خرید ملک در ترکیه گروه مهاجرتی افق ماندگار

راهنمای جامع خرید ملک در ترکیه 2024

مطلب راهنمای جامع خرید ملک در ترکیه برای افراد غیر ترک در سال 2024 که شامل ویژگی ها، الزامات و سایر موارد می شود که توسط گروه مهاجرتی افق ماندگار تهیه و تدوین گردیده است. همواره سوالات بسیار زیادی به ذهن متقاضیانی که تمایل به خرید املاک و مستغلات در ترکیه دارند، می رسد مخصوصا زمانی که در این مورد تصمیم جدی می گیرند. در اینجا راهنمایی دقیق از اطلاعات به صورت مختصر، بدون تعصب و توضیحاتی بدون اغراق ارائه شده است. به خاطر داشته باشید که فقط در دو صورت اقدام به خرید ملک در ترکیه و یا سایر کشورها را به شما همراهان گرامی پیشنهاد می نماییم ؛ حالت اول اینکه به واسطه خرید ملک در ترکیه به دنبال دریافت پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور باشید . حالت دوم اینکه به دنبال زندگی و دریافت اقامت دائم ترکیه باشید.

برنامه خرید ملک در ترکیه برای افراد خارجی

به طور کلی باید بدانید که احراز شرایط مالکیت قانونی برای خرید ملک در ترکیه، کلیدی برای کسب حق مالکیت بدون محدودیت خواهد بود. قوانین مالکیت در ترکیه این امکان را برای یک خارجی و تمامی شهروندان کشورهای جهان فراهم کرده است، با استثنائات کاملا محدود (از جمله شهروندان کوبا، کره شمالی، سوریه، ارمنستان و قبرس) و سایر استثنائات در یک منطقه (از جمله شهروندان برخی از کشورهای مرزی با ترکیه ، که قانونا خرید ملک بر این اساس برای آنها ممنوع است، به عنوان مثال، مالکیت یونانی ها در مناطق مرزی شهرهای مرزی)

آپارتمان ها

یک فرد خارجی قادر به خرید انواع آپارتمان در ترکیه به صورت نقد یا اقساط می باشد؛ مهم نیست که کاربرد ملک از چه نوعی باشد به عنوان نمونه برای مسکن ، کار ، تجارت یا سرمایه گذاری.

ویلاها

امکان خرید انواع ویلا در ترکیه برای یک خارجی با اهداف مختلفی اعم از اقامت، سرمایه گذاری ، خرید ملک در ترکیه حتی با هدف اخذ شهروندی ترکیه بدون هیچ محدودیتی وجود دارد.

زمین

خارجی ها همچنین اجازه خرید تمامی انواع زمین در ترکیه را دارند. مهم نیست که هدف از خرید ملک در ترکیه برای زمین کشاورزی یا شهری یا صنعتی باشد و با احتمال سرمایه گذاری و منفعت بردن از محصول زراعی یا ساخت و ساز یا ایجاد کارخانه در آن جهت بازسازی استفاده شود.

مزارع

برای افراد خارجی که برای خرید ملک در ترکیه ، به دنبال خرید مزرعه باشند نیز گزینه های متعددی با قیمت های مناسب در دسترس خواهد بود.

فروشگاه ها

تعدادی از سرمایه گذاران خارجی ترجیح می دهند در راستای خرید ملک در ترکیه ، فروشگاه یا فروشگاه هایی را خریداری کنند که داخل مجتمع های تجاری بزرگ یا بازارهای پر جنب و جوش واقع شده، به طوری که سرمایه گذاری آنها بازدهی خوبی به همراه داشته باشد و در عین حال بتوانند از مزیت اخذ شهروندی ترکیه نیز بهره ببرند.

پروژه های بزرگ مانند پاساژها، مدارس و هتل ها

خرید انواع ملک در ترکیه با گزینه های انواع مختلف ملک و سرمایه گذاری های مهم، در این موارد نیز برای افراد خارجی در دسترس هستند.

مزایا و منافع خرید ملک در ترکیه

از مهم ترین مزایایی که خرید ملک در ترکیه دارد در این زمینه می توان در مورد آنها صحبت کرد:
  • امکان درخواست تابعیت ترکیه؛ افرادی که برنامه خرید ملک در ترکیه رو دارن و صاحب ملکی به ارزش 400.000 دلار یا بیشتر می شوند ، پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند و از تمامی مزایا و حقوق شهروندی بهره مند می شوند.
  • اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه در صورتی که قیمت ملک کمتر از 400.000 دلار باشد.
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه که به شما امکان داد و ستد و نقل و انتقال قانونی پول و حتی ایجاد حساب LC را در سطح بین المللی اعطا می کند.
  • املاک و مستغلات ترکیه به دلیل کیفیت، سطح بالا و لوکس بودن، از سایر نقاط اروپا – زمانی که از نظر قیمتی مقایسه می شود – در سطح ارزش بالاتری قرار دارند.
  • بازگشت سودآور سرمایه اولیه بر مبنای قدرت صنعت گردشگری در ترکیه است، کشوری که در چهار فصل متفاوت سال گردشگر خارجی دارد، اجاره آپارتمان ها با قیمت های خوب و دلگرم کننده برای مالکان آن سودآور می باشد.
  • هزینه نسبتا پایین زندگی و کیفیت بالای آن در مقایسه با اروپا و سایر کشورهای منطقه.
  • سرمایه گذاران خارجی و داخلی در ترکیه برای پیوند فعالیت های گوناگون تولیدی ، بازرگانی و تجارت و خدمات می توانند سرمایه گذاری های خود را با کشورهای خارجی پیوند دهند.
  • ایجاد فرصت تحصیل برای فرزندان افراد خارجی ، در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه با دانشکده های بین المللی چند زبانه دارای کیفیت آموزشی بالا .
  • زندگی در فضایی محافظه کارانه نزدیک به محیط شرقی و خاورمیانه و لذت بردن از تمدن کشورهای اروپایی.

بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه

 

استانبول

استانبول با توجه به ارزش فرهنگی، گردشگری، تجارت و فرودگاه بین المللی آن که سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر و تاجر و سرمایه گذار از کشورهای مختلف دنیا است و اهمیت سرمایه گذاری آن، بی شک بهترین گزینه برای خرید ملک در ترکیه است. زمانی که می خواهید با خرید ملکی در استانبول ترکیه ، از برنامه خرید ملک در ترکیه استفاده نموده و از مزایای زیاد آن مانند دریافت اقامت دائم ترکیه ، دریافت پاسپورت ترکیه و دریافت شهروندی ترکیه بهره ببرید، جریانی بی پایان از گزینه های املاک با چشم اندازهای متنوع دریا، مرکز شهر، یا حتی نزدیک به مکان های تاریخی مهم استانبول ، باغ های صورتی یا جنگل ها را پیش رو خواهید داشت. اینجا در استانبول ترکیه ، چرخ های اقتصاد و سودآوری هرگز از چرخش نمی ایستد و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را همیشه رو به جلو می برد.

آنتالیا

آنتالیا شهرت گردشگری خود را با تبدیل شدن به اولین مقصد توریست های خارجی ( اروپایی و مخصوصا روسی ) به دلیل موقعیتی که از نظر نزدیکی به چشمه های آب گرم در سواحل دریای مدیترانه دارد، به دست آورده است. این شهر به دلیل طبیعت شگفت انگیز و سواحل سحر انگیزش شناخته شده؛ املاک و مستغلاتش به وسیله بازگشت بالای سرمایه ناشی از تعداد زیاد گردشگران که در طول فصل های گردشگری به این شهر سفر می کنند، متمایز شده که همین امر باعث می شود بسیاری از افرادی که مایل به خرید ملک در آنتالیا، ترکیه در نزدیکی نقاط گردشگری حیاتی هستند، از این موضوع سود ببرند.

ترابزون

شهر مورد علاقه عرب ها و نماد زیبایی در میان طبیعت بکر در سواحل دریای سیاه می باشد و مناسب کسانی است که اغلب در جستجوی آپارتمان ها و ویلاهای سطح بالا با قیمت های قابل قبول هستند خوهند توانست ملکی در ترابزون ترکیه بخرند و بتوانند در فضایی آرام، استراحت کنند.

آنکارا

خرید ملک در آنکارا، ترکیه به معنی بودن در قلب پایتخت سیاسی ترکیه است که می تواند در مقایسه با بقیه استان ها از نظر اهمیت در درجه “پیشرفته” طبقه بندی گردد. آنکارا با طبیعتی معتدل، غنی از نظر امکانات، درخشش پروژه های املاک و مستغلات و خدمات زندگی آن که بر تمام جنبه های زندگی تأثیر می گذارد، با قیمت های املاک و مستغلات استانبول قابل رقابت هستند.

بورسا

افراد زیادی در ترکیه ترجیح می دهند در بورسای ترکیه ملکی خریداری کنند به دلیل خصوصیات بسیار مهمش:
  • موقعیت توریستی و طبیعت جذاب آن تا زمانی که به بورسای سبز معروف شد.
  • نزدیکی آن به شهر استانبول و ارتباط آن با خطوط حمل و نقل دریایی و زمینی.
  • بورسا یکی از بزرگترین شهرها از نظر تراکم جمعیت می باشد و علاوه بر آن شهری پر جنب و جوش است.
  • کوجایلی بسیاری از سرمایه گذاران تمایل به خرید ملک در کوجایلی ترکیه به دلیل نزدیکی آن به استانبول از سمت آسیایی، طبیعت دلپذیر، قیمت های قابل قبول و حتی ارزان آن در مقایسه با استانبول دارند. بنابراین، کوجایلی، با شهرهای متعددش در ابتدای فهرست انتخاب های افرادی است که بودجه کمتری دارند.
  • ساکاریا خارجی های زیادی خواهان سکونت یا تفریح در شهر سبز ساکارا و نزدیک به دریاچه ساپانکا می باشند، جایی که دارای فضایی خارق العاده است؛ با خرید ملک در ساکاریا ترکیه با زیباترین چشم اندازها، در موقعیت مکانی قرار می گیرید که تنها یک ساعت با استانبول فاصله دارد.
    مراحل خرید ملک در ترکیه
    خرید ملک در ترکیه و نقل و انتقال مالکیت بین فروشنده و خریدار در یک روز و طی مراحلی آسان انجام می شود؛ مراحل این خرید را می توان در چند نکته خلاصه کرد که عبارتند از:
    • پس از تصمیم گیری برای انتخاب ملک و یا املاک مناسب، خریدار باید برای امضای قرارداد خرید به ترکیه رفته و یا نماینده وی باید در نمایندگی رسمی تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی و یا در یکی از سفارت های ترکیه در خارج از کشور حضور یابد.
    • دریافت شماره مالیات مالک جدید از اداره مالیات که در عرض چند دقیقه صادر می شود و توسط اداره مالیات به هر فرد خارجی در ترکیه به منظور تسهیل در معاملات رسمی اعطا می شود.
    • پاسپورت خریدار همراه با ترجمه آن به زبان ترکی با تایید دفتر اسناد رسمی بایستی همراه خریدار یا نماینده وی باشد.
    • دریافت گزارش ارزیابی املاک (برای اتباع خارجی) ؛ این گزارش، ارزش ملک را بر اساس تصمیمی که توسط یک شرکت معتبر ارزیابی املاک و مستغلات در ترکیه و طبق رویه های خاص صادر می شود، نشان می دهد.
    • مراجعه به اداره ثبت املاک “سند مالکیت” تا از طرف فروشنده ملک به نفع مالک جدید سند مربوطه ثبت شود.
    • پرداخت مالیات هایی که به عهده فروشنده است.
    • در این مرحله، به مالک جدید سند مالکیت ملک جدیدش داده می شود که تمام اطلاعات ملک، موقعیت مکانی آن و نام مالک جدید را نشان می دهد.
    • مالیات خرید ملک در ترکیه
    برای خرید ملک جدید در ترکیه مقدار مالیات ثابت و مشخص از پیش تعیین شده ای وجود ندارد، مالیات ملک به صورت درصدی از قیمت ملک فروخته شده محاسبه می شود. مالیات املاک و مستغلات در ترکیه به سه نوع تقسیم می شود که برخی از آنها هنگام خرید ملک پرداخت می شود، مالیات به صورت سالیانه و برخی نیز به صورت ماهانه به صورت (بازگشت) به مجتمع در ازای خدمات اضافی قابل پرداخت است. ما بحث خود را در اینجا به مالیات های خرید ملک محدود می کنیم که فقط یک بار در طول فرآیند خرید پرداخت می شود:
              1. مالیات بر سند ملکی : مالیاتی است که یک بار و آن هم در زمان ثبت سند در اداره ثبت املاک ترکیه پرداخت می شود؛ این نوع مالیات معادل 4%  ارزش ملک است. این مبلغ توسط مالک و خریدار به طور مساوی بین آنها پرداخت می شود و هر یک از آنها 2% ارزش ملک را پرداخت می کنند.
              2. مالیات بر ارزش افزوده : این مالیات در هنگام خرید ملک در ترکیه یک بار پرداخت می شود، ارزش آن از 1% تا 8% و در موارد خاص به 18% می رسد و با توجه به نوع ملک ، مساحت خالص و موقعیت مکانی آن محاسبه می شود؛ اما اغلب تصمیماتی مبنی بر معافیت سرمایه گذاران خارجی از پرداخت این نوع مالیات صادر می شود.
    توصیه ها و نکاتی جهت احتیاط قبل از خرید ملک در ترکیه
            • کیفیت و زیربنای آپارتمان و پروژه ای یا به صورت کلی ملکی که می خواهید مالک آن باشید را بررسی کنید.
            • قبل از تصمیم گیری برای خرید، از تقسیم بندی اتاق ها و تناسب آنها با نیازهای خود و تعداد اعضای خانواده خود اطمینان حاصل کنید.
            • امکان تغییر و بازسازی در آپارتمان ، فروشگاه یا دفتر کار را بررسی کنید.
            • قبل از خرید، منابع مزاحم و پر سر و صدا را در اطراف خود شناسایی کنید.
            • به انتخاب نمای مناسب دقت نموده و بررسی کنید که آیا بعداً می توانید نما را ببندید؟
            • با محیط اطراف خانه ، دفتر کار ، فروشگاه و محل ساخت و ساز آشنا شوید.
            • از یکپارچگی وضعیت حقوقی خانه و پاک بودن سوابق آن در بخش اسناد مالکیت اطمینان حاصل کنید، زیرا بسیاری از املاک به وام های بانکی وابسته اند یا مشکلات خاصی دارند.
            • در مورد بازده ماهانه ملک پرس و جو کنید، زیرا این بازگشت ها نشان دهنده هزینه های اضافی دائمی ملک در مقابل ارائه خدمات پروژه است.
            • مراقب پیشنهادات جعلی و کلاهبرداری املاک باشید، شما در کشور جدیدی هستید و باید احتیاط کنید.
            • از قیمت گذاری بیش از حد ملک که ممکن است توسط مالک یا سایر افراد به شما در جهت اقامت ترکیه و یا دریافت پاسپورت ترکیه ، پیشنهاد شود خودداری کنید، زیرا این پیشنهادات اغلب باعث بی نظمی یا مشکلات بسیار زیاد بعدی خواهند شد.
            • مراقب باشید در دام پیشنهادات جعلی با بازده سرمایه گذاری اغراق آمیز نیفتید، زیرا اکثر این پیشنهادات چیزی جز یک توهم نمی فروشند و اغلب تعدادی از مشکلات را پنهان می کنند.
            • یک مشاور قابل اعتماد همانند گروه مهاجرتی افق ماندگار انتخاب کنید و اعتبار شرکت مشاوره ای را که انتخاب کرده اید با مرور نظرات مشتریان قبلی آن بررسی کنید.
    شما می توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق و کاملا تخصصی در زمینه خرید ملک در ترکیه ، دریافت پاسپورت ترکیه ، افتتاح حساب بانکی در ترکیه و … با همکاران ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار از طریق شماره های 31071(051) و واتساپ 09120920268 در تماس باشید.

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *