صدور انواع ویزای کانادا

مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا

پرسش اغلب افراد این است که مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا چقدر است یا به بیانی ساده تر، چقدر طول می کشد تا جواب ویزای من بیاید؟ درک می کنیم که انتظار برای دریافت پاسخ پاس یا ریجکت شدن جواب ویزا، انتظار سختی است مخصوصا زمانی که مهمترین تصمیم زندگی خود را گرفته اید؛ تصمیم به تغییر و مهاجرت!

مدت زمان جواب انواع ویزای کانادا که بعد از انگشت نگاری یا بیومتریک در VAC یا مراکز درخواست ویزا در کشورهای همسایه ایران صورت می گیرد، برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، کاملا بستگی به نوع ویزا و سایر عواملی دارد که در این مقاله نگاهی به آنها خواهیم انداخت .

نکات قابل توجه در زمان انتظار صدور انواع ویزای کانادا

نکاتی که در زمان انتظار برای دریافت صدور انواع ویزای کانادا باید مدنظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان درخواست جدیدی ارسال نکنید؛ هر چقدر زمان انتظارتان طولانی تر شده باشد به این معنی است که به ابتدای صف بررسی پرونده ویزای خود نزدیکتر شده اید.

اداره مهاجرت کانادا در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشد با شما تماس خواهد گرفت. نیازی به انجام اقدامات دیگری نیست.

نحوه محاسبه مدت زمان بررسی پرونده انواع ویزای کانادا

اغلب اوقات مدت زمان صدور ویزای اعلام شده توسط اداره مهاجرت هیستوریکال است ؛ به این معنی که بر مبنای آمار و داده های گذشته و 80 درصد پرونده های پاسخ داده شده، زمان تقریبی اعلام می شود. مدت زمان بررسی پرونده، روزی که درخواست به طور کامل توسط اداره مهاجرت کانادا دریافت شود، شروع و هنگام اعلام تصمیم نهایی به اتمام می رسد.

اینکه به طور کلی مدت زمان بررسی درخواست ویزا چقدر طول می کشد قابل اعلام نیست. هر درخواستی متفاوت بوده و مقدار زمانی که به خود اختصاص می دهد نیز بر این اساس متفاوت خواهد بود.

می توانید از طریق این لینک پروسسینگ تایم را چک کنید تا زمان تقریبی بررسی اغلب درخواست ها را مشاهده کنید.

زمان چک کردن وضعیت بررسی درخواست ویزا

چک کردن وضعیت بررسی درخواست ویزا کاملا به نوع ویزای درخواستی و نحوه اپلای بستگی دارد. اینکه چه زمانی باید وضعیت ویزای خود را چک کنید، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ارسال کامل درخواست ویزا
  • دریافت درخواست شما توسط اداره مهاجرت و اضافه شدن آن به صف بررسی انواع ویزا
  • بررسی درخواست شما از این نظر که کامل ارسال شده یا خیر
  • اگر درخواست شما کامل باشد، بررسی پرونده شروع خواهد شد
  • رسید یا تاییدیه دریافت یا AOR و یا ایمیلی که شماره اپلیکیشن یا درخواست دریافت کرده باشید.

عوامل موثر بر صدور انواع ویزای کانادا و پروسسینگ تایم

عوامل متعددی بر مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا و به طور کلی پروسسینگ تایم یا زمان بررسی پرونده های ویزا تاثیر می گذارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ویزای درخواستی ( اقامت موقت ، اقامت دائم )
  • کامل بودن درخواست ویزا
  • سرعت اداره مهاجرت در بررسی درخواست ویزای دریافتی
  • آسان یا سخت بودن تایید اطلاعات متقاضی
  • کشوری که از آن درخواست ویزا می دهید
  • رفع مشکلات پرونده و رفع نواقص و تکمیل اطلاعات درخواستی از جانب اداره مهاجرت توسط شما

تمامی گام های فوق با توجه به نوع ویزایی که برای آن درخواست می دهید، می تواند از چند روز تا چند ماه زمان ببرد. به محض دریافت تاییدیه یا شماره پرونده، می توانید وضعیت درخواست خود را چک کنید.

توجه داشته باشید زمانی که صرف بیومتریک یا انگشت نگاری کانادا می شود، در مدت زمان جواب انواع ویزای کانادا محاسبه نخواهد شد. در واقع پروسسینگ تایم پرونده شما برای انواع ویزا بعد از تکمیل اطلاعات انگشت نگاری و عکس یا بیومتریک در مراکز درخواست ویزای کانادا یا VAC شروع خواهد شد.

اداره مهاجرت کانادا زمان تقریبی صدور انواع ویزای اقامت موقت یا اقامت دائم را به طور متوسط در سایت رسمی خود، به صورت هفتگی و در صفحه ای با عنوان پروسسینگ تایم به روز می کند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

زمان بررسی ویزای توریستی کانادا از ایران در اداره مهاجرت هر هفته تغییر می کند؛ صدور ویزای توریستی کانادا از ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی و در حال حاضر این مدت به صورت زیر است:

36 روز ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

مدت زمان لازم برای جواب ویزای توریستی از داخل کانادا 26 روز و تمدید ویزای توریستی کانادا 110 روز زمان خواهد برد.

 

مدت زمان جواب ویزای تحصیلی کانادا

بررسی درخواست های ویزای تحصیلی کانادا قبلا دو حالت داخل و خارج از کانادا داشت اما در روزهای اخیر به داخل کانادا و کشورهای مختلف دسته بندی خود را تغییر داده است. مدت زمان جواب گرفتن برای ویزای تحصیلی کانادا از ایران ( دانشجویی یا دانش آموزی ) به صورت زیر است:

13 هفته ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

در صورتی که از داخل کانادا درخواست دهید، 13 هفته و اگر قصد تمدید مجوز تحصیلی خود را داشته باشید، 96 روز زمان خواهد برد.

مدت زمان بررسی ویزای کار کانادا

از گذشته تاکنون دسته بندی درخواست ویزای کار کانادا از کشورهای مختلف و داخل کانادا بوده است. مدت زمان بررسی ویزای کار کانادا از ایران به صورت زیر است:

33 هفته ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

در صورتی که تمایل به درخواست ویزای کار از داخل کانادا و یا تمدید آن را داشته باشید، مدت جواب گرفتن ویزای کاری کانادا برای شما به 123 روز تغییر خواهد کرد.

 

مدت زمان پردازش سوپر ویزای کانادا ( والدین یا مادربزرگ / پدربزرگ )

صدور سوپر ویزای والدین از ایران که از انواع ویزای موقت کانادا به حساب می آید، به صورت زیر است:

85 روز ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

 

مدت زمان گرفتن جواب ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ به درخواست اسپانسر یا حامی مالی برای افرادی صادر می شود که می توانند قانونا تحت تکفل فرد متقاضی در داخل کانادا قرار گیرند. این افراد شامل همسر، فرزندان وابسته و حتی فرزند خوانده ها و والدین می باشند. پروسسینگ تایم ویزای اسپانسرشیپ کانادا به صورت زیر است.

برای همسر خارج از کانادا: 10 ماه ، آپدیت 4 سپتامبر 2024

برای فرزندان وابسته از ایران : No processing time available ؛ آپدیت 11 سپتامبر 2024

برای والدین یا مادربزرگ/ پدربزرگ خارج از کانادا : 24 ماه ، آپدیت 4 سپتامبر 2024

 

مدت زمان بررسی پرونده در سیستم اکسپرس اینتری

اغلب درخواست های اکسپرس اینتری حدود 6 ماه یا کمتر زمان می برد تا اطلاعات کامل متقاضی دریافت شود و از آنجایی که سیستم اکسپرس اینتری خود زیرشاخه هایی دارد که افراد از طریق آنها برای دریافت کارت اقامت دائم اقدام می کنند، مدت زمان بررسی پرونده هر فرد یا پروسسینگ تایم با توجه به نوع برنامه اکسپرس اینتری متفاوت خواهد بود.

برنامه های مهاجرت اقتصادی از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا به شاخه های زیر تقسیم می شود؛ که در ادامه مدت زمان انتظار برای گرفتن جواب در درخواست برای هر برنامه به شرح زیر است:

مدت زمان انتظار برای گرفتن جواب در برنامه تجربه کار کانادایی یا CEC

این برنامه از سری برنامه های سیستم اکسپرس اینتری کانادا می باشد که هر فردی بعد از یک سال تجربه کار کانادایی می تواند از طریق آن برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا اقدام نماید:

مدت زمان بررسی پرونده در برنامه تجربه کار کانادایی یا CEC سیستم اکسپرس اینتری : 5 ماه ، آپدیت 4 سپتامبر 2024

مدت زمان پروسس پرونده در برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا

این برنامه نیز از زیرشاخه های اکسپرس اینتری می باشد و مدت بررسی آن در اداره مهاجرت کانادا به صورت زیر است:

5 ماه ، آپدیت 4 سپتامبر 2024

مدت زمان گرفتن جواب در پرونده برنامه نیروی ماهر فنی فدرال

اطلاعات دقیقی در سایت اداره مهاجرت کانادا درباره این شاخه از سیستم اکسپرس اینتری در دسترس نیست؛ تنها به خاطر داشته باشید که یکی از زیرشاخه های سیستم اکسپرس اینتری و قابل انتخاب توسط نیروی کار ماهر است.

Not enough data؛ آپدیت 11 سپتامبر 2024

 

مدت زمان پردازش پرونده در برنامه نامزدی استانی کانادا

هر استان یا ایالت کانادا، با توجه به شرایط خاص خود ، برنامه های مخصوصی برای دریافت اقامت دائم در همان استان دارد که با عنوان برنامه های نامزدی استانی شناخته می شوند. با توجه به شرایط خاص خود می توانید به سایت دولتی استان مربوطه مراجعه و شرایط PNP استانی را مطالعه کنید. پروسسینگ تایم این برنامه به صورت زیر است:

آنلاین : 6 ماه ، آپدیت 4 سپتامبر 2024

 

مدت زمان بررسی پرونده ویزای خود اشتغالی فدرال کانادا

ویزای خوداشتغالی از سال 2024 و با توجه به آپدیت های جدید اداره مهاجرت، دچار محدودیت هایی شد و با توقف دو ساله روبرو شد. گروه مهاجرتی افق ماندگار این اطلاعات را صرفا برای آگاهی مخاطبین و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجود فراهم و ارائه می نماید. در حال حاضر مدت زمان لازم برای پروسسینگ تایم ویزای خود اشتغالی کانادا به صورت زیر است:

48 ماه ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

 

مدت زمان بررسی برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا

به طور کلی مدت بررسی برای گرفتن جواب برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا یا پروسسینگ تایم این برنامه طبق آخرین آپدیت اداره مهاجرت به صورت زیر است:

7 ماه ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

 

مدت زمان بررسی پرونده های ویزای استارتاپ کانادا

به دلیل محدودیت های ایجاد شده در ویزای استارتاپ کانادا، حتما در رابطه با نحوه درخواست این ویزا، با وکلای مجرب مهاجرتی مشورت کنید تا در زمان خود صرفه جویی نمایید. البته با توجه به بررسی های به عمل آمده بعد از ایجاد قوانین و محدودیت های جدید درباره ویزای استارتاپ، پروسسینگ تایم ویزای استارتاپ کانادا بسیار کمتر شده است.

40 ماه ، آپدیت 11 سپتامبر 2024

 

دلایل تاخیر در پاسخ به پرونده اقامت دائم اکسپرس اینتری

در موارد زیر پاسخ به درخواست پرونده اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری با تاخیر مواجه خواهد شد:

  • نیاز به تایید اطلاعات متقاضی
  • وجود مشکلات امنیتی یا سوابق کیفری متقاضی
  • نیاز به بررسی سوابق یا بک گراند چک متقاضی
  • وضعیت نامشخص خانواده (طلاق یا فرزند خواندگی که هنوز کامل نشده باشد یا مشکلات حل نشده تکفل یا سرپرستی فرزند
  • نیاز به ارسال مدارک بیشتر یا رزرو وقت مصاحبه اختصاصی با اداره مهاجرت کانادا

کلام آخر افق ماندگار درباره مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا

پس از اینکه پرونده خود را برای اداره مهاجرت کانادا به هر روشی سابمیت کردید، توصیه می کنیم در زمان انتظار برای دریافت جواب انواع ویزای کانادا ، حتما صبور باشید و در این مدت از تایم خود حداکثر بهره برداری را داشته باشید. از جمله امور مهمی که می توانید در برنامه های روزانه خود بگنجانید تا اضطراب انتظار دریافت ویزا را کاهش دهد، مطالعه و یادگیری هر چه بیشتر زبان انگلیسی است.

سوالات متداول زمان صدور انواع ویزای کانادا

در این بخش گروه مهاجرتی افق ماندگار به بخشی از سوالاتی که اغلب مراجعین ما در زمان انتظار برای دریافت پاسخ صدور یا جواب انواع ویزای کانادا یا پروسسینگ تایم از ما می پرسند، پاسخ داده ایم . در صورتی که سوالات بیشتری دارید، با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس بگیرید.

مدت زمان جواب انواع ویزای کانادا یا پروسسینگ تایم چیست؟

پروسسینگ تایم یا زمان بررسی پرونده به شما می گوید که چقدر زمان می برد تا اداره مهاجرت کانادا تحت شرایط نرمال پرونده شما را بررسی کند. پروسسینگ تایم یا زمان صدور ویزا روزی که درخواست شما توسط اداره مهاجرت دریافت شود، شروع و زمانی که تصمیمی درباره آن گرفته شود، تمام می شود.

چطور بفهمم درخواست ویزای من برای کانادا دریافت شده است؟

اگر بررسی درخواست ویزا شروع شود، نامه تاییدیه دریافت یا ایمیل حاوی شماره درخواست یا application number دریافت می کنید. تا زمانی که درخواست ویزای شما باز نشود، این نامه را دریافت نخواهید کرد.

اگر از طریق وکیل یا مشاور مهاجرت اقدام می کنید می توانید درباره این تاییدیه از وی سوال کنید.

به چه دلایلی ممکن است افسر ویزا حتی پرونده من را برای بررسی باز نکند؟

تاخیر در زمان دریافت درخواست ویزا و تاریخ باز کردن درخواست ویزا جهت بررسی طبیعی است. درخواست ویزا در موارد زیر به شما برگشت داده می شود:

  • درخواست ویزا کامل نیست
  • هزینه هایی که پرداخت نشده
  • درخواست ویزا در تاریخی دریافت شده که دوره آموزشی متوقف یا بسته شده یا سقفی تعیین شده است.

اگر نیاز به آپدیت اطلاعات در پرونده درخواست ویزای کانادای من بود، چه کنم؟

در صورتی که نیاز به آپدیت اطلاعات وجود داشته باشد می توانید از وب فرم های IRCC یا اداره مهاجرت کانادا برای گزارش تغییرات مهم درباره درخواست خود استفاده کنید، این تغییرات مهم می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • تغییر آدرس ایمیل، شماره تلفن یا سایر اطلاعات تماس
  • تولد یا مرگ در خانواده
  • ازدواج یا طلاق
  • فرزندخواندگی
  • تغییر شغل یا جاب آفر
  • مدارک تحصیلی جدید
  • نتایج آزمون زبان جدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *