ویزای جستجوی کار در آلمان

ویزای جستجوی کار در آلمان

 آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی است با رشد اقتصادی بسیار بالا و درصد بیکاری پایین و جایی مناسب برای پیدا کردن شغل است. علاوه بر این آلمان کشور بسیار زیبایی نیز می باشد.آلمان همچنین یکی از کشورهایی است که به دنبال نیروی کار بسیار کارآمد با حقوق بسیار عالی می باشد. اگر تصمیم به کار یا تحصیل در آلمان را دارید اولین قدم گرفتن ویزا است.

ویزای جستجوی کار چیست؟

ویزای جستجوی کار در آلمان مجوز یک اقامت طولانی مدت است که به شما این اجازه را می دهد که شش ماه در آلمان اقامت داشته باشید و به دنبال شغل باشید اگر در پایان شش ماه محلی برای اشتغال پیدا کردید به شما ویزای کار آلمان و یا اجازه کار در آلمان اعطا می شود و شما اجازه زندگی در این کشور  به همراه خانواده دارید.توجه کنید که داشتن ویزای جستجوی کار به شما این اجازه را نمی دهد تا بلافاصله در آلمان شروع به کار کنید بلکه فقط به شما اجازه می دهد که از این کشور بازدید داشته باشید و در طول اقامت خود نیز به دنبال شغل مورد نظرتان بگردید.

برای کسب ویزای شغلی برای آلمان شما باید موارد ذیر را در نظر بگیرید:

شرایط لازم:

معیار های متعددی برای واجد شرایط بودن درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان وجود دارد:

  •  داشتن مدرک لیسانس یا مدرک ارشد از یک دانشگاه آلمانی یا معادل آن از کشورهای دیگر
  • حداقل 5 سال تجربه کاری در زمینه تحصیلات خود داشته باشید.
  •  ارائه ساپورت مالی برای مدت اقامت خود در آلمان

علاوه بر این به شدت توصیه می شود که مهارت در زبان آلمانی را نیز داشته باشید اگر چه مهارت انگلیسی نیز برای ویزا شما کافی است اما شما باید حداقل هایی را در مورد زبان المانی بدانید.

  •  ارائه بیمه مسافرتی یا پزشکی برای مدت اقامت در آلمان یا تا زمانی که اجازه کار خود را دریافت می کنید.

اسناد و مدارک مورد نیاز این برنامه:

  • گذرنامه معتبر
  •  کپی از صفحه اول پاسپورت
  • عکس از گذرنامه بر اساس مشخصات بیومتریک
  • نامه کتبی که در آن انگیزه از سفر توضیح داده شده، برنامه برای استخدام شدن ، اگر شغل پیدا نشود، برنامه جایگزین شما چیست؟
  • مدرک تحصیلی (یا هر گونه مدرک تحصیلی دیگر از دانشگاه های آلمانی و غیر آلمانی) و همچنین هر گونه گواهینامه ای دارید.
  • رزومه  تحصیلی و کاری فرد
  • ارائه مکان اقامت فرد در آلمان (در کجا می خواهید در آلمان ساکن شوید)
  • تائیدیه مالی برای پرداخت هزینه های اقامت فرد در آلمان
  • تعهد نامه رسمی که توسط ساپورتر فرد در آلمان تکمیل می شود و یا حساب بانکی مسدود شده
  • اثبات وضعیت شخصی فرد  در کشور مبدا،
  • ارائه بیمه درمانی فرد

باید مدارک آماده شده و به کارگزار سفارت تحویل داده شود.توجه داشته باشید که تمام مدارک تحصیلی باید به زبان آلمانی یا انگلیسی و یا  توسط سازمان های معتبر ترجمه شود و ترجمه ها باید قانونی و رسمی باشد و مهر تائید در همه صفحات باشد . باید توجه داشت که داشتن تمامی اسناد تضمین نمی کند که ویزا به فرد داده شود و این تصمیم کاملا به افسر سفارت بستگی دارد. سفارت آلمان حق این را دارد که از فرد مدارک اضافی بخواهد مخصوصا برای حرفه های خاص مانند پرستاران، پزشکان، داروسازان و معلم ها

فرم درخواست و اقامت:

پس از جمع آوری اسناد و مدارک لازم، مرحله نهایی این است که فرد، فرم درخواست سفارت آلمان برای درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان را تکمیل کند. پس از ارسال فرم ، یک فرم وقت سفارت برای مصاحبه رزرو می شود. کمبود نیروی کار در بسیاری از بخش ها و حرفه ها در آلمان به ویژه در زمینه مهندسی، تولید و بخش های فناوری و همچنین متخصصان بهداشت ، دولت آلمان را مجبور کرده است تا راه حل های دیگری برای پر کردن این شکاف های کار به وجود آورد .

کارت آبی اتحادیه اروپا:

برای اینکه بتوانید کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت کنید باید یک پیشنهاد شغلی با حداقل دستمزد 44.880 یورو را داشته باشید(سالانه). در صورتی که شما یک متخصص در زمینه ریاضیات – فناوری اطلاعات-علوم زیستی یا مهندسی هستید حقوق سالانه ناخالص حداقل باید 34.944 یورو باشد.
پس از 33 ماه با یک کارت آبی از اتحادیه اروپا، می توانید اجازه اقامت دائم در آلمان را دریافت کنید در صورتی که سطح زبان آلمانی در سطح B1 را ثابت کنید پس از 21 ماه می توانید اجازه اقامت دائمی خود را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *