شهریه تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور یکی از مهمترین موضوعاتی است که ذهن فرد را به خود مشغول می کند. کانادا کشوری چند فرهنگی است که هر ساله میزبان صدها هزار دانشجوی بین ‌المللی از سراسر جهان است و به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته شده است.

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند تحصیلات استاندارد بین المللی خود را در کشوری مهاجر پذیر که شرایط ویژه ای را نیز پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان ارایه می نماید ، دنبال کنند. با این حال، موانع زیادی برای ورود به مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد از جمله اینکه در مقایسه با دانشجویان بومی باید هزینه شهریه بیشتری پرداخت کنند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی همیشه همراه با هزینه هایی است که اگر خود را برای آنها آماده نکنید نمی توانید در این مسیر موفق باشید. هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز مانند سایر کشورها با توجه به مقطع، رشته درخواستی، دانشگاه مورد نظر و استان مربوطه متفاوت است. بنابراین قبل از هر اقدامی به هزینه ها توجه کنید و شهریه دانشگاه های مختلف را بررسی کنید.

توجه داشته باشید اگر هدف شما ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا است، هزینه های شما می تواند با دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند که برای این مقطع بسیار رایج است، تقریبا صفر شود. بنابراین مقاله ما درباره تحصیل در مقطع دکترا در کانادا را مطالعه کنید.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

تعدادی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا از نظر میزان شهریه پرداختی را در ادامه معرفی می کنیم تا اگر مشکل تامین هزینه های شهریه را داشتید، بتوانید با بررسی شهریه رشته خود در دانشگاه های زیر، برای آنها اقدام کنید چون علاوه بر اینکه نرخ پذیرش بالایی از دانشجویان بین المللی دارند، همچنان برای اغلب افراد مقرون به صرفه هستند:

  • دانشگاه رجاینا با هزینه شهریه 1700 تا 20.000 دلار کانادا در سال
  • دانشگاه ساسکاچوان شهریه تحصیل 4000 تا 24.000 دلار کانادا در سال
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند شهریه تحصیل 2000 تا 11.500 دلار کانادا به صورت سالیانه
  • دانشگاه رویال رودز هزینه شهریه تحصیل در رشته های مختلف بین 3500 تا 28000 دلار کانادا در سال
  • دانشگاه آتاباسکا 1600 تا 17.000 دلار کانادا در سال هزینه شهریه رشته های مختلف است

نکته : حتما جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز به سایت رسمی دانشگاه های فوق مراجعه کنید.

شهریه دانشگاه های کانادا 2024

شهریه دانشگاه ها در کشورهای مختلف متفاوت است، اما کانادا جزو کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن مخصوصا برای ما ایرانیان مقرون به صرفه تر می باشد و از کشورهای انگلیس، استرالیا و آمریکا ارزانتر است؛ البته ارزش کمتر دلار کانادا در مقایسه با سایر ارزهای رایج مانند دلار آمریکا، یورو و پوند نیز در این موضوع بی تاثیر نیست. علاوه بر آن همچنان شهرهای بسیاری در کانادا وجود دارند که نرخ مهاجرپذیری بالایی دارند و اقدام برای مهاجرت تحصیلی در آنها مقرون به صرفه است.

شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه شناخته شده کانادا و دارای رتبه یک می باشد؛ شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا با توجه به رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی متفاوت است اما می توانید انتظار داشته باشید به عنوان دانشجوی بین المللی شهریه حدودی بین 35000 تا 41000 دلار کانادا در سال پرداخت کنید. این مبلغ فقط مربوط به هزینه های تحصیل شماست و هزینه های زندگی شما کاملا بستگی به سبک زندگی تان دارد.

شهریه تحصیل در دانشگاه واترلو کانادا

به طور کلی دانشگاه واترلو با توجه به هزینه شهریه تحصیلی جزو دانشگاه های گران کانادا محسوب می شود. البته به رشته و مقطع تحصیلی خود توجه داشته باشید و حتما به دپارتمان مربوطه مراجعه کنید اما به طور کلی شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به طور میانگین حدود 68000 دلار کانادا در سال است که امکان قسط بندی آن وجود دارد. اولین قسط را باید قبل از شروع سال تحصیلی پرداخت کنید، و دو قسط دیگر در ماه های دسامبر و آوریل سال بعد از ورودتان که در مجموع در 3 قسط شهریه سالانه شما به اتمام می رسد.

شهریه تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا کاملا متغیر و از مبالغ حدودی 10.000 تا 65000 دلار کانادا در سال با توجه به رشته و مقطع متفاوت خواهد بود. سایت دانشگاه وسترن کانادا را مطالعه کنید.

شهریه تحصیل در دانشگاه کلگری کانادا

حدود شهریه تحصیلی در دانشگاه کلگری کانادا برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته و دپارتمان مانند سایر دانشگاه های مطرح شده متفاوت است اما به طور کلی انتظار پرداخت مبلغی بین 8000 تا 30.000 دلار کانادا در سال را داشته باشید.

شهریه تحصیل در دانشگاه کویینز کانادا

دانشگاه کویینز کانادا یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های کانادا است که امکانات و تسهیلات رفاهی مانند خوابگاه نیز به شما ارائه خواهد داد. بدون احتساب هزینه هایی مانند خوابگاه دانشجویی، شهریه تحصیل در دانشگاه کویینز کانادا بین 25000 تا 35000 دلار کانادا خواهد بود.

شهریه تحصیل در دانشگاه یورک کانادا

شهریه تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه یورک کانادا برای دانشجویان بین المللی حدود 40.000 دلار کانادا در سال است. همانطور که قبلا نیز عنوان شد این مقدار می تواند برای رشته های مختلف کمتر یا بیشتر باشد بنابراین به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

شهریه کالج در کانادا

شهریه کالج در کانادا کاملا بستگی به نوع کالج ( دولتی یا خصوصی )، رشته تحصیلی مورد نظر، سال و ترم ورود به دانشگاه، استانی که در آن تحصیل می کنید دارد. برای اطلاع از هزینه شهریه کالج در کشور کانادا حتما به سایت کالج مورد نظر مراجعه کنید. اما به طور کلی این هزینه در رشته های مختلف می تواند از 10.000 دلار کانادا شروع و تا بالای 60.000 دلار کانادا هم باشد که فقط شامل هزینه رشته تحصیلی در سال یا کل دوره می باشد.

به شهریه کالج باید هزینه های زندگی سالانه در کانادا را نیز اضافه کنید؛ با توجه به افزایش هزینه های اجاره مسکن در کانادا در سال های اخیر، بیشترین بخش بودجه شما را به خود اختصاص می دهد. به طور کلی مقدار بودجه شما برای هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی شما دارد اما به طور متوسط حدود 20.000 دلار کانادا در سال خواهد بود.

شهریه مدارس شبانه روزی کانادا در سال 2024

شهریه مدارس روزانه برای دانش آموز بومی تقریبا رایگان می باشد و تنها هزینه هایی مانند لوازم التحریر، یا فعالیت های فوق برنامه باید پرداخت شود. در صورتی که دانش آموز بین المللی برای مدارس روزانه کانادا باید شهریه ای بین 11.000 تا 20.000 دلار کانادا پرداخت کند که در شهرهای مختلف این مبلغ متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در ونکوور 16000 دلار کانادا در سال و در کلگری 13000 دلار کانادا در سال باید پرداخت شود.

هزینه تحصیل، اقامت و غذا یا به عبارتی شهریه مدارس شبانه روزی کانادا برای دانش آموزان بومی بین 20 تا 50 هزار دلار کانادا در سال و برای دانش آموزان بین المللی 30 تا 70 هزار دلار کانادا در سال می باشد.

مقایسه شهریه تحصیل در کانادا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

در ادامه این مقاله هزینه شهریه پرداختی توسط دانشجویان بین المللی را با دانشجویان بومی در رشته های تحصیلی مختلف در هر دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد کانادا مقایسه می کند تا قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر دیدی کلی نسبت به مهمترین بخش هزینه تحصیل خود یعنی شهریه تحصیل در کانادا داشته باشید.

توجه داشته باشید تمامی اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر مبنای هزینه شهریه سال تحصیلی 2023-2024 می باشد و میانگین هزینه ها از رشته های دانشگاه ها و کالج ها برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس لحاظ شده است. شهریه ها با توجه به دانشگاه ها یا DLIs و رشته ها متفاوت خواهد بود و این موسسات تنها موسساتی هستند که برای پذیرش دانشجویان بین المللی در کانادا طبق اعلام سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا تایید شده هستند.

شهریه تحصیل در کانادا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس

در بین تمامی رشته ها، متوسط هزینه شهریه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بومی یا کانادایی ( دامستیک ، Domestic ) در مقطع لیسانس یا کارشناسی حدود 7000 دلار کاناداست در حالی که دانشجویان بین المللی ( اینترنشنال ، International ) در همین مقطع تحصیلی باید حدود 38000 دلار کانادا شهریه پرداخت کنند، اختلافی که بیش از 5 برابر در هزینه شهریه تحصیلی است.

در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا (در تمامی رشته های تحصیلی)، متوسط هزینه پرداخت شده توسط دانشجویان بومی حدود 7600 دلار کانادا ست در حالی که دانشجویان بین المللی به طور متوسط بیش از 22.000 دلار کانادا (با اختلافی نزدیک به 3 برابر بیشتر) باید پرداخت کنند. در ادامه در رابطه با مبلغ شهریه تحصیل در کانادا در رشته های مختلف بخوانید:

هزینه تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا در رشته های مرتبط با معماری برای دانشجویان بین المللی بسیار بیشتر از دانشجویان بومی است؛ رشته معماری شامل دوره هایی است که دانشجویان را آماده می کند تا اصول ریاضی و علمی را برای طراحی، توسعه و ارزیابی مواد، سیستم ها و روش ها جهت تجهیز ساختمان ها و آماده سازی آنها برای سکونت انسان و اهداف دیگر به کار گیرند.

در مقطع لیسانس، هزینه تحصیل در رشته معماری برای دانشجویان بومی حدود 7000 دلار کانادا و برای دانشجویان بین المللی بیش از 35.000 دلار کانادا (حدود 4.5 برابر دانشجویان بومی) می باشد. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد معماری در کانادا در دانشکده های معماری برای دانشجویان بومی،  معادل 6900 و برای دانشجویان بین المللی حدود 28000 دلار کانادا (اختلافی 4 برابری) است.

شهریه داروسازی در کانادا

متقاضیان ادامه تحصیل در رشته داروسازی، شهریه این رشته در مقطع لیسانس در کانادا، بین 22 تا 54 هزار دلار کانادا در سال است که اگر هزینه زندگی در کانادا را نیز به آن اضافه کنیم، هزینه حدودی 75000 دلار کانادا در سال باید برای این رشته هزینه کنید. در مقطع کارشناسی ارشد شهریه داروسازی در کانادا بین 15 تا 45000 هزار دلار کانادا است که باید به آن هزینه های زندگی را نیز اضافه کنید.

هزینه شهریه رشته های مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی در کانادا

مدیریت بازرگانی رشته های متعددی دارد که برای تجهیز افراد به مهارت های ضروری مدیریت، کنترل عملیات و فرآیندهای سازمانی ایجاد شده اند. از طرفی، مدیریت دولتی شامل هر نوع رشته ای است که افراد را برای مدیریت در شاخه های اجرایی به عنوان مدیر دولتی آماده می کند. تمرکز این رشته بر بررسی سیستماتیک ساختار اجرایی و مدیریت است.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس رشته های مدیریت بازرگانی و دولتی برای دانشجویان بومی معادل حدودی 7600 و برای دانشجویان بین المللی 36.600 دلار کانادا می باشد که اختلافی حدود 4.8 برابر است. در مقطع فوق لیسانس، هزینه تحصیل رشته های مختلف، برای دانشجویان بومی 14.300 و برای دانشجویان بین المللی 1.9 برابر بیشتر یعنی 27.300 دلار کاناداست.

شهریه تحصیل در کانادا رشته های آموزش یا Education

رشته Education شامل دوره های تئوری و عملی مرتبط با آموزش و یادگیری همچنین تحقیقات، مدیریت و خدمات پشتیبانی است. شهریه رشته آموزش در کانادا در مقطع کارشناسی، برای دانشجویان کانادایی یا بومی حدود 5500 و برای دانشجویان بین المللی حدود 26000 دلار کانادا است، به این معنی که دانشجویان بین المللی 4.8 برابر بیشتر از دانشجویان بومی برای این گروه از رشته ها، هزینه تحصیل پرداخت می کنند.

شهریه تحصیل در کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس، در رشته های مرتبط با Education به این صورت است که دانشجویان بومی حدود 7000 و دانشجویان بین المللی 19500 دلار کانادا (با اختلافی معادل 2.8 برابر بیشتر) پرداخت خواهند کرد.

شهریه تحصیل در کانادا رشته های حوزه مهندسی

رشته های مهندسی شامل رشته هایی است که دانشجویان را برای به کارگیری اصول علمی و ریاضی جهت حل مسائل عملی آماده می کند. این رشته ها شامل هوا فضا، معماری، ساخت و ساز و بسیاری موارد دیگر است.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس رشته های مهندسی برای دانشجویان بومی حدود 9000 دلار کانادا و برای دانشجویان بین المللی حدود 44000 دلار کانادا (یا 4.9 برابر بیشتر) است. در مقطع تحصیلات تکمیلی، دانشجویان بومی حدود 7700 دلار کانادا شهریه تحصیل پرداخت می کنند در حالی که دانشجویان بین المللی 25000 دلار کانادا یعنی 3.2 برابر بیشتر از دانشجویان بومی هزینه تحصیلی پرداخت می کنند.

نکته: به خاطر داشته باشید این رشته یکی از بزرگترین دسته بندی ها را داراست که مجموعه متنوعی از رشته ها و شهریه ها را در بر می گیرد.

شهریه تحصیل در کانادا رشته مدیریت اجرایی یا MBA

رشته MBA (کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی) رشته ای بسیار متداول در مقطع تحصیلات تکمیلی برای اغلب افرادی است که در جستجوی کار در حوزه های مرتبط با تجارت و بیزینس به عنوان یک مدیر یا حتی موسس هستند. این مدرک اغلب پیش نیاز موقعیت های شغلی بهتر در زنجیره مدیریت شرکت ها می باشد.

MBA می تواند اجرایی (موقعیتی که در آن دانشجو شغل تمام وقت خود را حفظ می کند و معمولاً برای ساعات پاره وقت و اغلب در شب در دانشگاه حضور می یابد) ، یا به صورت منظم، که بیشتر با برنامه دانشجویی تمام وقت مطابقت دارد.

هزینه تحصیل MBA در کانادا، برای دانشجویان بومی 45600 دلار کانادا و برای دانشجویان بین المللی 68000 دلار کانادا است که این تفاوت 1.5 برابر است. از طرف دیگر، شهریه تحصیل در رشته MBA عادی برای دانشجویان بومی 31000 دلار کانادا و برای دانشجویان بین المللی 43800 دلار کانادا می باشد.

شهریه رشته های علوم انسانی در کانادا

این حوزه از رشته های آموزشی شامل تأکید بر زبان‌ ها، ادبیات، فلسفه، موسیقی، هنر و غیره است که از علوم اجتماعی و فیزیک متمایز می باشد. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مرتبط با علوم انسانی در کانادا، حدودا معادل 6000 دلار کانادا برای دانشجویان بومی است در حالی که دانشجویان بین المللی باید مبلغی حدود 38.000 دلار کانادا پرداخت کنند که اختلافی حدود 6.2 برابر بیشتر از دانشجویان بومی است.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی در کانادا، برای دانشجوی بومی 4700 و برای دانشجوی بین المللی حدود 14000 دلار کانادا (3 برابر بیشتر) هزینه دارد.

شهریه تحصیل در کانادا رشته حقوق

فارغ از تحصیلات حقوقی، مدارک تحصیلی در رشته حقوق مربوط به آموزش افراد برای فعالیت حرفه ای در حوزه قانون عادی یا مدنی است، به عنوان مثال: سر دفتر واجد شرایط فعالیت،  وکیل ، و یا بازرس تحقیقات قضایی همه از شاخه های مربوط به تحصیل در رشته حقوق در کانادا هستند.

هزینه شهریه تحصیلی در رشته حقوق در کانادا و در مقطع کارشناسی، حدود 14000 دلار کانادا برای دانشجویان بومی و 46.000 دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی (حدود 3.3 برابر بیشتر) می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد، شهریه اخذ مدرک حقوق برای دانشجوی بومی بیش از 6000 دلار کانادا و برای دانشجوی بین المللی 20.000 دلار کانادا (کمی بیش از 3.2 برابر دانشجوی بومی) خواهد بود.

هزینه تحصیل در کانادا رشته های ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاعات

ریاضیات شامل برنامه هایی از جمله جبر، هندسه، ریاضی کاربردی، آمار و غیره است. علوم کامپیوتر نیز با برنامه هایی در زمینه تئوری کامپیوتر، طراحی سیستم های کامپیوتری و رابط های کاربر مرتبط می باشد. علوم اطلاعات شامل برنامه هایی در حوزه طبقه بندی اطلاعات، ذخیره سازی، پردازش و غیره است.

در مقطع لیسانس، هزینه تحصیل در این رشته ها حدود 7000 دلار کانادا برای دانشجویان بومی و 41000 دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی است که تفاوت 5.6 برابری ایجاد می کند. در مقطع فوق لیسانس هزینه تحصیل دانشجویان داخلی 9,000 دلار کانادا است در حالی که دانشجویان بین المللی 21,000 دلار کانادا (2.3 برابر) پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل در کانادا رشته پزشکی

رشته پزشکی، جهت آموزش افراد برای تبدیل شدن به پزشکان مستقل طراحی شده و آنها را به مهارت هایی برای پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری های انسانی، آسیب ها و سایر شرایط درمانی مجهز می کند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های پزشکی در کانادا: هزینه شهریه برای دانشجویان بومی حدود 15.600 و برای دانشجویان بین المللی حدود 70.000 دلار کانادا (4.4 برابر بیشتر) در سال می باشد. داده ها برای هزینه تحصیل دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی رشته های پزشکی در کانادا در دسترس نیست.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در کانادا

این رشته انواع حوزه های آموزشی مرتبط با مباحث تئوری و عملی رشته پرستاری را پوشش می دهد که شامل تخصص های متعددی از جمله مدیریت پرستاری، علوم پرستاری، پرستاری پزشکی قانونی و مراقبت های ویژه است.

در مقطع کارشناسی هزینه شهریه دانشجویان بومی رشته پرستاری در کانادا، حدود 6000 دلار کانادا و دانشجویان بین المللی 28000 دلار کانادا (4.4 برابر بیشتر) است. در مقطع کارشناسی ارشد، هزینه شهریه رشته های پرستاری برای دانشجویان بومی حدود 7000 دلار کانادا و برای دانشجویان بین المللی 2.7 برابر بیشتر یعنی حدود 19.000 دلار کانادا است.

شهریه تحصیل رشته های علوم زیستی، فیزیکی و تکنولوژی در کانادا

علوم فیزیک شامل مطالعه پدیده های فیزیکی، از ساختارهای بزرگ گرفته تا کوچکترین اتم ها، و روش هایی است که این ساختارها بر هم کنش دارند. از سوی دیگر، علوم زیستی به طور خاص بر پدیده ‌های ارگانیک و بیولوژیکی تمرکز می ‌کند و همه چیز از اکولوژی و تحقیقات گرفته تا علوم زیست پزشکی را پوشش می ‌دهد. رشته مطالعات فناوری و تکنولوژی شامل آموزش و تحقیق در مورد ابزارهای فیزیکی مورد استفاده در مطالعه علمی است.

در مقطع لیسانس، هزینه شهریه تحصیلی این رشته ها برای دانشجوی بومی حدود 6000 دلار کانادا و برای دانشجوی بین المللی حدود 40.000 دلار است (بیش از 6.4 اختلاف). در مقطع فوق لیسانس، هزینه شهریه تحصیلی حدود 7000 دلار کانادا برای دانشجوی بومی و 18000 دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی (حدود 2.5 برابر بیشتر) می باشد.

شهریه تحصیل در کانادا رشته های علوم اجتماعی، رفتاری و مطالعات حقوقی

علوم رفتاری و اجتماعی دسته ای از رشته های آموزشی است که بر بررسی و تحلیل روشمند ساختارهای اجتماعی، تأسیسات اجتماعی و الگوهای رفتار اجتماعی متمرکز است.

از سوی دیگر، مطالعات حقوقی، بر دوره های آموزشی طراحی شده برای آموزش افراد در زمینه های حقوقی، مشاغل پشتیبانی مرتبط و پژوهش های حقوقی حرفه ای و برنامه های غیر حرفه ای متمرکز است. توجه داشته باشید، جهت رسیدن به اهداف این مطالعه، مطالعات حقوقی جدا از رشته مطالعه و اجرای حقوق (که قبلا در این مقاله بحث شد) بررسی شد .

در مقطع کارشناسی دانشجویان بومی در سال 2023 – 2024 در این رشته ها باید معادل 6.000 دلار کانادا و دانشجویان بین المللی حدود 37000 دلار کانادا به عنوان هزینه شهریه با اختلاف 6 برابری و در مقطع فوق لیسانس هزینه شهریه برای دانشجویان بومی حدود 6300 و برای دانشجویان بین المللی 18000 دلار کانادا با اختلاف 2.8 برابر بیشتر باید پرداخت کنند.

شهریه تحصیل در کانادا رشته های هنرهای تجسمی و نمایشی و فناوری های ارتباطی

رشته ‌های هنرهای تجسمی و نمایشی بر خلق و تفسیر آثار و اجراهایی تمرکز دارند که از پدیده‌ های  شنیداری، جنبشی و بصری برای بیان ایده ‌ها و احساسات به روش‌ های مختلف استفاده می ‌کنند. در حالی که برنامه‌ های فناوری ‌های ارتباطی به مطالعه چگونگی تولید، استفاده و تفسیر پیام‌ ها در رسانه‌ های مختلف در داخل و در میان زمینه ‌ها، کانال‌ ها و فرهنگ‌ های مختلف می ‌پردازند.

در مقطع لیسانس، هزینه شهریه تحصیلی برای دانشجویان بومی کانادا حدود 6300 و برای دانشجویان بین المللی 31.500 دلار کانادا ست با اختلاف 4.9 برابر بیشتر می باشد. در مقطع فوق لیسانس، مبلغ شهریه برای دانشجویان بومی به حدود 5800 دلار کانادا و برای دانشجویان بین المللی به 18000 دلار کانادا یا حدود 3 برابر بیشتر از نرخ بومی افزایش یافت.

 

سوالات متداول شهریه تحصیل در کانادا

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، درباره شهریه تحصیل در انواع دانشگاه ها و رشته های مختلف کانادا صحبت شد. در ادامه سوالات متداولی که درباره شهریه تحصیل در کانادا پرسیده می شود را عنوان می کنیم.

قوانین جدید کانادا برای دانشجویان بین المللی در سال 2024 چیست؟

کانادا تصمیم به ایجاد محدودیت صدور پذیرش تحصیلی و کاهش تعداد دانشجویان بین المللی دارد و به مدت 2 سال سقفی برای این موضوع تعیین کرده تا تعداد دانشجویان بین المللی را در کانادا محدود کند. این محدودیت برای دانشجویان مقطع لیسانس و کالج اعمال می شود اما برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی فوق لیسانس و دکترا همچنین دانش آموزان نه تنها سقفی تعیین نشده بلکه قوانین بهتر شده است.

نحوه پرداخت شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا به چه صورت است؟

با توجه به اینکه اغلب ایرانیان کارت های اعتباری بین المللی و حساب بانکی در خارج از کشور ندارند و امکان تبادلات ارزی بین المللی برای ما وجود ندارد از دو راه می توانید شهریه تحصیلی خود را به دانشگاه های کانادا پرداخت کنید: راه اول از طریق اقوام و آشنایانی که در خارج از کشور حساب بانکی دارند و راه دوم که متداول تر است از طریق صرافی های معتبر داخل کشور که تبادلات ارزی بین المللی انجام می دهند.

آیا امکان پرداخت شهریه بعد از دریافت ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟

بهتر است شهریه دانشگاه های کانادا را بعد از تایید دانشگاه و دریافت نامه پذیرش تحصیلی پرداخت کنید. این موضوع شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می دهد چون صدور ویزا تماما تصمیم افسر است و شهریه دانشگاه یکی از مهمترین هزینه های شما به عنوان دانشجو خواهد بود. بنابراین پرداخت آن از قبل می تواند تاثیر مثبتی در تصمیم افسر ویزا داشته باشد.

بهترین ورودی ترم تحصیلی دانشگاه های کانادا کدام است؟

ترم پاییز بهترین ترم ورودی تحصیلی انواع دانشگاه های کانادا است که معمولا در ماه سپتامبر یا اکتبر هر سال شروع می شود.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند از دانشگاه های کانادا وجود دارد؟

بله امکان دریافت بورسیه یا اسکولارشیپ فول فاند مخصوصا برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا با توجه به رزومه و سابقه پژوهشی همچنین نمره زبان شما وجود دارد.

ارزانترین رشته های تحصیلی در کانادا کدام هستند؟

رشته های مربوط به بیزینس و کسب و کار، مدیریت، امور مالی، روانشناسی و هنر از جمله ارزانترین رشته ها از نظر شهریه تحصیل در کانادا هستند.

ارزانترین استان کانادا از نظر شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی کدام است؟

استان کبک؛ دانشجویان بین المللی در استان کبک کانادا شهریه تحصیلی پرداخت می کنند. هزینه زندگی و تحصیل در این استان به طور متوسط بین 12000 تا 18000 دلار کانادا در سال می باشد که در مقایسه با سایر استان ها بسیار مقرون به صرفه تر است.

آیا تحصیل در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی ارزش دارد؟

اگر چه هزینه شهریه در بسیاری از رشته ها و مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در کانادا زیاد به نظر می رسد اما همچنان در مقایسه با میانگین شهریه دانشگاه ها در سایر کشورها همچون ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا کمتر است. علاوه بر این، نرخ ارز کانادا ( دلار کانادا ) در مقایسه با ارزهای سایر مقاصد محبوب بین ‌المللی دانشجویی ( دلار آمریکا، یورو، پوند ) یکی دیگر از مزیت ‌های صرفه‌ جویی در هزینه است.

در نهایت، کانادا از نظر فرصت ‌های کار پس از فارغ ‌التحصیلی و فرصت‌ های مهاجرت ، یکی از مقاصد بین ‌المللی دوستانه برای دانشجویان است. در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر ممکن است موانعی را برای مهاجرت ایجاد کنند، دولت کانادا حتی با ارائه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یا (PGWP) برای فارغ التحصیلان بین المللی امکان اقامت بیشتر را برای آنان فراهم کرده تا فرصتی برای اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشند.

 

این مقاله همانند سایر مقالات تخصصی مهاجرت برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ( لیسانس ) ، کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) ، دکترا PHD و پست دکترا ( پست داک ) توسط کارشناسان حوزه مهاجرت تحصیلی موسسه مهاجرتی افق ماندگار در سال 2024 تهیه و جهت مطالعه و برنامه ریزی در اختیار عموم قرار گرفته است .

 

شما می توانید جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای کاری کانادا و تحصیل در کانادا با هدف دریافت اقامت دائم کانادا با همکاران ما در گروه بین المللی افق ماندگار از طریق شماره های تماس 31071 (051) ، تلفن همراه 09120920268 و صفحه ارزیابی رایگان مهاجرت سایت افق ماندگار ، رزرو مشاوره و رسانه های اجتماعی تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین ، یوتیوب ، آپارات و غیره در ارتباط باشید .

گروه بین المللی افق ماندگار ، همگام با شما تا افق آرزوها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *