایگان کتاب 4000 Essential English Words Pdf 

در صورتی که سطح زبان شما قوی است، یعنی upper-intermediate و بالاتر هستید، حتما از اپلیکیشن های وبسایت magoosh استفاده کنید. این وبسایت اپلیکیشن هایی را جهت آمادگی برای آزمون های آیلتس آماده کرده و لغات را در سطوح مختلف از آسان به خیلی سخت دسته بندی کرده است. اگر تمایل دارید نرم افزار لغات ضروری آیلتس را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید، حتما با نام های زیر به دنبال آنها باشید:

  • Vocabulary Builder
  • IELTS Vocabulary Flashcards

لینک وبسایت magoosh در ادامه ارائه شده که از طریق آن علاوه بر آزمون آیلتس می توانید برای سایر آزمون ها همچون تافل، GRE، GMAT و … نیز آماده شوید:

https://magoosh.com/

علاوه بر تمام اینها، می توانید از کتاب زیر استفاده کنید که برای سطوح متوسط قابل استفاده می باشد؛ برای تقویت دایره لغات سطح متوسط این کتاب در ادامه قابل دانلود است و دو کتاب دیگر نیز برای سطح پیشرفته که در بخش منابع غیر رایگان قابل خریداری است. دایره لغات آیلتس از سطح مبتدی تا متوسط:

دانلود رایگان کتاب Vocabulary Book Feb 2023

تقویت رایگان لیسنینگ آیلتس خودخوان

اگر زبان انگلیسی شما متوسط است برای تقویت لیسنینگ آیلتس، کتاب های 5 به بالای کمبریج خوب هستند که به راحتی در گوگل قابل جستجو و در دسترس هستند؛ به علاوه پادکست برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی با عنوان 6mins English from BBC به همراه زیرنویس آنها که در لینک زیر در دسترس هستند:

تقویت رایگان لیسنینگ آیلتس

توجه: از تکنیک transcribe کردن استفاده کنید؛ یعنی فایل را گوش دهید، هر چیزی که فهمیدید را بنویسید و هر قسمت که متوجه نشدید را جای خالی بگذارید؛ متن listening آخر کتاب کمبریج هست که می توانید مطابقت بدهید و بخش هایی از فایل را که متوجه نشدید پر کنید. از لینک زیر می توانید به منابع بیشتری جهت آمادگی آزمون آیلتس در بخش لیسنینگ استفاده کنید:

منابع و پادکست های آیلتس

آزمون لیسنینگ آیلتس با چه لهجه ای است؟

سوال اغلب زبان آموزان این است که آزمون لیسنینگ آیلتس با چه لهجه ای است؟ بهتر است بدانید برای تقویت مهارت لیسنینگ در آزمون آیلتس آشنایی با انواع لهجه های انگلیسی ضروری است. دلیل اینکه آشنایی با لهجه های مختلف و متداول زبان انگلیسی الزامی می باشد این است که در آزمون های بین المللی همچون ایلتس گاها از لهجه های مختلف استرالیایی، بریتیش یا بریتانیایی، امریکن و … استفاده می شود.

حتی پس از مهاجرت به کشوری مانند کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودن آن، شما قطعا با لهجه های مختلفی مواجه می شوید، بنابراین بهتر است از قبل درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید. برای تقویت لهجه لیسنینگ می توانید از منابع رایگان آیلتس خودخوان یعنی سایت های زیر کمک بگیرید:

  • سایت BBC
  • اخبار سایت CNN
  • TED Talk

سایت BBC برای تقویت انواع لهجه های انگلیسی آزمون آیلتس

سعی کنید به اخبار انواع کشورهای انگلیس، هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، کانادا و آمریکا از طریق سایت BBC و لینک های زیر به صورت روزانه گوش دهید. این کار علاوه بر آشنایی با انواع لهجه های انگلیسی، به تقویت مهارت لیسنینگ شما نیز کمک می کند؛ بعد از آن تنها کاری که باید انجام دهید، آشنایی با تکنیک های آیلتس است تا به نمره بالای 7 برسید که در بسته منابع خودخوان آیلتس بالای 7 در اختیار شما قرار خواهد گرفت. انواع لهجه های رایج انگلیسی را می توانید از طریق وبسایت های زیر گوش دهید:

لهجه انگلیسی انگلیس آیلتس

لهجه انگلیسی هندی آیلتس

لهجه انگلیسی استرالیایی آیلتس

لهجه انگلیسی آفریقای جنوبی آیلتس

لهجه انگلیسی کانادایی آیلتس

اخبار سایت CNN برای تقویت لهجه لیسنینگ آیلتس

سایت سی ان ان یا CNN یکی دیگر از سایت های معروف است که اخبار روز را برای کشورهای مختلف و به انگلیسی متداول آن کشور منتشر می کند. این لهجه ها مربوط به کشورهای انگلیس، هند، استرالیا، آفریقا و آمریکا می باشند. توصیه ما به شما این است به صورت روزانه به فایل های صوتی و تصویری این سایت ها گوش دهید چون به افزایش مهارت لیسنینگ آیلتس شما کمک می کند.

تقویت لهجه لیسنینگ آیلتس در اخبار CNN انگلیس

تقویت لهجه لیسنینگ آیلتس در اخبار CNN هند

تقویت لهجه لیسنینگ آیلتس در اخبار CNN استرالیا

تقویت لهجه لیسنینگ آیلتس در اخبار CNN آفریقا

تقویت لهجه لیسنینگ آیلتس در اخبار CNN آمریکا

گوش دادن به TED Talks

تد تاک ها یا TED Talks، نمونه ای دیگر از فایل هایی است که شما را با لهجه های انگلیسی و موضوعات روز آشنا می کند. با مراجعه به این سایت می توانید فایل صوتی یا تصویری مورد نظر خود را حتی دانلود و در اوقات پرت یا زمانی که می دانید ممکن است فقط به انتظار برای موضوعی سپری شود، به این فایل ها گوش دهید. تد تاک ها به طور کلی می تواند به شما در تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس و دریافت نمره بالای 7 کمک کند؛ از طریق لینک زیر می توانید دسترسی مستقیم به این صفحه داشته باشید:

https://www.ted.com/

تقویت رایگان گرامر زبان انگلیسی آیلتس خودخوان

گرامر مشکل اکثر زبان آموزان مخصوصا در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی است؛ گرچه یادگیری گرامر نیز تکنیک های خاص خود را دارد، اما از این موضوع غافل نشوید که گرامری را بیاموزید که به افزایش نمره شما در آزمون آیلتس کمک کند.

مهارت گرامر مخصوصا در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس خود را بیشتر از هر چیزی نشان می دهد و یکی از فاکتورهای امتیازبندی توسط ممتحن است، بنابراین آن را جدی بگیرید. اگر گرامر زبان انگلیسی شما ضعیف است می توانید از کانال یوتیوب دکتر احمدیان و از طریق لینک زیر جهت تقویت گرامر ایلتس خود اقدام کنید.

کانال یوتیوب دکتر احمدیان برای تقویت رایگان گرامر

اگر به دنبال منابع رایگان آیلتس خودخوان برای تقویت گرامر خود هستید؛ دکتر احمدیان یکی از اساتید معروف حوزه زبان انگلیسی است که در کانال یوتیوب خود در رابطه با مهارت گرامر زبان انگلیسی، به شیوه ای متفاوت و کاملا روان، به توضیحات مفصل پرداخته است. اگر گرامر ضعیفی دارید یا می خواهید در این حوزه قوی تر عمل کنید، توصیه می کنیم حتما چنل یوتیوب دکتر احمدیان را سابسکرایب کنید و روزانه به تمرین این مهارت بپردازید:

چنل یوتیوب دکتر احمدیان برای تقویت گرامر

دانلود رایگان کتاب گرامر Grammer Workbook

کتاب grammer workbook که در ادامه نیز فایل Pdf آن جهت دانلود به صورت رایگان در دسترس است، برای افرادی مناسب است که به صورت سلف استادی یا خودخوان تمایل به تقویت گرامر خود دارند و سطح زبان آنها نیز ضعیف است. به شما قول می دهیم اگر از کانال یوتیوب دکتر احمدیان و این کتاب استفاده کنید؛ مهمتر از هر چیزی، سعی کنید فایل های صوتی و تصویری انگلیسی یا روایت ها، داستان ها و فیلم های زبان اصلی را به همراه زیرنویس انگلیسی ببینید و بشنوید، گرامر شما از سطح ابتدایی به سطح بالاتر از متوسط ارتقا پیدا خواهد کرد.

دانلود رایگان کتاب گرامر Grammar Workbook Feb 2023.pdf

سایت های رایگان تقویت ریدینگ آیلتس خودخوان

رسیدن به مهارت لازم در بخش آزمون آیلتس و اخذ نمره مورد نظر، نیازمند تلاش و پشتکار روزانه است. باید هر روز سعی کنید متن ها و مقالات منتشر شده در سایت مجلات معروف و معتبری که به شما معرفی می کنیم را مطالعه کنید و کلمات، عبارات و اصطلاحات جدید آنها را یادداشت و مرور نموده و حتما بیاموزید. این موضوع به شما کمک می کند بعد از مدتی خواندن انواع متون انگلیسی با موضوعات مختلف برای شما آسان شود.

کانال یوتیوب سایمون

آقای سایمون برای مهارت ریدینگ Reading، در چنل یوتیوب خود، IELTS Simon، نکات عالی در رابطه با تاکتیک های آزمون آیلتس مطرح کرده و چون قبلا ممتحن آیلتس بوده است، بنابراین منبع خوبی برای افرادی به شمار می رود که به دنبال منابع رایگان ایلتس هستند و در عین حال می خواهند از اعتبار منبعی که برای آن وقت باارزش خود را نیز اختصاص دهند، اطمینان یابند. در ادامه می توانید لینک کانال های یوتیوب سایمون را مشاهده کنید:

کانال یوتیوب سایمون برای تقویت ریدینگ

سایت سایمون برای تقویت ریدینگ

خواندن مقاله های مجلات رایگان انگلیسی

درست است که مقالات مجلات معروف انگلیسی، برای فردی که به تازگی وارد مباحث زبان شده و مشخصا زمان کمی دارد، می تواند بسیار سنگین باشد چرا که حاوی لغات و اصطلاحات بسیار جدید و زیادی است؛ اما مطالعه آنها می تواند کمک زیادی به تقویت و تمرین مهارت ریدینگ آیلتس شما کند، بنابراین خودتان را به کتاب ها و منابع آزمون ایلتس محدود نکنید. انواع مجلاتی که می تواند در تقویت ریدینگ با استفاده از منابع رایگان آیلتس خودخوان به شما کمک کند و نمره بالای 7 ایلتس را برای شما به ارمغان آورد، به همراه سایت رسمی آنها در ادامه ارائه شده است:

اگر می پرسید چرا باید این منابع را مطالعه کنم؟ بهتر است بدانید اغلب متون درک مطلب یا پارت ریدینگ در آیلتس بسیار پیشرفته هستند. اگر آشنایی کافی با آزمون ندارید، باید دایره لغات و آشنایی خود با انواع موضوعات انگلیسی را افزایش دهید و به تکنیک های پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ ایلتس Reading مسلط شوید تا بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید. تقویت مهارت شما در این پارت به تمرین و مطالعه زیاد متون انگلیسی زبان بر می گردد. در واقع مدیریت زمان یکی از مهمترین تکنیک هایی است که در این بخش اهمیت دارد.

اگر به دنبال سایتی برای تمرین ریدینگ ایلتس هستید، نمونه متون آیلتس جنرال و آکادمیک پارت ریدینگ ایلتس Reading به همراه پاسخ، در لینک های زیر قابل مشاهده است:

نمونه متن های ریدینگ ایلتس جنرال و آکادمیک

تمرین ریدینگ آیلتس آکادمیک

دانلود رایگان فایل Pdf کتاب های ریدینگ آیلتس خودخوان ، نمونه سوالات

در ادامه فایل های رایگان جهت تقویت مهارت ریدینگ آیلتس در اختیار شما قرار می گیرد. این فایل ها نمونه سوالات ایلتس به همراه پاسخ های پیشنهادی که توسط نویسنده ارائه شده است؛ کتاب آیلتس ریدینگ سایمون، نمونه سوالات اخیر پارت ریدینگ ایلتس که به تازگی منتشر شده است و … می باشد. با مطالعه این منابع می توانید امیدوار باشید در پارت ریدینگ به نمره دلخواه می رسید اگرچه که کسب نمره دلخواه همیشه به تلاش، تمرین و پشتکار شما نیاز دارد.

نکته ای که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که تمامی مطالب پیشنهادی ما برای پارت ریدینگ محدود به همین قسمت است و حتی در بخش غیر رایگان، منابع جدیدی برای پارت ریدینگ معرفی نشده است.

  • IELTS Reading Actual Tests with Suggested Answers
  • Ebook IELTS Reading Recent Actual Tests
  • IELTS Reading Recent Actual Tests Vol 1
  • IELTS Reading Tests
  • toaz info ielts reading simons pdf

دانلود فایل Pdf کتاب های ریدینگ آیلتس

منابع رایگان تقویت خودخوان اسپیکینگ آیلتس

یکی از تکنیک ها برای تقویت اسپیکینگ شما در زبان انگلیسی، این است که بعد از تمرین transcribe کردن، یعنی گوش دادن و نوشتن متون، هر چیزی که شنیدید را برای خودتان تکرار کنید؛ این کار را روزی حداقل نیم ساعت انجام دهید؛ هر چیزی که شنیدید را از حفظ تکرار کنید یا هر چیزی که فهمیدید را تکرار کنید. جهت تقویت رایگان اسپیکینگ با استفاده از منابع رایگان آیلتس خودخوان، منابع زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • کانال یوتیوب سایمون
  • کانال یوتیوب English speaking success

کانال یوتیوب سایمون

همانطور که قبلا نیز عنوان شد، یکی از منابع عالی که می تواند به شما کمک کند تا نمره ای عالی در پارت اسپیکینگ آزمون آیلتس دریافت کنید، چنل یوتیوب سایمون است. در صورتی که برنامه ریزی هفتگی برای آیلتس داشته باشید به راحتی می توانید با استفاده از کانال یوتیوب سایمون، انواع مهارت های مورد نیاز در ایلتس را به صورت کاملا رایگان تقویت و برای نمره های بالای این آزمون آماده شوید و نیازی به منبع دیگری ندارید.

کانال یوتیوب English speaking success

در صورتی که می خواهید تقویت اسپیکینگ از صفر را شروع کنید، کانال یوتیوب دیگری هم برای تمرین مهارت اسپیکینگ Speaking آیلتس وجود دارد که تمرین با آن بسیار مفید است؛ English Speaking Success؛ در این کانال، انواع متدها برای پاسخگویی به سوالات پارت مصاحبه یا Speaking آیلتس ارائه شده و شاید بتواند مکمل خوبی برای سوالات منابع بخش غیر رایگان بسته “منابع خودخوان آیلتس بالای 7” ما باشد. می توانید از طریق لینک زیر به این چنل یوتیوب دسترسی مستقیم داشته باشید:

کانال یوتیوب تقویت اسپیکینگ آیلتس

آموزش writing خودخوان آیلتس از پایه تا پیشرفته رایگان و موضوعات رایج رایتینگ

اگر می پرسید چگونه مهارت رایتینگ آیلتس خود را تقویت کنم، بهتر است بدانید جهت تقویت رایتینگ آیلتس خود از پایه تا پیشرفته می توانید مجددا به صفحه یوتیوب سایمون بخش رایتینگ آیلتس که قبلا نیز معرفی شد و در ادامه نیز لینک آن در اختیار شما قرار گرفته است، مراجعه کنید.

مهارت رایتینگ آیلتس یکی از مهارت های ضروری و مورد نیاز مخصوصا برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و در ابتدای فرآیند اپلای، از شما متنی تحت عنوان Essay یا استادی پلن خواهند خواست تا رایتینگ شما ارزیابی شود. می توانید با استفاده از منابع رایگان آیلتس خودخوان و روش های زیر، مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید:

  • چنل یوتیوب IELTS Simon
  • سایت های تمرین رایتینگ آیلتس

چنل یوتیوب سایمون IELTS Simon

چنل یوتیوب سایمون، انواع موضوعات رایج رایتینگ آیلتس را به همراه نمونه پاسخ ها، ارائه داده است. مهارت رایتینگ ایلتس دارای دو تسک یا سوال است؛ تسک اول از شما خواهد خواست متنی 150 کلمه ای در رابطه با توضیح انواع گراف، بنویسید. توصیه می کنیم بیش از 20 دقیقه از تایم خود را به این بخش اختصاص ندهید. چون نهایتا این بخش 3 نمره بیشتر ندارد. بخش اصلی نمره رایتینگ ایلتس یعنی 6 نمره باقیمانده مربوط به تسک دوم است که متنی 250 کلمه ای در رابطه با موضوع عنوان شده باید بنویسید. تکنیک های نوشتن متون رایتینگ در هر دو تسک در این کانال عنوان شده اند.

سایت ها و منابع رایگان آیلتس خودخوان پارت رایتینگ

سایت های زیادی برای تمرین مهارت رایتینگ آیلتس وجود دارد که در اینجا به معرفی یکی دیگر از آنها اکتفا می کنیم. علاوه بر چنل یوتیوب سایمون برای یادگیری تکنیک های رایتینگ ایلتس، می توانید به وبسایت زیر نیز مراجعه کنید. در این سایت که با عنوان IELTS blog writing  نیز شناخته می شود انواع متن ها و … ارائه شده اند که می توانید به تفکیک نمرات آیلتس از 5 تا 9، انواع نمونه های essay, letter, report و … را در موضوعات مختلف ببینید.

سایت تمرین رایتینگ آیلتس

موضوعات رایتینگ آیلتس

یکی از سوالات متداول این است که موضوعات رایتینگ آیلتس چیست؛ دانستن عناوین کلی این موضوعات می تواند به شما کمک کند که در ذهن خود چارچوبی کلی از این عناوین داشته باشید و بتوانید در رابطه با آنها متن پیش فرض خود را به صورت کلی در ذهن آماده کنید، موضوعات رایج مهارت رایتینگ آیلتس عبارتند از:

  • Art, music, history
  • Job, career and money
  • Crime and law
  • Job and education
  • Social media and technology (AI)
  • Environment and global issues
  • Family and children
  • Food, sport and health
  • City life and public facilities
  • Social problems

بهترین روش افزایش نمره آیلتس IELTS

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد از مهاجرت تحصیلی مخصوصا دریافت بورسیه تحصیلی صرف نظر می کنند عدم دستیابی به نمره بالای 7 آیلتس می باشد و به دلیل اینکه اخذ نمره بالای آیلتس برای دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند یکی از پیش نیازهای ضروری است، این افراد از ادامه مسیر دست می کشند. در این میان روش هایی برای افزایش نمره آیلتس وجود دارد که متقاضیان زیادی از آن بی خبر هستند. یکی از بهترین روش های افزایش نمره آیلتس استفاده از ترفند ها و روش های سری آزمون آیلتس می باشد که در ادامه به معرفی بهترین روشافزایش نمره آیلتس یعنی بسته منابع خودخوان آیلتس بالای 7 می پردازیم.

بسته منابع خودخوان آیلتس بالای 7

ما به عنوان گروه مهاجرتی افق ماندگار بسته منابع خودخوان آیلتس بالای 7 را آماده و این اطلاعات را در اختیار عموم قرار می دهیم چون می دانیم ارائه به موقع مدرک زبان با نمره بالا، می تواند شانس پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی شما را افزایش دهد. اگر به موقع مدرک زبان خود را به ما نرسانید، ددلاین پذیرش دانشگاه مورد نظر مخصوصا دانشگاه های تاپ، امکان دریافت بورسیه تحصیلی و فول فاند را از دست می دهید. بنابراین توصیه می کنیم وقت خود را با منابع متنوع موجود در بازار هدر ندهید و به اطلاعات این صفحه اکتفا کنید.

این روشها را هیچ موسسه آموزش زبانی به شما نخواهد گفت.

در این بخش منابعی به شما معرفی می شود که با اطمینان می توانیم بگوییم در صورتی که سطح زبان فعلی شما متوسط باشد، برنامه ریزی داشته باشید، وقت خود را برای این آزمون اختصاص دهید و با این کتاب ها تمرین کنید، قطعا نمره بالای 7 آیلتس از آن شماست. برای تقویت هر یک از مهارتهای آزمون زبان ایلتس می توانید از روش های موجود در بسته ما کمک بگیرید؛ بسته ” منابع خودخوان آیلتس بالای 7 ” را در انتهای این صفحه دریافت خواهید کرد؛ قبل از آن حتما توضیحات را مطالعه کنید:

در صورتی که بعد از تعیین سطح زبان انگلیسی متوجه شدید، نمره شما زیر 6 است و یا از حد نصاب مورد نظر کمتر می باشد و تمایل به دریافت نمره بالاتر و مهمتر از آن پشتیبان در طول دوره آمادگی برای آزمون آیلتس داشتید، فرم زیر را پر کنید؛ تا هزینه و ساعات پشتیبانی برای شما ارسال گردد:

فرم درخواست پشتیبان آیلتس برای دارندگان نمره کمتر از 6

Max. file size: 100 MB.
با سایت های تعیین سطح زبان آزمون "آیلتس"، سطح خود را مشخص و کارنامه را برای ما آپلود کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *