جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا و مهاجرت کاری

یکی از راه های مهاجرت به کانادا که می تواند منجر به دریافت کارت اقامت دائم این کشور شود، دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرماهای کانادایی و مهاجرت کاری است. اگرچه این پروسه طولانی و کمی پیچیده است اما در صورتی که موفق به دریافت جاب افر یا پیشنهاد کاری معتبری شدید، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید چون پس از یک سال کار در کانادا می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

نامه جاب آفر کانادا یا پیشنهاد کاری چیست؟

نامه جاب افر یا job offer letter سندی است که کارفرمای کانادایی به شما به عنوان نیروی کار موقت خارجی می دهد. این نامه جزئیات کار شما را توضیح می دهد.

عموما نامه جاب آفر کانادا یا job offer یا employment letter جزئیات کمتری در مقایسه با قرارداد دارد. اطلاعاتی که در این نامه قرار دارد شامل موارد زیر است:

  • درآمد یا پرداختی و کسر از پرداختی های شما
  • وظایف یا مسئولیت های شغلی
  • شرایط استخدام مانند ساعات کاری

اگر به LMIA یا نامه ارزیابی اثرات بازار کار نیاز دارید، نسخه ای از نامه جاب آفر خود را با درخواست مجوز کار همراه کنید.

البته offer of employment یا قرارداد کار با نامه جاب آفر یکی نیست. اگر کارفرما نیازی به LMIA جهت استخدام شما برای شغل مورد نظر نداشت، باید پیشنهاد کار یا offer of employment را در پورتال کارفرما ارسال کند. به محض ارسال، در پورتال مذکور، کد پیشنهاد کاری ایجاد می شود که هنگام اپلای برای مجوز کار شما مورد نیاز است.

LMIA یا ارزیابی اثرات بازار کار چیست؟

ارزیابی اثرات بازار کار یا LMIA مدرکی است که کارفرما در کانادا باید قبل از استخدام نیروی کار خارجی دریافت کند. LMIA مثبت به این معنی است که نیاز به نیروی کار خارجی برای پر کردن موقعیت شغلی مربوطه وجود دارد. در واقع به این معنی است که هیچ نیروی کار کانادایی یا مقیم دائمی برای انجام این شغل در دسترس نیست. LMIA مثبت گاهی نامه تاییدیه نامیده می شود.

اگر کارفرما به LMIA نیاز دارد باید برای آن اقدام کند. زمانی که کارفرما LMIA را دریافت کند، نیروی کار می تواند برای مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا درخواست خود را ارسال کند. برای اپلای یا درخواست مجوز کار کانادا، به عنوان نیروی کار حداقل به مدارک زیر نیاز دارید:

  • نامه جاب آفر کانادا یا پیشنهاد کاری
  • قرارداد کار
  • کپی مجوز LMIA
  • کد یا شماره درج شده در LMIA

شرایط دریافت جاب آفر کانادا

اگر می خواهید شانس خود را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهید، دریافت نامه جاب آفر ضروری است. نه تنها احتمال دریافت مجوز کار شما را افزایش می دهد بلکه شما را در مسیری شفاف برای شروع زندگی جدید در یکی از کشورهای مهاجرپذیر جهان قرار می دهد.

با این حال، مراقب کلاهبرداری ها و اطلاعات جعلی باشید. درباره قانونی بودن جاب آفر کانادا تحقیق نموده و مراقب باشید. به خاطر داشته باشید “شخص شما” مسئول تمامی اطلاعاتی هستید که در اپلیکیشن یا درخواست مجوز کار خود قرار می دهید و اگر کلاهبرداری یا اطلاعات تقلبی در مدارک شما وجود داشته باشد، عواقب بسیار شدید و جدی در پروسه مهاجرتی شما ایجاد خواهد شد که از جمله آنها می توان به منع ورود به کانادا برای مدت حداقل 5 سال اشاره کرد.

در این مقاله، استراتژی های مختلفی برای پیدا کردن جاب آفر دارای اعتبار در کانادا از جمله ورود به نتورک های حرفه ای و استفاده از سایت های جستجوی شغلی کانادا را بررسی کرده ایم.

اخذ دعوت نامه کاری یا جاب آفر کانادا برای مهاجرت به این کشور، زمان و صبوری زیادی می طلبد اما می توانید گام هایی بردارید تا شما را در فرآیند مربوطه جلو بیاندازد. اولین گام این است که اطلاعات خود را افزایش دهید و تا جایی که امکان دارد تصمیمات بهتری اتخاذ کنید؛ تمامی توصیه هایی که در ادامه عنوان کرده ایم را جدی بگیرید.

درک بازار کار و نحوه گرفتن جاب آفر کانادا

اولین و مهمترین موضوع درک کامل بازار کار کاناداست تا مشاغل مورد تقاضا را هدف قرار داده، رزومه خود را تقویت نمایید و مهارتهای خود را با نیازهای اقتصادی بازار کار کانادا مطابقت دهید. این دانش شانس شما را برای اخذ جاب آفر کانادا یا پیشنهاد کاری و پیدا کردن کارفرمای کانادایی بالقوه در بخشی که متناسب با شماست و زمان شما را هدر نمی دهد، افزایش خواهد داد.

اقتصاد رو به رشد کانادا را صنایع کلیدی مانند بانکداری، تکنولوژی، مالی، نفت و گاز و منابع طبیعی پیش می برد. ترندهای بازار کار تقاضای رو به رشدی را برای مشاغلی در حوزه های فناوری اطلاعات، پرستاری، مهندسی و مبادله مهارتها نشان می دهد. قبل از اپلای، توصیه می کنیم درباره ترندهای موجود بیشتر تحقیق کنید تا بتوانید درخواست خود را بهینه کنید.

سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا نظراتی ارزشمند درباره پروفایل شغلی نیروی کار ارائه داده که به شما کمک می کند تا مهارتهای خود را با نیازهای کانادا مطابقت دهید.

نوشتن رزومه و کاور لتر جذاب برای شرکت های کانادایی

مرتب کردن رزومه بر مبنای استاندارد های کانادایی، اولین گام برای دریافت جاب آفر کانادا است. در واقع زمانی که می خواهید برای موقعیت های شغلی متفاوت در سازمان ها و شرکت های مختلف اقدام کنید، اولین قدم نوشتن رزومه متناسب برای هر موقعیت شغلی است.

هر کشوری فرمت و استایل خاص خود را برای نشان دادن مهارتها و تجربه های کلیدی در مصاحبه های شغلی دارد. به همین منظور، ایجاد رزومه یا CV بر مبنای استانداردهای کانادایی ضروری است. مطمئن شوید که رزومه شما واضح، مختصر و با چیدمان مرتب است. مهارتها و تجربیات مرتبط با توصیف شغلی را با استفاده از بالت و لیست بندی، همچنین کمی کردن دستاوردها در هنگام ضرورت مرتب کنید. خلاصه ای حرفه ای در بخش بالایی رزومه می تواند نگاهی کلی به دستاوردها و اهداف شغلی شما داشته باشد. سعی کنید از عکس در رزومه خود استفاده نکنید و رزومه خود را در یک صفحه مرتب کنید.

نوشتن کاور لتر حرفه ای برای دریافت جاب آفر کانادا

کاور لتر باید تکمیل کننده رزومه شما باشد به این شکل که انتظارات کارفرمای کانادایی را هدف بگیرد. استارت این نامه را خوب شروع کنید به نحوی که توجه کارفرما را جلب کند و موقعیتی که برای آن اپلای می کنید را مورد هدف قرار بگیرد. نشان دهید درباره شرکت و نقش خود اطلاعاتی دارید و تحقیقاتی انجام دادید و اینکه مهارتها و تجربیات شما چگونه شما را تبدیل به یک گزینه ایده آل برای این موقعیت شغلی کرده را برجسته کنید. از مثال های مشخصی استفاده کنید تا دستاوردهای خود را نشان دهید و کاور لتر خود را با یک کال تو اکشن جذاب که نشان دهنده علاقه شما به مصاحبه شغلی باشد، ببندید.

پیدا کردن فرصت های شغلی در کانادا

می توانید جستجوی شغلی خود از خارج از کانادا را با استفاده از ابزارهای آنلاین شروع کنید. این پلتفرم ها به شما امکان جستجو در طیف وسیعی از لیست های شغلی و اپلای برای شغل مورد نظر از هر نقطه در دنیا را می دهند.

سایت جاب آفر کانادا

سایت ها و پلتفرم های جستجوی شغل زیادی در کانادا وجود دارند که بسیار پرطرفدار هستند و می توانید برای پیدا کردن شغل بدون حضور در این کشور از آنها استفاده کنید؛ حتی جاب آفر کانادا را از طریق آنها و با داشتن تخصص، مهارت و رزومه قوی دریافت کنید. تعدادی از این سایت ها در ادامه معرفی می شوند.

این سایت ها شامل Indeed, Monster, Workopolis, Glassdoor و LinkedIn می باشند که لیست های گسترده ای در تمامی صنایع ارائه می دهند و به شما کمک می کنند تا موقعیت های شغلی که با مهارت ها و تجربیات همچنین سطح انتظارات شغلی شما منطبق است، را پیدا کنید.

سایت های شرکتی و صفحه های شغلی

با درکی کلی از صنایع رو به رشد کانادا، می توانید شرکت های خاصی را هدف قرار دهید و از سایت ها و صفحات آگهی شغلی آنها بازدید کنید. شرکت های زیادی موقعیت های شغلی را مستقیما در سایت خود آگهی می کنند و به شما دیدی کلی از فرهنگ و ارزشهایشان می دهند.

جاب بانک یا بانک شغلی و منابع دولتی

جاب بانک کانادا سایت رسمی دولتی است که مجموعه متنوعی از شغل ها، منابع و ابزارهای مختلف برای نیروی کار خارجی را ارائه می دهد. این پلتفرم رایگان اطلاعاتی درباره ترندهای بازار شغلی، شغل های با تقاضای بالا و توصیه هایی برای درخواست شغل مورد نظر ارائه می دهد.

علاوه بر آن، دولت کانادا منابع متعدد دیگری مانند سایت کار و توسعه تعاون کانادا یا ESDC که حامی جویندگان کار است و اطلاعاتی درباره استانداردهای شغلی فراهم می کند را ارائه می دهد. این ابزارها برای درک بازار شغلی کانادا و رسیدن به هدف پیدا کردن نامه پیشنهاد شغلی قانونی، بسیار باارزش است.

هنگام دریافت جاب آفر کانادا چه انتظاراتی باید داشته باشم؟

دریافت جاب افر معتبر، یک گام مهم و هیجان انگیز در مسیر مهاجرتی شما است مخصوصا اگر می خواهید مقیم دائم این کشور شوید. جاب آفر معتبر معمولا شامل جزئیاتی از جمله عنوان شغلی، حقوق، مزایا، موقعیت مکانی شغل مورد نظر، تاریخ شروع به کار و سایر شرایط استخدام می شود.

نامه پیشنهاد کاری خود را با دقت بخوانید. روی جزئیاتی که اشاره شد، بیشتر تمرکز کنید و به ددلاین ها برای پاسخ دادن به موقع احترام بگذارید. درباره تطبیق اطلاعات شغلی که برای آن ردخواست داده اید و هر گونه سوالی که دارید، مطمئن شوید.

در اغلب موارد، کارفرما باید این موارد را برای شما ارسال کند: پیشنهاد کاری یا جاب آفر کتبی و کد LMIA یا ارزیابی اثرات بازار کار هنگام اپلای از خارج از کانادا. با دقت این موارد را مرور کنید تا درباره انطباق انتظارات خود و توصیف شغلی مطمئن شوید.

جاب آفر کانادا می تواند به شکل قابل توجهی شانس شما را برای انتخاب در قرعه کشی اکسپرس اینتری افزایش دهد. این مورد برای متقاضیان در برنامه هایی مانند تجربه کار کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه نیروی کار فنی کاربرد دارد.

جاب آفر قانونی امتیاز شما را در سیستم رتبه بندی CRS اکسپرس اینتری افزایش و احتمال دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم یا ITA را افزایش می دهد که پس از آن می توانید به دریافت شهروندی کانادا نیز فکر کنید.

تایید قانونی جاب آفر کانادا

تایید قانونی هر نوع جاب آفر دریافتی ضروری است. پیشنهاد کاری معتبر را کارفرمای کانادایی تایید شده ارائه می دهد و فرآیند گزینش رسمی از جمله مصاحبه و بک گراند چک را شامل می شود. مراقب افرهایی باشید که نیاز به پیش پرداخت برای دریافت نامه جاب آفر دارند – این موضوع در اغلب موارد تاکتیک کلاهبرداری رایجی است. به خاطر داشته باشید پیشنهاد شغلی واقعی نتیجه فرآیند استخدام طولانی بین شما و شرکت کانادایی است نه فقط دریافت یک نامه پیشنهاد شغلی.

جاب آفر کانادا و اکسپرس اینتری

اگر جاب افر یا پیشنهاد کاری جدیدی در کانادا دارید، باید پروفایل اکسپرس اینتری خود را در اکانتتان به همراه اطلاعات زیر آپدیت کنید:

  • تاریخ شروع، نام کارفرما و آدرس، شماره نامه LMIA یا ارزیابی اثرات بازار کار (در صورت وجود) و کد ناک شغلی مربوطه
  • جاب افر شما باید جدید باشد، کتبی باشد، از طرف سفارت، مجلس یا کنسولگری کانادا ارائه نشده باشد، جزئیات شغل مورد نظری که به شما پیشنهاد شده مانند مواردی که در ادامه می آید را عنوان کند.

توجه: مجوز کار به تنهایی به معنی جاب آفر نیست؛ حتی اگر مجوز کار باز باشد. جاب آفر باید سایر معیارهای لازم را دارا باشد تا بتواند تحت برنامه اکسپرس اینتری معتبر باشد.

برنامه های نیروی کار ماهر و برنامه تجربه کار کانادایی در سیستم اکسپرس اینتری

جاب آفر کانادا در صورتی معتبر است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • برای یک کارفرما کار کنید
  • مداوم و پیوسته باشد
  • برای شما درآمد داشته باشد
  • فول تایم یا تمام وقت باشد (حداقل 30 ساعت در هفته)
  • فصلی نباشد
  • به مدت یک سال بعد از صدور ویزای اقامت دائم اعتبار داشته باشد
  • در دسته بندی های ناک شغلی TEER 0, 1, 2 , 3 باشد.
  • باید توسط یک کارفرما دارای LMIA مثبت ارائه شود و پیشنهاد، نام و موقعیت شغلی شما را اثبات کند.

برنامه نیروی کار ماهر فدرال اکسپرس اینتری

جاب آفر معتبر کانادایی در برنامه نیروی کار ماهر فدرال برای سیستم اکسپرس اینتری باید به صورت زیر باشد:

  • حداقل توسط دو کارفرما ایجاد شده باشد.
  • برای کاری پیوسته، فول تایم یا تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته) و دارای درآمد باشد.
  • برای یک سال مداوم صادر شده باشد.
  • در حوزه های شغلی نیروی ماهر فنی تحت ناک شغلی تییر 2 و 3 باشد.

کلام آخر افق ماندگار درباره جاب آفر کانادا

دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا نقطه عطف مهمی برای افرادی است که مشتاق مهاجرت هستند و یکی از اولین گام های مقیم دائم شدن کانادا می باشد. برای رسیدن به این منظور، لازم است بازار کار کانادایی را درک نموده، رزومه و کاور لتر کاملی ایجاد کنید، ابزارهای جستجوی شغلی آنلاین را استفاده کنید، و قانونی بودن هر نوع جاب آفر دریافتی را تایید کنید.

همیشه در این باره تحقیق کنید، صبور و فعال باشید. برای دریافت پشتیبانی و آپدیت، همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره منابع به روز برای تازه واردان به کانادا، با گروه مهاجرتی افق ماندگار به شماره های 05131071 و تلفن همراه 09120920268 در تماس باشید.

سوالات متداول درباره جاب آفر کانادا

در ادامه به برخی از سوالات متداول درباره جاب افر کانادا و پیشنهاد شغلی صحبت می کنیم. در صورت داشتن هر گونه سوال در بخش دیدگاه ها یا چت آنلاین سوالات خود را بپرسید همکاران ما در اولین فرصت پاسخ شما را خواهند داد.

آیا پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادایی من قانونی است؟ چطور کلاهبرداری را تشخیص دهم؟

اینکه فردی تازه وارد در حال کشف فرصت ها باشید یا درباره صحت پیشنهاد شغلی کنجکاو باشید، از طریق شاخص های کلیدی شما را راهنمایی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که استخدام بالقوه با قوانین و استانداردهای کانادایی مطابقت دارد.

طی مهاجرت به کانادا، به فرصت های شغلی متعددی که با مهارت های شما متناسب به نظر می رسد، بر می خورید.

اگرچه داشتن پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا اجباری نیست، اغلب اعتقاد دارند که می تواند شانس آنها را برای موفقیت بلند مدت بهبود دهد. اما ارتباط با کارفرمایان کانادایی می تواند بخش چالش برانگیز کار باشد و باعث شود برخی افراد در جستجوی گزینه های دیگری باشند.

گاهی ممکن است ایمیل هایی از آژانس ها دریافت کنید که به شما قول دریافت جاب آفر در کانادا را به همراه ویزا می دهند. اگرچه در ظاهر ممکن است شرایط خوبی به نظر برسد اما احتیاط کنید و چک کنید که آیا این پیشنهاد کاری واقعی است یا خیر.

اگر در دام کلاهبرداری های این چنینی افتادید، عواقب خطرناکی می تواند در انتظار شما باشد و رویای مقیم دائم کانادا شدن شما به طور کلی از بین برود. علیرغم پیچیدگی و طولانی بودن فرآیند مهاجرت، پیگیری مراحل و الزامات تنها راه مطمئن برای مهاجرت به کانادا است.

کلاهبرداری در حوزه جاب آفر به چه صورت است؟

اگر دنبال تقلب در جاب آفر هستید، افرادی که در جستجوی فرصت های شغلی هستند، معمولا طعمه کلاهبرداران قرار گرفته و پول یا اطلاعات شخصی آنها از دست می رود.

نوع مشخص کلاهبرداری در حوزه جاب آفر، درخواست پیش پرداخت از شما در ازای ارائه یک نامه جاب آفر است. معمولا این نوع جاب افر به هیچ عنوان قابل استناد نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

امکان دریافت جاب افر کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق جاب افر یا پیشنهاد کاری داشته باشید، نیازی به ارائه نمرات آزمون های زبان بین المللی ندارید. جاب افر کانادا بدون مدرک زبان به شما تعلق می گیرد و زبان شما باید در سطحی باشد که نیازمندی های شغل مورد نظر را تامین کند.

اما زمانی که تمایل به دریافت کارت اقامت دائم از طریق برنامه های اکسپرس اینتری پس از حداقل یک سال تجربه کار در کانادا داشته باشید، یکی دیگر از مواردی که امتیاز شما را در دراوهای اکسپرس اینتری افزایش می دهد و جزو الزامات اولیه این سیستم است، نمرات آزمون های زبان بین المللی از جمله آزمون زبان آیلتس می باشد. بنابراین برای آن برنامه ریزی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *