برنامه PEQ | مهاجرت استانی | فارغ التحصیلان استان کبک

برنامه تجربه کبکی (PEQ)

برنامه تجربه کبکی (PEQ) در ایالت کبک کانادا یا مهاجرت به کانادا با برنامه استانی کبک یکی از برنامه هایی است که شما برای مهاجرت سریع کانادا 2020 و 2021 می توانید اقدام کنید که از این روش برای تحصیل در کبک کانادا یا کار در کبک کانادا که داشتن یک تجربه و مهارت عالی به اقامت دائم کانادا در این استان به شما کمک بسزایی برای کار و تحصیل در کانادا می کند. شما بعد از دریافت مجوز برنامه تجربه کبکی باید پرونده خود را به فدرال دولت کانادا در سایت CIC ارسال کرده تا اینکه بعد از بررسی نهایی برای شما یک کارت اقامت کانادا (PR Card) صادر می شود.

شما می توانید برای مهاجرت به کانادا با برنامه Quebec Experience Program از طریق گروه بین المللی افق کانادا اقدام کنید تا  کارشناسان با تجربه و تبحر در زمینه اقامت دائم به کانادا، کار در کاناد و مهاجرت تحصیلی به کانادا به شما مشاوره رایگان تلفنی در کمترین زمان ممکن و پاسخ گوی تمام سوالات شما باشند. یا اینکه شما می توانید از طریق سایت افق به نشانی www.ofoghint.com مراجعه کنید.

ایالت کبک در شرق کانادا می باشد که جزء قدیمی ترین ایالت های کانادا است. زبان رسمی در کبک فرانسوی می باشد که زبان فرانسه به عنوان اولین زبان در این شهر است با اینکه مردم تسلط کافی به زبان انگلیسی هم دارند. استان کبک از لحاظ زندگی و هزینه بسیار مقرون به صرفه نسبت به دیگر ایالت های کانادا می باشد. که با استفاده از برنامه تجربه کبکی خیلی سریعتر می توانید اقدام به کار در کانادا یا اگر دانشجو هستید با مهاجرت تحصیلی به کانادا یا با روش اقامت تحصیلی کاری مهاجرت کانادا peq در یکی از دانشگاه های کبک مشغول به تحصیل در این استان شوید. به این دلیل هزینه های تحصیل در کالج های کبک و دانشگاه های کبک پایین ترین هزینه را در این استان دارد. که یکی از دانشگاه های معروف در استان کبک دانشگاه کنکوردیا (Concordia University) می باشد.

موارد مهم در برنامه تجربه PEQ

  • اقامت: شما باید حتما در کبک زندگی کنید.
  • زبان: شما باید مرک زبان فرانسه را در سطح B2 داشته باشید.
  • تحصیل: اگر شما دانشجوی فارغ التحصیل هستید برای ویزای تحصیلی کانادا و برنامه تجربه کبکی در کانادا باید در این استان فارغ التحصیل شده باشید (یعنی اینکه تحصیلات خود را در کبک گذرانده اید).
  • مهارت، تخصص و تجربه کاری: شما باید به عنوان یک نیروی متخصص و باتجربه حداقل یک سال تجربه کار در کبک کانادا را داشته باشید.

اداره مهاجرت استان کبک در تاریخ 10 جولای 2020 اعلام کرد که برنامه تجربه کبکی که ویژه فارغ التحصیلان این استان است، به دلیل بررسی و اولویت دادن به پرونده متقاضیانی که در استان کبک مشغول به کار هستند، به طور موقت تا اول نوامبر 2020 بسته خواهد بود.

با این حال، هنوز هم ممکن است فارغ التحصیلان کبک بخواهند در کبک بمانند و آنها می توانند همچنان پس از اتمام تحصیل برای مجوز کار اقدام کنند.

همچنین استان کبک کانادا برای دانشجویان فارغ التحصیل خود فرصت های فوق العاده ای برای اقامت از طریق PEQ درنظر گرفته است. مهاجرت تحصیلی به کانادا با روش PEQ، مسیر دریافت اقامت کانادا (Residence in Canada) را هموارتر کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل مهاجرت به کانادا در مجموعه افق تماس حاصل فرمایید.

لطفا توجه داشته باشید که دو استثناء برای این تعلیق وجود دارد:

گروه اول:

فارغ التحصیلانی که مجوز کار معتبر از طریق برنامه تجربه کبکی دارند و مجوز کار آنها در تاریخ 10 جولای 2020 اعتبار دارد و قبل از 1 نوامبر 2020 منقضی می شوند.

گروه دوم:

متقاضیانی که در 16 ماه جون 2020 درخواست سی اس کیو (CSQ) داده اند و هنگام ارائه این درخواست آنها یک پرونده تحصیلی یا کار تحت مجوز قانون کبک داشته اند در واقع آنها ساکن موقت کبک بوده و یا در 16 ژوئن 2020 در کبک مشغول به تحصیل یا کار بوده اند.

شما می توانید برای تغییرات ایجاد شده در این برنامه جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک مقابل مراجعه فرمایید: برنامه جدید دولت کبک

برای اطلاع دقیق از واجد شرایط بودن مهاجرت کانادا PEQ خود فرم ارزیابی رایگان در سایت را تکمیل کنید. همچنین برای راهنمایی بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان مجرب مجموعه افق تماس حاصل فرمایید.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *